Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Moduł LSM i komunikat err
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Moduł LSM i komunikat err
Autor Wiadomość
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 18:37   

dawidd, w opcji LSM masz coding data z tego co pamiętam. Tam zmieniasz jest opcja no xenon i xenon .
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 26, 2014 18:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 26, 2014 19:28   

dawidd napisał/a:
Z małą różnicą tzn na IPK mam 245733 a na LSM pokazuje w pasofcie 245700 - czy tak powinno buc?

Tak powinno być, gdyż LSM liczy sobie pełne setki czyli co 100KM.

Cytat:
W tym momencie Err zniknął

Err do przebiegu nic nie ma. Dojedziesz przebieg do 300 tyś. km i dalej nie będzie się kręcił.
Err zależny jest od VINu. Wpisując VIN przez FGNSTR na pewno nie wpisał Ci się ostatni znak VINu, bo on nie jest wymagany w systemach BMW. Prawdopodobnie masz tam 0 (jeśli Twój VIN na końcu ma 0) to jest okej. Jeśli nie, to w sumie tylko T4 będzie miał problem przy ew. diagnostyce lub konfiguracji. Ale w tym module konfiguracje możesz sobie robić już sam ew. korzystać ze strony, którą Ci podałem https://forum.roverki.eu/lsmcode

dawidd napisał/a:
Dalej - chcialem włączyć światła dzienne - skopiowałem rom wrzucilem na stronę https://forum.roverki.eu/lsmcode i wgrałem rom do LSM i tu niespodzianka - na IPK pokazało mi ze mam uszkodzone przednie żarówki od długich. Dzienne świeciły, ale lewa mniej wiecej tak jak powinna a prawa bardzo słabo. Wgrałem powrotem oryginalny rom i światła długie i wszystkie inne działają ok - wnioskuje ze sama elektronika od LSM jest ok

To dość dziwne. On zmienia kilka bajtów. Spakuj mi w ZIP'a to co masz teraz (jak działają xenony i masz poprawny VIN i ODOMETTER) oraz to co wypluł Ci program ze strony.

dawidd napisał/a:
Na tą chwilę mam wgrany oryginalny rom ze zmienionym vinem i kilometrami, ale pokrętło wysokości świateł już nie działa jak na początku, przestało po wgraniu pierwszego romu

To pewnie dlatego się wysrało :) Dobrze będzie wiedzieć na czym, żeby ew. bug poprawić.
Zrób ustawienie w light coding jak pisze szpynior i dopier tak zmodyfikowany ROM odczytaj ponownie i zapisz do pliku. Przepuść przez lsmcode i sprawdź.

Cytat:
Wielkie dzieki MaReK, za pomoc na PW

Nie ma sprawy ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:43   

Problemy rozwiązane. Po zmianie na xenon przestało sie pojawiać info o przepalonych żarówkach. Wstawiłem stary LSM żeby być pewnym ze problem z dziennymi jest od modułu, a nie od czegoś tam ... i się okazało że jednak jest od czegoś tam ... :) Na starym LSM też prawa świeciła b. słabo, a lewa ok. Wyciągnąłem żarówki zamieniłem stronami i zaczęły świecić OK - widocznie coś miała ze stykiem, chociaż na długich różnicy nie widziałem. Także kwestie zmiany modułu LSM mam za sobą.

Przy okazji sprawdziłem automatyczne ustawianie wysokości świateł - nie działa. Lampy jada max w dól. Do tej pory myślałem ze to kwestia skorodowanego starego LSM, ale widzę ze nie. Jak będzie chwila i ochoto to może jeszcze się nad tym pochyle :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:50   

jak jesteśmy przy modułach to mam takie pytanko,chce założyć zegary z komputerem,aby uzyskać konfiguracje prawidłową dla mojego auta można przelutować eeprom z zegarów bez wyświetlacza do zegarów z wyświetlaczem??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 21:11   

PaSoft wywalił mi takie błędy:
turn lights switch / wire, short circuit to ground
High beam / headlight switch, short circuit to ground
HVAC front load sensor, short circuit to ground
HVAC rear load sensor, short circuit to ground

włączyć światła przełącznik / kabel, zwarcie do masy
Przełącznik świateł drogowych / reflektorów, zwarcie do masy
Czujnik obciążenia HVAC przodu, zwarcie do masy
HVAC czujnik obciążenia tyłu, zwarcie do masy

te dwa ostatnie błędy to pamiętam ze T4 tez je pokazywał, ze zwarte czujnik na wahaczach lub wiązka kabli.
Czujnik są raczej w dobrym stanie - nie widać pęknięć, kable przy wtyczkach i tak gdzie wzrok sięga tez wyglądały OK
Natomiast nie wiem z czego mogą wynikać te 2 pierwsze błędy i co oznaczają. Pytka z przedniego panela LSM jest czysta, nie ma korozji
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 21:16   

sash997, o to Ci chodzi

https://www.roverki.eu/zr...dowy-w-r75.html

[ Dodano: Sro Lut 26, 2014 21:16 ]
dawidd, po kilkukrotnym kasowaniu to samo ?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 21:24   

tak, błąd kasuje już od roku :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 26, 2014 21:55   

dawidd napisał/a:
Lampy jada max w dól. Do tej pory myślałem ze to kwestia skorodowanego starego LSM, ale widzę ze nie. Jak będzie chwila i ochoto to może jeszcze się nad tym pochyle :)

Oryginalny xenon tam jest czy dokładaniec? Może nie ma czujnika na wahaczach?

sash997 napisał/a:
jak jesteśmy przy modułach to mam takie pytanko,chce założyć zegary z komputerem,aby uzyskać konfiguracje prawidłową dla mojego auta można przelutować eeprom z zegarów bez wyświetlacza do zegarów z wyświetlaczem??

Możesz, ale przeniesiesz także informacje o tym, że masz stare zegary - bez wyświetlacza.
W niczym to nie przeszkodzi podczas normalnej pracy auta. Kwiatki mogą być po podłączeniu T4, bo mu się cosik nie zgodzi ;)

Cytat:
Czujnik obciążenia HVAC przodu, zwarcie do masy
HVAC czujnik obciążenia tyłu, zwarcie do masy

Podejrzewam, że dlatego jadą Ci światła w dół.
Po całej zabawie z eepromami i LSMami zabierz mu prąd na 1minutę.
Potem podłącz i zobacz czy problem się rozwiązał.
Czujniki masz dwa po lewej stronie auta - sprawdź czy na 100% są sprawne one i połączenia.

Dwa pierwsze błędy masz na obu LSMach? Po wyczyszczeniu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 07:16   

xenony sa oryg, oba czujniki na wahaczach są. Wczoraj odpinałem tylni i sprawdzałem złącze- czyste i brak korozji

[ Dodano: Czw Lut 27, 2014 07:13 ]
Co ciekawe po skasowaniu tych błędów, nie wskakują one od razu. Dopiero jak robię pełny skan pasoften i gdy jest już na 2 stronie wykrywania/sprawdzania modułów w pewnym momencie zapalają sie wszystkie lampy i zaraz gasną. Od tego momentu sa już te 4 błędy w LSM'ie. Już teraz nie kojaże czy podczas normalnej jazdy te błędy tez wskakują, ale jeśli nawet to nie od razu tylko po jakiś dłuższych trasach

[ Dodano: Czw Lut 27, 2014 07:16 ]
Jak dobrze pamiętam to lampy zapalają sie podczas sprawdzania EHC - electronic height control - ale tego modułu nie znajduje. Wtedy tez słychać prace silniczków w lampach
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 08:32   

O ile problem HVACa czasami mi się zdarzy o tyle te dwa pierwsze błędy nigdy ;)
Którą masz wersję tego pasofta? U mnie przy skanowaniu nic się nie dzieje ;)
Z resztą skan robiłem dwa razy w życiu może, bo wiem jakie moduły mam na wyposażeniu auta i nie tracę czasu na ten zabieg ;) Łączę się z tym z czym mam się połączyć.

To w końcu jaki jest teraz efekt?
Działasz na nowym LSMie czy na starym?
Działają DRLy czy nie działają ;) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 13:00   

dawidd napisał/a:
xenony sa oryg, oba czujniki na wahaczach są. Wczoraj odpinałem tylni i sprawdzałem złącze- czyste i brak korozji

To czasami nie wystarczy. Dziś miałem to samo. Pomogło oczyszczenie czujników sprężonym powietrzem, przesmarowanie dźwigni i potraktowanie styków Elektrosolem. Ogólnie przez cztery lata użytkowania problem silniczków dotknął mnie kilka razy. Zawsze winny był któryś z czujników. Czasami pomagało odpięcie aku, czasami ustawienie samochodu na wzniesieniu, czasami większa dziura w drodze, a czasami rozruszanie dźwigni czujnika.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 13:47   

Pasoft w wersji 1,4
na ta chwile mam nowy lsm i drl działają poprawnie. Nie działa tylko pozycjonowanie świateł. Sprawdzałem wczoraj dźwigienki od czujników - chodzą bez zaciec. Dziś jeszcze dla pewności wrzucę drugi przedni panel do lsm'a i zrobię skan żeby zobaczyć czy te 2 pierwsze błędy się pojawia - może jest tam jakieś zwarcie na płytce które przeoczyłem.

MaReK, czyli u ciebie podczas skanu EHC - Electronic Height Control nie się ze światłami nie dzieje, nie zapalają się?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 14:14   

Jak będę jechał do domu, podłączę skaner i sprawdzę ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 15:00   

dawidd napisał/a:
Pasoft w wersji 1,4
MaReK, czyli u ciebie podczas skanu EHC - Electronic Height Control nie się ze światłami nie dzieje, nie zapalają się?

też mam PASoft w wersji 1.4.0 i nie zauważyłem włączania świateł... Co dokładnie skanujesz czy raczej odczytujesz?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 16:41   

źle napisałem, światła włączają sie nie podczas skanowania EHC - Electronic Height Control, tylko gdy skanuje LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control. Co prawda LRA PaSoft nie wykrywa, ale gdy go szuka zapalają się wszystkie światła z przodu + kierunki i przeciwmgielne i wszystko z tylu poza wstecznymi. Do tego zapala się podświetlanie kokpitu - całość trwa ok 3 sekundy. Po tym własnie w LSM pojawiają się moje 4 błędy. Tak sie dzieje na obu LSM'ach

Zmieniłem przedni panel w LSM - dalej te 2 błędy dotyczące przełączników sa - wiec wnioskuje ze to problem albo z pasoft'em albo coś poza lsm - może manetka, chociaż wszystko działa poprawnie.
Odpinałem akumulator jak radziliście - tez błędy nie znikły z pozycjonowaniem świateł.
Wykręciłem oba czujnik i próbowałem coś pomierzyć - jest tam 6 pinów, 3 z nich we wtyczce sa nie podpięte wiec je pomijam. Pomiędzy kolejnymi dwoma jest 0 a dokładnie 50 om a miedzy trzecim pinem ok 400 om Kręcąc dźwignią nic się nie zmienia opór jest stały na wszystkich 3 pinach.
Czy ten czujnik to zwykły potencjometr czy coś innego? Jeśli potencjometr to oba mam uszkodzone w identyczny sposób - trochę dziwne.

Sprawdzałem dokładnie wtyczki i kable, nawet dość daleko zsunąłem osłonę z kabli i nie ma śladów uszkodzeń pęknięć itd.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 17:51   

dawidd napisał/a:
źle napisałem,

To fakt. :razz: Zamotałeś tylko. Proszę o łopatologiczną odpowiedź na pytanie: co dokładnie sprawdzasz (błędy, odczyt Epromu, odczyt zadanego obszaru pamięci) PASoftem? Przy której z opcji zapalają Ci się światła?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 18:58   

scan wszystkiego w poszukiwaniu bledow i gdy dochodzi do LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control zapala się wszystko
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 20:01   

Rzeczywiście, Page2 :mrgreen: . U mnie też się zapalają na chwilę, aczkolwiek moduł "not found". Zauważyłem również, że wrócił problem poziomowania. Mam komunikaty o otwartym obwodzie tylnego czujnika (po ingerencji mechaniora było ok, ale zrobił niedokładnie, jutro poprawka :mrgreen: ) i błędzie aktywacji silniczków wynikającym pewnie z tego poprzedniego. Światła są ustawione w pozycji "roboczej", czyli świecą normalnie - nie za krótko i nie za długo. Nie ma tragedii, ale zaczyna mnie to irytować.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 20:21   

a te czujniki to zwykle potencjometry? Jak będziesz HarryVip, robił przy swoim to mógłbyś sprawdzić opór i czy on sie płynnie zmienia przy ruszaniu dźwignią.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 20:43   

Jeśli będzie konieczność wymontowania czujnika - nie ma sprawy. Podejrzewam jednak, że problem tkwi w skorodowanej/zaśniedziałej wtyczce/gnieździe i mechanior "oszczędzał" na Elektrosolu. :mrgreen: Jutro go dopilnuję. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Komunikat EP-E02
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 22, 2011 08:17
sebapol
Brak nowych postów [ komunikat ]
meechoo Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 01, 2021 18:07
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Komunikat....Engine Disabled
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Sie 11, 2009 14:55
Robertus74
Brak nowych postów [MG ZT-T] komunikat motor test
alter6 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 26, 2014 11:33
alter6
Brak nowych postów [R75] Komunikat na ekranie i warkot silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Wrz 19, 2008 16:27
bujak19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink