Forum Klubu ROVERki.pl :: [200] temperatura i obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[200] temperatura i obroty
Autor Wiadomość
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



  Wysłany: Nie Mar 16, 2014 21:00   [200] temperatura i obroty
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam Wszystkich, zakładam ten post ponieważ nie znalazłem nic co by mogło mi pomoc. Otoż, wydaje mi się ze temperatura silnika jest za niska, nie dzieje się tak od dzisiaj tylko od pewnego czasu, czasem jest ciut wiecej a czasem ciut mniej, zdjecie zrobiłem po przejechaniu 12 km takze napewno jest rozgrzany, czy bym zrobił 6 km czy 60 będzie taka sama, dlaczego? druga sprawa pojawiła się kilka dni temu, obroty jakie są na zdjeciu to obroty biegu jałowego, co się mogło podziać? wczesniej normalnie spadały do ok 900, a ze słuchu takze mam wrażenie iz obroty się podniosły takze zegar nie kłamie. trzeci problem jest taki iż po dodaniu gazu, ogy obroty spadaja, zatrzymuja się na ok 2-5 sek (rożnie) tak jak na zdjęciu drugi. kiedyś czyściłem silniczek krokowy ale nic to nie dało.. mam lpg. przejechane 226tyś.. bardzo proszę o pomoc w szukaniu usterki. ps. po odłączeniu silnika krokowego obroty mi nie spadły. i jeszcze małe pytanko, czy jeżeli jezdzicie załózmy do 2500 tys obr. i czy po pewnym czasie wkręcicie silnik załozmy do 4 czy 5 tyś, temperatura gwałtonie spada Wam w dół? nie mam u kogo zobaczyc czy tez tak maja gdyż nikt znajomy nie ma roverka
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Mar 19, 2014 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 16, 2014 21:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 21:09   

Co do pierwszego problemu z temperaturą to jeśli podczas szybszej jazdy temp. spada a na postoju wzrasta to uszkodzony jest termostat z tego powodu możesz też mieć podwyższone obroty biegu jałowego bo jeśli silnik dostatecznie się nie nagrzeje to pracuje na ssaniu.
Sprawdź czy linka gazu i przepustnica lekko chodzi i odbija.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Karim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 54
Skąd: Żagań

Rover 25

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 22:06   

1. Na pewno wina termostatu zaciął się w pozycji otwartej. Przerabiałem to w mojej Alfie.

2. 1500 obrotów to nie będzie wina termostatu, bo ssanie jest w okolicach 1200. Sprawdź linkę i sprawdź czy wtyczka przy przepustnicy jest dociśnięta, możesz psiknąć kontaktem. Sprawdź też czy wężyk od podciśnienia się nie wypiął.

I to się dzieje na Pb jak i lpg?

A z tym że temperatura ci spada bardziej przy deptaniu to dlatego ze termostat otwarty, a pompa wody goni szybciej wraz ze wzrostem obrotów silnika.
_________________
Był 620Si 96' 131KM+LPG -> Jest R25 01' 103KM
 
 
 
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 17:52   

tak na pb. i lpg. wcześniej obroty spadały do 900 mimo iż temperatura była niższa . linkę sprawdze. i ta wtyczke.

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 17:52 ]
sprawidzilem przewody i linkę, jeden był naderwany ale już go zrobiłem a linka i przepustnica chodzi lekko. niestety nic to nie dało
a zauważyłem, gdy zgasze silnik słyszę jak się chyba wylacza wentylator..:|
 
 
Karim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 54
Skąd: Żagań

Rover 25

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 21:35   

Zanim zgasisz zobacz czy wentylator śmiga, ale musiał by zwarcie gdzieś mieć skoro na nie nagrzanym włącza. Może potencjometr przepustnicy coś świruje? Jak odłączasz kostkę od przepustnicy to zero reakcji? (jeśli silnik pracuje normalnie to po odpięciu obroty rosną i trzymają się średnio na 1500) Jeśli tak to stawiał bym właśnie na nią.
_________________
Był 620Si 96' 131KM+LPG -> Jest R25 01' 103KM
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 16:37   

grzesieketz92 napisał/a:

sprawidzilem przewody i linkę, jeden był naderwany ale już go zrobiłem

o jakim przewodzie piszesz ?


grzesieketz92 napisał/a:
, gdy zgasze silnik słyszę jak się chyba wylacza wentylator..:|

wyłącza ? Dla czego się włączył, silnik był mocno nagrzany czy włącza się po odpaleniu sinika ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 18:40   

tak, wentylator się wyłącza, po ptzejechaniu dzusiaj 10 km temperatura podniosła się. ledwo ponad kreski na wskaźniku a wentylator chodzil. przewody do przepustnicy. po odpieciu kostki obroty podskoczyły z 1100 do 1200 u falowały.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 18:46   

Ogarnij elektrykę wentylatora (czujnik temperatury płynu,przewody idące do niego i wtyczkę). Coś czuję, że chodzi Ci cały czas wentylator i nie pozwala zagrzać się silnikowi...
 
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 20:48   

Kiedyś też mi się włączał wentylator :P i myślałem na początku, że to ten główny od chłodzenia , bo szumiał i tyle, nie przyglądałem się zbytnio jak mu się tam wiruje ;p okazało się że to załączał się wentylator od klimy , do dziś dzień nie wiem czemu bo wyjąłem bezpiecznik i tyle ;p (Klima nie sprawna). A takie falowanie obrotów miałem jak mi spadł wężyk podciśnienia właśnie :)
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 19, 2014 11:09   

Jeśli wentylator włącza się od razu po odpaleniu silnika to prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temperatury na komputer. Brak wskazań z tego czujnika powoduje to że komputer nie zna temperatury płynu chłodzącego silnik i profilaktycznie włącza wentylator aby nie dopuścić do ewentualnego przegrzania.
Wydaje mi się jednak że działający ciągle wentylator nie powinien mieć większego wpływu na wychładzanie silnika, jest przecież termostat który się zamyka (o ile jest sprawny w 100%) i wentylator może sobie ;pp
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



Wysłany: Sro Mar 19, 2014 21:19   

sprawdzilem u znalazłem uszkodzona wtyczke czujnika temperatury, tego obok akumulatora, niestety wtyczki nigdzie nie dostałem ale jutro wybiorę się na złom :-) termostat także wymienię bo bardZo możliwe ze jest otwarty gdyż w płynie są pozostałości po hgf.. irytuja mnie tylko te obroty, gdy spadają zatrzymuja się na moment przy 1500 i dopiero po chwili spadają. nIe ma tak tylko na zimnym silniku np z samego rana, wręcz pięknie obroty spadają ale jak się. nqgrzeje to lipa.. :|
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Sro Mar 19, 2014 21:49   

Bardzo możliwe że masz złą mieszankę gazu . Spróbuj odpiąć wtyczkę od krokowca jak masz odpalony na gazie , jak obroty wzrosną albo zgaśnie silnik to pewnie źle wyregulowana instalacja .
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 20, 2014 14:00   

grzesieketz92 napisał/a:
sprawdzilem u znalazłem uszkodzona wtyczke czujnika temperatury, tego obok akumulatora,|


O wtyczce tego czujnika piszesz ?
Jakie to uszkodzenie, urwał się przewód ?

_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



Wysłany: Czw Mar 20, 2014 14:47   

właśnie tak. urwał się przewód zaraz przy wtyczke i nie ma jak go przylutować..
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 20, 2014 14:56   

Ostrym nożem natnij ten plastik na wtyczce tak żebyś dostał się do przewodu który siedzi we wtyczce, tylko samego przewodu nie utnij. Wystarczy że będzie kawałeczek go wystawać i przylutujesz a z czasem sobie wymienisz na nową wtyczkę.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



Wysłany: Czw Mar 20, 2014 20:31   

zdobyłem taką wtyczke z 20 cm kablami, spialem wsuwkami i zaizolowalem, rano zobaczę co i jak i napisze, termostat jutro mam odebrać także w sobotę zmienię wraz z płynem. a obroty zatrzymują się przy 1500 nie przez lpg gdyz nawet po podpaleniu u po minucie gdy sam wlacze gaz na zimnym silniku obroty spadają normalnie tylko na ciepłym nie. na pb gdy silnik jest ciepły także się zatrzymują u nawet mam wrażenie ze dłużej się tak trzymaja wysoko.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 20, 2014 20:57   

Jeśli masz taką możliwość to przepłucz układ chłodzenia wodą pod niskim ciśnieniem.
Do puki czujnik temp. nie będzie działał i termostatu nie wymienisz to nie ma co dalej grzebać.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



Wysłany: Pią Mar 21, 2014 05:46   

obroty spadają do 900 :-) wszystko wróciło. i jest tak.jak było wcześniej, tzn. temperatura podnosi się trochę, obroty spadają. do 900 ale zawieszają się przy 1500 później przy 1100 i dopiero do 900. jutro wymienię płyn i termostat.. i przeplukam :-) tylko sposcic płyn na zimnym silniku?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 16:29   

grzesieketz92 napisał/a:
tylko sposcic płyn na zimnym silniku?


Tak.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesieketz92 



Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Bielcza



Wysłany: Nie Mar 23, 2014 14:00   

Witam, zmieniłem płyn chłodniczy i termostat, nie wiem jak go mialem załozyc gdyz stary wypadł więc załozyłem dłuższą stroną w stronę pompy. płukałem układ kilka razy wodą a dzień wcześniej wlałem srodek czyszczący chłodnice K2 i zrobiłem tak ok 20 km. po wlaniu płynu weszło ok 4.3 l dzisiaj jeszcze wlałem troszke bo nie było nawet minimum. a układ się nie wyczyścił do końca gdyż rano w zbiorniczku były pozostałości po oleju.. temperatura nie spada tak szybko jak wcześniej po wkręceniu go na obroty ale nie rośnie też szybiej niż wczesniej i nie tak bardzo jak wydaje mi się powinna. jest może 1-2 mm wyżej wskazówka na końcu niz na poprzednich zdjęciach, obroty wciaż się zawieszaja przy1100/1200 oraz zatrzymuja na moment przy 1500. po chwili spadaja na 900 oczywiście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4Si 97r] Temperatura, obroty, 'mruganie'
Lupus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Sob Sie 07, 2010 13:10
Lupus
Brak nowych postów [r200] temperatura
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sty 22, 2014 14:16
zipen
Brak nowych postów [R 200 1.6 `98r] Temperatura silnika
Po raz setny...
wild_weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Cze 03, 2008 16:40
piter34
Brak nowych postów [r200] temperatura
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 32 Pią Sie 16, 2013 16:47
robsson78
Brak nowych postów [R214i '99] temperatura
karpi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Nie Wrz 09, 2007 17:01
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink