Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] zlodziej pradu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] zlodziej pradu
Autor Wiadomość
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pon Gru 02, 2013 22:28   [r75] zlodziej pradu
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Hej,
Prosze o pomoc w wyszukiwaniu zlodzieja pradu.
Samochod zjada ok 0,5A. Tak, tak, webasto odlaczone, brak nawigacji.
Po odlaczeniu bezpiecznika FL3 50A pobor spad do 0,04. Wyczytalem ze fl3 prowadzi do bodajze pompy spryskiwaczy i ok 10 "malych" bezpiecznikow pod schowkiem pasazera. Zamierzam teraz wyjmowac kolejno bezpieczniki pasazera i sprawdzac kiedy pobor pradu wroci do normy, czy to dobra droga, czy cos przeoczylem? Pytam bo elektryk ze mnie nienajlepszy, nie okreslajc juz bardziej dosadnie.

Super, gdybyscie paluszkiem mi wsazali gdzie znajde info, ze np.bezpiecznik 24 podlaczony jest zielonobialym kablem, ktory idzie tu i tu.

Jak nie dam rady, to mozecie polecic elektryka z okolic wawy, moze ktos z was moglby zaoferowac troche pomocy?

Poza tematem, tak jednym slowem, to zamek kierowcy przestal otwierac sie z pilota, dziala tylko z kluczyka. Z zamykaniem wszystko ok, czy moze to miec zwiazek powyzszym problemem, czy warto to naprawiac (jak) czy kupic zamek centralny dzwi?

Dziekuje, Tomek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 02, 2013 22:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 03, 2013 08:23   

geffi napisał/a:
Super, gdybyscie paluszkiem mi wsazali gdzie znajde info, ze np.bezpiecznik 24 podlaczony jest zielonobialym kablem, ktory idzie tu i tu.

Ściągnij sobie instrukcję serwisową RAVE. http://www.roverki.pl/mul...datne-programy/
Tam są kolorowe schematy

Co do zamka to jest mnustwo tematów na ten temat. Wystarczy poszukać. Zapewne masz do wymiany silniczek w zamku.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 03, 2013 08:27   

Sprawdź pobór po 30 minutach, dopiero po takim czasie wszystkie moduły się wyłączają, albo jakoś tak
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pon Gru 16, 2013 16:39   [r75] zlodziej pradu

Cześć,
sprawdziłem i guzik..dalej zjada ile zjadał, chociaz wyczytałem ze dosc szybko zjadanie powinno sie stabilizować.

Ile zjada Twój/ no i wasz klubowicze tak po 2-3min?

O, jeszcze jedna prośba, czy mogłby ktoś poratować zdjęciem skrzynki bezpieczników pasażera z zaznaczonym bezpiecznikiem 1 i sposobem ich numeracji, bym na tej podstawie samodzielnie dalej znalazl który bezpiecznik ma nr np. 28 itd.. bez wyjmowania skrzynki. Zrobiło się dość zimno i mam ograniczone mozliwosci warsztatowe.

Równolegle zaczął mi się cyrk ze wskazywaniem poziomu paliwa, gdy w baku jest 80% to potrafi mi przybyć na fulla i jakoś tak skacze. jak wylacze silnik i wlacze, to pokazuje prawidłowo, a pozniej znow wariuje. Czy moze to byc zwiazane rowniez z elektroniką, czy raczej plywak bądz zegary. Czasem mialem na lcd takie piojnowe kreski, ale zniknęły. (w przypadku prawie pustego baku, takich cyrkow brak)

Co za kosmos z elektronika w tym samochodzie.
Dzięki wszystkim za pomoc
TR
 
 
columbo 



Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 14



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 02:15   

Witaj. Dobrze kombinujesz. Podepnij amperomierz i odpinaj po kolei bezpieczniki. Jeśli po wyciągnięciu danego bezpiecznika pobór spadnie to trzeba szukać w obwodzie którego dotyczy ten bezpiecznik. Miałem przypadek też że złodziejem prądu był uszkodzony alternator lub rozrusznik. Zmierz też pobór tak jak Ci sugeruje tutaj kolega po kilkudziesięciu minutach albowiem zaraz po wyłączeniu kluczyka pewne obwody działają i to może być to.
Amperomierz w ręke i do dzieła.

[ Dodano: Wto Gru 17, 2013 02:15 ]
Paski na wyświetlaczu to normalka. Z czasem ich przybędzie.
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Czw Gru 19, 2013 22:31   

Dzięki, Columbo. zastanawiam sie odnośnie falowania na prawie pełnym baku wskaźnika poziomu paliwa.

Czy mógłbyś jeszcze przy okazji sprawdzić jaki masz u siebie pobór - np. po 3 minutach. gdzies wyczytałem, że po 3 min pobor oscyluje ok 0,01A.

super gdybyś napisał czy rzeczywiście się u Ciebie stabilizuje po parunastu - ale o to trudno prosic biorac pod uwage pore roku.

Alternator byl już odlaczony, ze zlodziejem walczyl Mariusz418 i od tego w sumie zaczął, ale dzieki ponownie za wskazowke.

Zostala jeszcze skrzynka bezpieczników. Problem ze we wszystkich body electrics jest stary typ skrYnki bezpieczników. Poratowałby może ktoś opisem nowej?


PS. Od czego jest tezn przekaznik "power wash relay "
Dziekuję, Tomek
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 20, 2013 07:51   

Power wash jest od mycia reflektorów.
Prąd spoczynkowy na poziomie 0,03-0,05A jest jak najbardziej w porządku. W R75 niestety jest sporo gadżetów wymagających podtrzymania.
Ściagnij sobie to 3 rave do roverków 75 2003- 2005 i tam na pewno jest opis nowej skrzynki.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Gru 20, 2013 09:43   

geffi napisał/a:
Dzięki, Columbo. zastanawiam sie odnośnie falowania na prawie pełnym baku wskaźnika poziomu paliwa.

Czy owo falowanie masz tylko przy prawie pełnym baku? Bo w naszych autka, takie parametry jak m.in: zasięg, dystans do wymiany oleju czy właśnie wskazanie poziomu paliwa są "płynne" i ściśle zależą od stylu jazdy - są odwrotnie proporcjonalne do wielkości chwilowego spalania.
Pozdro :smile:
_________________
rover forever
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Wto Sty 07, 2014 14:07   [r75] zlodziej pradu

cześć
wlasnie tylko gdy w baku jest powyzej polowy. (tak czytalem, ze zdaza sie tak jak jest ponizej) - u mnie jest jednak odwrotnie i to wskazowka sobie latac potrafi w obie strony, - raz na pol godziny skok. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika pokazuje prawidlowy poziom, pozniej cyrk zaczyna sie od nowa. oczywiscie cieszy mnie jak bez tankowania idzie do gory, ale radosc nie trwa dlugo.
po ostatnim zatankowaniu na full wydaje ze sie uspokoilo czytaj "samonaprawilo", co juz w ogole jest ekstremalnie dziwne.

Na razie powalczę z tymi bezpiecznikami, moze na Święta sobie naprawie samochod, - pozniej wezme sie za siebie i zaczne biegac :)

dzieki,
Tomek,
==============================================
[ Dodano: Wto Sty 07, 2014 14:07 ]
Cześć,
dzięki waszej pomocy jestem już krok dalej, jest ciepło, majstruję dalej.

Po wyjęciu bezpiecznika przy silniku FL3 pobór prądu znika do 0,04A.
Przeczytałem za jakie bezpieczniki/przekaźniki pod pasażerem odpowiada FL3 i wyjmowałem je kolejno. Generalnie jak jest komplet, to Rover wciąga 0,48A.

Po wyjęciu F29 - instrument pack, pobór wynosi już 0,24A, więc pewnie czeka mnie wymiana zegarów. Wydaje się to możliwe, ponieważ czasem na LCD mam pionowe kreski, a ostatnio miewam niespodzianki ze wskazówką paliwa. Wyjeżdżając raz miałem 80 %,a po 3 kilometrach zaświeciła się rezerwa.

Mam jeszcze jedną przypadłość. Wsadzam kluczyk, przekręcam na 2, nagrzewają się świece, odpalam ....i ciemno. Samochód na nic nie reaguje, ginie prąd, gasną zegary i lampki i tak jest do momentu odłączenia akumulatora, za 2-3razem odpala. Ostatnio prąd zginą przy próbie zamknięcia z pilota.

Mogą to powodować zegary, czy bardziej śmierdzi?
Wymiana zegarów jest bezbolesna, czyli czy włożenie innych z po 2003r zadziała, czy będą jakieś anomalie?

Wyjąłem również zegary i pobór spada do 0,24A. Wiem że dużo, ale juz o polowe mniej. Jak wloze inne zegary, to pobor znow rosnie do 0,48, więc gdzie mam szukać i jak znalezc kabel z F29 do zegarów.

Dzięki serdeczne,
Tomek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak prądu!!!
jacunio82 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Wrz 13, 2012 09:14
21matys
Brak nowych postów [R75] Pobór prądu
volverin Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lut 21, 2011 16:22
apples
Brak nowych postów [R75] 2.0 Cdti Pobór prądu
czarek236 Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Gru 12, 2023 00:24
AndrewS
Brak nowych postów [MG ZT] Pobór prądu na postoju
dj_darco Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sie 17, 2017 12:19
prebenny
Brak nowych postów [R75] Dziwny złodziej prądu ?
Maciej_R75v6 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Lip 23, 2014 23:03
Maciej_R75v6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink