:)
Inni mają 3, ja mam tylko 2. Nie mam od kiedy mam samochód. Kiedyś ktoś mi mówił, że w wersji z fabryczną klimą tego bezpiecznika nie ma, ale czy to prawda?
u mnie tez sa 2 zolte mam fabryczna klime, wszystko z bezpiecznikami wyglada ok
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 22, 2011 20:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A co do mojego problemu to może mi ktoś powie czy po przekręceniu kluczyka na pozycję II pojawia się sygnał na wtyczkach przy wentylatorach, czy musi być włączony silnik?
Bo jak musi być włączony silnik to za dużo nie zdziałam, bo prędzej przegrzeje silnik niż znajdę problem.
wydaje mi sie, ze nie ma tu znaczenia na jakiej pozycji jest kluczyk bo nawet po wyjeciu go ze stacyjki wiatraki sie nadal kreca, zeby schlodzic silnik ... a co do tych bezpiecznikow jak pisalem sa u mnie 2 i po wlaczeniu klimy automatycznie zalaczaja sie 2 wiatraki od klimy i chlodnicy tak wiec wyglada na to, ze nie ma potrzeby montowania tam 3 bezpiecznikow bo sa jakos rownolegle polaczone te wiatraki temu dzialaja rownoczesnie ...
Wiatraki po wyłączeniu silnika kręcą się tylko na 2 biegu. Standardowo na 1 biegu wyłączają się razem z kluczykiem. Tak wyczytałem w RAVE i tak to u mnie działało jeszcze w tamtym roku, zanim się coś popsuło.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Wiatraki po wyłączeniu silnika kręcą się tylko na 2 biegu. Standardowo na 1 biegu wyłączają się razem z kluczykiem. Tak wyczytałem w RAVE i tak to u mnie działało jeszcze w tamtym roku, zanim się coś popsuło.
to bardzo mozliwe co piszesz bo zawsze jak wyjmowalem ten kluczyk to wiatrak nasuwal na 2 biegu
Orientuje się ktoś czy jest możliwość położenia od nowa wiązki elektrycznej, ale konkretnie tej części od przekaźników do wentylatorów? Bo tak sobie myślę, że zmienię te wtyczki, przekaźniki a może się okazać, że gdzieś jest zwarcie i od nowa mi wszystko popali. Więc od razu zmieniłbym całą wiązkę jeśli jest taka możliwość.
Nadal nie rozumiem czemu w RAVE jest schemat, w którym idzie kabel do tego trzeciego żółtego bezpiecznika (klocka), skoro my go nie mamy??
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 24, 2011 12:48
ArekL napisał/a:
Orientuje się ktoś czy jest możliwość położenia od nowa wiązki elektrycznej, ale konkretnie tej części od przekaźników do wentylatorów?
Każdą wiązkę da się ułożyć od nowa, z tego co widzę to w kostce przepalił Ci się właśnie przewód odpowiadający za włączenie wentylatora od klimy(szaro-niebieski)
ArekL napisał/a:
Nadal nie rozumiem czemu w RAVE jest schemat, w którym idzie kabel do tego trzeciego żółtego bezpiecznika (klocka), skoro my go nie mamy??
Bo jest tam też nałożona instalacja do auta bez klimy, ten 3 przekaźnik odpowiada za włączenie wentylatora wody. W wersji z klimą masz dodatkowy zestaw przekaźników do wentylatorów i ten przekaźnik jest zbędny dlatego go nie masz fabrycznie.
Niestety ten samochód chyba mnie nie polubił. Z nowych felg nici bo objawił się dziś kolejny problem. Zaczęły mi mrugać wszystkie kontrolki, światła, oświetlenie wnętrza i jakoś tak jakby przerywał silnik.
Czy to coś z masą? Dodam, że chwilę wcześniej mierzyłem miernikiem ładowanie na klemach (bo co i raz spali mi jakiś bezpiecznik albo żarówki i podejrzewałem że jest za duże ładowanie) i wyszło mi 14V na włączonych światłach i radiu, czyli chyba w miarę ok? Po dodaniu gazu tak samo.
Czy mogło się coś stać od tego mierzenia? Może miernik był uszkodzony? Nie znam się na tym...
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Od mierzenie to na pewno nic Ci się nie stanie, `ja w tym aucie też często mierzyłem jak pompa wspomagania ciekła i cały alternator opływał olejem. Teraz na włączonych światłach mam jakiś 13,7V ale to oznaka tylko że mój alternator jest już w gorszej kondycji, bo jaki leciutko dodam gazu to wejdzie na 14V albo 14.1V
Panowie właśnie wróciłem z garażu. Na oko pooglądałem punkty masy na karoserii i na silniku i nie widziałem, żeby coś było nie tak. Dokręciłem też klemy ale i tak są na maxa dokręcone. Zmierzyłem ładowanie i jest 13,5 V Wczoraj jeszcze było 14.
Cholera co się mogło stać tak nagle z minuty na minutę?
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
akumulator kiepski i jak jest świeżo po jeździe to jest podładowany i będzie 14V a po nocy trochę się rozładował i ładowanie spadło, może masz "złodzieja prądu" w aucie jakieś radio, wzmacniacz albo inny alarm
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie wiem. Nawet jak w Polonezie miałem złodzieja prądu, który mi w parę godzin potrafił rozładować akumulator prawie do zera to mi nigdy nic nie migało. A tutaj wszystko nagle zaczęło migać. Jutro pójdę jeszcze pokombinować, bo mam 400 m do garażu i nie chce mi się co chwila biegać jak mi się coś nowego przypomni
Mierząc na klemach na pracującym silniku mierzę nie ładowanie tylko poziom naładowania akumulatora?
Akumulator raczej dobry, podobno nowy, w zimę palił bez problemu z pół obrotu nawet po tygodniu stania na -20*C mrozach.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Wpadniesz to sprawdzwimy
Masz już doświadczenie, a ja sam nie lubię rozbierać, bo potem mogę nie poskładać i nawet do mechanika/elektryka nie będę miał jak podjechać.
Gdzie ewentualnie można zakupić szczotki i regulator gdyby się okazało, że będę potrzebował?
Przy okazji rozkręcenia altka co jeszcze warto sprawdzić i w jaki sposób (np. diody)?
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Podpinam się pod temat:
Po zagrzaniu silnika wentylator działa. Problem jest po włączeniu klimatyzacji -wtedy wentylator nie uruchamia się, sprężarka cyka normalnie.
Oba wentylatory sprawdzane na krótko i są OK.
Jak sprawdzić sterownik wentylatorów?
Klimatyzacja nabijana rok temu-czy ewentualne braki czynnika mogą powodować nie uruchamianie sie wentylatora?
Jak zlokalizować usterkę?
odgrzeje trochę
pojawiło sie i u mnie nie włączy sie wentylator tylko robi duże ciśnienie i wywala płyn
w zeszłym roku jak i zimą był spokój
po zdjęciu kostki z czujnika temp. wentyl. sie odpala
po przeczytaniu tekstu wygląda mi na brak pierwszego biegu, korek jest OK
wygląda jakby komputer zbyt późno włączał wentylator, obroty jałowe OK
udało Wam sie w końcu opanować temat
Ja sobie poradziłem, to było trochę dawno i już nie pamiętam dokładnie, ale nie wchodząc za bardzo w szczegóły:
1. wywalało bezpiecznik od wentylatora (jest pod maską w skrzynce przy podszybiu),
2. jeden z przewodów idących do wtyczki przekaźników (bodajże czerwony) był przetarty,
3. jedna z wtyczek przy skrzynce przekaźników była okopcona i nie łączyła, z jakiegoś powodu musiała się grzać (może przez słabą masę) aż doszło do jej okopcenia,
4. oryginalny przewód masowy dochodzący do wentylatora został przecięty przez któregoś z poprzednich właścicieli i doprowadzona została masa z innego miejsca.
Wywalało każdy włożony bezpiecznik, a więc razem z mechanikiem zrobiliśmy porządki: wyrzuciliśmy tą dodatkową masę, podłączyliśmy oryginalną, przeczyściliśmy ją, zabezpieczyliśmy przetarty przewód, przeczyściliśmy styki okopconej wtyczki przekaźników, włożyliśmy nowy bezpiecznik i od tamtej pory śmiga.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
poprzeglądam i Ja co bede mógł wtyczki przy przekaźniku wentylatora czyste ,kable niemodzone wygląda na fabryke
jak jade jest wszystko w porządku ale jak postoje dłużej to widać jak w zbiorniczku rośnie poziom płynu,węże robią sie bardzo twarde i zdarzyło sie że załączył sie wentylator ale z reguły wywala płyn korkiem
jeśli odłącze wtyczke od czujnika temp tuż przed otwarciem korka to wentyl sie załącza i poziom opada jak być powinno
ewidentnie za późno komputer reaguje tak sie zastanawiam czy może jest jakaś kalibracja tego po podłączeniu do kompa czy jak
korek jest dobry bo mam stary który nie trzyma i widać różnice
poza tym węże robią sie tak twarde że ciężko ugiąć widać jak puchną jak poziom płynu sie podnosi
wiem że układ jest ciśnieniowy ale nie aż tak bo zaraz poleci chłodnica lub nagrzewnica lub zbiorniczek sie podda jak u kolegi wyżej
będzie czas to poprzeglądam jeszcze kabelkologie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum