Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 1,8 1998] uszczelka pod głowicą - pytania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Sob Gru 10, 2011 21:22
[Freelander 1,8 1998] uszczelka pod głowicą - pytania
Autor Wiadomość
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 16:11   [Freelander 1,8 1998] uszczelka pod głowicą - pytania
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witam.
Frelka mego dopadł HGF olej czysty, płyn czysty lecz z pomiędzy bloku a głowicy po rozgrzaniu silnika tryska śliczny strumyk płynu wprost na kolektor wydechowy - piękną zadyme robi. Ale do rzeczy, naczytałem się sporo o HGF lecz prosiłbym o wyjaśnienie paru spraw:
- czy zastosować nowy typ uszczeki czy stary wzmocniony?
- czy szlifować głowicę ?
- czy przy nowym typie uszczelki wymieniać magistrale olejową?
Moglibyście polecić jakiś zestaw z alledrogo?.
Ostatnio zmieniony przez charlee Sob Gru 10, 2011 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 10, 2011 16:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 22:40   

nowy typ uszczelki zakładaj jak jesteś 100% pewny że blok i tuleje cylindrów są w stanie prawie dobrym+, nie zawsze trzeba wkładać nowy typ magistrali olejowej, warunkiem jest sprawdzenie jakości starej, w nowej magistrali chodzi o podniesienie sztywności silnika po skręceniu, nie oszczędzaj na śrubach, po zdjęciu głowicy uważaj żeby nie powyłaziły ci cylindry delikatnie trzeba sprawdzić czy się nie ruszają, pod żadnym ale to żadnym pozorem nie należy obracać wałem po ściągnięciu głowicy, jeśli tuleje będą się ruszały należy je wyciągnąć i wkleić na powrót, głowicy ma bardzo mały naddatek do splanowania, ale OBEZNANY FACHOWIEC! sobie z nią poradzi, do uszczelnienia głowiczki używaj loctite 510 to jest uszczelniacz anaerobowy, silikon pozatyka ci kanały olejowe i porządnie tego nie zrobisz jak nie będziesz czegoś wiedział to pisz, postaram się pomóc robiłem to w sierpniu łącznie z wklejaniem tulei bo się ruszały
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 11:18   

Dzięki za info.
O ile można splanować głowicę? Który zestaw z ale... zamówić?
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 21:25   

głowice musi ci zrobić fachowiec który będzie miał własne dane, przed robotą musi ją pomierzyć, zapytaj jeśli nie ma to nie dawaj głowicy do niego, bo ją zniszczy, ja nie kupowałem zestawów wiem że wychodzą taniej, ale śruby głowicy noname, nowy typ uszczelki bez producenta.... moja rada, do silnika seri K stosuj tylko części znanych i cenionych producentów bo będziesz robił 2 razy tą samą robotę, kup też nowy korek i termostat
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 20:13   

Dzięki za wszystkie informacje.(punkcik poszedł)
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 21:46   

warto też pomyśleć o modyfikacji układu chłodzenia
 
 
rafeque 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 30
Skąd: SOSNOWIEC

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 13, 2011 20:20   

jakich??

[ Dodano: Wto Gru 13, 2011 20:20 ]
t15690b napisał/a:
warto też pomyśleć o modyfikacji układu chłodzenia


jakich??
_________________
rafee
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Gru 13, 2011 20:24   

założenie termostatu PRT
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Gru 13, 2011 20:55   

o tym tu już było, ale w miejsce starego montuje się przelotkę, a termostat montowany jest z przodu silnika, ogólnie mówiąc wtedy głowica nie przemieszcza się pod wpływem temperatury, uszczelka dłużej pociągnie, temp jest mniejsza, generalnie same korzyści, cena ok 380 zeta
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Gru 14, 2011 00:20   

Moja opinia:
U mnie się tuleje po wyciagnieciu nie ruszały, ale po jakiś 2h zaczeły. Szczegolnie tuleja nr.1 w kilku blokach. Nie spotkałem się z tulejami, które by sie nie ruszały tak naprawde. Tłokami ruszałem góra i dół bo sprawdzałem ich stan. Termostat zawsze wymieniam bo jest dobry dostep. Uszczelka tylko metalowa podwójna. Głowic nigdy nie planuje. Silkon ? Hmm, od tego używam uszczelki. Nie rozumiem o co chodzi z tymi tulejami żeby nie ruszać. Ja je tak naprawde to o 180stopni przekredzałem i nie wybuch silnik :neutral: . Auta jezdza, bo sam zrobiłem 50000km i jest git. Ciśnienie po 12,5barów. Tuleji też nie wklejałem, nie widze sensu. Wiec nie piscie że mi się przegrzeje bo nie planowałem głowicy i że silnik ma słabszą kompresjię od tych tuleji. Bzdura. Uwierzył bym jak bym to robił 1 raz.

Pozdrawiam
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sro Gru 14, 2011 08:50   

prześledź kolego konstrukcje silników K od 1.4 do 1.8 i montaż tulei i będziesz wiedział dlaczego w jednych silnikach ruszanie się tulei może nic nie powodować a w innych to już katastrofa jak poskładasz silnik na ruszających się tulejach....
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Gru 14, 2011 22:09   

t15690b napisał/a:
prześledź kolego konstrukcje silników K od 1.4 do 1.8 i montaż tulei i będziesz wiedział dlaczego w jednych silnikach ruszanie się tulei może nic nie powodować a w innych to już katastrofa jak poskładasz silnik na ruszających się tulejach....


OK :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Uszczelka pod głowicą
eli876 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Nie Lip 25, 2010 15:04
eli876
Brak nowych postów [Freelander] Uszczelka pod głowicą
Jak zdiagnozować czy jest walnieta uszczelka pod głowicą
kojot_1984 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 11 Sob Gru 05, 2009 23:07
kojot_1984



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink