Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
Autor Wiadomość
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 20:05   

ArekL napisał/a:
:)
Inni mają 3, ja mam tylko 2. Nie mam od kiedy mam samochód. Kiedyś ktoś mi mówił, że w wersji z fabryczną klimą tego bezpiecznika nie ma, ale czy to prawda?


u mnie tez sa 2 zolte mam fabryczna klime, wszystko z bezpiecznikami wyglada ok
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 22, 2011 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 22:09   

No to może mam jeden wyjąć i zacznie mi działać wiatrak ?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 08:34   

des napisał/a:

A co do mojego problemu to może mi ktoś powie czy po przekręceniu kluczyka na pozycję II pojawia się sygnał na wtyczkach przy wentylatorach, czy musi być włączony silnik?
Bo jak musi być włączony silnik to za dużo nie zdziałam, bo prędzej przegrzeje silnik niż znajdę problem.


wydaje mi sie, ze nie ma tu znaczenia na jakiej pozycji jest kluczyk bo nawet po wyjeciu go ze stacyjki wiatraki sie nadal kreca, zeby schlodzic silnik ... a co do tych bezpiecznikow jak pisalem sa u mnie 2 i po wlaczeniu klimy automatycznie zalaczaja sie 2 wiatraki od klimy i chlodnicy tak wiec wyglada na to, ze nie ma potrzeby montowania tam 3 bezpiecznikow bo sa jakos rownolegle polaczone te wiatraki temu dzialaja rownoczesnie ...
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 10:52   

Wiatraki po wyłączeniu silnika kręcą się tylko na 2 biegu. Standardowo na 1 biegu wyłączają się razem z kluczykiem. Tak wyczytałem w RAVE i tak to u mnie działało jeszcze w tamtym roku, zanim się coś popsuło.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 11:00   

ArekL napisał/a:
Wiatraki po wyłączeniu silnika kręcą się tylko na 2 biegu. Standardowo na 1 biegu wyłączają się razem z kluczykiem. Tak wyczytałem w RAVE i tak to u mnie działało jeszcze w tamtym roku, zanim się coś popsuło.


to bardzo mozliwe co piszesz bo zawsze jak wyjmowalem ten kluczyk to wiatrak nasuwal na 2 biegu
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Cze 24, 2011 11:43   

Orientuje się ktoś czy jest możliwość położenia od nowa wiązki elektrycznej, ale konkretnie tej części od przekaźników do wentylatorów? Bo tak sobie myślę, że zmienię te wtyczki, przekaźniki a może się okazać, że gdzieś jest zwarcie i od nowa mi wszystko popali. Więc od razu zmieniłbym całą wiązkę jeśli jest taka możliwość.

Nadal nie rozumiem czemu w RAVE jest schemat, w którym idzie kabel do tego trzeciego żółtego bezpiecznika (klocka), skoro my go nie mamy??
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 24, 2011 12:48   

ArekL napisał/a:
Orientuje się ktoś czy jest możliwość położenia od nowa wiązki elektrycznej, ale konkretnie tej części od przekaźników do wentylatorów?

Każdą wiązkę da się ułożyć od nowa, z tego co widzę to w kostce przepalił Ci się właśnie przewód odpowiadający za włączenie wentylatora od klimy(szaro-niebieski)

ArekL napisał/a:
Nadal nie rozumiem czemu w RAVE jest schemat, w którym idzie kabel do tego trzeciego żółtego bezpiecznika (klocka), skoro my go nie mamy??

Bo jest tam też nałożona instalacja do auta bez klimy, ten 3 przekaźnik odpowiada za włączenie wentylatora wody. W wersji z klimą masz dodatkowy zestaw przekaźników do wentylatorów i ten przekaźnik jest zbędny dlatego go nie masz fabrycznie.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Cze 24, 2011 18:02   

Aha, ok :) Dzięki.

Niestety ten samochód chyba mnie nie polubił. Z nowych felg nici bo objawił się dziś kolejny problem. Zaczęły mi mrugać wszystkie kontrolki, światła, oświetlenie wnętrza i jakoś tak jakby przerywał silnik.

Czy to coś z masą? Dodam, że chwilę wcześniej mierzyłem miernikiem ładowanie na klemach (bo co i raz spali mi jakiś bezpiecznik albo żarówki i podejrzewałem że jest za duże ładowanie) i wyszło mi 14V na włączonych światłach i radiu, czyli chyba w miarę ok? Po dodaniu gazu tak samo.

Czy mogło się coś stać od tego mierzenia? Może miernik był uszkodzony? Nie znam się na tym... :(
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
kamil4993 



Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 37
Skąd: Sierpc



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 08:36   

Od mierzenie to na pewno nic Ci się nie stanie, `ja w tym aucie też często mierzyłem jak pompa wspomagania ciekła i cały alternator opływał olejem. Teraz na włączonych światłach mam jakiś 13,7V ale to oznaka tylko że mój alternator jest już w gorszej kondycji, bo jaki leciutko dodam gazu to wejdzie na 14V albo 14.1V
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 12:32   

Panowie właśnie wróciłem z garażu. Na oko pooglądałem punkty masy na karoserii i na silniku i nie widziałem, żeby coś było nie tak. Dokręciłem też klemy ale i tak są na maxa dokręcone. Zmierzyłem ładowanie i jest 13,5 V :( Wczoraj jeszcze było 14.

Cholera co się mogło stać tak nagle z minuty na minutę?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 12:52   

akumulator kiepski i jak jest świeżo po jeździe to jest podładowany i będzie 14V a po nocy trochę się rozładował i ładowanie spadło, może masz "złodzieja prądu" w aucie jakieś radio, wzmacniacz albo inny alarm :hm:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:08   

Nie wiem. Nawet jak w Polonezie miałem złodzieja prądu, który mi w parę godzin potrafił rozładować akumulator prawie do zera to mi nigdy nic nie migało. A tutaj wszystko nagle zaczęło migać. Jutro pójdę jeszcze pokombinować, bo mam 400 m do garażu i nie chce mi się co chwila biegać jak mi się coś nowego przypomni ;)

Mierząc na klemach na pracującym silniku mierzę nie ładowanie tylko poziom naładowania akumulatora?

Akumulator raczej dobry, podobno nowy, w zimę palił bez problemu z pół obrotu nawet po tygodniu stania na -20*C mrozach.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 07:40   

Sprawdź regulator napięcia :!:
Możliwe, że szczotki się wyrobiły i już nie ładuje jak wcześniej. Albo regulator Ci się rozpadł.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 13:25   

Wpadniesz to sprawdzwimy ;)
Masz już doświadczenie, a ja sam nie lubię rozbierać, bo potem mogę nie poskładać i nawet do mechanika/elektryka nie będę miał jak podjechać.

Gdzie ewentualnie można zakupić szczotki i regulator gdyby się okazało, że będę potrzebował?

Przy okazji rozkręcenia altka co jeszcze warto sprawdzić i w jaki sposób (np. diody)?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Nie Maj 13, 2012 22:31   

Podpinam się pod temat:
Po zagrzaniu silnika wentylator działa. Problem jest po włączeniu klimatyzacji -wtedy wentylator nie uruchamia się, sprężarka cyka normalnie.
Oba wentylatory sprawdzane na krótko i są OK.
Jak sprawdzić sterownik wentylatorów?
Klimatyzacja nabijana rok temu-czy ewentualne braki czynnika mogą powodować nie uruchamianie sie wentylatora?
Jak zlokalizować usterkę?
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 22:08   

odgrzeje trochę
pojawiło sie i u mnie nie włączy sie wentylator tylko robi duże ciśnienie i wywala płyn
w zeszłym roku jak i zimą był spokój
po zdjęciu kostki z czujnika temp. wentyl. sie odpala
po przeczytaniu tekstu wygląda mi na brak pierwszego biegu, korek jest OK
wygląda jakby komputer zbyt późno włączał wentylator, obroty jałowe OK
udało Wam sie w końcu opanować temat :wink:
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 10:28   

Ja sobie poradziłem, to było trochę dawno i już nie pamiętam dokładnie, ale nie wchodząc za bardzo w szczegóły:

1. wywalało bezpiecznik od wentylatora (jest pod maską w skrzynce przy podszybiu),

2. jeden z przewodów idących do wtyczki przekaźników (bodajże czerwony) był przetarty,

3. jedna z wtyczek przy skrzynce przekaźników była okopcona i nie łączyła, z jakiegoś powodu musiała się grzać (może przez słabą masę) aż doszło do jej okopcenia,

4. oryginalny przewód masowy dochodzący do wentylatora został przecięty przez któregoś z poprzednich właścicieli i doprowadzona została masa z innego miejsca.

Wywalało każdy włożony bezpiecznik, a więc razem z mechanikiem zrobiliśmy porządki: wyrzuciliśmy tą dodatkową masę, podłączyliśmy oryginalną, przeczyściliśmy ją, zabezpieczyliśmy przetarty przewód, przeczyściliśmy styki okopconej wtyczki przekaźników, włożyliśmy nowy bezpiecznik i od tamtej pory śmiga.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:48   

poprzeglądam i Ja co bede mógł wtyczki przy przekaźniku wentylatora czyste ,kable niemodzone wygląda na fabryke
jak jade jest wszystko w porządku ale jak postoje dłużej to widać jak w zbiorniczku rośnie poziom płynu,węże robią sie bardzo twarde i zdarzyło sie że załączył sie wentylator ale z reguły wywala płyn korkiem
jeśli odłącze wtyczke od czujnika temp tuż przed otwarciem korka to wentyl sie załącza i poziom opada jak być powinno
ewidentnie za późno komputer reaguje tak sie zastanawiam czy może jest jakaś kalibracja tego po podłączeniu do kompa czy jak :shock:
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:50   

Wymień ten korek zbiorniczka dla spokoju.
 
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 17:08   

korek jest dobry bo mam stary który nie trzyma i widać różnice :neutral:
poza tym węże robią sie tak twarde że ciężko ugiąć widać jak puchną jak poziom płynu sie podnosi
wiem że układ jest ciśnieniowy ale nie aż tak bo zaraz poleci chłodnica lub nagrzewnica lub zbiorniczek sie podda jak u kolegi wyżej
będzie czas to poprzeglądam jeszcze kabelkologie :-|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Układ chłodzenia
kamil1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Wrz 27, 2007 14:12
yoonior
Brak nowych postów [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Mar 07, 2008 20:35
grib
Brak nowych postów [R 420 si] układ chłodzenia
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lut 27, 2015 21:09
greg-si
Brak nowych postów [R45] Układ chłodzenia
Wii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Mar 04, 2016 20:21
Wii
Brak nowych postów [Rover 416 98']Układ chłodzenia!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Wrz 27, 2009 13:49
staf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink