Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 220 Turbo coupe] Zamiana silnika a komputer i
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 220 Turbo coupe] Zamiana silnika a komputer i
Autor Wiadomość
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 02:54   [R 220 Turbo coupe] Zamiana silnika a komputer i
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

WItam, mam takie pytanie na szybko. Gdzies kiedyś słyszałem, że zmieniając komputer trzeba zmienić również koło zamachowe, ponieważ te części są jakoś ze sobą sprzężone i inaczej nie da się uruchomić silnika. Czy jest to prawda ?
Pytam się, ponieważ jutro przekładam silnik i zastanawiam się czy muszę również zmieniać przekładać koła zamachowe.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 02:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 03:03   

jesli zmieniasz z 2.0t na taki sam to nie masz czego sie obawiac
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 22:27   

Stasze modele silników miały koło zamachowe z dwoma znacznikami na kole zamachowym (wersje z kopułką) nowsze miału już tych znaczników 4 (bez kopułki) jeśli zmieniasz silnik na taki sam jak miałeś wcześniej czyli z kopułką to nie masz powodów do zmartwień - jeśli na nowszy to zamach to akurat najmniejszy problem ....
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 18:48   

Co masz na myśli pisząc najmniejszy problem ?

Bo jestem własnie w trakcie przekładania.
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 22:16   

choćby wałki rozrządu, a co za tym idzie i kopułka i czujnik identyfikujący cylinder ( jedno na jednym wałku, drugie na drugim) jak już wymieniasz wałki na te z starego silnika to trzeba rozpiąć rozrząd i nie ryzykował bym zakładania któregokolwiek z starych pasków a jak nowy pasek to i rolka napinająca.... dodatkowo uszczelka w płynie by uszczelnić obudowy wałków (lepiej loctite niż zwykły silikon a najlepiej zalecany przez MG Rover)

Oczywiście jeśli masz silnik do przekładki taki jak miałeś wcześniej czyli na kopułce to nie ma żadnego problemu
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 02:17   

220 coupe turbo produkowane było pomiędzy 92 a 96 i miało zapłon tylko z kopułki.
Wymiana ECU nie jest żadnym problemem.
_________________
desperado67
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 22:45   

desperado67 napisał/a:
Wymiana ECU nie jest żadnym problemem.


Uzasadni.
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 23:17   

Dobra, dzięki wielkie za info. Silnik jest ten sam na kopułce, także problemów żadnych raczej być nie powinno.

Powiedzcie mi jeszcze, czy jest jakaś szansa aby uzupełnić skrzynie olejem, jeżeli nie można odkręcić śruby która służy do tej czynności ?
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 22:38   

Ta ale robota strzykawkowa. na górze skrzyni masz odpowietrznik:



Na zdjęciu widać taką czarną rurkę pionowo zamontowaną, w starszych modelach był tam wężyk gumowy zawinięty w "świński ogon" - da się uzupełnić ale idzie b.wolno. Jednak radził bym powalczyć z śrubą bo przynajmniej będziesz wiedział że nie przelewasz (może do złej śruby się dobierałeś?)
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 01:33   

Marrkus napisał/a:
desperado67 napisał/a:
Wymiana ECU nie jest żadnym problemem.


Uzasadni.

Wszystkie coupe w tych rocznikach miały idntyczną jednostkę napędową i ECU.
_________________
desperado67
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 19:54   

desperado67 napisał/a:
Wszystkie coupe w tych rocznikach miały idntyczną jednostkę napędową i ECU.


i immo powiązane z ECU ...
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:33   

Ogólnie już wszytko jest ograniete, było ok. Przejechałem jakies 100km, i nagle samochód przestał aż tak dobrze reagować na gaz, jak się go puści to gaśnie. I nie ma możliwości odpalenia rozrusznikiem. Tzn rozrusznik kręci kręci ale nie może odpalić... Iskra jest.
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 01:16   

A świece zalewa w czasie gdy próbujesz odpalić ?
_________________
desperado67
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 00:38   

Po swapie silnika padła uszczelka pod głowicą, nim to zdiagnozowałem próbowałem go odpalić ale nie dawało rady. Wczoraj udało mi się tę uszczelkę wymienić, przy okazji zostało wszytko sprawdzone pod względem szczelności i wyszło że jest ok. Po złożeniu wszystkiego do kupy, nie można było odpalić samochodu. Iskra jest, waha również. Po czasie okazało się, że nie ma najmniejszego problemu aby odpalić go na holu. Oczywiście akumulator został sprawdzony i jest ok. W trakcie odpalania, słychać, że silnik w pewnym momencie załapuje ale nie ma siły aby wkręcić się na obroty. Podczas jazdy jak już odpali ma holu, czuć że samochód ma bardzo słaby dół, ale już powyżej 1300 obrotów zbiera się ok. Rozrząd sprawdzałem już kilkukrotnie i napewno jest ustawiony ok. Macie jakieś pomysły ?
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Nie Gru 12, 2010 18:19
Pawkaz
Brak nowych postów [R 220 Turbo coupe] Remont silnika czy kupno nowego.
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Nie Kwi 03, 2011 20:36
Konix
Brak nowych postów [R216 Coupe] Ponoć uszkodzony komputer
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Czw Sty 12, 2012 14:18
sobrus
Brak nowych postów [216 Coupe] Gdzie umieszczony jest komputer ?
Borowa Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Wto Mar 13, 2012 14:36
Borowa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink