Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] silnik z r25 do r200
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] silnik z r25 do r200
Autor Wiadomość
duklos 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 15:23   [r200] silnik z r25 do r200
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

witam wszystkich

Czy silnik z r25 bedzie pasowal do r200 (chodzi mi o ta sama pojemnosc 1.4 16v)

Gdzies czytalem ,ze trzeba przekladac kolo zamachowe.
prawda to czy nie?
bo caly inny osprzet, jak i lapy do poduszki powinny chyba przypasowac z r200.

popeawcie mnie jesli sie myle ale wydaje mi sie ze alternator rozni sie tylko mocowaniem , a bebechy powinny byc takie same.

Jak kiedys szukalem altka to pytali mnie czy 25 cz 200.

W ZASADZIE POWINNO BYC U
TO SAMO

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 15:23 ]
I jeszcze pytanie natury technicznej:
czy wyjmujac silnik bede musial odkrecac , luzowac skrzynie czy po odkreceniu osprzetu da rade zepchnac silnik w lewo tak aby walek glowny skrzymi nie przeszkadzal w podniesieniu silnika do gory.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 15:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 10:08   

Zajrzyj tutaj. Sporo było takich tematów.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
duklos 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Czw Maj 10, 2012 17:09   

Chciałbym odświeżyć temat i dowiedzieć się trochę więcej na temat przekładki silnika z R25 do R200.

Chcę kupić i wymienić silnik w swoim R i chcę mieć pewność, że jak kupię to nie wywalę kasy w błoto, albo okaże się że muszę dokupić jeszcze pół roverka 25.
Zdecydowanie interesują mnie sugestie osób, które miały z tym do czynienia aniżeli czyjeś domysły.

w linku powyżej uzytkownik : PHJOWI napisał

"jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."

Co to jest ta kapa?
Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi?

Mój silnik jeszcze pracuje, ale jego koniec zbliża się dużymi krokami
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2012 17:51   

Ooo, kolega z Lublina. Silnik stracił kompresje czy przestraszyłeś się usterką uszczelki głowicy?

Różnica w tych silnikach polega na tym, iż w 25 aparat zapłonowy jest bezrozdzielaczowy, schowany pod obudową świec ale przy przekładce silnika do 200 przekłada się wałek z mechanicznym aparatem zapłonowym tzn kopułkę i palec wraz z cewką.

duklos napisał/a:
Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi?

Chodzi o wiązkę silnika, zostaje stara, wszystko p&p.

duklos napisał/a:
Co to jest ta kapa?

Właśnie, co to jest? Na pewno nie chodzi o Lancie Kappa? hehe
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 10, 2012 18:04   

duklos napisał/a:
Co to jest ta kapa?

pewnie chodzi o pokrywę zaworów. nowa będzie trochę inna i będzie miała dziurę na czujnik położenia wałka rozrządu
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
duklos 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Pią Maj 11, 2012 20:49   

Kompresji nie stracił, bo nie zauważyłem straty na mocy i przyspieszeniu.
Natomiast pojawił się majonez w pojemniku i ubywa płynu, a przede wszystkim tak coś wali w dole silnika, że wszyscy mnie pytają czy zmieniłem na diesla.

Byłem u mechanika i stwierdził, że to sworznie na korbowodzie/tłoku.
Naprawy nie polecał ze względu na duże koszta i fakt, że auto ma przejechane - grubo ponad 300tyś.
Tak więc rozglądam się za silnikiem i mam w zasadzie upatrzony z R25, ale chcę dokładnie wiedzieć jakie trudności mnie czekają z jego przekładką.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 11, 2012 22:32   

duklos napisał/a:
sworznie na korbowodzie

Dlatego nie jeżdże do mechaników z Lublina.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
duklos 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Sob Maj 12, 2012 08:17   

mozesz rozwinac swoja wypowiedz
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 12, 2012 18:10   

duklos napisał/a:
"jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."

Do tego jeszcze swój kolektor ssący. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 13, 2012 11:26   

leszczu napisał/a:
Do tego jeszcze swój kolektor ssący.

skąd taki pomysł?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 13, 2012 11:33   

sTERYD napisał/a:
leszczu napisał/a:
Do tego jeszcze swój kolektor ssący.

skąd taki pomysł?

A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Maj 13, 2012 20:49   

leszczu napisał/a:
A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest


To czujnik podcisnienia, w starszych silnikach wbudowany w w komp. silnika..
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 13:36   

keczu napisał/a:
leszczu napisał/a:
A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest


To czujnik podcisnienia, w starszych silnikach wbudowany w w komp. silnika..

Aha, więc kolektor może być od R25, ale wtryski już od R200.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Czy silnik z R414 16V pasuje do R200 ?
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Mar 15, 2011 19:54
bonus89
Brak nowych postów [r200 98r 2,0 sdi] Silnik
latinoo22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Maj 28, 2010 12:23
latinoo22
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] silnik
bardzo duze spalanie
krzysio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Paź 05, 2007 10:31
piter34
Brak nowych postów [R200] Silnik 1.4 16V a 1.4 8V
inflamespl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Wrz 08, 2012 12:41
brkzzz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink