Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Dziurawy wydech - naprawiać, spawać nowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: greg-si
Nie Kwi 08, 2012 18:34
[R400]Dziurawy wydech - naprawiać, spawać nowy
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 20:52   [R400]Dziurawy wydech - naprawiać, spawać nowy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Cześć
Jakiś czas temu troszkę mi wydech zaczął hałasować. Było to dziwne bo niedawno wymieniłem tłumik końcowy a środkowy był niczego sobie.
Po oględzinach wyszło że dziura jest w miejscu gdzie schodzą się portki (dwie rurki w jedną) ze złączem elastycznym. Dokładnie chodzi o ten element:

No i teraz mam dylemat. Czy próbować łatać obecne dziurki czy dać do zrobienia cały element z nierdzewki?
Oczywiście średnice starałbym się zachować oryginalne. Co radzicie? Macie jakieś doświadczenie w tej materii?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Kwi 09, 2012 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 20:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 21:01   

greg-si napisał/a:
Czy próbować łatać obecne dziurki czy dać do zrobienia cały element z nierdzewki?
Ja bym wykonał cały element od nowa, nie koniecznie z nierdzewki. Skoro wlazła już jedna dziurka, to będzie ich się pojawiać coraz więcej, więc coraz częściej musiałbyś to łatać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 21:23   

A ja bym się nie bawił i kupił zamiennik.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 00:27   

a gdzie tu tuning mechaniczny :p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 08:36   

Kupno nowego to od 500zł.
Pospawanie nowego jeszcze nie wiem.

dobryziom, między wierszami.
Chciałbym coś poprawić dlatego kwestia spawania czegoś od podstaw.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 08:45   

greg-si napisał/a:
Kupno nowego to od 500zł

http://moto.allegro.pl/ru...2249022568.html
 
 
 
Torog 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 08:48   

Taniej kupić zamiennik niż to spawać z nierdzewnej stali, zwykła 304 czy nawet 316 odpada. Dodatkowo dojdzie większa masa elementu. Ale jeżeli masz dostęp do maszyn, materiału i TIGa i wolny czas to można zawsze spróbować. Poniżej link do materiału,może się przyda

Kod:
http://www.outokumpu.com/SiteCollectionDocuments/Austenitic_High_Temperature_Grades_Datasheet.pdf
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 08:53   

Adrian, to mnie zaskoczyłeś :/
Tylko ciekawe czy nie będzie z tymi portkami jak z tłumikiem polmostrów.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 10:03   

greg-si, W Dieslu polmostry trzymają bardzo długo :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 10:19   

Jakiś czas temu też musiałem wymienić tą rurę (razem z połową wydechu) i kupiłem FATEX. Wydaje się dosyć solidna i jak do tej pory wszystko jest ok. Kupiłem u tego sprzedawcy:
http://moto.allegro.pl/po...2206200461.html
Naprawdę firma konkretna, przysłali mi złą tą rurę, napisałem maila i na następny dzień był już kurier z nową, a stara zabrał.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 11:17   

greg-si napisał/a:
Tylko ciekawe czy nie będzie z tymi portkami jak z tłumikiem polmostrów

A co się u Ciebie dzieje z tym tłumikiem??
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 11:36   

Adrian, wisi krzywo. Niby element czysto estetyczny ale wisi krzywo dlatego że flansza jest krzywo przyspawana do tłumika.
Jeśli tak jest z tą dwururką to będzie tragedia bo cały wydech będzie wyglądał jak serpentyna.

A co do jakości. Powierzchowna ruda wyszła niecały tydzień po zamontowaniu. Nie przerdzewieje to szybko bo mało jeżdżę ale strasznie zniechęciłem się do tej firmy.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 11:46   

U mnie też wisi krzywo. :razz: Coś widocznie mają źle w fabryce podane miejsca, w których powinny być przyspawane te wieszaki... Ja również muszę wymienić rurę kolektorową więc przy okazji ustawi się ten tłumik końcowy.

Ja tam od tłumika za 120 PLN wiele nie wymagam, szczególnie, że mam LPG i o sprawach gwarancyjnych mogę pomarzyć. U mnie też trochę wylazło takiej powierzchownej rudej (w miejscach spawów). Zgapiłem się trochę, bo mogłem to od razu jakąś srebrzanką maznąć.
 
 
 
imejdz 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 363
Skąd: Legionowo

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 14:31   

ja u siebie spawałem (a raczej tata mi pospawał) bodajże w tym samym miejscu podobna dziura. Koszt 0zł, spokój już kilka miesięcy ;)
 
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 18:25   

polmostrów jak jest wykonany to widać na pierwszy rzut oka, czasem zanim dotrze na sklep juz ma kolory na sprawie.. a poza tym, zdarzają sie problemy z ich kształtem. Nie są zbyt dokładnie odwzorowane od orgyginału. raz przyszedł taki, ze zupełnie nic nie grało i musiałby być puszczony przez wnetrze auta żeby dobrze wszystko leżało. Z tanich polecam Izawit lub VFM - to jest podobno klepane w fabryce bosala i powiem wam, jakość czuje się w rękach.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 18:46   

Właśnie środkowy mam bosala a końcowy miałem bosala. I fakt jakość bardzo dobra. Przerdzewiał cały a pomimo tego nigdzie przedmuchów nie było.
Dopiero warszawskie studzienki urwały flanszę i wyleciał.

Adrian, to że krzywo wisi tłumik to wina flanszy która jest krzywo wspawana. Ja najpierw przykręciłem a później przyczepiałem. Gdybym nie wygiął tych wieszaków to już całkiem lipa by była.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 21:14   

greg-si napisał/a:
to że krzywo wisi tłumik to wina flanszy która jest krzywo wspawana

Właśnie. Tego słowa mi zabrakło. :razz:
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 14:00   

greg-si napisał/a:

Chciałbym coś poprawić dlatego kwestia spawania czegoś od podstaw.

Ale poprawić co... Fabryczny liczony układ na moc czy estetyke i trwałość? Bo jak chcesz zachować moc i moment to lepiej tego nie ruszać, ja powiększając średnicę podpasowałem całe portki od primery gt, ale jak reszty wydechu masz zamiar nie ruszać to kup taki jak powinien być bo dłubaniem tylko przy portkach to raczej tylko da się stracić.
A tuningu mechanicznego to tutaj ciężko się doszukać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wikinger 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 18:22   

Ja podobnie jak KNA kupiłem na allegro w Fatexie. Teraz widzę, że to ten Polmostrów, więc kurcze troche przepłaciłem. Pocieszające, że założone były jakoś w maju lub czerwcu zeszłego roku - póki co spokój i nawet zaglądając pod auto to zbytnio ich wygląd sie od tego czasu nie zmienił. Wszystko pasowało idealnie.
Od kupna auta tłumika nie oglądałem i się okazało, że jakiś złomiarz wyciął katalizator i wspawał kawał rury :razz: Trzeba było jakiś kawałek tłumika z podobnymi uszami przyspawać, żeby było do czego portki przykręcić, bo partacz wszystkie uchwyty przy okazji poucinał. Wycieczka po okolicznych szrotach gratis :grin:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 15:36   

Dołączę się do tematu aby nie zaśmiecać forum.
Jak widzicie na fotce, łącznik elastyczny niema tej siatki, mogę tak jeździć ?? Czy muszę wspawywać nowy łącznik ??


PS: Jeszcze jedno pytanie. Czy to katalizator ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Buczy jak dziurawy wydech
Czy to może być wina przepływomierza?
Jusci Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Paź 30, 2008 16:21
Jusci
Brak nowych postów [R420] Dziurawy przedni tłumik [?]
wsl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Sty 31, 2008 13:02
String
Brak nowych postów [r45] opłaca się naprawiać po stłuczce??
sobull Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Wrz 19, 2012 21:46
sobull
Brak nowych postów [R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny?
Ptasiu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 26, 2007 00:01
Maciek321
Brak nowych postów [R420] Si Silnik umarł, warto naprawiać?
kamil4993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Pią Cze 24, 2011 23:13
kamil4993



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink