Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 Diesel] Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 Diesel] Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych?
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 07, 2012 21:12   

Lukasik napisał/a:
Jak przekaźnik by był walnięty to raczej by nie podawał prądu na świece i nawet wielokrotne podgrzanie by nic nie dało. A może się mylę?

może raz zwierać i nie zwierać
Lukasik napisał/a:
Jak autko się zagrzeje to pali doskonale.

no bo nie potrzebuje grzania świec
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 07, 2012 21:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 07, 2012 21:14   

Lukasik napisał/a:
Jak przekaźnik by był walnięty to raczej by nie podawał prądu na świece i nawet wielokrotne podgrzanie by nic nie dało. A może się mylę?
Nie mylisz się.

Lukasik napisał/a:
Jak autko się zagrzeje to pali doskonale.
A kąt wtrysku sprawdzony ?? Może to właśnie jest przyczyną ?? Wciskasz pedał gazu podczas odpalania ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 07, 2012 21:14   

Lukasik, auto pali doskonale na gorącym bo są świece już zagrzane. Na chłopski rozum jak są świece stare (ja tak miałem) albo przekaźnik podaje mniej prądu na świeczki niż zwykle, to trzeba grzać kilka razy żeby świeca załapała odpowiednią temp. żarzenia.

Jeżeli masz świece dobre, aku dobry, kąt wtrysku dobry to na zasadzie eliminacji następnym elementem jest przekaźnik. (jest jeszcze opcja, ze przy wymianie świec Twój mech nie wyczyścił gniazd świec z nagaru ale to tak tylko gdybam).

Kup ten przekaźnik, jak to nie będzie to wydasz tylko 100 zł + przesyłka i będziesz miał na "zaś" a my będziemy szukać dalej.

szoso, no tak 400 masz. U nas obok aku jest ECU i przekaźnik świec właśnie, dlatego pytałem :)
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 07, 2012 21:44   

I tak zrobię. Kupię przekaźnik i zobaczymy.
redcloud napisał/a:
albo przekaźnik podaje mniej prądu na świeczki niż zwykle
To może mniej prądu podawać? Myślałem że albo podaje albo nie.

tronsek napisał/a:
Wciskasz pedał gazu podczas odpalania

Nie wciskam pedału gazu. A powinienem?
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 07, 2012 22:05   

tronsek napisał/a:
Wciskasz pedał gazu podczas odpalania

Nie wciskam pedału gazu. A powinienem?[/quote]

Tak, nawet ROVER zalecał uruchamianie zimnych diesli z wciśniętym gazem.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 08:15   

Pusc sobie kontrolke od przekaznika i bedziesz widzial jak dlugo Ci grzeja faktycznie swiece i w ktoryjm momencie powinienes uslyszec pykniecie. a po zgaszeniu odpala od razu, bo po odpaleniu swiece grzeja jakis czas. wiec jak zgasisz i odpalasz to tak jakbys przed chwila kilka razy grzal swiece
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 08:35   

Podjadę dzisiaj do zaprzyjaźnionego warsztatu i będę chciał żeby sprawdzili jakie napięcie jest na świecach. Z tego co wyczytałem na forum w różnych postach to powinno być około 10.5 - 11 V. Świece mam Beru. Jest na nich informacja o 11 V. Jak będzie słabe napięcie to przekaźnik do wymiany. Mam rację czy może gdzieś się pogubiłem?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 09:31   

Lukasik, miernika rozumiem nie posiadasz??
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 09:38   

Niestety nie posiadam. :cry: Na dworze -11 dwa razy podgrzałem świece i odpalił ładnie jak na taką pogodę. Dodam, że auto zimuje na dworze. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon słychać takie głośne "pyknięcie" ale jak wziąłem przekaźnik w rękę to tylko tak delikatnie "pykał".
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 09:53   

Lukasik napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon słychać takie głośne "pyknięcie

no bo po przekreceniu w pozycje zaplon sie zapala wiele innych rzeczy, nie tylko swiece.

cos ty sie uparl z tym pykaniem, co za roznica jak pyka, wazne ze napiecie przepuszcza. pusc sobie ta kontrolke i bedziesz widzial kiedy przestaje grzac
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 10:50   

wogóle uważam, że "pykanie" to slowo klucz :-P
bizon, mówiąc "puść sobie tą kontrolkę" co konkretnie masz na mysli?
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 11:27   

Byłem zmierzyć napięcie na świecach. Wygląda to tak: około 9.5 V na świecach po przekręceniu zapłonu jak świece grzały. Po wyjęciu przekaźnika w kostce w którą przekaźnik się wpina jest 12 V bez zapłonu. Czy to właściwe wartości?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 11:51   

Lukasik napisał/a:
około 9.5 V na świecach po przekręceniu zapłonu
Mogłoby być lepiej, ale tragedii nie ma. U mnie jest tyle samo.
Lukasik napisał/a:
w kostce w którą przekaźnik się wpina jest 12 V bez zapłonu.
Tak właśnie powinno być.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 11:55   

redcloud napisał/a:
bizon, mówiąc "puść sobie tą kontrolkę" co konkretnie masz na mysli?
dwa posty wyzej pisalem o kontrolce od przekaznika, wtedy widac jak dlugo rzeczywiscie grzeja swiece, oraz kiedy grzeja juz po odpaleniu. tak dla kontroli, ale ja ja zostawilem i jezdze z nia caly czas
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 12:07   

tronsek napisał/a:

Lukasik napisał/a:
około 9.5 V na świecach po przekręceniu zapłonu
Mogłoby być lepiej, ale tragedii nie ma. U mnie jest tyle samo.

To gdzie się podziewa te 2,5 V? Żeby poprawić wynik i napięcie żeby było lepsze to zmiana przekaźnika?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 12:45   

Normalnie napięcie na świecach powinno być między 10-11V. U mnie na starym oryginalnym przekaźniku było 10,2V. Teraz mam przekaźnik od Audi i mam 9,5V. Mierzyłem też na nowym przekaźniku Topran (bo mam w zapasie) i wyszło 9,6V. Jeżeli wymienisz na nowy to napięcie może wzrosnąć, ale nie musi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 13:29   

ale ja tez bym szalu po tej roznicy 1,5V nie oczekiwal, tym bardziej ze jesli tronsek, ma 9,5V czyli teoretycznie ponizej poziomu i nie sprawia to problemow z odpalaniem.

Lukasik, wiec wydasz 100zl za przekaznik i nic to nie da
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Gru 08, 2012 13:32   

ja bym ten kąt sprawdził można samemu interfejs kupić i sprawdzić podobno - powinno wyjść tanio jak u mechanika a i na zapas interfejs zostanie :)
 
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 15:15   

Nie mam pojęcia zielonego co do ustawiania kąta wtrysku i wole się samemu za to nie brać bo mogę więcej szkód narobić i wtedy dopiero będzie lipa straszna. W poniedziałek u Tomiego zamówię przekaźnik i zobaczymy co wtedy wyniknie. Może napięcie nie wzrośnie aczkolwiek może pomóc i będzie o wiele lepiej. Spróbuję ale jeszcze nie wiem skąd podmienić przekaźnik na taki z innego Roverka i wtedy sprawdzić. Musze coś wykombinować.
bizon jak tą kontrolkę podłączyć? Trzeba tam gdzie jest przekaźnik się wpiąć z kabelkami?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 16:15   

Lukasik napisał/a:
zamówię przekaźnik i zobaczymy co wtedy wyniknie

uparles sie na ten przekaznik a to na pewno nie to.

Wymien filtr paliwa, sprawdz rezystancje swiec, to wszystko ma wplyw. a przekaznik jak przepuszcza 9v to znaczy ze jest dobry.

Cytat:
bizon jak tą kontrolkę podłączyć? Trzeba tam gdzie jest przekaźnik się wpiąć z kabelkami?

"+" gdzies miedzy przekaznik a swiece, "-" z karoserii
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400SDi-99]-Przekaźnik świec żarowych - gdzie jest?
MIRAS34 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Gru 18, 2009 22:03
Jugol
Brak nowych postów [R420] Przekaźnik świec żarowych
Kistek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Mar 09, 2009 15:01
Kistek
Brak nowych postów [R diesel] Kontrolka grzania świec żarowych
bizon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Lis 16, 2013 19:53
bizon
Brak nowych postów [416] Przekaznik modul silnika nawiewu, gdzie sie znajduje?
marcin333 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Lip 05, 2011 16:41
driftdreamer
Brak nowych postów [R416] Ggdzie znajduje się przekaźnik do klaksonu??
rozwiązanie problemu ... :)))
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Maj 26, 2007 09:18
prezes_jelonek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink