Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Zamek drzwi kierowcy chrobocze przy otwieraniu klucze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Zamek drzwi kierowcy chrobocze przy otwieraniu klucze
Autor Wiadomość
adamch 



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Niemcy



  Wysłany: Pią Sie 05, 2011 19:47   [R200] Zamek drzwi kierowcy chrobocze przy otwieraniu klucze
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
mam taki problem z moim R200 (3 drzwiowy): na co dzień używam pilota do otwierania drzwi centralką i nie ma żadnych problemów (kiedyś bywały, ale po naprawieniu wiązki w tylnej klapie zniknely), wszystkie bolce się bez problemu podnoszą i zamykają, immo też działa jak powinien. Jednak kiedy otwieram drzwi kierowcy z kluczyka (bo taką mam akurat tego dnia fantazję), to strasznie w tym momencie coś w tych drzwiach tak jakby chrobocze, trzaska. Wprawdzie otwiera i zamyka te drzwi (wszystkie, bo jest centralka), jednak to chrobotanie jest nieco niepokojące. No i występuje tylko przy otwieraniu kluczem, pilotem nie. Stąd logicznie można się domyślić, że to coś z zamkiem tych drzwi. Co to może być? Ktoś ma jakiś pomysł? Nie chcę samemu nic grzebać, bo jak sobie rozwalę centralny to będzie nieciekawie, dlatego pytam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 05, 2011 19:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 19:11   

Możliwe, że to chrobocze siłownik zamka centralnego.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
adamch 



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Niemcy



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 19:32   

Ok, gdzie go znajdę? Wystarczy zdjąć plastik w środku z drzwi, czy trzeba rozkręcać gdzieś dalej? No i czy istnieje możliwość samodzielnej wymiany, czy wiąże się to z rozregulowaniem mechanizmu immobilisera i padnięciem w ogóle tego systemu?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 19:55   

A poco go wymieniać jak normalnie zamyka drzwi ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
adamch 



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Niemcy



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 20:00   

Hipotetyczna sytuacja: gubię pilot, albo mi się psuje, gdzieś daleko od domu. I muszę użyć kodu awaryjnego do otwierania drzwi. I siłownik padnie w czasie tego procesu. Albo w ogóle ktoregos razu nawet przy otwieraniu pilotem padnie i nie otworzę żadnych drzwi. To chyba jest poważna sprawa.
Chyba, że można olać to chrobotanie, bo wcale nie oznacza uszkodzenia?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 20:17   

adamch napisał/a:
Chyba, że można olać to chrobotanie, bo wcale nie oznacza uszkodzenia?

U mojego znajomego siłownik chrobocze już ponad rok, a zamyka tylko z kluczyka, więc ja bym to narazie zostawił. :wink:
Chyba, że to nie daje ci spokoju, to możesz wymienić i tyle. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
adamch 



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Niemcy



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 21:29   

Hm jeśli tak to ok... Ale jeszcze raz w takim razie ponowię pytanie: można od tak wymienić po prostu na nowy i tyle? Czy coś się może skopać z immobiliserem w momencie gdy odłączę i podłączę nowy siłownik?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 21:32   

adamch napisał/a:
można od tak wymienić po prostu na nowy i tyle?

Oryginalnego nowego nie dostaniesz. Jak coś to używka lub jakiś uniwersalny.
Cytat:
Czy coś się może skopać z immobiliserem w momencie gdy odłączę i podłączę nowy siłownik?

Nie. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 22:05   

adamch napisał/a:
Hm jeśli tak to ok... Ale jeszcze raz w takim razie ponowię pytanie: można od tak wymienić po prostu na nowy i tyle? Czy coś się może skopać z immobiliserem w momencie gdy odłączę i podłączę nowy siłownik?


U mnie tak samo "chrobocze" od kilku lat. Czasem nawet przy otwieraniu i zamykaniu pilotem. Próbowałem coś z tym zrobić, rozbierałem, grzebałem i nie udalo mi sie zlokalizowac usterki.

Nowego silownika nie znajdziesz (moze jeszcze kiedys beda http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001262), a uzywany bedzie robil tak samo. Musisz z tym po prostu zyc.

"Problem" jest powszechnie znany:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=408836
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=387613
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=371476
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28989
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68128
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65585
 
 
adamch 



Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Niemcy



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 22:33   

Dzieki za odpowiedzi i linki.
Hehe, typowe: na angielskich forach Anglicy zabierają się za rozwiązanie problemu, wymieniają siłownik, ostrzegają się nawzajem, że jak padnie to kaplica itd. A na polskim forum - wszyscy piszą że mają tak od zawsze i nie przejmują się :) a potem jest to słynne "mądry Polak po szkodzie", jak się zamknie i już nie otworzy ;) . Ale jeśli się nie mylę - proszę mnie poprawić, jeśli jednak - to nawet jak padnie centralka w dzrwiach kierwocy, to zawsze można otworzyć bagażnik kluczem i wejść do środka bez wybijania szyby, prawda?
Ale skoro mówicie, że nowego siłownika nie dostanę, to faktycznie nie ma sensu kupowanie używki na Allegro, bo będzie tak samo. Napisał tu ktoś, że rozkręcił swój siłownik, porządnie przeczyścił i naoliwił i problem ustąpił - ponowię swoje pytanko, czy można to zrobić bez obaw, że po skręceniu (poprawnym) spapra się centralka albo immo?
Ale tak jak mówię, otwieram zawsze z pilota, i chrobotanie zdarza się 2-3 razy w roku. A jak otwieram kluczem, to chrobotanie jest niemal zawsze.
Jeszcze taki offtop - mam 1 pilot, ktoś wie, ile kosztuje dorobienie drugiego? Jestem z Niemiec, ale czesto jezdze do Wielkopolski, wiec w tej okolicy, najlepiej Poznan? Czy taniej wyjdzie, jesli kupie swój pilot i tylko dam do zaprogramowania?
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 22:56   

adamch napisał/a:
Hehe, typowe: na angielskich forach Anglicy zabierają się za rozwiązanie problemu, wymieniają siłownik, ostrzegają się nawzajem, że jak padnie to kaplica itd. A na polskim forum - wszyscy piszą że mają tak od zawsze i nie przejmują się a potem jest to słynne "mądry Polak po szkodzie", jak się zamknie i już nie otworzy


No tak, ale oni jeszcze maja deadlock, wiec faktycznie mogliby miec problem. Tutaj tego nie ma.
Na dodatek nowy mechanizm CDL (central door locking motor) do 5D kosztuje £192.14 inc VAT. A musialoby mnie konkretnie pogiac, zebym wydal 1/5 wartosci auta na silownik, ktory kiedys ewentualnie sie moze zepsuc a i tak wejde przez bagaznik :)
A wsrod Anglikow i tak przewazaja doswiadczenia w stylu "exact match off an 05 but still same symptoms as the original"
I tak, mozesz to rozebrac i nasmarowac bez zadnych obaw. Tylko poskladaj pozniej dobrze.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 23:07   

Czy to chrobotanie to nie jest takie jak by pytanie? Jak by coś się kręciło i o coś uderzało/ocierało ?

Jeśli tak to nic z tym nie zrobisz, to normalne. Odzywa się sprzegiełko odśrodkowe w mechanizmie centalnego zamka.
Cała sztuczka w nim polega na tym, że na wale po środku umieszczony jest stalowy wałek na sprężynkach. Gdy centralny zamek się otwiera, to w czasie obrotu wału siła odśrodkowa powoduje wypchnięcie wałka w którymś kierunku który zahacza o dźwigienkę zamka i ją otwiera. W zależności od kierunku obrotu popycha dźwigienkę albo ku zamknięciu albo otwarciu zamka.

Gdy otwierasz z kluczyka to tak jak by blokujesz mechanizm i sprzęgiełko przeskakuje.

U Ciebie niema tak źle, bo u mnie jak kilka razy otworze i zamknę nawet z pilota to sprzęgiełko już zaczyna trzeszczeć.

Dla pewności możesz otworzyć maskę i obydwa drzwi, po czym zatrzasnąć te od kierowcy (od pasażera zostaw w awaryjnej sytuacji).
Odłącz akumulator i z kluczyka zamknij i otwórz drzwi, jeśli nie słyszysz już tego dźwięku to znaczy że to to.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Sie 06, 2011 23:07 ]
Dorobienie pilota około 100/150zł.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Zamek drzwi kierowcy i centralny zamek ciągle pracuje
cyklopuss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Maj 12, 2012 13:12
cyklopuss
Brak nowych postów [r25 1,4 16V]Zamek drzwi kierowcy / Spryskiwacz szyby tylnej
MrFrog Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Cze 01, 2009 20:36
MrFrog
Brak nowych postów [R200 All] Zamek w drzwiach kierowcy
kuri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Kwi 28, 2009 16:25
Lechos
Brak nowych postów [214si]Zgrzyta , chrobocze lub stuka przy hamowaniu
ruszti Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Nie Sie 17, 2014 11:33
ruszti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink