Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] muli, osiąga max 150 km/h, pali dużo paliwa / Błędy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] muli, osiąga max 150 km/h, pali dużo paliwa / Błędy.
Autor Wiadomość
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

  Wysłany: Wto Cze 12, 2012 01:22   [R75] muli, osiąga max 150 km/h, pali dużo paliwa / Błędy.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam, z góry zaznaczam, że przejrzałem wątki na tym forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem więc wolę się upewnić jeszcze raz, przez co może pomogę innym osobom mającym podobne problemy ze swoim autem.

Od miesiąca jestem posiadaczem Rovera 75, 2.0 V6, 150 KM, automat.
Problem polega na tym, że to auto strasznie się muli do ok 2500 obrotów i gdy osiągnę na prędkościomierzu prędkość 150 km/h, mimo wciśniętego pedała gazu - nie potrafi ono rozwinąć większej prędkości. Do tego bardzo dużo pali benzyny...

Byłem na komputerze i wskazał dwa błędy, może ktoś poradzić co jest walnięte na ich podstawie?

Mianowicie:
- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Pierwszy wydaje mi się, że jest związany z VIS, silniczki? (jeden czy oba?)
Drugi chyba z czujnikiem na wale korbowym.

Proszę o opinie i pomoc, ew. koszty naprawy, będę bardzo wdzięczny.
Czy przez te błędy może mi w nadmiarze spalać paliwa?

Jutro (we wtorek) zakładam gaz (sekwencję, IV, Stag 300), następnie w okolicach piątku jadę na diagnostykę silnika by wyeliminować usterkę.


pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 12, 2012 01:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 835
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 08:35   

Lepiej najpierw wyeliminuj usterkę, a później zakładaj gaz :roll:
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 09:11   

Nie uregulujesz dobrze gazu jak usterek nie usuniesz. Pierwszy błąd to jest VIS ten z boku kolektora jest zawsze otwarty i stąd mulenie na niskich obrotach i duże zużycie paliwa. Drugi to błąd czujnika położenia wału, może być tak jak u mnie, że czasem z nim coś nie tak i nie chce odpalić i błąd zostaje u mnie jak skasowałem to na razie nie wystąpił ponownie a pojawił się jak miałem kłopoty z odpalaniem z powodu kiepskiego akumulatora.

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 09:11 ]
Z tym Visem to bym zdjął siłownik zamknął klapkę i założył s powrotem odłączając siłownik od kabli do czasu wymiany albo naprawy siłownika. będzie jechał na niskich obrotach i mniej palił ale na wyższych (od 2700) straci na mocy. miałem tak uszkodzony i zauważyłem usterkę bo mi palił coś koło 12-13l/100 i przy wyprzedzaniu kiepsko się zbierał.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 13:11   

no właśnie u mnie problem z odpalaniem nie występuje. po wykasowaniu bledu nie wyskakuje on ponownie, silnik w miare rowno pracuje, nie skaczą obroty. więc na ten czujnik polozenia walu przymykam troche oko. gorzej z tym VIS. jaki jest koszt mniej wiecej koszt naprawy tej usterki? chodzi o wymianę silniczkow vis? dwoch czy tylko jednego? czytalem tez o jakis kostkach, ze lubia sie odlutowac.

pozdrawiam!
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 13:20   

dzieju regeneruje skontaktuj się z nim, wg błędów masz walnięty tylko jeden VIS ale sprawdzić trzeba oba bo bankowo drugi lepiej nie wygląda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 13:26   

w tej chwili auto mam w "gazowni". zakładają mi instalacje gazową (stag300). od tygodnia czekałem na termin u dobrego fachury. jutro mam odbiór auta. będzie potrzeba regulacji LPG po naprawieniu visów? różne głosy słysze nt. temat.. jeżeli tak to podjade jeszcze raz na regulacje jak juz uporam sie z tą usterką.

mi przy dobrych wiatrach na tą chwile palił 14-15L/100 (miasto + trasa).. :cry:
w desperacji zakładam gaz, bo nie wyrabiam na benzyne. auto kupiłem 3 tyg temu.

PS. dzięki sknerko za pomoc, przy najbliższym zlocie stawiam krate browara :>
_________________
R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
 
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 13:34   

Nie zapomnij też wymienić filtru powietrza, stary brudny też przyczynia się do dużego spalania.
Mi w mieście 11,1 do 11,4 w trasie na spokojnie 120km/h 7,4 - 7,6 to chyba dobry wynik jak na 2,5 pojemności.
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 13:41   

szczerze? marze o takim wyniku spalania :wink:

filter wymienie razem z innymi filtrami i olejem za miesiąc, na chwile obecną wyciągnąłem go, żeby sprawdzic czy jest zasyfiony ale nie jest najgorzej.

nie przypuszczałem, ze ten vis moze byc przyczyną tak dużego spalania.. :shock:
w miesci to mi z 17-18 zje..

PS. ponowię pytanie, czy po wymianie silniczka/ów VIS będzie trzeba robic regulacje LPG?
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 14:30   

amigojwr napisał/a:
PS. ponowię pytanie, czy po wymianie silniczka/ów VIS będzie trzeba robic regulacje LPG?
Mój gazmen by ci powiedział bezwarunkowo tak

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 14:30 ]
amigojwr napisał/a:
nie przypuszczałem, ze ten vis moze byc przyczyną tak dużego spalania..
w miesci to mi z 17-18 zje..

Może :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 00:38   

nie wiem jak było u was ale mi kazał za 1tys. km przyjechać na doregulowanie gazu (za free oczywiście ),ja w ten czas przez te 1tys. właśnie naprawiłem(tzn. dzieju mi naprawił) vis bo przy zakładaniu gazu miałem uszkodzony, po tys. km pojechałem na doregulowanie i różnica niebo a ziemia zarówno w spalaniu jak i w dynamice auta . Więc jeśli ci nie każa przyjechać na doregulowanie to po naprawie vis zdecydowanie podjedź na regulację bo z mojego doświadczenia warto.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 09:03   

Ja tez jechałem na sprawdzenie po 1000km za free tylko, że ja się zakumplowałem z moim gazmenem i byłem u niego wcześniej z innymi pierdołami (np. drobna nieszczelność i gaz czuć było) bo on mechanik tez jest :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 17:57   

wracając do tematu: odebrałem dziś swoje autko z "gazowni" i co zauważyłem?
auto mi dynamiczniej śmiga na gazie, aniżeli na benzynie.. :roll: :roll: :roll:

jutro jade na diagnostyke silnika sprawdzić czy potwierdzą się te dwa błędy z postów powyżej, jeżeli tak to wyeluminuję usterkę - myślicie, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być właśnie VIS?

pozdrawiam :wink:
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 08:33   

amigojwr napisał/a:
auto mi dynamiczniej śmiga na gazie, aniżeli na benzynie..
placebo niestety, "tak se ne da pane" jak mawia mój gazmen. Miałem tak samo myslałem że na gazie lepiej a jak zmierzyłem na tym samym odcinku auto na benzynie rozpędza się do 120km/h a na gazie max 100km/h a często mniej jak wiatr w "twarz" wieje.
amigojwr napisał/a:
myślicie, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być właśnie VIS?

Nie VIS powoduje, że auto słabo zbiera się od dołu i duże zużycie paliwa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] V6 2,5L coś za dużo pali
dzuczo24 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Kwi 15, 2014 20:02
MaReK
Brak nowych postów [R75] Brak mocy, głośno chodzi, dużo pali po wymianie HGF
flinso Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 04, 2011 16:41
flinso
Brak nowych postów [R75] Silnik nie osiąga temperatury i brak ogrzewania
leston Rover serii 75, MG ZT 28 Wto Paź 07, 2014 08:34
pablo
Brak nowych postów [MG ZT] Nie pali - pompa paliwa?
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 17 Nie Gru 04, 2016 00:30
longer86
Brak nowych postów [R75] Nie pali nie podaje paliwa POMOCY!!!
rafalg Rover serii 75, MG ZT 51 Sro Sty 03, 2018 21:24
Szyfu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink