Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 416 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 416 Turbo
Autor Wiadomość
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 12, 2013 21:59   

w 1.6 też są 2 wyjścia z pokrywy zaworów, jeden idzie do kolektora, a drugi przed przepustnicę.

A nie mogę po prostu puścić wyjścia z pokrywy w atmosferę, np zakładając jakiś filterek na odmę, a po stronie kolektora zaślepić w cholerę?
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 12, 2013 21:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 22:03   

nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 23:07   

Cytat:
nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno :)

Dokładnie, tylko najlepiej daj zaworek jakiś inny niż te plastikowe bo jak patrzę to wszędzie między pokrywami zaworów są metalowe, być może olej na te plastikowe źle wpływa.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 08:11   

greg-si napisał/a:
Cytat:
nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno :)

Dokładnie, tylko najlepiej daj zaworek jakiś inny niż te plastikowe bo jak patrzę to wszędzie między pokrywami zaworów są metalowe, być może olej na te plastikowe źle wpływa.


U znajomego w 1.8T jest plastikowy i wygląda na seryjny.


A co do odłączenia odmy od przepustnicy, to odkąd ma przepustnicę od Poloneza
mam to dokładnie tak rozwiązane odma jest odłączona a na jej końcy jest mały filterek i to wszystko. Nie wiem czy to super rozwiązanie, ale przepustnica nie ma
możliwości podpięcia węża i jakoś trzebabyło sobie radzić. Ogólnie na pracę silnika to nie wpłynęło.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 08:49   

piotrekcrash napisał/a:
U znajomego w 1.8T jest plastikowy i wygląda na seryjny.

Co ma plastikowy?

piotrekcrash napisał/a:
A co do odłączenia odmy od przepustnicy, to odkąd ma przepustnicę od Poloneza
mam to dokładnie tak rozwiązane odma jest odłączona a na jej końcy jest mały filterek i to wszystko. Nie wiem czy to super rozwiązanie, ale przepustnica nie ma
możliwości podpięcia węża i jakoś trzebabyło sobie radzić. Ogólnie na pracę silnika to nie wpłynęło.

Jak dasz trójnik który idzie do krokowca to podłączysz. Filtr jest mało dobrym rozwiązaniem. Jak Ci się zalepi olejem to nie będziesz miał prawidłowego odpowietrzenia pokrywy zaworów i zacznie się klekotanie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 11:29   

Cytat:
Co ma plastikowy?


zaworek zwrotny.

Cytat:
Jak dasz trójnik który idzie do krokowca to podłączysz. Filtr jest mało dobrym rozwiązaniem. Jak Ci się zalepi olejem to nie będziesz miał prawidłowego odpowietrzenia pokrywy zaworów i zacznie się klekotanie.


Trójnik na wężu łączącym przepustnicę z krokowcem?
W sumie może i tak zrobię bo od początku nie byłem pewny tego rozwiązania,
ale wtedy innej opcji nie widziałem
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 11:47   

piotrekcrash napisał/a:
Trójnik na wężu łączącym przepustnicę z krokowcem?
W sumie może i tak zrobię bo od początku nie byłem pewny tego rozwiązania,


albo można wstawić rurkę w przepustnicę i mieć jak oryginał, ja tak przerobiłem poldonową przepustnicę ale w sumie i tak była mniejsza moc na niej więc wymieniłem na oryginał
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 13:13   

piotrekcrash napisał/a:
zaworek zwrotny.


Ten zaworek w kształcie odwróconej litery "N" jest plastikowy?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 13:57   

Cytat:
Ten zaworek w kształcie odwróconej litery "N" jest plastikowy?

U mojego znajomego tak, wygląda trochę jak ustnik alkomatu starego typu tylko
o wiekszej średnicy.

Jak patrzę na fotę którą wrzuciłeś to jestem coraz bardziej przekonany
te to co widziałem to nie był seryjny zaworek zwrotny.
 
 
refleks 



Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 5



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 14:18   

greg-si napisał/a:
Cytat:
nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno :)

Dokładnie, tylko najlepiej daj zaworek jakiś inny niż te plastikowe bo jak patrzę to wszędzie między pokrywami zaworów są metalowe, być może olej na te plastikowe źle wpływa.


http://allegro.pl/zawor-z...3457438193.html

Czyli takie będą najlepsze ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 14:31   

Ta odma co idzie przed przepustnicę nie musi być nigdzie podłączona. Ona idzie przed przepustnicę, czyli po prostu w atmosferę. W starszych silnikach puszczali stamtąd wąż pod spód i tylko tyle, że czasem kapnął olej, ale teraz to nieekologićne, chociaż tak na prawdę to większość par oleju idzie do tej drugiej odmy, gdzie jest podciśnienie. Jak chcesz, to najlepiej tam założyć jakiś zbiorniczek a'la odolejacz i jakieś sitko na wylot i będzie bezpiecznie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 14, 2013 07:57   

Cytat:
Ona idzie przed przepustnicę, czyli po prostu w atmosferę.

Nie do końca.
W NA w układzie jest podciśnienie czyli opary z pokrywy z obu króćców są zasysane przez silnik/wyciągane z pokrywy.
W turbo (przynajmniej w t-serii) jeden króciec idzie w kolektor i gdy jedziemy spokojnie czyli na podciśnieniu wyjście kolektora ssącego wyciąga opary z pokrywy. Natomiast gdy jedziemy na jakimś ciśnieniu zaworek zamyka przejście między kolektorem a pokrywą a drugi króciec który idzie przed turbo pełni rolę wyciągania oparów bo przed turbo panuje podciśnienie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 14, 2013 08:07   

Dokładnie, dlatego ja bym tą odmę jednak podpiął :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 19:58   

Mimo że nie mój temat to odświeżam z racji na to jaki był gorący i nagle nic się w nim nie dzieje.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 21:17   

Właśnie tema jest skończony? Czy raczej silnik "się skończył" przez turbo?;]
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 28, 2013 15:16   

Spokojnie :)
po prostu zmienia mi sie sytuacja w kwestii zatrudnienia, dostałem ofertę z której raczej skorzystam i musiałem ogarnąć kilka ważnych spraw, więc czasu było mało na roverka.
Co do kwestii postępów prac to wyjścia z pokrywy zaworów są puszczone w atmosferę, a przy kolektorze zaślepione.

Okazało się że nie tylko Ciśnienie w skrzyni korbowej spowodowało rozszczelnienie turbiny.
W k-serii robienie spływu do miski olejowej nie jest dobrym pomysłem bo przez to że silnik jest pochylony do przodu cała miska jest zalana olejem i spływ wychodzi pod lustrem oleju. Znalazłem jak to jest oryginalnie w 1.8 turbo i wejście jest do bloku na środku. Ja dodatkowo zrobiłem ten otwór po prawej stronie co pozwoliło na praktycznie pionowy spływ oleju.
.



Niestety turbina już sama się nie uszczelni więc zakupiłem zestaw do regeneracji:



Dotarł już także MBC z Properfektu, wygląda na porządną robote.

Na chwile obecna musze ogarnąć swoje sprawy bo zapowiada się rewolucja w moim zyciu. Bardzo możliwe że będę musiał równiez podjąć kroki w sprawie rovera...

Na razie w pierwszej wolnej chwili zregeneruje turbine i podłączę w końcu smt-6.
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 29, 2013 14:26   

ile kosztował zestaw naprawczy do turbo?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 29, 2013 14:53   

70-80zł + przesyłka ;)

Co do samej regeneracji, rozbierałeś kiedyś t25? jeśli nie, to wskazówka dość ważna - palnik. Strona gorąca (muszla) nie zejdzie bez konkretnego podgrzania palnikiem, nie wał młotem na siłe bo popęka ;) U siebie założyłem ten zestaw, trochę pomogło ale dalej turbo puszcza olej :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 30, 2013 11:46   

Już ją rozbierałem, zeszło bez większego problemu.
Za zestaw dałem 120zł z wysyłką.
Nie pocieszyłeś mnie z tym puszczaniem oleju po regeneracji… :(
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sie 30, 2013 15:54   

jeśli taki zestaw załątwiał by sprawe to każdy by sam regenerował a nie płacił x5 tyle w warsztacie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów Rover 620 TI chip lub turbo
Smoke Tuning mechaniczny 24 Czw Cze 17, 2010 09:37
dobryziom
Brak nowych postów 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe) Turbo Kit
Gość Tuning mechaniczny 3 Pią Gru 19, 2008 22:47
Marrkus
Brak nowych postów L Seria Rover 200 Sdi 105km Wydech,ic,turbo
Chakus Tuning mechaniczny 8 Sro Sie 30, 2017 20:47
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink