Forum Klubu ROVERki.pl :: [freelander] wymiana olejów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: SyntaX
Pią Paź 14, 2011 16:41
[freelander] wymiana olejów
Autor Wiadomość
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 17:59   [freelander] wymiana olejów
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

witam koledzy mam pytanie odnośnie olejów do IRD i dyfra a mianowicie doczytałem że oleje maja być IRD 75W/90 dyfer 80W/90 zgodny ze specyfikacją API GL5
moje pytanie czy 75w/90 a 80w/90 to taka duża różnica ?? ?
dziś byłem w sklepie i jest olej przekładniowy firmy Lotos 75w 90 gl 5 czy taki olej można zalać do IRD i dyfra ?? i co oznacza to GL-5 jaka jest różnica między GL-5 a GL-4 ?
i jeszcze jedno pytanie w jaki sposób odessać stary olej z dyfra jeśli ktoś ma jakis sprawdzony sposób proszę o podzielenie się patentem :wink:
za wszelakie odpowiedzi z góry dziękuje Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 11, 2011 17:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 20:24   

Było już o tym wiele razy na forum.
Olej MUSI być dokładnie taki jak w specyfikacji chodzi o klasy gęstości i lepkości.
W przypadku tylnego mostu na upartego możesz zastosować inny olej, ale nie polecam.
Przez moje ręce przeszło z 50 landków.

Chcesz konkretów proszę bardzo.
Z tyłu w dyfrze na dole masz śrubę spustową, na górze otwór rewizyjny.
Lejesz do przelania się.
W Rave masz wszystko pięknie opisane.

Koniecznie wraz z wymianą oleju w silniku wymień olej w IRD i dla bezpieczeństwa również w skrzyni.

Co do płynów:
Silnik: Castrol Magnatec 10W40 norma ACEA A2/A3
IRD: K2 75W90 Norma GL-5
Skrzynia: K2 75W90 Norma GL-5
Tylny most: Elf Tranself EP 80W90

Sprawdzone oleje, zero problemów Jak chcesz eksperymentować rób co chcesz.
Jak szanujesz swoje auto zaufaj mi mam doświadczenie.

Jeśli jeździsz na LPG warto co którąś zmianę oleju wlać do silnika przed zlaniem starego oleju LIQUI MOLY PŁUKANKA DO SILNIKA Engine Flush 300ml
Niech motor pochodzi tak z 5 min i zlać olej i zalać nowy.
Pięknie czyści z nalotów, ale bez przesady nie lej tego przy każdej wymianie.

UWAGA !! !
Po zlaniu starego oleju z gorącego silnika odczekaj aż trochę przestygnie.
Znam przypadek gdy ktoś przy -15 wyjął olej z bagażnika i wlał do gorącego silnika.
Skończyło się rozszczelnieniem bloku.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 11:56   

SyntaX, przyjacielu ty mój, nie wszystkie Landki maja korek spustowy na dyfrze. Mój nie ma i wymiana polegała na odkręceniu dekla i potem przykręceniu go na jakąś płynną uszczelkę, nie wiem na co bo nie widziałem, nie było mnie przy tym. oleje mam Texaco zgodne z zaleceniami.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 12:09   

wszystkie oleje takie jak zalecają, z ird jak przy spuszczaniu zobaczysz jakiekolwiek opiłki, trzeba się zacząć martwić... z tylnego dyfra najlepiej ściągnąć dekiel, lub można się posłużyć strzykawką do pomp infuzyjnych (100 ml taka wielka i wężyk dobrany jest to w sklepach medycznych), pierwszy raz zrobiłem z deklem ściąganym a teraz mi się nie chce tego kleić i wysysam :) wychodzi jakieś 700 ml po odessaniu (powinno wyjść 800 ml ale co tam) i dolewam nowego, ja uszczelniam wszelkie rzeczy w landrynie silikonem reintzoil, korek tylnego dyfra klucz kwadratowy 3/8 cala, IRD nasadka 21 i 19, prosta robota tylko się człowiek ubabra :) lać tak długo aż się zacznie wylewać z korka bo korki ustalają poziom :)
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 18:05   

no właśnie w moim dyferencjale też nie ma korka spustowego , jak mi wymieniali ojej to mieli dość duży problem z otwarciem dekla , założony został na jakiś klej dlatego nie chce nawet próbować go odklejać . A co do tych olejów to dzisiaj dzwoniłem do gościa który prowadzi serwis landka ma w sprzedaży oleje zapytałem czy to jest taki sam olej do IRD i dyfra bo na aukcji są takie same zdjęcia , powiedział że to jest ten sam olej więc dlaczego wszyscy piszą że do IRD 75W/ 90 a do dyfra 80W/ 90 ?? ?
Syntax kolego o silnik nie pytałem boi już miesiąc temu wymieniłem olej + wszystkie filtry , a teraz chce sam wymienić olej w IRD i dyferku nie dawać żadnemu mech. ostatnio jak miałem wymianę olejów to mi wlali do IRD Castrol 75w/80 i do Dyfra też Castrol 75W/80 nawet nie wiem jaka specyfikacja GL-5 ?? czy GL-4
teraz kupie Lotosa 75W/90 i wleje do IRD i Dyfra Pozdrawiam
a jeszcze jedno pytanko jak kiedyś wymieniałem czujnik w skrzyni uciekło mi troszke oleju jakies 100 g nie wiem jakim olejem była zalana skrzynia czy można dolać jakiś dowolny olej np. tego Lotosa 75W/90 ?? ?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 16:37   

Hmm ja robię raczej nowsze landki 2002-2006 i tam jest korek spustowy.
Faktycznie te wcześniejsze nie miały.
A może warto pomyśleć nad rozwierceniem i nagwintowaniem dekla??
Widziałem gdzieś już taki patent że był nawiercony i wspawana gwintowana rurka spustowa ze śrubą. Z tym klejeniem są cyrki, ale pamiętam że Krzysiu stosował jakiś silikon dedykowany do Japońskich silników i to się sprawdzało.

Wiem że wielu mechaników powie Tobie że do skrzyni IRD i dyfra lać to samo bo idą na łatwiznę.
Ja jednak zalecał bym do dyfra wlanie 80W90 tym bardziej że to nie jest drogie.
To co leję jest sprawdzone w praktyce kilkudziesięciu aut i się sprawdza.
ELF Tranself ma to do siebie że tworzy taki cieniutki osad jakby smar.
Kiedyś lałem to samo wszędzie, ale na oleju ELF auto jest o wiele cichsze z tyłu.

Do skrzyni leje się 75W90
Możesz dolać tego co został będzie OK.

[ Dodano: Pią Paź 14, 2011 16:37 ]
Na forum jest kilka postów o wymianie oleju w tym modelu samochodu.
Proszę używać forumowej opcji Szukaj
Powiedziano już chyba wszystko w tym temacie.
Polecam temat Freelander płyny Eksploatacyjne.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=40968
Kolejny temat o olejach
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=38764
I jeszcze jeden
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34260

Zamykam Wątek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Wymiana olejów
oleje w skrzyni, reduktorze, tylnym moście
Narzond Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Sob Gru 22, 2007 14:59
sebakop
Brak nowych postów [freelander, 2,0-TD4, 2003R] jakie klasy lepkości olejów?
kapral Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Sob Lis 05, 2011 19:27
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink