Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Buczenie, głośno w aucie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Buczenie, głośno w aucie
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

  Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:11   [R75] Buczenie, głośno w aucie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

od czasu jak posiadam samochód, nie daje mi spokoju buczenie szczególnie jak odpalam samochód po nocy, do puki się nie rozgrzeje, to chodzi powiedziałbym bardzo głośno
trakcie jazdy buczy do 3 tys. obrotów, powyżej przestaję, i nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik

buczenie porównał bym do samochodu który jeździ beż tłumika, nawet dzisiaj jeździłem beż niego i powiedział bym ze nie było wcale dużo głośniej

nie znalazłem nigdzie nieszczelności
wymieniłem katalizator (używkę)---nie pomogło nic a nic
wymieniłem tłumik, w prawdzie z diesla i to VW--- nie pomogło, a nawet lekko gorzej, wcześniej miałem WALKERA

jeździ się mało komfortowo, a czasem to nawet odechciewa się jechać

nie wiem co mogę jeszcze wymienić, co mogę jeszcze sprawdzić
proszę o pomoc, bo już mam powoli dość :cry:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 09, 2013 20:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 13:41   

rafalmis1 napisał/a:
co mogę jeszcze sprawdzić
pierwszy katalizator , czy nie był rozcinany (poznać po spawach ) i opróżniony z wkładu , może być pusty. Jeszcze , czy nie jest wydmuchana uszczelka między kolektorem i rurą wydechową drugiej głowicy.Czy to buczenie zmienia się z obrotami silnika na postoju i jest niezależnie czy skrzynia jest na P , N czy na D ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 12, 2013 13:39   

SeniorA napisał/a:
pierwszy katalizator , czy nie był rozcinany

ani mój, ani ten którego kupiłem nie był rozcinany

SeniorA napisał/a:
Jeszcze , czy nie jest wydmuchana uszczelka między kolektorem i rurą wydechową drugiej głowicy

nie jest wydmuchana, rozbierałem 2 razy i składałem na uszczelce i paście

ale właśnie przy drugim rzędzie jest głośniej niż przy pierwszym (nasłuchiwałem w kanale)

SeniorA napisał/a:
Czy to buczenie zmienia się z obrotami silnika na postoju i jest niezależnie czy skrzynia jest na P , N czy na D ?

jak zmieniam z P lub N na R lub D to zaczyna lekko buczeć

może to będzie uszczelka na kolektorze wydechowym, ale w tym miejscu co wkręca się w głowice ??
w prawdzie nie ma nigdzie osmolenia

[ Dodano: Wto Lut 12, 2013 00:04 ]
dodaje 2 filmiki

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
na tym filmiku słychać stuki w tylnej głowicy, albo tak ma być ??

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
ranne odpalenie

[ Dodano: Wto Lut 12, 2013 13:39 ]
jakieś pomysły ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
juby1987 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 14



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 13:59   

Kolego te stuki w głowicy wcale nie świadczą zbyt dobrze o jej stanie, mam wręcz wrażenie jak by to miała być panewka ale to było by trzeba na żywo posłuchać. ogólnie szukał bym żeby to wyeliminować.

Co do buczenia podejrzewam że twoje auto ma jakieś braki w układzie wydechowym
na aukcji do której daje link jest widoczny cały układ bez końcowego tłumika przyjrzyj się i policz czy czegoś u ciebie nie brakuje podejrzewam iż masz jeden z dwóch katalizatorów wycięty i to będzie pierwszy problem. http://allegro.pl/rover-7...3025467455.html
Poza tym zmiana tłumika na tłumik od VW???? masakra tak się nie rzeźbi!!! Później się dziwimy że powstają składaki :( Pamiętajmy iż ingerencje w wydech powodują konieczność regulacji komputerowej w sterowanie silnika, gdyż silnik ma dobrane wszystko pod konkretne ciśnienie w układzie wydechowym i możemy doprowadzić do zniszczenia góry silnika przez głupotę i oszczędności.

Ps. odpisz czy masz braki w układzie wydechowym czy nie jak nie poszukamy dalej bo nie ma co gdybać póki nie będziemy wiedzieli czy polscy pseudo fachowcy nie zmniejszyli ci wagi auta o jakiś tłumik bądź katalizator.

Ps. poszukaj sobie tez dobrego mechanika na każdych 50-100 zakładów mechaniki jest jeden dobry i rzetelny tylko trzeba poszukać ja znam taki jeden warsztat (Ps. dorabiam w warsztatach, znam ich bardzo dużo więc wiem o czym mówię i wiem jak niektórzy pseudo mechanicy naprawiają biedne pojazdy nawet w rodzinie mam mechaników których nie polecę do naprawy płyty chodnikowej a maja warsztaty w super punktach i nieźle wypasione)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 18:07   

Tłumik był tylko na próbę, właśnie jestem na etapie zakładanie starego

Wszystko u mnie jest tak jak na aukcji w podanym linku
Obstawiam pierwszy tłumik, że się wypalił w środku i powstaje rezonans
Czy mogę go wyciąć i wstawić po prostu rurkę?? Tak na próbę, a później kupie coś nowego

[ Dodano: Sro Lut 13, 2013 17:05 ]
Co do stukania czy aby znaleźć problem a nawet go wyeliminować, to potrzeba rozłożyć silnik na części?? W piątek oddaje samochód na zmianę rozrządu, dlatego może każe coś więcej zrobić

[ Dodano: Sro Lut 13, 2013 18:07 ]
jeśli chodzi o stuki to każe sprawdzić mechanikowi, bo przeglądam filmiki ze stukającymi panewkami i u mnie jest ciszej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
juby1987 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 14



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 18:33   

Kolego rozrząd to spore koszty a tak jak mówiłem to może być coś poważnego choć mam nadzieję że nie, niestety dźwięk z filmu nie oddaje rzeczywistości przez co moja opinia może być bardzo błędna. jeśli mechanik stwierdzi że to panewka wtedy czeka Cię wymiana całego słupka silnika :( jeśli to zawory to koszt max 350zł za regenerację + uszczelki i robocizna, poza tym wymiana rozrządu w tym aucie jest nieomalże niemożliwa bez jego demontażu większość mechaników go wyjmuje ze względu na krótszy czas roboty wtedy maja dostęp do głowicy bądź mogą sprawdzić panewki itp. gorzej jest w sytuacjach gdy mechanicy wymieniają sam pasek bo wtedy powstają dodatkowe problemy po krótkim czasie z pompą wody bądź rozpadającymi się rolkami często zdarza się iż mechanik wymienia tylko pasek a kasę bierze za wymianę kompletu i do tego bierze kasę za części których nie wymieniał proponuje abyś poprosił o foto reportaż wymiany bądź o możliwość bycia na miejscu podczas wymian pompy którą się wymienia z rozrządem.
PS. naprawa głowicy jest niemożliwa bez jej wyjęcia będzie to tańsze jeśli zrobią ci to razem z rozrządem wtedy nie trzeba robić tej samej roboty dwa razy.
ten tłumik o którym mówisz jest przelotowy nie ma on wpływu na ciśnienie więc możesz tak zrobić.
Sprawdź:
1. odpal silnik wejdź pod auto ręką około dwa centymetry układu wydechowego przejeżdżasz cały układ krok po kroku często powstają nieszczelności u góry tłumików co powoduje niemiły rezonans a tam ciężko wsadzić łapę jak poczujesz dmuchanie to trzeba to załatać bądź wymienić element.
2.jeśli nie ma przedmuchów zdemontuj wszystko oprócz kolektorów które są razem z pierwszym katalizatorem, trzeba sprawdzić czy drugi katalizator (taki mniejszy tłumik nie został opróżniony bądź wypalony) często rozcinane są od góry i opróżniane gdyż ich wnętrze jest drogie jak cholera potrafią się też wypalić to możesz sprawdzić latarką i ma to wyglądać tak: http://www.rpmotorsport.pl/zdjecia/magik10.JPG jeśli tak nie jest to trzeba wymienić ze względu na koszt możesz w swoim modelu wstawić strumienicę w wersjach chyba od 2003r. była jeszcze jedna sonda i tam już nie ma takiej możliwości, tam trzeba bezwzględnie wstawiać nowy katalizator.
3.Jeśli katalizator jest dobry to trzeba wymieniać po kolei tłumiki cały układ bez katalizatorów kupiłem tydzień temu za 620zł (nowy)
U mnie też mam rezonans ale nie mam katalizatorów bo jakiś debil je wyciął muszę je teraz dokupić
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 19:41   

Bardzo Ci dziękuję za pomoc

Rozrzad skompletowalem sam wiec wiem co wymieni, do tego stare każe oddac

Nie mam nigdzie nieszczelnosci, przedmuchow pierwszy kat jest tak jak na zdjeciu

Gdzie kupiłeś układ o którym piszesz, że zapłaciłem 620zl

Szkoda ze nie sprawdziłem 2 karta jak wymieniłem pierwszy :?:

Mogę ci tanio odsprzedać kata pierwszego też w dobrym stanie, za małe pieniądze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
juby1987 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 14



Wysłany: Sro Lut 13, 2013 22:13   

Najczęściej drugi kat jest pusty tam jest duża pucha przez co powstaje problem rezonansu, to się objawia buczeniem, a ile chcesz za pierwszy kat? Jak mówiłem dorabiam w warsztatach a na co dzień jestem managerem lokalu gastronomia-hotel mam zniżki i jak chcesz to mogę taki układ Ci załatwić wątpię żeby ceny w tak krótkim czasie się zmieniły ale odbiór byś miał w Skierniewicach w sklepie motoryzacyjnym (zaprzyjaźnionym) lub u mnie w lokalu (restauracji) jak coś to mogę dać i namiar na sklep dla mnie nawet wygodniej, jak dla mnie jest zawsze tańszy od allegro a jak ma wyższą cenę to schodzi do tej najniższej na allegro. Końcowy mam Walkera środkowe dwa Bosal
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 08:29   

tylko jak by 2 kat był pusty to by sonda za nim wariowała, czy nie tak ??
tylko jak to się dokładnie objawia, duże spalanie czy jak ?? tryb awaryjny silnika ??

katalizator za 100 zł mogę ci oddać, tylko przesyłkę jeszcze pokryjesz i jest twój :mrgreen:

co do stukania, to słychać je już, jak tylko drzwi otworze

a czy jak by były panewki, albo zawory, to to nie miało by wpływy na wpadanie spalin czy czegoś innego na buczenie nie sprawiało by to wrażenia buczenia ??

do Skierniewic mam daleko
ogólnie jutro pojadę do mechanika, albo nawet 2 i niech posłuchają

[ Dodano: Sro Lut 13, 2013 22:27 ]
juby1987 napisał/a:
Końcowy mam Walkera środkowe dwa Bosal


końcowy tez, środkowy sprawdzę, bo nawet nie patrzyłem

[ Dodano: Czw Lut 14, 2013 08:29 ]
Byłem u jednego mechanika. Posluchal samochodu i powiedzieli, ze na pewno wszystko pracuje idealnie, ale na podnośnik nie wjechał i nie Posluchal od spodu. Powiedział mi jeszcze, że jakby były panewki, to by trzaskalo niemiłosiernie.
Pojechał bym jeszcze do jednego, tylko czy prosić o wjazd na podnośnik???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
juby1987 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 14



Wysłany: Czw Lut 14, 2013 12:54   

Jeśli pukanie nie jest wyraźne po otworzeniu maski to się nie przejmuj. Od spodu zawsze więcej słychać w widlastych jednostkach zawsze słychać pukanie od spodu ale jest ono związane z kontami rozwartości cylindrów, wychodzi na to że albo jest dobrze a filmik wyolbrzymił niepotrzebnie problem tak jak mówiłem że nie oddaje to rzeczywistości albo masz któryś regulator zaworów słaby on tak właśnie puka ale puki nie jest to wyraźne od góry auta nie przejmuj się wcale.
Sprzedajesz pierwszy katalizator oczywiście razem z rozejściami do kolektorów z miejscami na sondy??? czy taki sam wycięty? podesłał byś jakąś fotkę.
Jeśli chodzi o błędy te auta do 2003r. nie wyrzucają ich nawet gdy kat jest pusty ja mam oba katy puste i błędów żadnych. jak byś miał nowsze auto to by pokazało CHEK ENGINE, i wyświetlało błąd mieszanki. wyślij mi fotki całego układu wydechowego który masz w aucie bo mam kolejny pomysł ale muszę się upewnić, bo nie chce cie na koszty i robotę narazić.
Z tymi panewkami to nie zawsze, są dwie opcje albo panewki zaczynają sie obracać i jest lekkie pukanie albo od razu w przeciągu sekundy obracają się i wtedy napierdziela jak wściekłe coś w rodzaju dźwięku walenia młotem lup!,lup!,lup! i uderza szybciej lub wolniej w zależności od obrotów silnika. wrażenie podobne do tego jak byś śrubę do cylindra wrzucił. na youtube jest mnóstwo filmików jak to brzmi. od wersji delikatnych do wersji ekstremalnych. ostatnio czyli dwa tygodnie temu wymieniałem cały słupek w swoim bo już panewki się zaczęły obracać zapłaciłem 580zł za słupek a remont wyniósł by 1200zł bo jeszcze pierścienie olejowe u mnie stały no i mnóstwo pracy, a tak wygląda właśnie zaniedbanie wymian oleju :(
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 15:23   

a jak z góry słych stukanie takie jak przekaźnik ( w niektórych samochodach słychać przekaźnik przy pracy kierunków i takie właśnie z góry stukanie jest u mnie, ale nie zwiększa się z obrotami, po prostu znika jak zwiększają się obroty)

byłem u kolejnego mechanika i nie sprawdził samochodu na podnośniku
ale był szczery i mówi, że jakby kupował samochód taki jak mój, to by nawet uwagi nie zwrócił na to stukanie o którym teraz mówię. Dodatkowo powiedział, że nie zna tego samochodu i nie jest w stanę powiedzieć czy przypadkiem tak ma nie być.

wracając do buczenia, to jak na postoju gazuje to nic wszytko ok, a jak jadę to już zaczyna buczeć.

zdjęcie zaraz podeśle na maila
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 15:58   

rafalmis1 napisał/a:


co do stukania, to słychać je już, jak tylko drzwi otworze

a czy jak by były panewki, albo zawory, to to nie miało by wpływy na wpadanie spalin czy czegoś innego na buczenie nie sprawiało by to wrażenia buczenia ??


...u mnie buczenie nie występuje silnik chodzi cichutko ale pojawiło się stukanie a raczej cykanie słychać je spod auta, mechanik wymienił uszczelkę kolektora wydechowego na drugiej głowicy bo miała przedmuchy ale to nie pomogło, szukał dalej ale niczego nie znalazł, mówi że to dźwięk z kolektora wydechowego i koszty poszukiwania przyczyny są nie współmierne do "problemu" więc odpuściłem temat (myślę że może coś z czasem gdzieś się wypala w trójniku kolektora i to jest przyczyną?) dźwięk jest właśnie z tego miejsca
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 16:54   

W końcu chyba sam doszedłem, ale znaczy się nie co stuka, ale jak sprawdzałem samochód to był na luzie, a mam automat i przed chwila jak wysiadalem z samochodu, to słyszałem dźwięk jak codzień i pomyślałem, że z automatem u mnie nie jest do końca dobrze wiem może to jego wina i przelaczylem na D i stukanie ustalo, już mam dość wiec niech się dzieje co chce, ale nie szukam dalej co jest, może faktycznie jestem przewrazliwiony.

A stukanie po otwarciu maski nie występuje non stop

ale co do buczenia, to muszę rozwiązać

[ Dodano: Czw Lut 14, 2013 16:54 ]
juby1987,
podaj maila
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
juby1987 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 14



Wysłany: Czw Lut 14, 2013 19:44   

sprawdź olej w skrzyni biegów i zostaw temat stukania bo jeśli dwóch mechaników mówi że tak ma być to znaczy że mają rację i tak mi wychodzi w twoich opisów a z tłumikiem tak jak mówiłem foty podeślij.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 08:42   

Jutro zrobię fotki i podeślę, a teraz podeślij maila, abym mógł wysłać zdjęcie kata

[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 08:42 ]
dzisiaj zauważyłem, ze jak jadę i dam na luz, to wówczas jak wkręcam na obroty, to nic nie buczy. Bardzo płynnie wchodzi i ciuch. Może to wina skrzyni ?? ?? Albo po prostu pod obciążeniem jest większe ciśnienie w układzie wydechowym, albo nie wiem co, nie znam się
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zydek991 



Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 19



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 19:24   

mam dokładnie identyczne objawy jeżeli chodzi o buczenie.
Udało Ci sie rozwiązać ten problem?

Ja kuż wymieniłem tłumik końcowy i środkowy, dołożyłem nawet końcówki wydechu, myśląc, ze może tłumik jest za krótki.

Dodam, że mam pusta katalizator - pozostała sama pucha.
Myślicie, ze to może powodować takie buczenie?

Może problem znajduje sie w silniku?

Ostatnio wybiło mi bagnet oleju,
W czasie kiedy chwilowo nie wiedząc jechałem z wywalonym bagnetem, buczenie jakby osłabło.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 08, 2015 19:55   

Wymieniłem tłumik na FERROZ i jest dość fajnie ale nie tak jak w manualnej skrzyni :cry:
Sprawdź odme jak wypaliło bagnet
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zydek991 



Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 19



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 21:31   

W którym miejscu znajduje sie odma w silniku V6?
Masz może zdjęcie podkładowej jej wyglądu? Odma może powodować takie buczenie?

Do tej pory myslalem, ze jest tylko jeden katalizator.

Teraz zauważyłem, ze oprócz pustej pierwszej puszki, w miejscu drugiego katalizatora wspawana jest zwykła rura.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 11:23   

Samo buczenie może być kwestią tłumika końcowego. Zarówno Walker jak i Asmet i inne podobne zamienniki są zawijane. Fabrycznie w R/MG były stosowane tłumiki o konstrukcji skorupowej. Mój zużyty, przerdzewiały skorupowy był duużo cichszy niż nowy zwijany, a przymierzałem 2 różne (Asmet i jeszcze innego producenta). Na zawijanych buczało strasznie do 3 tys. obrotów. Ostatecznie zamówiłem skorupowy tłumik Klariusa

tłumik nr 230989 z systemu 120384
http://www.lvawebcat.com/...rtNumber=230989

i znów nastała cisza :)
 
 
zydek991 



Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 19



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 11:49   

dzięki za podpowiedź.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz.
Do tej pory myślałem, że jest tylko jeden katalizator - wychodzą do niego dwie rury do głowic.

Dziś zauważyłem, że powinien być jeszcze jeden, przed tłumikiem środkowym - zamiast niego mam tylko wspawana rurę.

Może to jest przyczyną buczenia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik i skrzynia głośno chodzi
MarcinRad Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Sty 12, 2008 00:39
MarcinRad
Brak nowych postów [R75] Zaczął głośno pracować (stuki) i dymi na niebiesko
Speedup Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Maj 27, 2010 21:54
Speedup
Brak nowych postów [R75] Brak mocy, głośno chodzi, dużo pali po wymianie HGF
flinso Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 04, 2011 16:41
flinso
Brak nowych postów [R75] Buczenie
grota10 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Sty 14, 2010 20:26
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Dziwne buczenie
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 10, 2009 14:16
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink