Forum Klubu ROVERki.pl :: Grega Rover 400 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: szoso
Wto Sty 20, 2015 20:02
Grega Rover 400 Turbo
Autor Wiadomość
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Czw Maj 16, 2013 20:56   

No fajnie, fajnie ja tez wywalilem AC na poczet IC w zderzaku :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 16, 2013 20:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 17, 2013 22:03   

camaro17, Ty lepiej opisz ZR`a :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pią Maj 17, 2013 22:42   

Hehe.... Nie ma co opisywać :) zr-ka jak każda inna troszeczkę..... mocniejsza z kubelkiem i na gwincie :)
Ale może coś pomyśle z tematem na forum .......
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 23:01   

Widzę, że zapisałeś się na zlot ckpl, chętnie zobaczę to cudo, do zobaczenia w sobotę ^^
_________________
Roverlution
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 30, 2013 18:56   

No nie da się ukryć że będę ale do cuda to jest baaardzo daleko.
Podłaź, krzycz, bo ja mogę nie rozpoznać Cię po aucie. Za dużo będzie civiców :P

EDIT:
Dawno nic nie było pisane więc pora zrobić małą aktualizację.
Wpadł IC centralnie, do tego rurki w kwasie wypolerowane na lustro, filtr gąbkowy ITG, odgrodzenie stożka.

Wszystko zrobione tak by było jak najmniej widać ;)
Wpadła również wtedy chłodnica oleju ze względu na zbyt duże temperatury oleju oraz olej Valvoline VR1 10W60. Olej jest ogarnięty i jest w bardzo dobrych temperaturach.
Udało się trochę pojeździć, zdobyć jakiś pucharek. Ogólnie śmiga się fajnie, zupełnie inaczej niż wolnossącym autem. Jest jednak jeszcze dużo do nauki.

Na jednej pojeżdżawce, de facto bardzo fajnej, lekko oberwała miska i filtr oleju:

Na zlocie upaliłem trochę sprzęgło, po zlocie też się zdarzyło uślizgnięcie sprzęgła. Miałem podejrzenia że to układ wysprzęglania a nie samo sprzęgło. Wymieniłem więc wysprzęglik oraz pompkę sprzęgła. Wszystko działa malinowo, nic się nie ślizga nawet podczas ostrego przepięcia biegów.

Przed strojeniem walczyłem ostro ze szczelnością układu dolotowego. Wyszło kilka dziwnych rzeczy z którymi jeździłem od samego początku przez co turbo wolniej wstawało i nie wyrabiało. Przy odcince doładowanie spadało z 0,9b na 0,7b. Poprawiło się to i owo co zaowocowało lepszą elastycznością, szybciej dostępną mocą i doładowaniem do odcinki na poziomie 0,9b.

Przyszedł więc czas na dopięcie wszystkiego i wystrojenie auta. DET2 leżał już kilka miechów i czekał aż ogarnie się kilka spraw tak aby po strojeni nie robić rewolucji. Został podłączony i od razu wystrojony przez Rysia. Myślałem że będą nici ze strojenia bo podczas wyjazdu z domu na 4 biegu sprzęgło się ślizgało bardzo mocno. Jednak ułożyło się i ze sprzęgłem podczas strojenia problemów nie było.
Podczas strojenia wyszło że ogranicza mnie paliwo. Regulator ciśnienia paliwa by załatwił sprawę. Podczas strojenia doładowanie oscylowało w różnych granicach i zostało ostatecznie ustalone na 1,1b. Co najlepsze, mapa zapłonu została nieruszona, zero spalania stukowego. Sam Maciek był zdziwiony takim obrotem sprawy że nic nie stuka.

Samochód wystrojony, myślałem że koniec grzebania. Jednak co wsiadłem do samochodu to ze sprzęgłem było coraz gorzej. Doszedłem do momentu gdzie na trasie podczas depnięcia sprzęgło się potwornie ślizgało. Postanowiłem więc zrzucić skrzynię i zobaczyć co tam się kryje. W warunkach garażowych zrzuciłem skrzynię i ujrzałem sprzęgło:

W porę zajrzałem bo jak widać zaczynało brać nit. Postanowiłem nie brać nowego sprzęgła tylko zregenerować obecne. Czyli szlif docisku i spiek czterołopatkowy:

Wyczyściłem też troszkę skrzynie:

Wymieniłem jeszcze łożysko oporowe i złożyłem :)
Całkiem inaczej ułożona jest teraz łapa sprzęgła, widać że poprzednio tarcza nie była mocno dociskana.
Samochód jedzie teraz bardzo dobrze, biegi wchodzą bardzo dobrze i nie muszę się martwić i mówić "Uwaga" podczas wrzucania wstecznego :D

Dziś podjechałem w końcu rzucić okiem ile ten mój strucel ma kuniuf :P

Tragedii nie ma ale super też nie jest. Myślałem że będzie trochę więcej ale jeden !@!$# up dał się we znaki.

Póki co cieszę się z tego co jest :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 30, 2013 20:41   

moment jak w dieslu :D
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 30, 2013 23:37   

Dziwne... spodziewałem się raczej wyniku rzędu 230KM i ponad 300Nm, a tu seryjny wynik mimo IC i strojenia :/ co niedomaga?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 31, 2013 03:29   

Jak się na tym spieku gregi śmiga :wink:

Wynik faktycznie trochę mały jak na toja brykę :-| Moze ciśnienia za mało, ECU jak dobrze pamiętam masz original Rovera :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 31, 2013 07:29   

jak za mało boostu? jak dmucha 1,1b, seria ładuje ~0,9b i wyniki podobne więc coś jest nie tak, powinno być sporo więcej... widać, że IC dobrze działa bo nie ma stuku i zapłonu nie ruszali ale mocy ciut mało. Strojony był przecież na ecu masterze.
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 31, 2013 12:11   

Gratki:) greg-si Gdzie robiłeś spiek? i jak duża różnica w jeździe na spieku? niż na tarczy?
Mocowo trochę mało, a stuku pewnie nie było bo uzyskałeś 200km, no i ic wsadziłeś duże,:_) zapodaj foto z pod maski.:)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 31, 2013 19:14   

Cytat:
Dziwne... spodziewałem się raczej wyniku rzędu 230KM i ponad 300Nm, a tu seryjny wynik mimo IC i strojenia :/ co niedomaga?

Nie seryjny bo seria ma mniej niuta.
Też się spodziewałem lepszego wyniku circa 210KM ale jak mówiłem tak nadal mówię nigdy nie nastawiałem się na super moc. Jakby tak było to całość wyglądałaby zupełnie inaczej.

Remigiusz napisał/a:
Jak się na tym spieku gregi śmiga :wink:

Normalnie :D

Markzo napisał/a:
jak za mało boostu? jak dmucha 1,1b, seria ładuje ~0,9b i wyniki podobne więc coś jest nie tak, powinno być sporo więcej... widać, że IC dobrze działa bo nie ma stuku i zapłonu nie ruszali ale mocy ciut mało. Strojony był przecież na ecu masterze.

Seria ładuje mniej niż 0,9b.

Matexx napisał/a:
Gratki:) greg-si Gdzie robiłeś spiek? i jak duża różnica w jeździe na spieku? niż na tarczy?
Mocowo trochę mało, a stuku pewnie nie było bo uzyskałeś 200km, no i ic wsadziłeś duże,:_) zapodaj foto z pod maski.:)

Spiek taki jak u Ciebie i Zioma.
Różnica jest spora, jeździ się specyficznie. Mi to wielkiej różnicy nie robi bo mam dupowóz a tego używam raczej rzadko. Tak czy inaczej po raz kolejny napiszę. Spiek nie działa 0-1 :)
IC nie jest duże, jest po prostu lepiej umiejscowione względem serii.
Foto:
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 31, 2013 20:37   

greg-si napisał/a:
Nie seryjny bo seria ma mniej niuta.

seryjny dla podniesionego doładowania - Vito chociazby miał 212KM i 308Nm jeśli mnie pamięć nie myli.

greg-si napisał/a:
Seria ładuje mniej niż 0,9b.

dlatego napisałem ~0,9.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 03, 2013 18:22   

Wykres rzeczywiście dziwny, jak na takie mody. U mnie było 206/313, teraz po zrobieniu wydechu jest 210 i ciągle komp niewystrojony tylko lata na tym niecałym 0,9.

Sam przebieg wykresu też dziwny, moment max przy 3tys i później gwałtownie spada, jeśli chodzi o moc to widać podniesione doładowanie przy końcu, bo tam gdzie wszystkim już spada u Ciebie jeszcze rośnie.

Przy 5tys obr masz 20koni i Nm mniej niż u mnie, szukałbym jakiegoś powodu.

Wydech jaka średnica?
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 03, 2013 19:09   

Vito_, wydech 2,5' od DP po samą końcówkę
Samochód jest wystrojony pod mój styl jazdy. Nie cisnę jakoś mocno samochodem na codzień i jeżdżę raczej do 3k no chyba że cisnę po torze.
Stąd też taki układ wykresu by mieć max moment w miarę nisko. Wiadomo, dobre to nie jest dla napędu ale wtedy mi najbardziej potrzebny jest ten moment.

Ja znam powody (przynajmniej tak mi się wydaje) dlaczego tak jest. Chyba że macie jakieś pomysły gdzie może leżeć problem. Jeśli tak to chętnie sprawdze.
Jak samochód przetrwa przyszły rok to usunę te problemy które według mnie wpływają na ten wynik (który dla mnie i tak nie jest zły).
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 19:35   

tak jak kiedyś pisałem ograniczeniem są dwa elementy... IC które powoduje szybko stokowe u Ciebie widać że lepsze ustawienie względem serii w R220 już dużo dało... dwa kolektor wydechowy jego konstrukcja nie pozwala w pełni napędzić sprężarki dobitnie to widać na większym śmigle :/ Myślę ze u mnie wywalenie klimy wrzucenie dzięki temu dobrego IC oraz zrobienie dobrego barana pozwoliło by na dobicie do 300km ...ale tego się już nie dowiem.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 19:41   

dobryziom, sprzedałeś?
No właśnie też myślę że kolektor mógłby tutaj sporo dać. IC na pewno coś dał bo zapłon nie został ruszony, zero stukowego pomimo tego że strojenie było w dość ciepły dzień. Jednak u mnie w dolocie też jest jeden problem...

Tak czy inaczej moim zdaniem wyszło ok. Na początek wystarczy ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 20:00   

w trakcie możliwe ze w tym tyg. znajdzie nowego właściciela :)

kolektor na 100% by ożywił ten silnik a w zasadzie śmigiełko. Co może być w dolocie?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 05:38   

Z ciekawości, co dokładnie w kolektorze wydechowym i jego konstrukcji nie pozwala dobrze napędzić turbo?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 09:42   

mam takiego ziomka ktory ma hopla w dopieszczaniu aut i bawi sie w polerowanie kanałów robienia kolektorów na lustro, itd... w sensie poprawia wszystko to co fabryka uwaza za standard a on robi to perfekcyjnie i faktycznie to działa widać z tego przyrosty i lepsza prace silnika. Do tego bawi sie jakims programem do przelywów i od razu powiedział ze z tego kolektora to mocy nie bedzie... chodzi o dlugosc i ksztalt kanalów ale tematu bardziej nie zglebialem.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 10:27   

No widzisz, ja na studiach bawiłem się w mechanikę płynów, troche dumałem ostatnio nad tym kolektorem ( był wyjęty żeby obczaić izolację termiczną i planowanie przed założeniem nowej uszczelki) i doszedłem do zupełnie innych wniosków ;) dlatego pytam skąd takie a nie inne zdanie i czy możesz je czymś poprzeć :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink