Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414SI] dziwny problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414SI] dziwny problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 17:26   [R414SI] dziwny problem z układem chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam,
Chciałbym zasięgnąć waszej opinii na temat dość dziwnego problemu.
problem polega na tym,że jak mam włączone ogrzewanie to temperatura rośnie wyżej niż powinna i wiatrak chodzi bez wyłączenia się nawet przy jeździe(mam kontrolkę wentylatora na tablicy), gdy jednak wyłączę ogrzewanie wszystko wraca do normy, nawet w korku włącza się na chwile i wyłącza, temperatura jest prawidłowa
Kilka informacji:
-Autko świeżo po zmianie głowicy i uszczelki.
-Termostat na 100% sprawny, przed włożeniem gotowany, otwiera się
-chłodnica po naprawie uszczelki czyszczona jak i cały układ płukany już 2 razy
-nagrzewnica daje ciepłe powietrze i jest drożna.
- układ kilkukrotnie odpowietrzony dla pewności
- objaw taki sam na dwóch rożnych korkach

Moje przypuszczenia to albo niewydajna pompa wody uszkodzona przez środek do uszczelniania chłodnic, lub może nagrzewnica dziurawa i ciśnienie ucieka, przez co włącza się wentylator.
Nie mam pomysłu jak obie wersje sprawdzić w miarę domowym sposobem

Co o tym sądzicie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 10, 2011 17:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 17:36   

Sprawdź na początek, czy masz dobrze podłączone węże układu chłodzenia. Może przy składaniu samochodu zostały pomylone. Schemat układu chłodzenia znajdziesz na Forum.
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 17:56   

Z tego co oglądałem to wszystko wygląda identycznie jak przed oddaniem do naprawy, z drugiej strony może od początku było coś źle, sprawdzę
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 18:03   

Dla mnie to źle podłączone węże. Masz LPG, więc jeszcze łatwiej o pomyłkę. Tu masz schemat układu chłodzenia: http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-k.html
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:01   

Po sprawdzeniu układ jest ok, LPG mam podpięty trójnikami do obu węży nagrzewnicy.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:20   

Z nawiewów leci ciepłe powietrze?
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:27   

Tak podczas jazdy, czyli na obrotach, na biegu jałowym, letnie. Ręce mi opadają z tym, podejrzewam pompę, choć zmieniałem rok temu
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:29   

Nagrzewnica działa jak dodatkowa chłodnica i uruchomienie ogrzewania powinno zmniejszać temperaturę. U Ciebie jest odwrotnie. W sumie można to zwalić na pompę. Może ona nie być w stanie przepompować cieczy przez nagrzewnicę.

Na rozgrzanym silniku sprawdź, czy po przegazowaniu przelewa Ci się do zbiorniczka wyrównawczego tym cienkim wężykiem ciecz. Zrób to dwa razy (na włączonym i wyłączonym ogrzewaniu)
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Paź 10, 2011 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:35   

Tak właśnie kombinuje, jednak przed zwalaniem rozrządu zastanawiam się nad jakimś sposobem sprawdzenia pompy, aby bez potrzeby nie męczyć się.
A co sądzisz o mojej drugiej teorii, nieszczelnej nagrzewnicy i ubytku ciśnienia?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:42   

KATwawa napisał/a:
A co sądzisz o mojej drugiej teorii, nieszczelnej nagrzewnicy i ubytku ciśnienia?

Nieszczelna nagrzewnica to ubytki płynu i zazwyczaj mokry dywanik pod nogami pasażera. Gdy powoli odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego na rozgrzanym silniku to słychać jak wyrównuje się ciśnienie?

Pompę możesz też przetestować ściskając w ręku (uważaj, żeby się nie oparzyć) któryś z węży i robiąc przegazówkę przepustnicą. Powinien być wyczuwalny przepływ cieczy.

Ewentualnie podjedź do mnie do Wołomina to się coś pomyśli. :grin:
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:50   

o nie zauważyłem że Wołomin :wink:
tak ciśnienie jest, choć na zakręconym ogrzewaniu płyn jest na poziomie max, z kolei jak włączę ogrzewanie to poziom podniósł się prawie pod korek(przy zakręconym korku). Sprawdzę jutro pompę sposobem który podałeś, ale chyba to nie wiele da bo jak by nie było chłodzi silnik więc pompa pracuje tylko może nie z taka mocą jak powinna
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 20:02   

O jeszcze jedno. Sprawdź, czy wąż powrotny z nagrzewnicy jest dobrze podłączony do obudowy termostatu. Może jest pomylony z miejscem na wąż od zbiorniczka wyrównawczego.
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 20:11   

Zbyt prosto by było, to poszło na pierwszy rzut
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 20:24   

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Może termostat włożony jest w złą stronę? Podobno da się to zrobić. :wink: Powinien być włożony sprężyną w stronę rozrządu.
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 20:30   

Chyba nawet dało by się, jednak w tym wypadku grzałby się bo termostat by się nie otwierał, sprawdzałem go czy działa w sobotę i włożyłem go tak jak był czyli tą dłuższą częścią w kierunku pompy(ciepłej wody)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 20:33   

No to wstępnie skończyły mi się pomysły. :mrgreen:
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 20:44   

Wiesz wszystkie logiczne wytłumaczenia sprawdziłem, ma się tego Tech. mechaniki po coś :mrgreen: jak dla mnie pompa, tylko jak ja wymienię i sie okaże ze to nie to to szlag mnie trafi z tym roverkiem, miałem nadzieje, że ktoś miał podobny problem i utwierdzi mnie w przekonaniu
... czego ja już nie robiłem w nim.. :/
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 21:01   

Może wirnik w pompie się poddał. To się zdarza. Jakiej firmy pompę wstawiałeś?
KATwawa napisał/a:
czego ja już nie robiłem w nim
Znam ten ból. :mrgreen: Ale i tak go lubię. :wink:
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 21:31   

Kurcze rok temu zmieniałem rozrząd, wiec nie pamietam jakiej to firmy była, swoja droga sam mogłem jej "pomóc" uszczelniaczem do chłodnic( pomagał na pękniętą głowice:) )
mały offtopic :)
Toz to skarbonka bez dna ale kochana :)
- HGF od początku ale bez jednoznacznych objawów
-luty wymiana skrzyni(na mrozie nie polecam)
-luty koniec pękł palec rozdzielacza :???:
-marzec pociągnąłem przyczepkę piasku, zerwałem tarcze sprzęgła( nie spaliłem) :shock: , wyjęcie skrzyni 25min :)
-kwiecień pekł alternator-obudowa
-teraz te problemy
a i szukam szyby przedniej właśnie peka....

sorry za offa
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 07:49   

Jak szyba pęka to pewnie rdza.
Podwiń elastyczną gumę przy dolnych rogach szyby (tą część która wchodzi pod błotnik).
Poświeć latarką i zobacz czy nie gnije.
Najczęściej od strony pasażera, ale zdarza się i od kierowcy

Ta guma jest przynitowana do podszybia więc jej nie wyciągniesz, ale możesz odgiąć.

Szyby szukać nie trzeba, w każdym zakładzie wymiany szyby powinni takie mieć. Na pewno Pilkington ma. Przed wymianą szyby usuń/zabezpiecz rdzę.

Co do układu chłodzenia to nie wiem niestety. Pierwszy raz widze, żeby temperatura rosła od włączenia grzania. A tak samo jest jak masz nadmuch na ciepło i na zimno?

Mój egzemplarz też do czołgów nie należy, ale też nie ma tragedii ;)
Jak do tej pory raczej poprawiałem po poprzednim właścicielu, niż sam coś zepsułem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 420] Problem z układem chłodzenia
Maxu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Mar 10, 2011 20:39
jerzy53
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 TD] Problem z układem chłodzenia
Wasiri Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Paź 10, 2017 21:36
Wasiri
Brak nowych postów [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Clint Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 03, 2015 10:58
Clint
Brak nowych postów [45] Problem z układem chłodzenia
Orzel123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 15, 2016 11:18
Radarski
Brak nowych postów [R45] Problem z układem chłodzenia
JurekW Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Paź 25, 2017 11:42
JurekW



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink