Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Niskie tylne zawieszenie - butla LPG w kole
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pon Lut 20, 2012 22:57
[MG ZT] Niskie tylne zawieszenie - butla LPG w kole
Autor Wiadomość
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



  Wysłany: Pon Lut 20, 2012 22:47   [MG ZT] Niskie tylne zawieszenie - butla LPG w kole
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witajcie,
W zasadzie mój problem dotyczy każdego, kto ma auto zasilane Pb+LPG a nie tylko MG ZT jakie posiadam.

Jak radzicie sobie z problemem obciążenia tylnej osi przez butle z gazem? W moim ZT-T nawet przy pustej butli zadek siedzi zdecydowanie za nisko :(

Gumowe odbojniki czy sztukowane pierścienie podwyższające wg. mnie nie mają sensu, bo żeby zachować charakterystyke zawieszenia i zrekompensować siadanie tyłu obciążonego bultą, najlepiej byłoby założyć sprężyny o większym współczynniku twardości lub w ostateczności nieco dłuższe.

Czy z Was ktoś zamawiał dłuższe/twardsze sprężyny do ZT?

Są jakieś renomowane zakłady w Polsce? Jak im podać parametry sprężyn do MG?
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 20, 2012 23:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 20, 2012 22:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 23:08   

a jesteś pewny że masz sprężyny od Kombi? bo od sedana są bardziej miękkie a nie wiem czy przypadkiem ZT 190 nie ma jakichś bardzo twardych.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 23:33   

Zakładam, że mając kombi mam twarde sprężyny od kombi :D
Poprzedni właściciel ich nie ruszał. Niemiecki posiadacz tym bardziej.

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 23:33 ]
EDIT
Na razie znalazłem stronę polskiego producenta sprężyn, podobno robią na zamówienie http://metalpol-sj.pl/

Liczę, że ktoś przerabiał może ten temat u siebie. Z góry dziękuję :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 23:35   

skąd ta pewność tym bardziej, że wiadomo o tym, że sprężyny w 75 pękają prawie tak samo jak psuje się pompka sprzęgła, czyli nigdy nie wiesz czemu i kiedy.

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 23:35 ]
sprawdź pod siedzeniem tylnym jest podobno info jakie maja być i jakie masz w aucie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 00:04   

...dziwna sprawa bo u mnie nawet z pełnym zbiornikiem po aucie nie widać by było za nisko z tyłu (zbiornik 65l a jest zamontowany od 10 lat), więc może zwyczajna wymiana na nowe sprężyny wystarczy? ...może poprzedni właściciel woził coś naprawdę ciężkiego, co sprawiło że sprężyny są wyeksploatowane ponad normę
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 06:26   

Mam kombi i spręzny są naprawdę twarde. Jadąc na wakacje, tył załadowany po dach i nie widzę aby auto mocno siadało z tyłu.
Moim zdaniem masz wypracowane sprężyny lub od sedana.
Mierzyłeś jaką masz odlelość od błotnika do osi koła w pustym aucie?

Nominal height from hub centre to wheel arch*
Rover models: 399 ± 10 mm (15.71 ± 0.39 in)
MG models: 379mm ± 10 mm (14.92 ± 0.39 in)

Rear coil spring data
Total coils Rover models: 7.5
MG models: 6.8
Active coils Rover models: 6
MG models: 5.32

Wire diameter Rover models: 13.65 mm (0.53 in)
MG models: 14.45 mm ± 0.05mm (0.57 ± 0.002in)

⇒Pink 277.54 mm (10.93 in)
⇒Red 280.31 mm (11.03 in)
⇒Blue 283.08 mm (11.14 in)
⇒Lilac 234.33 mm (9.23 in)
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 09:56   

Koledzy, dziękuję za porady - pewnie spróbuje najpierw nowe niekombinowane sprężyny.

Jak zmierzę odległości to wam napiszę. Na pewno tył jest wyraźnie niżej (na oko ze 3cm), butla 72l obecnie prawie pusta.

Z podanych sprężyn które są od MG ZT? Liliowe? Niebieskie i czerwone?
Które są twardsze?

BTW Gdzie można kupić sprężyny nówki oryginały?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 11:44   

yoonior napisał/a:
Gdzie można kupić sprężyny nówki oryginały?
http://www.rimmerbros.co....ension--m-12904
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 12:08   

Czy dobrze rozumiem, że z tej rozpiski
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001552

wynika, że do MG ZT-T 190 pasować będą na tył tylko te sprężyny:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RKB000250
czyli RKB000250, kolor szary ("RF GREY RKB000250")?


Znalazłem jeszcze taką rozpiskę


Na tej stronie
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=339329

Z tej strony wynika, że jedyna poprawna do MG ZT-T 190 to SZARA/GREY
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=242438
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 12:27   

Czyli wychodzi na moje, że ZT-T ma zupełnie inne sprężyny niż reszta rodziny i obstawiam że w aucie są nie takie, bo był problem z zakupem i ktoś zamontował takie jakie mu w łapy wpadły.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 10:11   

No i znów jestem trochę mądrzejszy :)

Udało się odczytać kody zawieszenia (CI CODES - Spring and damper identification) z nalepki pod tylną kanapą. Samo podnoszenie tylnej kanapy dość uciążliwe, trzeba uważać żeby nie urwać tam sprężyn mocujących (jak zwykle podziękowania dla p. Midowicza z Krakowa).

Moje kody CI to: QJ | PD | GB | RF

Oznacza to, że mam z przodu KV6 Sports Suspension (sprężyny brown/brown) a z tyłu sprężyny RF grey oraz amortyzatory MG ZT Standard/Comfort.

Z tabelki powyżej znam już numery seryjne części.

Ponieważ oryginalne amortyzatory są cholernie drogie, kupię chyba z Allegro odpowiedni model z rozbiórki i dam do regeneracji do tego polecanego zakładu w Gdańsku. Natomiast sprężyny kupię nowe z tego sklepu w UK.

Zdam potem relację jak to wpłynęło na podniesienie tyłu.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 12:36   

Amory jak są dobre to zostaw w spokoju, od tego jak wysoko stoi są sprężyny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 15:52   

yoonior, Jeżeli będziesz zamawiać części z UK to jako transport polecam tego kuriera
http://catrinatrans.co.uk/

firma Polska, bodajże w 3 dni miałem w domu komplet tarcz i klocków zakupiony na ebay.co.uk (wyszło o połowę taniej niż w PL )

Przesyłka paczki to koszt ok 100zł
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 14:11   

Pieta napisał/a:
Mierzyłeś jaką masz odlelość od błotnika do osi koła w pustym aucie?

Nominal height from hub centre to wheel arch*
Rover models: 399 ± 10 mm (15.71 ± 0.39 in)
MG models: 379mm ± 10 mm (14.92 ± 0.39 in)


Zmierzyłem te odległości u siebie (robiłem pomiar od obęczy do rantu i dodałem połowę wysokości felgi).

Puste auto, bulta LPG pusta, bez dojazdówki, bak paliwa na 1/4
- wysokość środek koła-rant przód: 360mm
- wysokość środek koła-rant tył: 330mm

Oznacza to, że przód mi 'siedzi' 2cm niżej niż norma, a tył aż 5cm niżej. Tył jest niżej o 3cm od przodu. Spora różnica.

W tym tygodniu mechanik będzie wymieniał sprężyny tył (nówki z Rimmerbros.UK) i amortyzatory tył (używki wyciągnięte z ZT-T o przebiegu 40tys mil). Po wymianie napiszę czy się podniosło i o ile :)
 
 
kingbuszek 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Elbląg/Hannover

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 23:14   

ja miedzy tylne sprezyny wcisnalem 4 pileczki tenisowe i jak na razie daja rade
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Sty 14, 2013 17:33   

moje kody to PA JA G BL

co to oznacza


mam problem panowie

auto z tyłu z lewej strony ma od ziemi 690mm a z prawej 718mm , sprężyny całe , oznaczenia takie same , wiec o co chodzi ?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tylne zawieszenie - stuki
Gość Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Lip 26, 2011 22:02
Pieta
Brak nowych postów [MG ZT-T] Zawieszenie tylne - tnie opony od wewnątrz
PeterSz Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Cze 28, 2011 22:39
kris-tofer
Brak nowych postów [R75 1.8] - sprężyny tył z butlą lpg
piter_admin Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Gru 11, 2015 19:36
piter_admin
Brak nowych postów [R75] niskie ciśnienie w spryskiwaczach
adamos Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sty 02, 2013 16:42
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło
a
lkwiatos Rover serii 75, MG ZT 21 Nie Cze 28, 2009 22:46
lkwiatos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink