Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 1.8 98']Dylemat z uszczelką - HGF czy nie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 1.8 98']Dylemat z uszczelką - HGF czy nie
Autor Wiadomość
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 14:54   [Freelander 1.8 98']Dylemat z uszczelką - HGF czy nie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witajcie. Mam spory dylemat. Jakiś czasu ubywało płynu, teraz natomiast na korku pojawia się pianka/mleko, wielkiego ubytku płytnu nie widać, mieści się to w normie. Pianka po czyszczeniu wczroraj jest jużdzisiaj w małej ilości, po około tygodniu jet gdzieś 1mm tej pianki na dnie korka. na bagnecie też widać czasami lekkie przebarwienie w czarnym oleju. To w sumie część, bo w zbiorniczku wyrównawczym płyn zmienił zabarwienie na czarne i pływa tam trochę jakiegoś syfu w czarnym kolorze, co wygląda jak kawałki węgla w skrócie, jest też jeden większy. Jak pisałem, pianki nie jest dużo, ostatnio ubytku płynu też nie zauważyłem, ale martwi mnie to co tam pływa (był kawałek węgielka 0,5 x 0,5cm) Dolałem płynu do pełna i nie bombluje mi. W rurze też sucho, tylko sadza, oleju nie bierze ani grama. Poniżej zamieszczam fotki i filmik:
GALERIA ZDJĘC
_________________
Let's go for a ride.
Ostatnio zmieniony przez marines081 Pon Lut 27, 2012 17:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 27, 2012 14:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 16:56   

Popraw link.
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 18:32   

Poprawione. Jakieś pomysły?
_________________
Let's go for a ride.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 19:32   

Możliwości widzę dwie:
- HGF
- Uszkodzenie magistrali olejowej - na które wskazywały by "olejowe kuleczki" w płynie wyrównawczym.
Tak czy inaczej zrezygnował bym z dalszej jazdy tym autem i szukał dobrego serwisu do remontu silnika.

Jak chcesz tym autem pojeździć to kupił bym kompletny zestaw uszczelek.
Tylko nie kupuj syfu z Allegro. Zamów z UK (Około 4-5 dni i jest paczka)
Polecam zakup tego Zestaw uszczelek 1,8
Warto też dać nowe szpilki głowicy
Szpilki głowict 1,8
Do tego pompa wody od dobrego dostawcy oczywiście w zestawie z nową uszczelką
Pompa wody 1,8
Magistrala olejowa koniecznie nowa
Magistrala olejowa

KONIECZNIE !! ! przepłucz kilka razy układ chłodzenia płukanką.
Głowica do sprawdzenia i wymycia.
Dobry mechanik powie też Tobie że warto po HGF wymienić olej po około 1000km.
dlatego nie musisz lać ekstra oleju zaraz po wymianie.
Zaleca się też wtedy przed zlaniem oleju użycie płukanki.

Nie kupuj uszczelek z Allegro.
Nie wiesz jakie kupić napisz, pomogę.
Kolega kupił w PL i pojeździł niecałe 5000km
Wkur... się zamówiłem Jemu w UK konkretny zestaw uszczelek, oraz magistralę olejową.
Pompa wody poszła stara bo niedawno zmieniał. Do tego nowy pasek i rolka napinacza.
Nowe wszystkie szpilki głowicy konkretne płukanie silnika i układu chodzenia.
Termostat zmieniony na taki co się otwiera przy 88C
Autem zrobił 42.000 i to z doczepką non stop autostrady i rura bo ściąga sprzęt AGD RTV z Danii i Niemiec.
Nie dzieje się absolutnie nic.
Warto wsadzić po zrobieniu ten zmodyfikowany termostat.
Mam tez patent na przestawienie wentylatorów by włączały się wcześniej i auto tak się nie grzeje.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 20:11   

Niestety to wygląda na uszczelkę głowicy. A płyn miałeś wcześniej czysty, czy cały czas taki miałeś ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 20:17   

Wcześniej był czysty. Planuję jeszcze przepłukanie i zmianę płynu i oleju. Jeśli się powtórzy to czeka mnie remont...
_________________
Let's go for a ride.
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 09:09   

HGF, miesza ci się płyn z olejem, te "ferfocle" najprawdopodobniej wymywane z układu chłodzenia , wymienić uszczelkę, sprawdzić jeszcze czy się nie ruszają cylindry, bo płyn może się też przedostawać tamtędy do skrzyni korbowej, Freelandery mają "klejone" cylindry do bloku, jeśli masz trochę zmysłu mechanicznego i klucz dynamometryczny oraz blokadę kół rozrządu zrobisz to sam... bo u partacza zabulisz i jeszcze spieprzy ci silnik.... przy silniku z 98 roku ja bym nie kupował uszczelki nowego typu bo nie wiesz czy blok jest prosty, kup sobie np uszczelkę Victor Reinz, śruby możesz sprawdzić zgodnie rave czy się jeszcze nadają, magistrala olejowa nie musi być nowa bo i po co jeśli jest sprawna, czasami stare magistrale są lepiej wykonane niż nowe tu masz o tym artykuł http://forum.roverki.eu/v...istrala+olejowa powodzenia ja u siebie sam wymieniałem uszczelkę i kleiłem cylindry auto jeździ bez problemu nie ma co się nad nim rozczulać, ma nas wozić i już :)
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:45   

Dziękuję za odpowiedzi. Proszę, napiszcie jeszcze dlaczego zalecana jest wymiana śrub? Co może się stać jeśli ich nie wymienię? Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Lut 28, 2012 14:40 ]
Czy ktoś może podlinkować, jaką brać, jedno czy wielowarstwową, bo opinie jak czytam są podzielone. o co chodzi z liczba wycięć?
http://allegro.pl/listing...cription=1&sg=0

[ Dodano: Wto Lut 28, 2012 14:45 ]
Czy żeby dostać się do spustu oleju, trzeba zdjąć cała dolną osłonę?
_________________
Let's go for a ride.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:54   

Na 1,8 tak się nie znam ale na pewno będzie zdecydowanie łatwiej jak zdejmiesz osłonę.
To nie jest dużo roboty. Dosłownie 15 minut i osłona zdjęta.
Z tego co czytam to nie polecają tych nowych uszczelek, ale Twój ma mały przebieg.
Może daj głowicę do pomierzenia i wtedy zadecyduj.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 28, 2012 16:01   

marines081 napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi. Proszę, napiszcie jeszcze dlaczego zalecana jest wymiana śrub? Co może się stać jeśli ich nie wymienię? Pozdrawiam

Po stare śruby mogą się rozciągnąć i jak wstawisz je ponownie to prawdopodobnie znowu będziesz musiał robić uszczelkę. Wprawdzie jest manual sprawdzania tych śrub, ale ja na twoim miejscy bym je na nowe wymienił.
marines081 napisał/a:
Czy ktoś może podlinkować, jaką brać, jedno czy wielowarstwową, bo opinie jak czytam są podzielone. o co chodzi z liczba wycięć?
http://allegro.pl/listing...cription=1&sg=0

Właśnie, zdania są podzielone na temat jaka wybrać uszczelkę. Więc na to ci nie odpowiemy musisz sam postanowić.
marines081 napisał/a:
Czy żeby dostać się do spustu oleju, trzeba zdjąć cała dolną osłonę?

Najprawdopodobniej tak. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 28, 2012 16:47   

jest na forum jak zmierzyć szpilki. jeśli to pierwszy HGF to na 99% że będą dobre do następnego montażu. jeśli byś wymieniał uszczelkę to kup jakąś markową i śruby też. unikaj zestawów na allegro bo ani uszczelka ani szpilki nie mają firmy.
Pierwszy HGF to przebieg ok. 150tys km. ty jaki masz?
 
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 17:50   

190kkm. Jutro zmienię olej, bo poprzedni właściciel strasznie to zaniedbał i od kupna (3 lat) nie był wymieniany. Bóg wie kiedy wcześniej był... Po kolorze będę też wiedział więcej, przeczyszczę układ chłodzenia. Jeśli nie to kupuję uszczelkę, nie ma innej możliwości. Sęk w tym, że płynu nie ubywa, pianka raz jest raz jej nie ma, jak pisałem jest niewiele i zwykle gdy są teraz ujemne temperatury...
_________________
Let's go for a ride.
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 20:54   

ściągasz osłonę, bez tego nic nie zrobisz, jest tam też filtr oleju, szkoda teraz wymieniać olej jak będziesz robił uszczelkę, po co 2 razy za olej płacić. Możesz jeszcze jedną rzecz zrobić, sprawdzić zawartość co2 w płynie chłodzącym, co prawda gdyby uszczelka była aż tak zwalona żeby dmuchało do układu, to wywalało by ci płyn zbiorniczkiem i puchły by ci węże. Jeśli jednak na razie zdecydujesz się wymienić tylko olej, to wymyj sobie przy okazji zbiorniczek wyrównawczy i zobaczysz czy po wymyciu w krótkim czasie się zasyfi... hm może długo nie wymieniany olej .... i coś się paprze, przy 190000 kkm nie chce mi się wierzyć że nie był robiony hgf kiedyś...
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 10:11   

Zrobiło się ciepło na dworzu i pianka zniknęla. Jestem w kropce, płynu nie ubywa. Chyba dzisiaj wymienię olej i będę obserwował. Może to wina starego oleju, ale martwi mnie tochę ten płyn, upuściłem go i na ściance widać maziowaty czarny osad, jak smar, ale nie ma to ani konsystencji ani zapachu oleju.
_________________
Let's go for a ride.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 11:28   

marines081 napisał/a:
Zrobiło się ciepło na dworzu i pianka zniknęla. Jestem w kropce, płynu nie ubywa. Chyba dzisiaj wymienię olej i będę obserwował. Może to wina starego oleju, ale martwi mnie tochę ten płyn, upuściłem go i na ściance widać maziowaty czarny osad, jak smar, ale nie ma to ani konsystencji ani zapachu oleju.

to mogą być pozostałości po starym HGFie
kup jakiś olej niedrogi npGM 10w40 i filtr. zmieścisz się spokojnie w 80-90zł. będziesz obserwować co się dzieje. układ przepłukaj wodą i zelej chociaż destylowaną. jeśli się boisz mrozów to nalej jakiś tani płyn. koszt ok 30zł za 5l.
 
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 11:54   

Tak zrobię póki co. Uszczelka z tego co wiem była wymieniana w Babicach przez poprzedniego właściciela więc powinno być zrobione porządnie, jak widać albo niedokładnie albo znowu uszczelka... Zobaczymy.
_________________
Let's go for a ride.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 12:06   

marines081 napisał/a:
Tak zrobię póki co. Uszczelka z tego co wiem była wymieniana w Babicach przez poprzedniego właściciela więc powinno być zrobione porządnie, jak widać albo niedokładnie albo znowu uszczelka... Zobaczymy.

mógł niewyczyścić układu i takie sobie pływają oczka oleju. wymień olej i płyn a może będzie wszystko dobrze.
 
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 16:39   

Zmieniłem olej. Był czarny, filtr też, zero jakiegokolwiek mleka, stan płynu w normie nie schodzi. Zobaczymy. Dam znać. Dziękuję wszystkim za pomoc. Ja służę pomocą na forach o tematyce quadowej. Pozdrawiam.

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 16:39 ]
3 dzień po zmianie oleju. Płynu nie ubyło, olej czyściutki, działa jak należy. Na korku po 3 dniach znajdą się z 2 kropelki wody, ale wygląda to raczej na zwykłe parowanie z powodu temperatury niż cokolwiek innego. Pozdrawiam
_________________
Let's go for a ride.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 17:15   

No to super, ale zaglądaj co jakiś czas :)
 
 
nooner 



Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 7



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 16:54   

Kolego marines081, i jaki finał z uszczelką, udało się bez wymiany?? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez nooner Czw Lis 01, 2012 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Uszczelka pod głowicą
Jak zdiagnozować czy jest walnieta uszczelka pod głowicą
kojot_1984 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 11 Sob Gru 05, 2009 23:07
kojot_1984
Brak nowych postów [Freelander] Uszczelka pod głowicą
eli876 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Nie Lip 25, 2010 15:04
eli876



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink