Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]Poszarpywanie, brak mocy do 3 tyś obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]Poszarpywanie, brak mocy do 3 tyś obrotów
Autor Wiadomość
krakers2207 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 64



  Wysłany: Pią Lip 25, 2014 01:07   [R200]Poszarpywanie, brak mocy do 3 tyś obrotów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Mam problem z moim roverkiem 216 si LPG tematów trochę prześledziłem ale nie znalazłem zbytnio odpowiedzi, a mianowicie zacznijmy od początku:

Po zakupie auta zrobiłem odrazu przegląd gazowy z wymianą filtrów, niestety gazownik nie miał filtra z czujnikiem temperatury, przerobił mi to i dał ten czujnik w listwę wtryskową. Wymieniłem świece, kopułkę i palec przejechałem około 6-7 tyś km. Jako że jestem przewrażliwiony na HGF zerkam po każdej podróży pod maskę i zauważyłem że jeden kabelek tego czujnika wyszedł z wtyczki. Śrubokrętem go wcisnełem i od tego momentu mam problem z poszarpywaniem, brakiem mocy do 3 tyś obrotów. But w podłodze a auto bardzo leniwie przyspiesza.

Pojechałem do gazownika, podłączył pod kompa i nic nie wykazało, a on stwierdził że ten czujnik nie wpływa na pracę tylko jest po to by mógł ustawiać mieszankę, równie dobrze mogło by go nie być. Przyjechałem do domu i zauważyłem, że ktoś tak ścisnął opaską kabel, że wyszedł kabelek z czymś plastikowym posmarowanym czymś białym a'la pasta termoprzewodząca z czujnika w reduktorze(metalowy lub miedziany wkręcany w reduktor). Włożyłem, skleiłem górę i nie wypada ale poprawy brak.

Wykręciłem świece na 1,2,3 cylindrze trochę czarnawo(zapewne uszczelniacze zaworowe) i leciutkie białe zabarwienie a na 4-tym białe można było zeskrobywać, pełno grudek.

Prosiłbym o jakieś rady co w tej sytuacji robić, czy gazownik ma rację co do tego czujnika? Co sprawdzić, co wymienić bardzo proszę o wypowiedzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 25, 2014 01:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 16:54   

Problem występuje tylko na LPG czy na benzynie też ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
krakers2207 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 64



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 17:53   

wydaje mi się, że tylko na LPG
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 19:35   

krakers2207 napisał/a:
wydaje mi się, że tylko na LPG

To upewnij się bo to ważne.
Jeśli problem jest tylko na LPG a gazownik u którego byłeś nie zauważył żadnej usterki to więcej do niego nie jedź.
Podejrzewam że listwa wtryskowa od gazu ma już dość.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
krakers2207 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 64



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 20:45   

Zrobiłem rundkę testując oba zasilania i stwierdzam, że na benzynie problemu nie ma ale po wyczyszczeniu świec z tego białego czegoś mocy jakby więcej i mniej szarpie.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 22:24   

A te świeczki to może wypadałoby wymienić zamiast skrobac ?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
krakers2207 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 64



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 22:45   

na pewno tak zrobię :D jak się okaże, że to wina świec to nigdy więcej NGK już raz miałem z nimi do czynienia
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 26, 2014 17:37   

Ja mam NGK V-Line 28 BKR6E ogólnie mają dobrą opinię w stosunku do ceny.
Wymień i powinno być dobrze.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
krakers2207 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 64



Wysłany: Wto Lip 29, 2014 22:21   

Aktualnie mam te świece a dzisiaj kupiłem Beru, wymienie po naprawie uszczelniaczy zaworowych bo po wczorajszym wyczyszczeniu są znowu czarne jak smoła. We wtorek umówiłem się z gazownikiem na wyczyszczenie i ewentualną wymianę części listwy wtryskowej. Dam znać co będzie potem :D

[ Dodano: Wto Lip 29, 2014 22:21 ]
Po dzisiejszej wizycie okazało się że jest to wina dotrysków, które sprawiają że jest zbyt bogata mieszanka i idzie wszystko w wydech. Niestety z racji sterownika ESGI nie jest możliwe ich wycięcie.

Zapewne będę zmieniał sterownik myślę na STAG 4 plus lub STAG 300-4 czy będzie to dobry wybór? który lepszy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] [Rozwiązany] Brak mocy powyżej 1800 obrotów ...
malyszcz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lut 21, 2017 17:27
malyszcz
Brak nowych postów [R25] Brak mocy do 2 tys obrotów
valkiria Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Mar 26, 2013 10:36
bociannielot
Brak nowych postów [MG ZR] Brak Mocy Powyżej 3tyś obrotów w MG ZR.
Wojtek759 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Gru 24, 2010 17:37
PHJOWI
Brak nowych postów [R200 2.0SD '97] Brak mocy
HASHMEER Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Maj 30, 2008 12:06
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink