Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] modyfikacja turbiny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] modyfikacja turbiny
Autor Wiadomość
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



  Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 14:50   [R75] modyfikacja turbiny
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam. Zastanawiałem się nad modyfikacja turbiny w moim autku. Ktos mi kiedys mówił ze po przez zmiane ustawienia cięgna bypassu można zniwelować tzw turbodziurę. Zagłębiał się ktoś z was głębiej w ten temat? A może ktoś już prubował to regulować. Czy przyniesie to jakiś efekt?
Myślałem również o zmianie turbiny na większą lub od BMW E46 tylko tu nasówa się pytanie czy będzie pasować a przedewszystkim czy bd prawidlowo pracować.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 14:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 15:06   

Ja u siebie zamontowałem MBC + wskaźnik doładowania. Ciśnienie podniesione do 1,3 bara. Efekty są zaskakujące. Generalnie auto jest po chipie + ciśnienie na turbince i ładnie się zbiera .

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80491
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 19:05   

szpynior napisał/a:
Ja u siebie zamontowałem MBC + wskaźnik doładowania. Ciśnienie podniesione do 1,3 bara


Jakie miałeś ciśnienie przed zamontowaniem MBC?
Ja w serii mam max. 1,18bar
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 19:14   

Pieta, było 16 PSI czyli 1,1 .
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 20:17   

Wg w którym miejscu sprawdzić to ciśnienie??
Mam zamiar zamontować kontroler turbiny czy też MBC tylko pytanie jak to ustawić żeby było dobrze i nic się nie działo. Mapę też planuje zmodyfikować więc spodziewam się dość dobrego efektu;)
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 20:50   

gingol, po pierwsze musisz być pewien że z Twoją turbiną jest wszystko ok, nie poci się itp. Wszystkie węże szczelne IC bez przedmuchów. Potem kupujesz MBC i wskaźnik doładowania - wypada wiedzieć ile dmucha . No i najważniejszy fakt gdzie go podłączyć bo w naszym kolektorze nie ma wyjścia . Można wstawić wentylek na rurze przed EGR-em ale nie polecam. Ja wcześniej już miałem wstawiony bypass EGR i do niego zamontowałem kolanko w które wpuściłem wężyk i przeciągnąłem go do kabiny przez ścianę grodziową . Sam MBC wpięty jest tak jak pisałem w tym poście .
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80015
Tu trzeba było się namęczyć żeby podłączyć węże to turbiny bo orginalny jest stosunkowo cieńki. Sam MBC jest zamontowany tuż obok akumulatora .

Może w przyszłym tygodniu uda mi się wjechać na rolki w celu modyfikacji wirusa to sprawdzę jakie osiągi ma na 1,3 i 1,5 bara. Dla naszych turbin z tego co wyczytałem 1,76 to max, ale sporo angoli jeździ na 1,5 .
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 07:06   

A czy jak podłącze komputer to nie pokaże mi ciśnienia doładowania? Z tego co wiem w takim układzie powinien być taki czujnik.
No i w jakich warunkach mierzyć to ciśnienie. Na biegu jałowym podczas jazdy? Gdzieś wyczytałem że mierzy się podczas jazdy czy w jaki sposób;)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 11:12   

Możesz sprawdzić ciśnienie doładowania przez złacze OBD
Wtedy korzystasz z czujnika ciśnienia, który jest zainstalowany w kolektorze dolotowym

Maksymalne ciśnienie uzyskasz tylko pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy. Dodatkowo musisz mieć min. 3-ci bieg aby uzyskać maksymalny moment/moc
Równolegle możesz sprawdzać ilość i temperaturę powietrza doładowanego.

Kupno dodatkowego zegara cisnienia doładowania jest mało zasadne, skoro masz w samochodzie czujnik ciśnienia, który możesz wykorzystać do pomiaru. Poza tym jeżeli masz ELMa z bluetooth możesz odczytać te parametry na bierząco w czasie jazdy przy pomocy telefonu z symbianem lub androidem.
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 11:29   

Właśnie chodziło mi o złącze OBD. Wydaje mi się że jeżeli brakuje mu przyłącza to bd najprostszy i najszybszy sposób;)


Jeszcze jedno. Czy MBC firmy properfekt zda egzamin przy tym silniku?
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 15:46   

Properfect właśnie mam zamontowany .
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 15:50   

Ok to w tym temacie już wiem co robić:) Co do mapy silnika jeszcze kilka pytań. Co muszę posiadać żeby ją zgrać? Później ewentualna modyfikacja:)
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 15:55   

Do zgrania wystarczy Galetto 1260 a do modyfikacji duże doświadczenie w edycji mapek, bądź ok tysia na chip z hamownią .
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 15:59   

Tutaj poczytaj
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81360

do edycji map hyba najlepszy WinOLs
Ale jak napisał szpynior trzeba mieć duże przygotowanie teoretyczne i praktyczne, do tego jeszcze znajomość oprogramowania.

Oczywiście nikt ci nie zabroni eksperymentowania na własnym aucie.
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 12:21   

Tak tylko gdzie znajdę działającą wersje nie płacąc:) I czy za pomocą winols będę mógł edytować mapy zgrane Galetto 1260?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 12:36   

Cytat:
Tak tylko gdzie znajdę działającą wersje nie płacąc:) I czy za pomocą winols będę mógł edytować mapy zgrane Galetto 1260?

Ciężko znaleźć. Spokojnie jednak galetto poradzi sobie, podobnie jak u niektórych mpps. Z tym, że galetto zrzuca kompletny soft sterownika (512KB), a MPPS tylko tabele (48KB). Jeśli masz mapy z jednego i chcesz porównać z drugim - to odradzam zabieg.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 12:58   

właśnie zamówiłem interfejs galetto ale nie wiem czy bd sobie dobrze radził ze zgrywaniem. Czyli rozumie że mapa zgrana za pomocą galetto da się normalnie edytować. Sprzedawca mówił że urządzenie jest bardziej do odczytu i zapisu danych na sterowniku więc nie wiem. Szczerze to dopiero zaczynam z tym tematem. Może po prostu lepiej ją zgrać wysłać komuś do edycji za mniejsza kasę i po prostu wgrać?:)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 13:19   

Ten temat traktuje o turbinie, a nie o interfejsach czy chiptuningu, bo o tym traktują inne.
Interfejs służy do obustronnej komunikacji z modułem w samochodzie - galetto od ECM.
To co zrobisz ze ściągniętą binarką, to już nie sprawa interfejsu ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 19:30   

Podlaczalem Autocoma pod auto i na postoju pokazuje że ciśnienie w kolektorze dolotowym przy dodaniu gazu wynosi ok1.6bar(160 kpa) coś mi się wydaje że trochę przeklamuje. Czy bez obciążenia bd tak wzrastać ciśnienie czy się tym nie sugerować?? A może przeklamuje po prostu??
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 20:15   

Bezwzględne ciśnienie możliwe. Czyli 1 bar atmosferyczne + 0,6 nadciśnienia.
1,6 bara nadciśnienia nie jest możliwe przy tej turbinie i w dodatku na postoju
Na postoju maksymalnego ciśnienia nie uzyskasz. Musi być pod obciążeniem.
 
 
gingol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 20:56   

czyli może podawać mi złe dane. jutro sprawdze jak się zachowuje podczas obciążenia i zobaczę jak się zachowuje. zobaczę czy podaje mi podobne wartości czy coś się zmienia.

Wracając do tematu dziś mierzyłem ciśnienie przy obciążeniu i przedstawia się w ten sposób:




Więc do jakiej wartości najlepiej ją podkręcić?

Dodam że auto ma zmieniony soft pochodzący od użytkownika PD. Z podziękowaniami dla niego za wsad:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] All Modyfikacja alufelg
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Mar 24, 2013 17:01
lukasz5992
Brak nowych postów [R75] modyfikacja pompki sprzęgła - pompka BMW E46/39
Pieta Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Sty 19, 2012 19:25
kerbi
Brak nowych postów [r75]Modyfikacja przyciskuC/F na klimie i lusterka z pilotem
dawidd Rover serii 75, MG ZT 23 Sob Kwi 30, 2016 10:48
sknerko
Brak nowych postów [MG ZT-T] Olej z turbiny?
femoris Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 13, 2010 23:56
apples
Brak nowych postów [R75] Podłączenie turbiny
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Sie 03, 2010 18:41
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink