Forum Klubu ROVERki.pl :: [VVC] Polonez in Progres VVC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[VVC] Polonez in Progres VVC
Autor Wiadomość
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Paź 21, 2012 11:04   

Już wszystko jasne :) okazało się że mam złe mocowanie górne altka z starszych modeli i dlatego do tego jeszcze łapa klimy i altka troszkę na dole odstaje bo nie miałem 1 śruby i dlatego ale jutro powinno być wszystko ok już:)

[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 11:04 ]
Kozik napisał/a:
Lazar napisał/a:
Dodatkowe pytanie nie orientuje się ktoś czy w Roverach z klimą był mniejszy altek objętościowo??? ew foto altka z klimy i bez klimy bo coś się zmieścić nie mogę :?


wielkosciowo wszystko to samo ja mam z R25 jakiś mocny i też jest wielkości tego z R200 ale ten z R25 jest bardziej okragły więc jeśli brakuje Ci pare mm to może podziałać ;)


Wszystko jasne mam altka z Turbo inne mocowanie i fakt bardziej okrągły ale to już sobie przerobie 2 mm to nie kłopot.


Kolejne pytanie czy ma ktoś możliwość zmierzyć mi kompletny układ wydechowy w VVC?

Dwururka ile cm
Tłumiki ile cm i jaka objętość
Rury reszta jaka długość
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 21, 2012 11:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 21, 2012 15:52   

Lazar napisał/a:
Kolejne pytanie czy ma ktoś możliwość zmierzyć mi kompletny układ wydechowy w VVC?


w roverze 200Vi 1,8VVC jest mniejsza średnica rur ale też praktycznie brak zwężek,
w mg zr 160 1,8VVC jest większa średnica rur ale przed każdym tłumikiem zwężka i przed każdym łączeniem zwężka, oryginalnie jest również klapka przy jednej rurce w wydechu.

w porównaniu do 200 1.4 16V średnica rur w 200Vi jest większa o 5mm (48mm) tłumiki i kat tej samej wielkości

przy mg zr 160 średnica rur jest 60mm większy środkowy tłumik i większy kat zwężki są od 50-52mm,

kolektor wydechowy 4 jest takiej samej wielkości we wszystkich 3 autach (1,4 i 1,8) dwururka jest grubsza nie pamiętam o ile, ale na oko o 2-3 mm każda rurka, reszta j.w.

niestety nie jestem Ci w stanie pomóc w dokładnym mierzeniu bo nie mam czasu ale jeśli chcesz zmodzić wydech to nie przesadzaj ze średnicą bo przy za dużej średnicy można stracić, porównywałem wydech 200 Vi i Mg zr 160 i na rolkach wychodzi praktycznie to samo, są niewielkie różnice (przy ori 200Vi więcej Nm przy dolnych obrotach ale mniej przy wyższych to samo z mocą)

wg mnie jeśli chcesz modzić wydech w poldku to powiększ średnicę o 5mm nie więcej to będzie bezpieczna granica.

Z pewnością zostaw katalizator albo wstaw większy bo bez kata stracisz sporo Nm

[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 15:52 ]
aaa i ważne, jeśli chcesz założyć tłumik przelotowy to nie zakładaj większych średnic rur, chyba że chcesz założyć tłumik komorowy to wtedy wskazane zwiększenie średnic
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 09:51   

Panowie jak podpiąć kable do cewki bo nie są ponumerowane cewki.

Aha i pytanie jeszcze czy wtryski powinny dawać cały czas paliwo na listwę po kluczyku???
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 23, 2012 10:57   

Lazar napisał/a:
Aha i pytanie jeszcze czy wtryski powinny dawać cały czas paliwo na listwę po kluczyku???

Jak przekręcisz na zapłon, to pompa tylko napompuje paliwa to listwy wtryskowej, a jak już przekręcisz na odpalenie to wtedy dopiero wtryski leję benzynkę.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 11:04   

to inaczej wtryski mi dają po przekręceniu dawkę rozruchową i pompa dalej tłoczy paliwo do listwy ale nie leje przez wtryski. Po zgaszeniu auta dalej pompa chwile działa i przestaje. Dlatego pytam czy tak powinno być w VVC
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2012 21:59   

Lazar napisał/a:
to inaczej wtryski mi dają po przekręceniu dawkę rozruchową i pompa dalej tłoczy paliwo do listwy ale nie leje przez wtryski.


Po przekreceniu zaplonu zalacza sie na kilka sekund tylko pompa, podnosi ona cisnienie w listwie wtryskowej, wtryski sa wtedy zamkniete.Wtryski zalaczaja sie w momencie krecenia rozrusznikiem oczywiscie przy kreceniu rozrusznikiem zalacza sie tez pompa paliwa

Lazar napisał/a:
Po zgaszeniu auta dalej pompa chwile działa i przestaje.


Po wyłaczeniu zaplonu wyłacza sie tez odrazu pompa. nie ma potrzeby zeby dłużej pracowała.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 22:29   

Dziś się już sami obaliliśmy i kontaktowaliśmy z kim tylko mogliśmy. Brak nam iskry na cewkach :/ w ogóle nie dochodzi sygnał prąd i wszystko jest. Cała wiązka przewalona kabel po kabelku. Jutro jak się uda podmienimy kompy na kompa z imo i zobaczymy co się będzie działo jak się będzie zachowywał tak jak nasz to wtedy duży zonk:/ szkoda że nie mam na miejscu jakiegoś Rovera VVC żeby podmienić kompy i sprawdzić czy mój u niego działa.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 22:56   

a kolo zamachowe ktore jest? od kompa czy jakies inne?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 23, 2012 23:01   

Koło zamachowe z 1.4 po 95 roku z brakiem 4 zębów wieniec ten sam co w kole vvc
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 00:17   

o wieniec mi chodzilo, :)

moze po prostu czujnik polozenia walu zdechl?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 21:20   

Nie mam nic na podmianę właśnie mam nadzieje że kolega Tomi_114 Znajdzie kompa takiego na podmiankę tyle że z imo do tego czujniki by się przydały położenia wału i położenia wałka.

[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 21:20 ]
Ma ktoś może schemat pinów z kompa MEMS 2J MKC103981 potrzebuję rozpiskę wszystkich pinów z kompa z góry dzięki.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 26, 2012 22:58   

zassij rave'a dla ZR160: http://www.roverki.pl/mul...25-75-z-tf.iso/

lub dla VVC z 218 Vi: http://www.roverki.pl/mul...00-800-mgf.iso/

Znajdziesz tam wszystko a nawet więcej ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 23:07   

Pasuję się tylko angielskiego jeszcze naumieć raczej do MGF'a bo tam były mems2J
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 27, 2012 10:10   

w tym starszym rave jest mgf :) schematy sa dosc proste ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Paź 29, 2012 14:19   

Witam jeszcze jedno pytanie co potrzebuje by to VVC zagadało mamy iskrę paliwo też fakt faktem przekaźniki były źle podpięte zalewało go. Pytanie jakieś czujniki jeszcze ew co musi być podpięte by silnik zagadał.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Paź 29, 2012 15:04   

map sensor, czujnik IAT ( temperatura powietrza w kolektorze ), czujnik temp silnika ( na trojniku ), czujnik polozenia walu, sonda lambda ( ale tylko w calkiem zimnym silniku ), czujnik polozenia walka rozrzadu, no i krokowiec z potencjometrem przepsutnicy

wiec tak naprawde wszystko
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Paź 29, 2012 16:26   

Zagada na samym czujniku położenia wału. TPS i krokowiec też się przyda. Czujnik temperatury cieczy można zastąpić lekkim otwarciem przepustnicy (TPS musi być podpięty) w przypadku zimnego silnika.
Odłączenie solenoid/czujnika położenia wałka skutkuje odcinka przy 5500-5800, ale silnik normalnie odpala i pracuje (+ podwyższone wolne obroty).
Sonda lambda też nie musi być podłączona.
 
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 30, 2012 00:26   

Jeszcze jedno pytanie za 100 pkt:

-doszliśmy ładu z kablami mamy wszystko tak jak należy
-mamy iskrę mamy wtryski które dają paliwo
-koło zamachowe jest dobre 36/4
-cewki teoretycznie mamy podpięte dobrze ew prosił bym o rysunek nawet w paincie


Co jeszcze mogliśmy pominąć że auto nie chce odpalić??
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 30, 2012 09:49   

Lazar napisał/a:
Co jeszcze mogliśmy pominąć że auto nie chce odpalić??

Komp od czego jest wsadzony ?? Zdejmowaliście immo ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lazar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 30, 2012 10:10   

leszczu napisał/a:
Lazar napisał/a:
Co jeszcze mogliśmy pominąć że auto nie chce odpalić??

Komp od czego jest wsadzony ?? Zdejmowaliście immo ??


Komp o nr. MKC103981 z zdjętym imo na kompie który mam MKC104000 bez zdjętego imo nie mamy iskry.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 12:56
sTERYD
Brak nowych postów [POLONEZ] Rozrząd
polonezrover Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 9 Sro Maj 27, 2015 20:39
MultecFSO
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 22:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 10:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink