Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 420] Wypalony tłok - swap silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 420] Wypalony tłok - swap silnika
Autor Wiadomość
radek37 



Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Grudziądz



  Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 14:17   [R 420] Wypalony tłok - swap silnika
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam serdecznie.

Pojechałem z roverkiem mojego ojca do mechanika. Objawy: brak mocy i kopcenie z wydechu. Okazało się, że filtr powietrza został wciągnięty (do kolektora ssącego bodajże - poprawcie mnie jeśli się mylę), co spowodowało brak mocy i PODOBNO wypalenie tłoku. Efekt jest taki, że silnik przepala olej silnikowy i stąd kopcenie.

Co sądzicie o tej diagnozie?

Mechanik polecił wymianę silnika (bo wyjdzie taniej niż naprawa), albo sprzedaż auta.
Czy mocniejszy silnik (Di) podejdzie do tego auta? Czy diesle od 200-tek i 600-tek też będą pasować?

Bardzo proszę o pomoc i radę.
Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 14:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 14:21   

radek37 napisał/a:
Czy mocniejszy silnik (Di) podejdzie do tego auta?
:taa: Tak, podejdzie. Czeka Ci tylko wtedy rzeźba z wiązką elektryczną, bo w "D" jest mechaniczna pompa, a w "Di" jest już sterowana przez komputer i bodajże, przy skrzyni coś trzeba zmienić (nie pamiętam co).
radek37 napisał/a:
Czy diesle od 200-tek i 600-tek też będą pasować?
:taa: Tak, będą pasować
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 14:38   

radek37 napisał/a:
Okazało się, że filtr powietrza został wciągnięty (do kolektora ssącego bodajże

nie potrafię sobie tego wyobrazić, jak filtr powietrza przedostał się przez turbinę i poszedł w kolektor :wink:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 14:47   Re: [R 420] Wypalony tłok - swap silnika

radek37 napisał/a:
Witam serdecznie.

Pojechałem z roverkiem mojego ojca do mechanika. Objawy: brak mocy i kopcenie z wydechu. Okazało się, że filtr powietrza został wciągnięty (do kolektora ssącego bodajże - poprawcie mnie jeśli się mylę), co spowodowało brak mocy i PODOBNO wypalenie tłoku. Efekt jest taki, że silnik przepala olej silnikowy i stąd kopcenie.

Co sądzicie o tej diagnozie?

Mechanik polecił wymianę silnika (bo wyjdzie taniej niż naprawa), albo sprzedaż auta.
Czy mocniejszy silnik (Di) podejdzie do tego auta? Czy diesle od 200-tek i 600-tek też będą pasować?

Bardzo proszę o pomoc i radę.
Pozdrawiam.


Po 1, aby tak się stało, musiał by nikt filtra powietrza nie wymieniać przez parę lat.

Po 2. mocniejszy silnik podjedzie do poduszek zawieszenia silnika, jednak nie bardzo polecam taką operację, gdyż cała reszta jest inna. Jedyny chyba wspólny element, to przewody paliwowe (choć pewnie podłączenie do pompy jest inne). Nie jest to tylko wymiana wiązki, tylko praktycznie wszystkiego. Inna jest: turbina, kolektory, intercoolera (a właściwie jego brak w Twojej wersji), sprzęgło, skrzynia, elektryka (włącznie z elementami wnętrza auta takimi jak włącznik świateł stop). Aby podjąć się czego takiego musiałbyś mieć drugie auto na części i przekładać kolejne elementy.

Po 3. Kiedyś miałem taką sytuację (w 420D), że auto nie chodziło na jednym cylindrze. Po zdjęciu głowicy okazało się, że pękła sprężynka na jednym zaworze. Wymieniono sprężynkę od razu uszczelniacze zaworowe i podocierano je i auto jeździło dalej.
 
 
radek37 



Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 19:28   

W takim razie zabieram się za szukanie silnika. Teraz tylko uważać, żeby nie naciąć się na
mocno wyeksploatowany egzemplarz :smile:
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 19:37   

A nie lepiej jeszcze raz poszukać porządnie przyczyny ? A nie odrazu silnik ?
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 20:24   

radek37 napisał/a:
W takim razie zabieram się za szukanie silnika. Teraz tylko uważać, żeby nie naciąć się na
mocno wyeksploatowany egzemplarz :smile:


Zbierz kasę, wyszukaj silnik, a jak będziesz przygotowany do zakupu. Zaciągnij auto do mechanika (bo i tak sam silnika nie zmienisz) i niech zdejmie głowice i oceni straty. Może jakaś pierdoła (jak choćby wspomniana przeze mnie sprężynka na zaworze).

Na Twoim miejscu poszukał bym takiego samego motoru. Po pierwsze łatwiej i taniej będzie go wsadzić (osprzęt zostaje Twój), po drugie silniki na mechanicznej pompie wtryskowej, z racji wysilenia są z reguły w lepszej kondycji. W moim przy przebiegu ok 250kkm było widać na tulejach ślady honowania i nie było kompletnie widać zużycia.
 
 
radek37 



Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 21:37   

Tomi napisał/a:
Zbierz kasę, wyszukaj silnik, a jak będziesz przygotowany do zakupu. Zaciągnij auto do mechanika (bo i tak sam silnika nie zmienisz) i niech zdejmie głowice i oceni straty. Może jakaś pierdoła (jak choćby wspomniana przeze mnie sprężynka na zaworze).

Bardzo dobry pomysł :ok:

Tomi napisał/a:
Na Twoim miejscu poszukał bym takiego samego motoru.

Tak też chcę zrobić, szkoda pieniędzy na przerabianie auta :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 420] wypalony tlok
jarzynek13 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Wrz 13, 2013 08:07
szoso
Brak nowych postów [R45] swap silnika
W1ateR Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lis 15, 2014 19:27
Kozik
Brak nowych postów [R400] SWAP silnika
wiktor128 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 04, 2021 22:04
sTERYD
Brak nowych postów [R400 95r] swap silnika 1.4na silnik z 45 też 1.4
Jak wyjąć blok silnika
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Kwi 07, 2010 21:04
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] swap silnika a brak kopulki
norman44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sie 23, 2015 22:14
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink