Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:51
[R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny?
Autor Wiadomość
Ptasiu 



Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 1
Skąd: wschowa



Wysłany: Sob Sie 25, 2007 14:55   [R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Silnik w 416i złapał temperaturę, stało się to niespodziewanie, płyn w zbiorniczku był na właściwym poziomie. Zaraz po skoku temperatury zatrzymałem go, nie jechałem dalej (wcześniej byłem uczulany na pilnowanie temperatury "bo ponoc rovery tak mają, lubia się zagrzac"). Okazało się, że zassało płyn chłodniczy do oleju. Silnik rozebrano, głowica została poddana planowaniu. Po złożeniu chodził ze dwie godziny w warsztacie u mechanika, zachowywał się prawidłowo, włączał się wentylator, tak jak powinno być. Przejechałem około 30 km i znowu to samo, kompresja poszła w układ chłodzenia, zasysa płyn do oleju. Spotkaliście się z podobnymi przypadkami? Ktos mi kiedyś mówił, ze tych silników nie warto naprawiać, lepiej poszukać używany ale sprawny, co Wy na to?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 18:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 25, 2007 14:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 25, 2007 21:17   

Ptasiu napisał/a:
Ktos mi kiedyś mówił, ze tych silników nie warto naprawiać, lepiej poszukać używany ale sprawny, co Wy na to?

Słowo klucz to "sprawny" :( niestety tutaj przy wymianie silnika trudno o pewność :(
Jeśli stało Ci się to krótko po naprawie to wracaj z reklamacją :sad:
Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sie 25, 2007 21:27   

sTERYD napisał/a:
Słowo klucz to "sprawny" :( niestety tutaj przy wymianie silnika trudno o pewność :(
i z tego własnie względu ja osobiście bym wolał naprawiać stary silnik ... przynajmniej miałbym pewność co do jego stanu
sTERYD napisał/a:
Jeśli stało Ci się to krótko po naprawie to wracaj z reklamacją :sad:
trudno nie poprzeć tego stwierdzenia :mrgreen:
sTERYD napisał/a:
Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra :(
jeśli płyn poszedł w układ smarowania silnika to bym napisał, że przede wszystkim głowica lub tuleje cylindrowe
i jeszcze jedna uwaga ...czy przy pierwszej naprawie mechanik określił rodzaj uszkodzenia ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 00:01   

sTERYD napisał/a:
Niestety takie objawy mogą też być spowodowane pęknięciem głowicy lub tulei cylindra :(


Stawiam na to.

Blok silnika tez moze byc pęknięty (choc to mało prawdopodobne). Trzeba by dokładnie obejrzec. Na zimnym silniku moze byc tylko mała ryska, ale jak się rozgrzeje to pewnie robi sie już szczelinka, a jak jeszcze dojdą wyższe obroty, czyli wyższe cisnienie w komorze spalania (tak by wskazywało po przeczytaniu postu - na wolnych obrotach wszystko ok, a po przejechaniu kilku km znów płyn chłodniczy w oleju)...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Znowu HGF. Wymieniać silnik?
andrzejnn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Mar 29, 2008 19:27
rover416
Brak nowych postów [R420] Si Silnik umarł, warto naprawiać?
kamil4993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Pią Cze 24, 2011 23:13
kamil4993
Brak nowych postów [R416] Co wymieniać wraz z amortyzatorami?
mzimny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Maj 20, 2007 22:42
timba
Brak nowych postów [R416 1,6Si]wymieniac magistrale przy starym typie uszczelki
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Paź 20, 2010 20:21
keczu
Brak nowych postów [r45] opłaca się naprawiać po stłuczce??
sobull Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Wrz 19, 2012 21:46
sobull



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink