Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 414 z LPG] problem z odpalaniem...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 414 z LPG] problem z odpalaniem...
Autor Wiadomość
siwek58 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: wln



  Wysłany: Sob Sie 17, 2013 15:32   [Rover 414 z LPG] problem z odpalaniem...
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997

Witam. To mój pierwszy post na forum. Wiem, ze było bardzo dużo tematów o zapalaniu na zimnym roverka ale nie znalazłem nic do mojego przypadku i proszę o pomoc.


Rover 414 z lpg 97r samochód jak trochę postoi bardzo ciężko odpala trzeba go kręcić tak ok 8s dopiero załapuje. jak odpali i go zgaszę to już później ze strzała... Wymieniłem już do tej pory świece, kopułkę, czujnik temperatury chłodziwa, czujnik położenia wału korbowego, filtr paliwa i dalej to samo... czasami zdarzy się ze odpali ze strzała ale w 95% odpalania muszę go długo kręcić:/ Kable do świec wymieniałem jakieś 4 miesiące temu wiec na razie odpuszczam i nie wydaje mi się żeby były wadliwe, samochód nie szarpie podczas jazdy czy ruszania tylko normalnie jeździ... Dzisiaj jeszcze odkręciłem przewód od filtra paliwa, zmierzyłem ciśnienie i pompka daje 2,8 ciśnienia wiec chyba tez jest ok, proszę pomóżcie bo nie mam pojęcia co to może być...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 17, 2013 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 06:52   

zanim odpalisz zimnego - przekrec kluczyk i poczekaj az poppa podpompuje paliwo. Odpal po 5-10 s. Jak odpali normalnie to cofa sie paliwo, chociaz nie pamiętam czy w tym modelu jest zaworek zwrotny bo nigdy przy układzie
paliwowym nic nie robilem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 12:48   

jaki masz gaz?

jeśli sekwencję to przed zgaszeniem odepnij kabelek od elektromagnesu przy parowniku żeby dopalić gaz i wtedy wyłącz silnik, z rana sprawdź jak odpala, jeśli odpala dobrze to wtryski nie trzymają, albo wtryski do wymiany albo zamontować pstryczek do dopalania gazu

jeśli podciśnienie zrób tak samo jeśli odpala dobrze to wtedy do regeneracji parownik

[ Dodano: Nie Sie 18, 2013 12:48 ]
sprawdź jeszcze czy z wężyka który idzie od parownika do kolektora ssącego (tego cienkiego) nie dmucha gazem, jeśli dmucha to parownik do regeneracji
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
siwek58 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: wln



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 13:52   

zaworka zwrotnego nie ma-szukalem juz:) gaz jest sekwencyjny, a czy moge sprawdic czy to od gazu w sposob kiedy zakrece przy butli zawor bezpieczenstwa wyjezdze gaz z instalacji i pojezdze na benzynie i wtedy zobacze jak bedzie odpalal??
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 13:57   

siwek58 napisał/a:
a czy moge sprawdic czy to od gazu w sposob kiedy zakrece przy butli zawor bezpieczenstwa wyjezdze gaz z instalacji i pojezdze na benzynie i wtedy zobacze jak bedzie odpalal??


możesz ale wystarczy że przy parowniku odłączysz, mniej roboty ;) jak chcesz przy butli zakręcić to zakręć przy butli spuść ciśnienie z listwy wtryskowej tzn odkręć węża, potem spróbuj
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 15:04   

wystarczy ze wylaczysz gaz z kabiny przelacznikiem i pojezdzisz chwile przed wstawieniem auta do garażu. Rano gaz tez powinien byc wyłączony i normalnie odpalasz, ale bardzo wątpię zeby nietrzymające wtryski utrudniały odpalenie do tego stopinie ze trzeba pare sekund trzymac rozrusznik.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 15:13   

dawidd zdziwiłbyś się bardzo :wink:
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 16:31   

kezmanq napisał/a:
zdziwiłbyś się bardzo
nie upieram sie ze nie bedzie to przyczyna ale sam mialem nie raz cieknące valteki i auto odpalało - szarpało, ale palilo normalnie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 17:32   

dawidd napisał/a:
wystarczy ze wylaczysz gaz z kabiny przelacznikiem i pojezdzisz chwile przed wstawieniem auta do garażu. Rano gaz tez powinien byc wyłączony i normalnie odpalasz, ale bardzo wątpię zeby nietrzymające wtryski utrudniały odpalenie do tego stopinie ze trzeba pare sekund trzymac rozrusznik.


nie jest tak jak piszesz, jak wyłączysz przełącznikiem z kabiny to w listwie wtryskowej pozostanie ciśnienie robocze, a dopalając gaz zmniejszasz to ciśnienie do minimum
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
siwek58 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: wln



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 19:48   

panowie zakrecilem gaz przy butli wyjezdzilem go do konca aby zeszlo z calej instalacji i na razie pali na dotyk. zobaczymy jak postoi do rana i jak rano zapali ale raczej to beda wtryski jutro udaje sie do gazownika i napisze co i jak. dzieki wszystkim:))
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 21:18   

siwek58, może być też wina po stronie parownika może puszczać od podciśnienia, także nie jest przesądzone, daj znać co się okazało czy odpala czy nie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 21:31   

Kozik napisał/a:
nie jest tak jak piszesz, jak wyłączysz przełącznikiem z kabiny to w listwie wtryskowej pozostanie ciśnienie robocze, a dopalając gaz zmniejszasz to ciśnienie do minimum
zgadza sie, tylko ze dopisalem żeby później jeszcze troche pojezdzil - jesli wtryski są nieszczelnie to wypuszcza gaz którego jest stosunkowo nie duzo i po zgaszeniu nie bedzie gazu w listwie, albo bedzie tak malo ze nie bedzie mial wplywu na rozruch
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Sie 19, 2013 14:26   

dawidd napisał/a:
zgadza sie, tylko ze dopisalem żeby później jeszcze troche pojezdzil - jesli wtryski są nieszczelnie to wypuszcza gaz którego jest stosunkowo nie duzo i po zgaszeniu nie bedzie gazu w listwie


musiałby jeździć parę godzin, poza tym wtryski jeśli puszczają to puszczają bardziej na zimno niż na ciepło, więc całe ciśnienie może zostać w listwie a dopiero jak auto ostygnie i gumki we wtryskach się skurczą zaczną puszczać - tak miałem, wtryski na ciepło pracowały poprawnie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
siwek58 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: wln



Wysłany: Sro Sie 28, 2013 21:48   

jak zakrecilem zawor przy butli jak reka odal...samochod pali na dotyk... pojechalem do gazownika powiedzial ze na 99% parownik(puszcza podcisnieniem) do regeneracji bo wtryski wymienialem jakies 6tys temu(hana), ustawilem sie na sobote wiec po zabiegu napisze czy pomoglo na 100%.

[ Dodano: Sro Sie 28, 2013 21:48 ]
parownik zregenerowany, koszt 150zl, autko pali na dotyk jak wczesniej:) dziekuje wszystkim za pomoc
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 29, 2013 09:18   

no to super że udało się rozwiązać problem powodzenia :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 400 SDi] Mam problem z odpalaniem
Adamo20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Cze 04, 2013 23:27
praktis
Brak nowych postów [MG ZS] Problem z odpalaniem...
bad_gs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Sty 18, 2014 11:37
bad_gs
Brak nowych postów [R 45] Problem z odpalaniem :/
Monotonny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Sty 05, 2016 17:30
Monotonny
Brak nowych postów [R45] Problem z odpalaniem
ciekawostka
rafalq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Sie 24, 2008 13:41
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink