Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] jaka turbina podejdzie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] jaka turbina podejdzie?
Autor Wiadomość
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 23:24   

Witaj Longer86!

Jak tam u ciebie postępy przy podnoszeniu mocy i ciśnienia?

Też mam mapki od Marka i jest całkiem dobrze, ale w okolicach 3 tys. obrotów. Z dołu jest słaby... Jak auto znosi podniesione ciśnienie? Podlałeś wiecej paliwa aby wydobyć więcej kucyków?

Pozdr!
_________________
MagicRover
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 30, 2015 23:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 00:15   

My to z Markiem wiecznie eksperymentujemy;) turbo dobrze znosi wyższe ciśnienie, przynajmniej na razie. Kiedy Marek robił Ci mapkę?
_________________
75 Red Edition
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 17:30   

Torbra wtrące coś do tematu jak ktoś chce pchać do tego silnika inne turbo to bezsens
jak ktoś chce stare turbo w wersji p&p to wkraczamy na temat hybryd turbin

garretty mają to do siebie że ori turbo można poskładać na innych gratach tzn. Wstawić większy wirnik i o większej ilości łopatek i np o ostrzejszym kącie i uzyskać efekty jak na większym turbie bez zabawy z przeróbkami dolotu czy wydechu

koszt takiej operacji dla osoby z ulicy ~1500 zł
Jakby ktoś był zainteresowany to pisać bo mam kontakt dobry w tym temacie i można upust spory jeszcze wynegocjować :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 18:08   

Tutaj tuners, mała uwaga, większość 75/ZT o ile nie wszystkie śmigają na jakiejś suszarce mitsubishi, a z osób mi znanych jedynie Marek twierdzi ze ma garetta, ale sam nie jest pewny. Co do mocy pisałem z angolami i wyciągają 160KM na samej mapie, ale z Mareckim jesteśmy co raz bliżej rozwiazania
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 20:58   

Fajnie jakby te dodatkowe KM działały od samego duło a nie gdzieś tam powyżej 4K rpm ...
 
 
 
franek1823 



Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 2



Wysłany: Sro Lip 01, 2015 21:10   

tuners,

Witam!
Wynalazles twój post gdzie wspominasz ze jeżeli ktoś byłby chętny do założenia torba w swoim mg może śmiało do cb pisać. Nawet widzę ze jesteśmy z jednych okolic. Mam na oku 1.8 160km i ciekaw jestem jaki byłby koszt założenia torba do tego autko. Przez myśl tez przeszedł mi diesel i ta sama operacja.
Pozdr
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 21:35   

google translator ? nowo mowa ? czy jakiś lokalny to jest li dialekt ?
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 21:43   

Punx teoretycznie można zrobić to co Marek u mnie - podlać dół. Co do turbo to niby przy MBC łapie trochę niżej (z zaznaczeniem TROCHĘ) - najlepiej żeby Long to potwierdził jak zauważył różnicę. Na VNT nie ma miejsca więc co najwyżej zmiana geometrii łopatek - ale wtedy z kolei zapewne góra ucierpi (tak źle i tak niedobrze). Ideałem by było wsadzić drugie mniejsze turbo dmuchające od dołu ale znowu - brak miejsca.

Zauważ jeszcze, że jakieś większe modyfikacje niosą za sobą problemy - dwumas, skrzynia i wał dostają po :dupa: A to już niesie ze sobą wyższe koszta niż turbo.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 22:00   

Ja tak tylko teoretycznie zapytałem, u mnie w automacie to i tak dobrze się od dołu pociska, na światłach tylko czasami BMW jakieś szybciej ode mnie wystartuje ... dwumasy nie mam, ale nie ma tez co przeciążać skrzyni już i tak dostaje przy moim stylu jazdy i mapach na CDTi. Jedno co mogę potwierdzić to styl jazdy przy automacie ma mały wpływ na zużycie paliwa, jeśli nie używa się trybu S(port) to czy będę jeździł jak emeryt czy pociskał z kopyta to spalanie rożni się o 0,5L na 100km. Po mieście góry w zasadzie się nie używa (automat) w zwykłym trybie przy 2200rpm i tak zmienia biegi ... ale ciekaw jestem czy takie 150-160KM to automat jeszcze by pociągnął czy to już zabójstwo dla tej skrzyni ?

Fajnie jakby taka zmiana map pozwoliła na prace na biegu jałowym przy wyższych obrotach niż 850rpm, np. 1000-1100rpm to już zupełnie inne wibracje w klekocie.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 22:25   

Oczywiście ze możesz dać większą dawkę na obrotach jałowych, ale jak dla mnie to bez sensu mu ustawiać obroty na 1000
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 01, 2015 22:33   

Jowi mówił mi ze 850rpm to max dla automatu. No nie do końca bez seansu od ok 980rpm znika problem wibracji. Odczuwalne wibracje (drganie budy/podłogi) ok 1050rpm prawie całkowicie zanika, przynajmniej tak jest w moim aucie.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 00:25   

Osobiście wole jak sobie delikatnie powibruje choc nie dręczy mnie ten problem niż ludzie mieli by sie na mnie patrzeć jak na czubka w wyjący aucie. Nie próbowałem, ale na 99% idzie wyregulować dawkę paliwa dla jałowych obrotów, a jowi mówi ze max bo na tym kończą sie możliwości gotowych ustawień T4, a ja mowie o mapach w ECU... Mogę to sprawdzić przy chwili wolnego
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 08:24   

Zrobie dziś test głośności na zewnątrz auta miedzy 850 a 1000rpm. W smrodku robi się ciszej, mówisz ze na zewnątrz będzie głośniej ?
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 09:09   

jak bardzo chcesz mogę zrobić mapkę i sprawdzić żeby dać obroty na 1000
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 09:14   

Tylko ja nie mam jak jej potem wgrać, do Ciebie mam trochę daleko (150km). Owszem sflashowalem trochę "epromow" w życiu ale to były tylko płyty główne (kilkadziesiąt) i male ryzyko kosztowe w razie niepowodzenia. Samochodu wole samodzielnie nie ruszać.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 09:42   

może będę jakoś we wrocku to jak co można sie zgadać ;) ale to już osobny temat
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 09:50   

To ja najpierw zrobię testy hałasu i odezwę się do Ciebie na PW jeśli uznam ze temat warty zachodu.
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 20:50   

Dobra bo coś w temacie się ruszyło, wszystkie programy "turbiniarzy" podają mi że w cdti r75/zt jest garrett gt2056 ... sprawdziłem teraz po allegro i rzeczywiście są tabliczki znamionowe z td026 misiubisi a w 1.8t garretty pytanie czemu w programach jest to podawane jako jedna ?
Nic dowiem się ocb i dam znać

Co do skrzyni automata w różnych konfiguracjach występowała w różnych samochodach ale instrukcja podaje nie przekraczać 350nm
teraz co do tego jak zmierzyć automat ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 21:14   

Mi mierzyli na hamowni jak chipowałem kiedyś to wyszło max 330nm

https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=18245

Ale teraz mam mapy od CDTi i wg mnie mimo że mam mniej koni to jest lepsze odczucie mocy,
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 02, 2015 21:16   

Automat zmierzysz na hamowni drogowej, zakładają dynks na koło i potrzebujesz odcinek prostej drogi. Na zwyklej jak na zlocie nie zmierzysz, co innego gdybyś miał automat z reczna zmiana biegów, wtedy możesz zmusić skrzynie do utrzymania biegu
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Turbina - typ
hvil Tuning mechaniczny 64 Pią Lut 12, 2010 23:00
Gość
Brak nowych postów [MG TF] Turbina
Creme Tuning mechaniczny 27 Pią Maj 24, 2013 21:46
flapjck1
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400 1.6si] turbina
serwacy82 Tuning mechaniczny 3 Pon Cze 13, 2011 16:16
szoso
Brak nowych postów Turbina w MGTF160
MGTF160 Tuning mechaniczny 18 Nie Lip 29, 2007 02:13
Gość
Brak nowych postów [R25] Turbina + Stożkowy
TOREK513 Tuning mechaniczny 32 Pon Lis 19, 2012 15:49
piotrekcrash



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink