Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS iTD 113km] świst powietrza pod maską
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS iTD 113km] świst powietrza pod maską
Autor Wiadomość
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 22:49   [MG ZS iTD 113km] świst powietrza pod maską
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam,

Dość na gwałt potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu..
Otóż właśnie jestem po wymianie filtra powietrza i paliwa, sprawa wygląda tak:

Silnik normalnie odpala, pracuje, obroty ok, bajka. Ale po wyłączeniu zapłonu słychać pod maską w okolicach filtra paliwa, serwa, może trochę poniżej świst powietrza, tak jakby powietrze schodziło z jakiegoś układu. Sprawdziłem filtr paliwa, jest ok, nigdzie paliwo nie leci, z żadnej "dziurki" powietrza nie czuć..
Pytanie moje brzmi czy to jest normalne zachowanie?? A jeżeli nie, to skąd to powietrze może lecieć.
Jutro dla pewności chcę jeszcze od mechanika podjechać..
Tak sobie myślę czy mogłem coś źle zrobić przy wymianie filtra paliwa, ale nic mi nie przychodzi na myśl..

P.S.
Dodam, że jakiś "mądry" mechanik wcześniej miał założony filtr paliwa na odwrót, tzn. strzałką "wychodzącą" w stronę baku... :roll:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 23, 2011 22:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 23:06   

W filtrze paliwa raczej powietrza nie szukaj ;) może serwo ? posadź kogoś na pedale hamulca i szukaj na przewodach/łączeniach.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 23:08   

ale gdyby to było serwo, to czy nie ubywało by płynu hamulcowego ? dodam, że jest go full..
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 23:09   

Nie :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 07:02   

sprawdź przewód który idzie od pompy vacum do serwa
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 07:35   

ok sprawdziłem, na szybko i faktycznie jest to problem z serwem.. po odpaleniu auta i zgaszeniu bez ruszania hamulca powietrze ucieka, gdy w tym czasie naciśnie się 2 razy pedał hamulca to przestaje uciekać, natomiast gdy pod czas pracy silnika poużywa się hamulca to po wyłączeniu silnika powietrze nie ucieka.

Podsumowując po pracy na spokojnie sprawdzę to sobie dokładnie, ten przewód od serwa do tej pompy to gdzie on jest ?

P.S. Czy w tym aucie jest jakiś system autoodpowietrzający układ paliwowy? Czy w razie zapowietrzenia trzeba go jakoś ręcznie odpowietrzyć ? Dodam, że filtr paliwa odpowietrzyłem, późno bo późno, ale zawsze.. :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 08:50   

zefir napisał/a:
ten przewód od serwa do tej pompy to gdzie on jest ?

wchodzi przy zbiorniczku płynu hamulcowego, plastikowy przewód
zefir napisał/a:
Czy w tym aucie jest jakiś system autoodpowietrzający układ paliwowy?

nie
zefir napisał/a:
Czy w razie zapowietrzenia trzeba go jakoś ręcznie odpowietrzyć ?

prócz odpowietrznika na filtrze jest jeszcze odpowietrznik na pompie, na zasileniu
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 00:19   

zefir napisał/a:
P.S. Czy w tym aucie jest jakiś system autoodpowietrzający układ paliwowy?

Układ sam się odpowietrzy (specjalnie kiedyś zapowietrzałem śrubą na pompie w celu weryfikacji) :D
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 400 1.6 113km `99] Nie zapala
adicjusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Maj 15, 2012 21:07
Rwdkama
Brak nowych postów [R45] Świst prawdopodobnie turbiny
kosman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Mar 01, 2008 15:06
kosman
Brak nowych postów [ZS iTD 113km] wentylator (wentylatory) chłodnicy
zefir Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Cze 20, 2011 23:05
zefir
Brak nowych postów [420Si] Klekocze po odpaleniu świst
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 25, 2011 19:07
faecd
Brak nowych postów [R45] 2003r diesel - 101KM czy 113KM? jak sprawdzic?
RUDiCK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 08, 2011 19:14
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink