Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pią Lis 18, 2011 16:41
[R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.
Autor Wiadomość
sejixean 



Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 9

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 18:04   

longer86 napisał/a:
Zapraszam wszystkich właścicieli cdti z przebiegiem ponad 250 tys. W celu ochrony waszych silników przeprowadzę aktualizacje map na cdt

z cdti na cdt to z 131 na 115 a pytanie czy jak ja mam 115 jest sens 131?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 02, 2017 18:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 18:55   

sejixean napisał/a:
z cdti na cdt to z 131 na 115 a pytanie czy jak ja mam 115 jest sens 131?

Właśnie w sposób dowcipny i trochę sarkastyczny odpowiedział Ci kolega longer86.
Te same silniki z tym samym osprzętem różniące się jedynie mocą. Dodatkowo ten sam silnik w BMW E46 dysponował mocą 150KM, fakt że z inną turbiną. Zatem bezpiecznie dla silnika jest podniesienie tej mocy do 160KM i nawet do 360Nm. Oby tylko miał serie jeszcze :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 19:16   

sejixean ja mam 'CDT+' przy przebiegu 400 tyś km. Rover jakoś jeździ i nawet pedałować nie trzeba ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sejixean 



Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 9

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 20:50   

Dobra to jeszcze jedno pytanie, kto umiałby coś takiego zrobić w Opolskim lub Łódzkim? :D
Bo szczerze powiedziawszy nie chcę ryzykować i robić takich rzeczy samemu...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 02, 2017 23:42   

sejixean napisał/a:
Dobra to jeszcze jedno pytanie, kto umiałby coś takiego zrobić w Opolskim lub Łódzkim? Bo szczerze powiedziawszy nie chcę ryzykować i robić takich rzeczy samemu...

Czemu? Czego się boisz? Mogę Cię asekurować jak weźmiesz internet do auta... nie ma tu nic ryzykownego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sejixean 



Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 9

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 03, 2017 10:28   

MaReK napisał/a:
sejixean napisał/a:
Dobra to jeszcze jedno pytanie, kto umiałby coś takiego zrobić w Opolskim lub Łódzkim? Bo szczerze powiedziawszy nie chcę ryzykować i robić takich rzeczy samemu...

Czemu? Czego się boisz? Mogę Cię asekurować jak weźmiesz internet do auta... nie ma tu nic ryzykownego.


Problem w tym, że nigdy tego nie robiłem i nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać. Skąd nową mapę wziąć do swojego wyposażenia, jak zgrać starą ogólnie to nic nie wiem. Chciałbym się nauczyć i wiem, że jest to wytłumaczone na forum ale ja nie pojmuje wielu rzeczy. Każdy pyta o jakieś szczegóły ale od a do z nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji takiej dla małpy. A niestety, nie boję się tego przyznać ja w tym temacie mogę się tak nazwać.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 03, 2017 15:02   

sejixean napisał/a:
Problem w tym, że nigdy tego nie robiłem i nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać.

Prostotę tego zabiegu można porównać z onanizowaniem się ;)

sejixean napisał/a:
Skąd nową mapę wziąć do swojego wyposażenia, jak zgrać starą ogólnie to nic nie wiem.

Mapy masz dostępne w programie.

sejixean napisał/a:
Chciałbym się nauczyć i wiem, że jest to wytłumaczone na forum ale ja nie pojmuje wielu rzeczy.

Np. jakich? Zbierzmy wszystkie informację, czego ludzie nie wiedzą i może ten poradnik się skonstruuje sam ;)

sejixean napisał/a:
Każdy pyta o jakieś szczegóły ale od a do z nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji takiej dla małpy.

Może na początek weź kabel, zainstaluj go w systemie windows, podłącz go do auta i uruchom program. Połącz się i wybierz sekcję SILNIK, a tam odczytaj błędy. Reszta pójdzie sama. Jak dobrze pójdzie za dwa lata będziesz ludziom czipował auta :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 03, 2017 16:27   

Albo przyjedź do poznania uiścisz stosowną opłatę i będziesz miał więcej niż cdti
_________________
75 Red Edition
 
 
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



Wysłany: Pią Mar 03, 2017 20:06   

sejixean napisał/a:
MaReK napisał/a:
sejixean napisał/a:
Dobra to jeszcze jedno pytanie, kto umiałby coś takiego zrobić w Opolskim lub Łódzkim? Bo szczerze powiedziawszy nie chcę ryzykować i robić takich rzeczy samemu...

Czemu? Czego się boisz? Mogę Cię asekurować jak weźmiesz internet do auta... nie ma tu nic ryzykownego.


Problem w tym, że nigdy tego nie robiłem i nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać. Skąd nową mapę wziąć do swojego wyposażenia, jak zgrać starą ogólnie to nic nie wiem. Chciałbym się nauczyć i wiem, że jest to wytłumaczone na forum ale ja nie pojmuje wielu rzeczy. Każdy pyta o jakieś szczegóły ale od a do z nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji takiej dla małpy. A niestety, nie boję się tego przyznać ja w tym temacie mogę się tak nazwać.


Z tego co wiem (jeśli się mylę popraw mnie MaReK) samo wrzucenie map od CDTI i tak chyba niewiele daje.

Ale jeżeli się wahasz to idź za radą longera zmodyfikowana mapa i auto dużo przyjemniej jeździ.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 03, 2017 20:28   

Cdt a cdti jest wyczuwalna różnica.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 00:04   

Ja pierdziu. Czytam ten wątek od początku i widzę tutaj niesamowite brednie ;)

kacper napisał/a:
Naprawione moje ECU jak ktoś by kiedyś potrzebował to mam w lublinie gościa z T4 i całą reszta bajerów tzn programatorem itd itp moje ECU z wywalonym flashem zostało ponownie zaprogramowane, dopisany jeszcze raz cały pozostały układ modułów, sczytane co podobno mówią że nie możliwe moje stare BARCODE z kluczy i wpisane ponownie.... tak że "Kelaga jest zajefajny" koszt takiej usługi 200PLN po znajomości czas godzina pracy.... pełen szacuneczek

Brzmi jakby ktoś programował kosmodrom ;) Ja rozumiem, że 2012 rok to był jeszcze mocno zacofany, a główny programista TOAF'a miał wtedy 6 lat ;) No ale bez jaj ;)

kacper napisał/a:
Apropo sterowników to najważniejszą wykładnią jest podobno to co oznaczyłem w pliku ECU-info NR1 to jest info o zawartym układzie flash , mój np miał inny numerek i nie miał pojemności 512KB tylko 1MB i dla tegoż mój się wysypał...

To dopiero nius ;) Sterownik w R75 nie miał 512KB tylko 1Mb :) Na screenach jednak typowy R75 2.0d 115KM, który 512KB ma fabrycznie.

kacper napisał/a:
i nie polecam wgrywania obrazów od kogoś skończycie jak JA

A z tym się akurat zgodzę ;) Też nie polecam :P

kacper napisał/a:
zniknie np trakcja lub przestanie działać tempomat czy vebasto... ja dostałem lekcję i porcję obwitych wyjaśnień...

Z trakcją mogę się zgodzić, dwa bajty różnicy mogą namieszać. Jednak reszta to jakieś brednie. Co wsad map ma do tempomatu czy webasto?

Uważam, że należy powołać komisję, która zweryfikuje posty na forum i zdejmie z publikacji niektóre głupoty ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mackoz 




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Mar 12, 2017 12:22   

Witam,
Rozpoznalem wiekszosc map w Winolsie na podstawie swojego zrzutu z r75 cdt. Moze ktos poprostu wrzucic plik od CDTI dla porownania (moj cdt soft : 351065)

Przydałby mi sie również factor dla TQ limiterow dla osi X (obroty). Widze ze jakos inaczej bmw to zrobilo w porownaniu do vag'a dlatego nie moge sie polapac

 
 
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



Wysłany: Nie Mar 12, 2017 12:36   

mackoz napisał/a:
Witam,
Moze ktos poprostu wrzucic plik od CDTI dla porownania (moj cdt soft : 351065)

[url=https://preview.ibb.co/mAMhDv/2017_03_12_12h18_37.png]Obrazek[/url]


Wrzuć sobie mapę CDTI Toafem i zgraj i masz mapę CDTI.

Jeśli chcesz masz moją mapę przed modyfikacją MaReK mówił, że jest od automatu a siedziała i jeździła w manualu :o
Kod:
http://stania.info/ecu.rar
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 12, 2017 13:45   

Mapy torq sa troche rozjechane, ale jak kumasz winolsa to dodaj mapę ręcznie, a wartości osi x znajdziesz chwile przed wartościami torq. Nie mam za to osi x.

Napisz jakie mapy znalazłeś, mogą być bez adresów, tylko nazwy ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
mackoz 




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Mar 12, 2017 15:21   

Znalazlem takie mapki:

SVBL
boost x2
boost limiter
n75 x2
rail preassure
rail preassure limiter
duration x2
soi x2
DW x2
TQ limiter x3 dlaczego sa az 3 ?
smoke MAF
smoke MAP

Dzieki za podoiwiedz rzeczywiscie przed mapa TQ widac RPM
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 12, 2017 15:36   

mackoz napisał/a:
Rozpoznalem wiekszosc map w Winolsie na podstawie swojego zrzutu z r75 cdt.

Rozpoznałeś je sam czy rozpoznał je automat winols'a?

longer86 napisał/a:
Nie mam za to osi x.

Masz tylko oś X. Obroty silnika. (19x1). Różnice są zależne od rodzaju mapy. Dla tego numeru sterownika było kilka map (w/g T4) oraz mojej prywatnej biblioteki. Było 115, 116, 131 KM. Żeby mieć pewność oryginału dla swojego sterownika warto znać numer NNN. No i oczywiście różnice wyposażeniowe (trakcja/bez trakcji).

staniapl napisał/a:
Jeśli chcesz masz moją mapę przed modyfikacją MaReK mówił, że jest od automatu a siedziała i jeździła w manualu

Ty masz polifta. Zupełnie inny sterownik. Bliżej jemu do BMW jak temu którego ma kolega.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 12, 2017 17:54   

Załączam plik dla mojego sterownika silnika (czyli przedlift, bez kontroli trakcji - 131KM opisane jako 135KM).
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 12, 2017 18:55   

MaReK napisał/a:
Masz tylko oś X
mialem Y pisać.

I tutaj nawiąże do

mackoz napisał/a:
TQ limiter x3 dlaczego sa az 3 ?


Obejrzyj poradnik chipowania tdi na youtubie.

Torqi sa 3 w zależności od ciśnienia atmosferycznego, żeby jadąc w wysokie góry nie rozdupczyło Ci silnika.

Mapki SOI skąd wytrząsnąłeś? Masz tam właściwy factor? I jednostki?
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 12, 2017 19:20   

mackoz napisał/a:
n75 x2

A to są te od EGR?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 12, 2017 21:12   

Tak przy okazji boost map jest ale nie ma u nas znaczenia bo turbo nie jest u nas zależne od kompa
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zmiana Softu na cdti Dolnośląskie
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 24, 2017 10:32
marcin.misek
Brak nowych postów [R 75] zmiana softu na CDTi/ pomorskie
Misio18 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Lut 09, 2017 17:08
Szyfu
Brak nowych postów [R75]Zmiana map cdt na cdti
adas07072a Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Maj 06, 2020 23:34
mrkz
Brak nowych postów [R75] Wgrywanie softu silnika
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Kwi 15, 2010 23:52
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Gdzie wymiana softu silnika w Wawie?
shadowrider Rover serii 75, MG ZT 16 Pią Sty 08, 2010 11:54
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink