Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] co do wymiany po zakupie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] co do wymiany po zakupie
Autor Wiadomość
wierzmi 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 40
Skąd: Kraków

MG MGF

  Wysłany: Sro Maj 18, 2011 08:02   [MGF] co do wymiany po zakupie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Od kilku dni mam posiadam MGF ( silnik 1.8 MPi 120KM, rocznik '97)

Mam więc pytanie co trzeba obowiązkowo w nim wymienić?
Czy wystarczy:
1. pasek rozrządu
2. napinacz
3. pompa wody
4. płyny (olej silnikowy, hamulcowy, chłodzący)

co więcej trzeba?

i teraz pytania:

AD. 1) W hurtowni powiedzieli mi, że są dwie długości pasków: 143 i 145 zębów - który mam wybrać i od czego to zależy?

AD. 1) & 2) W klepie tomiteam w dziale paski są: paski rozrządu i wielorowkowe oraz napinacze do jednego i drugiego - czy to po prostu różna nazwa na taki sam pasek?

AD. 3) Na allegro pod szukając pod hasłem "rozrząd 18K4F" na jednej z aukcji jest napisane, że są dwa rodzaje pompy - czy to prawda?

Gdzieś na forum wyszukałem, ze należy wymienić też coś przy tylnym zawieszeniu, o lubi pękać - tylko nie mogę odszukać tego tematu (jakieś sworznie, albo śruby) - Ktoś mi podpowie o co chodzi?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 18, 2011 08:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 10:49   

Długosc paska zalezy od rocznika, ty masz najprawdopodobniej ten starszy (97 rok) - 143 zęby + rolka napinająca z manualnym napinaczem.

Pasek wielorowkowy to co innego, to Twój pierwszy samochod? Wystarczy poszukac w google definicji :)

Jesli zamówisz pompe do MGF to wszystko bedzie pasowało, mozesz zamowic w sklepie z czesciami w Krakowie, albo na Toma Team.
 
 
wierzmi 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 40
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 11:39   

To mój drugi samochód. Pierwszy to Meganka, która jest raczej bezobsługowa z tąd mój brak wiedzy :oops:

wielorowkowy=wieloklinowy? To ten co napędza alternator i w moim przypadku klimę, dobrze to sobie wymyśliłem?

Jak wygląda spawa z zawieszeniem? - coś warto przezornie wymienić, czy dopiero jak mechanik/diagnosta stwierdzi, że luzy się gdzieś pojawiły?
Ostatnio zmieniony przez wierzmi Sro Maj 18, 2011 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 12:54   

tak.
polecam Ci odwiedzić na ogólny przegląd p. Pawła Midowicza na Klinach (adres na stronie klubowej z dziale warsztaty)

wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza (stary typ - węższy), płyn chłodniczy, hamulcowy
jak Ci za nisko siedzi to w tym warsztacie można też dopompować zawieszenie.

jak do niego pojedziesz sprawdzi Ci wszystko i jeszcze jak będzie miał chwilkę opowie Ci co nieco o samochodzie.

Zapraszamy na spota w sobotę - spotkanie o 18:00 na parkingu Krokusa (dawny Geant) pod Wielką Rurą czyli bilbordem z nazwą "Krokus"
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
wierzmi 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 40
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 13:47   

Tak, wiem wiem, że jest p. Midowicz - ale z terminami jest bardzo słabo.
Cholernie boję się jeździć, bo obawiam się, że pasek strzeli, a termin dostałem od niego nie na naprawę, tylko dopiero na kolejny telefon :-(

Chyba, że jestem w stanie coś wynegocjować jadąc do niego i padając na kolana z prośba o serwis eFFki. Ile czekaliście na wizytę w jego warsztacie?
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 16:42   

1 dzień - chciałem "tylko wymienić olej" to mnie wrzucił na rano zanim zabrał się na inne autka, a jak już byłem to autko obejrzał. rozrząd to nie jakaś masakra - da radę samemu zrobić, tylko trochę się przy tym człowiek nabawi bez tej fikuśnej blokady wału.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
wierzmi 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 40
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 21:04   

practicator napisał/a:
Zapraszamy na spota w sobotę - spotkanie o 18:00 na parkingu Krokusa (dawny Geant) pod Wielką Rurą czyli bilbordem z nazwą "Krokus"


Dzięki za zaproszenie ale na razie eFka czeka na przeszczep rozrządu i transfuzję świeżych płynów - ma szlaban na opuszczanie podjazdu :-)

Czy w głównym temacie (czyli na co zwrócić szczególną uwagę/wymienić) ktoś może się wypowiedzieć?

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 21:04 ]
Czeka mnie wymiana tylnych amortyzatorów na dzień dobry, Mam w związku z tym pytanie jakie amortyzatory są lepsze: gazowe czy olejowe (czyli jakie są plusy i minusy jednych u drugich)
do wyboru:
- monroe (olejowy)
- kayaba (gazowy)
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 21:13   

przed chwilą ktoś pytał właśnie o to co wybrać i zostały polecone gazówki kayaby.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 09:16   

każdy amorek jest olejowy a to oznacza że masz wybór między gazowo-olejowymi a olejowymi.
pragnąłbym jednak zauważyć że seryjnie są chyba zwykłe olejowce, gdyż tylne zawieszenie MGFa posiada poduszki pneumatyczne, nie wiem czy podwójna pneumatyka nie zepsuje właściwości trakcyjnych.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
wierzmi 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 40
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pią Maj 27, 2011 22:01   

Kupiłem MONROE R1647, bo tylko takie hurtownia była w stanie sprowadzić w rozsądnym czasie :-)
Czy warto, to się okaże ( MONROE jest podobno przereklamowany)

Gazowo-olejowe (czyli w skrócie gazowe) jak na innych forach ludziki piszą trakcję zdecydowanie polepszają, bo mają lepszą regenerację (olej się nie pieni). Straszą natomiast, że gazowymi jest prościej wykończyć zawieszenie (sworznie, śruby, etc.).
Czy to prawda - ciężko ocenić, bo po Internecie pisać każdy może, ale nie każdy powinien :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie.
troyanek MGF i MG TF 2 Nie Sie 18, 2013 21:46
troyanek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MGF, uszczelka do wymiany???]
kroolik33 MGF i MG TF 3 Wto Maj 06, 2014 00:20
sTERYD
Brak nowych postów [MG TF 135] Drobne wymiany na początek.
cornishon69 MGF i MG TF 2 Pią Maj 20, 2016 16:46
cornishon69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink