Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wysokie obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wysokie obroty
Autor Wiadomość
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Czw Sty 23, 2014 19:35   [R75] wysokie obroty
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich.
Mam oto taki problem. Gdy temperatura na zewnatrz spadnie do minus paru stopni to momentami podczas jazdy po wcisnieciu sprzegla/wrzuceniu na luz/zmiany biegu obroty mi nagle wskakuja np na 3tys i tak stoja albo lekko rosna badz pomalu spadaja. Przejade kawalek i wraca do normy potem znowu.
Podkreslam dzieje sie to tylko gdy temperatura jest ujemna i gdy silnik jest rozgrzany. Jak myslicie od czego zaczac, co sprawdzic jak to ugryzc? Krokowiec?czujnik polozenia przepustnicy? Co moze powodowac takie wariacje.
Benzynka 2,5v6 z gory dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 23, 2014 19:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 23, 2014 20:52   

pomoże czyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego oraz sprawdzenie czy odmy nie są zapchane. wpisz w opcji szukaj "falowanie obrotów" było trochę tych tematów
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 11:28   

dokładnie, zacznij od odmy (górny gruby przewód) wyczyść i sprawdź czy pomogło.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 16:25   

A nie myslicie ze gdyby to byl wezyk to dzialo by sie to ciagle a nie od czasu do czasu?
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 16:32   

karol77787 napisał/a:
Gdy temperatura na zewnatrz spadnie do minus paru stopni

sam tak napisałeś :)
Problemem jest zamarzająca wilgoć z tej rurki idącej do przepustnicy. Przepustnica łapie zmrożone powietrze i w tym miejscu robi się zator. Odepnij ten przewód od silnika i przepustnicy i powinna być różnica. Najprostsze co można zrobić.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 20:32   

Ok sprawdze :)
 
 
BumNiko 




Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 24, 2014 21:16   

witam wszystkich. właśnie wszedłem na forum aby spytać o to samo. silnik 2.0 v6 po rozgrzaniu ruszyłem (z butem) a jak wcisnąłem sprzęgło to mi zostalo na 3tyś obrotach;/ zgasilem silnik po minucie odpalilem było na 1,5tyś po chwili spadlo na 1tyś, pomyslalem "damy rade" i pojechalem, po zatrzymaniu sie obroty falowaly w granicach od 600 do 1100, po chwili ustało. gdy znow ruszylem to obroty znow wchodzily gdy zmienialem bieg ;/ P.S temp na dworze -10. Wspomne jeszcze że rok temu nic takiego sie nie działo, nawet w gorszych mrozach.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 24, 2014 21:53   

najczęściej za falowania w naszych silnikach winne są odmy i olej, który się zbiera w przepustnicy a do tego dochodzi mróz i to wszystko gęstnieje i się klei i łapie syf. Ja staram się przed każdą zimą wyczyścić te elementy(odmy i przepustnica) i jak na razie mam spokój. a to, że falowanie nie występowało rok temu a teraz się pojawiło to znak, że czas najwyższy poczyścić pod maską a co do tego ruszenia z buta i pojawienia się falowania to może i zbieg okoliczności. spróbuj najpierw odłączyć aku na parę minut i później zobacz co będzie. Ja kiedyś wyjąłem VIS power i odpaliłem silnik no i miałem problem z obrotami nawet po skręceniu VIS-a i taki prowizoryczny reset mi pomógł. jeżeli nie pomoże to odkręć gumową rurę co idzie do przepustnicy i zobacz jak ona(przepustnica) wygląda, zapewne pojawi się gęsta maź w kolorze "capuccino" jak nikt tam dawno nie zaglądał.
 
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 13:45   

Witam. Sprawdzalem wezyk i przepustnice ivwyglada ok. Wczoraj mi sie problem nasilil. Podczas dluzszej jazdy auto wskoczylo na wysokie obroty. Zatrzymalem sie i gdy wrzucilem luz i go przygazowalem obroty siegaly 4-6tys! Odpinalem czujnik przepustnicy i krokowca i dalej to samo. Zgasilem auto i po paru min odpalilem ponownie i bylo normalnie. Zauwazylem tez ze dzieje mi sie to gdy auto podjezdza pod wzniesienie a jak jest na biegu to na niskich biegach tak jakby samo lekko przyspieszalo zamiast hamowac silnikiem i czuc na pedale gazu na poczatku wtedy luz a dopiero po chwili opor. Sam juz nie wiem. Moze podlaczenie pod kompa cos wskaze?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 15:48   

Silniczek krokowy wymocz na noc w benzynie i jak masz możliwość, zamień czujnik na przepustnicy TPS czy jakoś tak się zwie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 20:42   

następnym razem jak będziesz miał wysokie obroty to szybko otwórz maskę i cofnij przepustnicę, złap tam gdzie idzie linka po prostu ją zamknij ręcznie. Może Tobie się linka gdzieś naderwała i zadzior ją blokuje
 
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 08:25   

Słuszna uwaga kolego. Na pewno to sprawdzę.

[ Dodano: Wto Lut 04, 2014 08:25 ]
Podjechałem na diagnostyke i wyszły tylko dwa błędy dotyczące sond lambda (są dwie) . Po sprawdzeniu co dziwne ta przed katalizatorem była całkiem odłączona nie wiedziec czemu. Została podpięta spowrotem ale jest naderwana i podlega wymianie. Mimo to silnik chodzi żwawiej i równiej a przepustnica i okolice linki zostały przesmarowane, zobaczymy jak bedzie dalej póki co nic się nie dzieje od soboty.
Jeszcze mam pytanie jakie sondy można zamiennie stosowac/ jakie pasują do w/w modelu?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 04, 2014 09:47   

Osobiście, ja bym kupił ze 2 uużywane, bo są tanie. Wydaje mi się, że lepiej oryginalne używane niż jakiś zamiennik. Nawet raz ktoś pisał, że ma zamiennik i czas jej reakcji jest wolniejszy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 16:41   

Hmm tez to gdzies czytalem. Proponowano mi jak narazie uniwersalny niby dobry zamiennik ngk ale jeszcze musze sie zastanowic a tez nie jest tani.

[ Dodano: Sro Lut 05, 2014 16:41 ]
a czy ktoś wie jakie są oznaczenia tych sond przy tym modelu? bo nie mogę się doczytac nigdzie. Mam jednego kata i znalazłem dwie sondy i nie zobaczyłem jakie mają oznaczenia
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 05, 2014 18:28   

Kolego jak masz 2.5 v6 to masz 2 katalizatory. Zaraz może znajdę oznaczenia i wkleję
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 10:25   

Ja tu widzę tylko jednego kata

 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 06, 2014 10:30   

W v6 są 2, nawet sprzedawałem wiec wiem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Pią Lut 07, 2014 06:34   

Tez u siebie tylko jednego widzialem pod spodem. Jeszcze to sprawdze
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Pią Lut 07, 2014 09:09   

W V6 jest dwa .

[ Dodano: Pią Lut 07, 2014 09:09 ]
...
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Pią Lut 07, 2014 10:01   

Masz rację ale to dopiero po 2001 r. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Za wysokie obroty
czarny666xl Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 07, 2009 15:29
SeniorA
Brak nowych postów [75] Falowanie i wysokie obroty
emeswuu Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Cze 21, 2017 13:08
emeswuu
Brak nowych postów [R75] Gotujący się płyn, wysokie obroty
ArtureK Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Mar 19, 2016 12:31
ArtureK
Brak nowych postów [R75] wysokie wolne obroty po przekładce silnika
Markzo Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Wrz 20, 2014 08:03
Markzo
Brak nowych postów [R75] Wysokie obroty, nie zmienia biegów, szarpie.
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Sty 30, 2018 15:19
Apolyon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink