Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach
Autor Wiadomość
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 10:00   [R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Dużo problemów z taką przekładką? na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Jest jeszcze taki problem, że mam tę 75-tkę zagazowaną.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Mar 03, 2012 10:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 28, 2012 10:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 11:23   

Wydaje mi się że największym problemem okazałaby się tutaj elektronika, nie wiadomo czy wiązka się nie różni, komputer etc.
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Czw Mar 01, 2012 02:57   [R75] Jakie różnice w silniku 1.8 117KM R45 i 1.8 120KM R75?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

No właśnie jakie różnice? Czy wogóle są a jeśli nie ma to skąd różnica mocy?

Pozdrawiam
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 16:03   

1.8 i 1.8T to ta sama rodzina silników k16:
1.8 to zwykły silnik atmosferyczny
1.8 T to silnik z turbodoładowaniem

Nikt raczej nie ma doświadczenia w takim swapie, po drugie Rave (serwisówka) nie zawiera
silnika 1.8 Turbo dlatego dzieżko jest znaleźć i porównać ewentualne różnice, a główne to:
- obecność turbiny
- na pewno zmieniona magistrala olejowa o smarowanie turbiny
- inny dolot, możliwe że występuje intercooler powietrza (nie wiem)
- inna elektronika
- możliwy natrysk na denko tłoka oleju (nie wiem)
- chłodzenie turbiny poprzez obieg wodny silnika ( prawdopodobne)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 02, 2012 21:20   

Kamil79, inna kompresja, innne korbowody, tak chlodzenie turbo cieczą i interkuler są, <ten trójnik do wersji 1.8T z wyjsciem na plyn do turbo kosmicznie ciezko dostać, wszyscy poza tomim oferują zwykly bo nie kazdy ma 1.8T w katalogu>

Do tego inny wydech, bardziej koncowy taki jak w v'kach a poczatek to wiadomo kolektory przed i za turbo, kompy mają inne mapy a czy są inne nie wiem, na pewno przy turbo czujnik podcisnienia zamieniony jest na czujnik doładowania.
 
 
mateokrzyku 



Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 2



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 09:39   

Witam

Nie będę zakładać nowego tematu wiec napisze tutaj.

Składam polowi graty potrzebne do zamontowania turbiny. Silnik to odprężone 18K4G które aktualnie stoi na elektryce poldoroverwej.

Poszukuje informacji jak jest rozwiązanie zasilanie pod serwa hamulcowego tak aby można je było za adaptować do swapa w poldonie i skąd pobierana jest woda chłodnicza na turbinę. jeśli posiadać jakieś zdjęcia będą bardzo pomocne.

pozdrawiam Mateusz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zapytanie/ciekawostka o silnikach wentylatora
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lip 29, 2007 20:08
patrysgn
Brak nowych postów [R75] różnice 1,8 a 1,8T
sebeks Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Paź 26, 2014 11:15
sebeks
Brak nowych postów [R75] Różnice w lusterkach EU a UK
Maciej23 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lis 20, 2015 19:06
Maciej23
Brak nowych postów [ MG ZT 190 ] Różnice w zawieszeniu R 75 V6 a MG ZT 190
carduus Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Lis 17, 2015 23:15
R75
Brak nowych postów [R75] Różnice pomiędzy 2.0 a 2.5 V6
scareface Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Paź 01, 2014 21:56
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink