Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 idt] Jak wydłużyc żywotność pompy Bosch VP 30
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 idt] Jak wydłużyc żywotność pompy Bosch VP 30
Autor Wiadomość
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Czw Maj 15, 2014 17:32   [R25 idt] Jak wydłużyc żywotność pompy Bosch VP 30
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Stuknęło mi już 200000km i pojawił sie stres związany z legendarną żywotnością pompy VP 30. Czy macie jakieś sprawdzone sposoby na wydłużenie żywotności tej pompy?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 15, 2014 17:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Maj 15, 2014 19:00   

200000 to Twój samochód miał już za pewne dawno temu, a wracając do Twojego pytania, oto odpowiedź: nie wydłużysz :ok: .
 
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Czw Maj 15, 2014 20:26   

To w takim układzie gdzie tu logika? Skoro pompy z modeli do 2003 były składane z tych samych kiepskiej jakości podzespołów, a auto ma grubo ponad 200kkm to jakim cudem pompa jest sprawna?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 15, 2014 21:04   

Właśnie pompy po 2003 są x trochę lepszego materiałów robione w środku bo się kapneli ze za szybko się z używały pompy. Ale wieczne tez nie są.

Wydłużyć by się jedynie dało ją rozebrać i ocenić środkowe elementy jak się mają.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Czw Maj 15, 2014 23:16   

Prawdą jest że żadna pompa wieczną nie jest, stąd też zastanawiałem się nad wymianą pompy na mechaniczną która oczywiście jest niekwestionowalnie bardziej żywotna ale obawiam się że kultura pracy silnika na takiej pompie poważnie by zmalała no i prawdopodobnie auto straciło by na wigorze. Dlatego szukam rozwiązania problemów z VP30 żeby nie kombinować z przeróbkami.Wnioskując z tego co piszesz Remigiusz to pozostaje regeneracja pompy z wymianą podzespołw na nowe i mit o pzepalającym się tranzystorze obalony.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 16, 2014 09:06   

maciek73 napisał/a:
Remigiusz to pozostaje regeneracja pompy z wymianą podzespołw na nowe i mit o pzepalającym się tranzystorze obalony.

jak obalony? on też Ci się możę w każdej chwili przepalic?
maciek73 napisał/a:
pozostaje regeneracja pompy z wymianą podzespołw na nowe
ale to chyba lepiej jak zdechnie a nie teraz, na zapas?
ja przerabialem dwie pompy - za drugim autem po prostu wymieniłem na używkę z 2003 - niby tą trwalszą, zobaczymy czy to cos da ;p
 
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Pią Maj 16, 2014 16:23   

Oczywiście że sie może przepalić jak wszystko co elektroniczne :) Tylko nadal krąży mit o wadliwym kondensatorze a w rzeczywistości przepala się na skutek uszkodzenia mechanicznego pompy. Czyli cała pompa do regenaeracji bo wymiana samego kondensatorka psu na budę.
Napisz ile płaciłeś za pompę?

A wracajac do pytania z tematu to ostatnio jeden z mechaników polecił mi dolewanie mixolu do paliwa, ponoć ma lepiej smarować pompę. Co o tym myślicie.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 16, 2014 16:33   

maciek73 napisał/a:
Tylko nadal krąży mit o wadliwym kondensatorze a w rzeczywistości przepala się na skutek uszkodzenia mechanicznego pompy.
no nie do końca bo wlutowują Ci mocniejszy i to tranzystor ;-) dzięki czemu ta docierana jeszcze pompa trochę pośmiga ale generalnie masz rację :ok:
Za używaną z przesyłką dałem niecałe 800, miała być z 2003r, sprzedawca miał same pozytywy póki co hula i pracuje zauważalnie lepiej niż ta poprzednia ;-) .
maciek73 napisał/a:
ostatnio jeden z mechaników polecił mi dolewanie mixolu do paliwa, ponoć ma lepiej smarować pompę. Co o tym myślicie.

myślę że szkoda kasy i pompy :ok:
 
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Pią Maj 16, 2014 17:42   

bociannielot napisał/a:
no nie do końca bo wlutowują Ci mocniejszy i to tranzystor
dla mnie kondensator, tranzystor to jedno bo tak się na tym znam :P
bociannielot napisał/a:
Za używaną z przesyłką dałem niecałe 800

Kupowałeś w Polsce?
bociannielot napisał/a:
póki co hula i pracuje zauważalnie lepiej niż ta poprzednia .

Czym konkretnie się różni ta praca?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 16, 2014 19:32   

maciek73 napisał/a:
Kupowałeś w Polsce?

tak
maciek73 napisał/a:
Czym konkretnie się różni ta praca?

pracuje ciszej, mam niższe spalanie, a przy tych samych obrotach mam ciut wyższą prędkość niż miałem na starej pompie. Stara pompa po prostu jak się okazało była już w kiepskiej kondycji w porównaniu z tą co jest ;-) .
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 22, 2014 09:02   

Od kiedy to lepsze smarowanie szkodzi pompię ?? ;) Jak wiadomo większość uszkodzeń pompy to mechaniczne zuzycie, dolewanie oleju do ropy pomaga pompie, osobiscie dolewam do kazdego tankowania 150 ml oleju do silników dwusowowych ( taki pomarańczowy ). Wiadomo ze w koncu i tak kiedyś siądzie ale można to troche w czasie przesunąć ;) Mam znajomych 2 mechaników którzy "siedzą " w dieslach ( niestety niemieckich ), jeden jezdzi juz leciwym merolem a drugi passatem, tez dolewają "kosiarkowy olej " ;) Ropa w polskich dystrybutorach nie ma takich własciwości smarnych jak ropa zachodnia. Kiedys znalazłem w necie artykul opisujacy wpływ róznych olei dolewanych do ropy w celu poprawienia smarowania, mixol wypadl pozytywnie ;) Testy były robione w niemczech. Oczywiście nie nalezy tez przesadzac z iloscia oleju bo filtr paliwa bedzie sie przytykał szybciej ;)

edit

http://www.forum.alfaholi...py_pigulce.html
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 11:09   

wooy11 napisał/a:
osobiscie dolewam do kazdego tankowania 150 ml oleju do silników dwusowowych ( taki pomarańczowy ). Wiadomo ze w koncu i tak kiedyś siądzie ale można to troche w czasie przesunąć

może, może tak a może nie, szkoda kasy i tyle a pompa i tak Ci siądzie prędzej czy później, a na dodatki przez te lata wydasz tyle że na regeneracje naziberalbys spokojnie badz nawet na nówkę z uk-eja... (przykładem dobrym może byc stosowanie calgonu do pralki -wiecej na niego wydasz niz na nowa pralkę
co do jakosci paliw w pl vs EU to masz 100% racji
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Żywotność cewki zapłonowej
woytek214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 22, 2008 11:39
woytek214
Brak nowych postów [R25] Urządzenie Bosch KTS
maniekm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Paź 27, 2012 18:51
maniekm
Brak nowych postów [R25 2.0 iTd 05r ] Podłączenie pod KTS 520 Bosch.
azor77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Lip 21, 2010 17:58
keczu
Brak nowych postów [Rover214Si1,4 16v97] Kable Bosch a NGK
shirokaba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Mar 28, 2012 16:34
shirokaba
Brak nowych postów [R200 Vi] Pytanie o świece BOSCH do 1,8 VVC
Kozik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Mar 17, 2013 08:33
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink