Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] 105km czy 160km LPG?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] 105km czy 160km LPG?
Autor Wiadomość
di_store 



Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 07:56   [MG ZR] 105km czy 160km LPG?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2002

Witam, planuję kupic MG ZR i założyc do niego instalecję sekwencyjną LPG, dlatego mam związane z tym pytanie. Czy jeżeli zależy mi na ekonomicznej jeździe(małe spalanie, a w miare dobre osiągi) to lepiej kupic MG ZR z silnikiem 1.4 16V 105km czy 1.8 16V 160km? Ile wogóle oba silniki palą LPG i jak pracują na gazie. Z góry dzięki za pomoc!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 07:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 08:28   

di_store, 1.8 VVC ma niewiele większe spalanie w porównaniu do mocy, więc brałbym VVC :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 08:54   

di_store, ja w prawdzie w roverze ale to praktycznie to samo, miałem 1,4 16V potem wsadziłem 1,8 VVc, odczucia mam następujące: trasa - spalanie tyle samo a przy szybkiej dynamicznej jeździe nawet mniej niż 1,4; miasto - więcej o około 1-1,5L
Co do gazu miałem w 1,4 i mam też w VVC, nie ma problemu tylko trzeba zmontować na konkretnych elementach i dobrze wystroić wtedy nie ma problemu z niczym
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 08:55   Re: [MG ZR] 105km czy 160km LPG?

di_store napisał/a:
Witam, planuję kupic MG ZR i założyc do niego instalecję sekwencyjną LPG, dlatego mam związane z tym pytanie. Czy jeżeli zależy mi na ekonomicznej jeździe(małe spalanie, a w miare dobre osiągi) to lepiej kupic MG ZR z silnikiem 1.4 16V 105km czy 1.8 16V 160km? Ile wogóle oba silniki palą LPG i jak pracują na gazie. Z góry dzięki za pomoc!


technicznie są dość zbliżone. Niestety 1.4 do 2003 roku mają jedną wadę - skrzynię biegów R65. Nigdy nie lubiłem tej skrzyni... może nie nigdy, ale od momentu, gdy zostawiłem taką na ulicy po nieudanym starcie w letni dzień. 1.4 ze skrzynią Getraga jest już lepszym rozwiązaniem. PG1 z wersji VVC również jest o.k.

Spalanie wersji 160 może być o litr-półtorej większe, jednak osiągi nieporównywalne.
 
 
di_store 



Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 13:55   

Wielkie dzięki! Potym co napisaliście myślę że zdecyduję się na wersję 160, ale czekam na inne opinie na ten temat. Pozdrawaim!

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 13:55 ]
w tych silnikach(1.4 a 1.8) różnica wynosi jakieś 55km i 51Nm, to chyba sporo, a więc czy spalanie naprawdę będzie większe tylko o ok 1-1,5l?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 14:40   

di_store,
jazda normalna 1,4 16V do 4,5tys obr; 1,8 2,5 -3tys obr
jazda dynamiczna 1,4 16v do 7tys obr; 1,8 4,5 - 5 tys obr
wyprzedzanie kryzysowe i bardzo szybka jazda 1,4 16V do 7tys obr; 1,8 do 7tys obr

żeby wyjechać pod górkę nie musisz redukować = obroty mniejsze
żeby przyspieszyć za jakimś samochodem nie musisz gnieść mocno gazu ani kręcić na wysokie obroty
Jazda po mieście - nie pogonisz więc i 1,4 i 1,8 jedziesz podobnie (obroty/obciążenie) więc tutaj wychodzi że spalenie jednak w 1,8większe
Na trasie nie musisz katowac więc spalanie mniejsze w 1,8


Więc myslę że z tego się robi spalanie

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 14:40 ]
mówię z własnych spostrzeżeń 1,4 spalanie gazu między 7,5 a 11 w 1,8 spalanie gazu między 7,5 a 12 z tym, że przy mieście 1,8 spala średnio więcej a w trasie mniej
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 15:10   

Zawsze tak będzie jak Kozik pisze chyba że ktoś cały czas sięga wskazówką obrotomierza czerwonego pola. Jak zakładać gaz to na pewno lepiej do mocniejszego silnika.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 15:13   

greg-si napisał/a:
Jak zakładać gaz to na pewno lepiej do mocniejszego silnika.


Mocniejszy silnik łatwiejszy dla gazowników bo użytkownikowi ciężko będzie sprawdzić czy jedzie gorzej, przecież nie wciska się gazu w podłogę cały czas ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] tłumik końcowy do 1.8 160KM
dante_2005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Wrz 29, 2019 17:13
dawidd
Brak nowych postów [MG ZR 1,8 160KM 05r] remont silnika
xlowelas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Czw Gru 23, 2010 01:20
xlowelas
Brak nowych postów [MG ZR 2002r 1.8 160km] potrzebny mechanik z komputerem,
intruzone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Lip 26, 2010 23:09
sTERYD
Brak nowych postów [1.8 VVC 16v 160KM] Silnik chodzi bardzo nierówno(błędy OBD)
szakal_wawa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 18, 2014 19:21
Gość
Brak nowych postów [200 2.0 sdi 105km] t4 w kuj-pom ?
kaciorek1000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Paź 19, 2009 17:09
kaciorek1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink