Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Kompresja 12 barow na garze?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Kompresja 12 barow na garze?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 20:21   [R416] Kompresja 12 barow na garze?
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam
Niedawno kopiłem manometr żeby z ciekawości sprawdzić kompresje w moim R. Okazało sie ze na wszystkich 4 cylindrach pokazuje 12 barów. Później gdy dodałem oleju (mineralny) wyskoczyło az 14barow. Trochę mnie to zdziwiło, bo z tego co pamiętam te silniki miały ok 10. Fakt ze manometr jest najtańszy z allegro i może być nie do końca dokładny. Faktem tez jest ze głowica była 4 razy planowana i jest znacznie więcej ściągnięta niz 0,2mm. Test robiłem na rozgrzanym silniku. Czy to możliwe żeby była taka duza kompresja, czy to raczej winny manometr? Jakis wielkich problemów nie mam z silnikiem- zbiera sie dobrze, moc ok, a test robiłem z ciekawości
Ostatnio zmieniony przez dawidd Pon Kwi 16, 2012 06:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 20:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 20:36   

Jak kompresja jest na wszystkich taka sama i z olejem większa co jest oczywiste to wszystko jest ok :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 20:41   

Kolego dawidd, silnik to ma 10.5 ale stopnia sprężania a to co innego niż ciśnienie sprężania.
Jak na rozgrzanym wszystko robiłeś i miałeś różnicę sporą przed i po wlaniu oleju (odrobiny) to pierścienie już trochę puszczają.

Ja dla przykładu mam po około 15 bar na cylindrach, na jednym miałem 13 i tez przy próbie olejowej podskoczyło ciśnienie.
Ale okazało się że nagromadzony nagar zblokował pierścienie co dało się naprawić i teraz mam po równo na każdym :wink:

Gdzieś w necie powinna być opisana metoda na odblokowywanie pierścieni przy pomocy rozpuszczalnika nitro.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 21:26   

czyli ile powinno pokazać na manometrze "tak książkowo" przy takiej probie, 15? Czy to nie jest określone
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 11:05   

dawidd napisał/a:
Faktem tez jest ze głowica była 4 razy planowana i jest znacznie więcej ściągnięta niz 0,2mm.

I to jeszcze jeździ :shock:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 12:14   

Głowice mam ściągnięta moze z 0,8mm, nie wiem dokładnie, może trochę mniej moze więcej. Moim zdaniem te 0,2 jest przesadzone, a mój silnik jest na to dowodem biorąc pod uwagę ze już przekroczyłem magiczne 300 tys przy dość ostrej jeździe na lpg

Wracając ac do pytania ile powinien pokazywać manometr?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 12:53   

14 barów.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 06:54   

ok, jeszcze raz sprawdzę bo przy pomiarze zapomniałem przepustnicy otworzyć i 12 było przy zamkniętej, wiec jak otworze to pewnie wzrośnie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czy to wysoka kompresja
Marszi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Paź 27, 2011 10:17
szoso
Brak nowych postów [r416] kompresja na jednym cylindrze 50%. Rozrząd?
brand Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Mar 07, 2012 20:59
brand
Brak nowych postów [R45] Kompresja silniki wyniki
notokey Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Maj 26, 2017 21:26
notokey
Brak nowych postów [R420] Jaka prawidłowa kompresja silnika ?
Lopik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Paź 27, 2011 09:00
Lopik
Brak nowych postów [R416] Przepustnica do R416
Arek77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 09, 2008 09:11
Arek77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink