Forum Klubu ROVERki.pl :: Kolektory dolotowe w K-serii
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektory dolotowe w K-serii
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 20:26   Kolektory dolotowe w K-serii

Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zmiana ssaka w moim R.
W związku z tym miałbym prośbę do posiadaczy silników K-serii 16V by podzielili się swoją wiedzą na temat kolektorów dolotowych.
Z tego co udało się znaleźć to:
1. Kolektor plastikowy 1.4, 1.6 16V
2. Kolektor metalowy 1.4 16V (R114GTi)
3. Kolektor metalowy 1.4 16V (Poldorover 1.4 GTi)
4. Kolektor plastikowy 1.8 16V (120km)
5. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 145km)
6. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 160km)
Takie kolektory występowały w różnych K-seriach.
Chciałbym zebrać informacje jakie wymiary mają te kolektory wejściowe (przy przepustnicy) i co ważniejsze wyjściowe na flanszy przy silniku.

Z tego co się orientuję wszystkie kolektory można stosować zamiennie w tych silnikach. Może dzięki zebraniu informacji udałoby się poprawić osiągi niektórych R :)
Więc zaczynamy.
1. Kolektor plastikowy 1.4, 1.6 16V
Wyjściowy ok. 32mm
5. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 145km)
Wyjściowy ok. 36mm
To informacje jakie wyczytałem. Może wiecie coś więcej?
Pisać :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 03, 2011 20:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 10:20   

greg-si napisał/a:
Z tego co się orientuję wszystkie kolektory można stosować zamiennie w tych silnikach
Tyle że w przypadku kolektora od poldrovera przepustnica jest obrucona w drugą stronę więc odpada raczej do roverów. Wymiarów wewnętrznych kolektora do poldrovera nie znam (bo wszystkie co mam są już rozwiercane) ale ostatnio gdzieś padło hasło 32mm przy głowicy. niemniej jednak jest tam na tyle dużo "mięsa", że nawet na 36mm da się go rozwiercić bez problemu. Od strony przepustnicy będzie jakieś 60mm. Przepustnica w Poldku jest 56mm a wlot do kolektora jest wyraźnie większy.

prawdopodobnie to samo się tyczyło będzie metalowego kolektora z rovera. Polecam zdobyć taki i rozwiercić i przepolerować ile się da szczególnie zwracając uwagę na spasowanie z głowicą. Ewentualnie gotowego z VVC...

Plastiki prawdopodobnie będą uniwersalne...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 04, 2011 20:18   

Bocian_s napisał/a:
Tyle że w przypadku kolektora od poldrovera przepustnica jest obrucona w drugą stronę więc odpada raczej do roverów.

To racja. R114 GTi ma wyglądem taki kolektor jak poldorover lecz przepustnica jest już z tej strony co trzeba.

Bocian_s napisał/a:
prawdopodobnie to samo się tyczyło będzie metalowego kolektora z rovera. Polecam zdobyć taki i rozwiercić i przepolerować ile się da szczególnie zwracając uwagę na spasowanie z głowicą. Ewentualnie gotowego z VVC...

Stąd też mój temat :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Strojenie K-serii
mlodyolek Tuning mechaniczny 12 Czw Maj 27, 2010 09:31
Bocian_s
Brak nowych postów Cos dla roverkow z serii 600
Gość Tuning mechaniczny 6 Wto Lut 26, 2008 01:09
tony_finger
Brak nowych postów zamiana silnika 1.4 na 1.8 serii K
Gość Tuning mechaniczny 27 Czw Paź 18, 2007 15:27
kolin
Brak nowych postów Kto uruchomi swap 1.8t k-serii do klasyka w ok Wawy ??
amp Tuning mechaniczny 6 Pią Mar 11, 2016 23:22
Markzo
Brak nowych postów [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45
ArekL Tuning mechaniczny 5 Sro Lip 31, 2013 09:04
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink