Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] BCU - nie działa szyber, wyłącza radio, kierunki, etc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] BCU - nie działa szyber, wyłącza radio, kierunki, etc
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 11:59   

Panowie, da radę zdemontować regulator napięcia i wymienić szczotki bez demontażu całego alternatora? Dostęp jest strasznie kijowy...

I jakie szczotki?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 29, 2015 11:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 16:52   

Raczej średnio. Próbowałem tej sztuki już, gdy chciałem sam regulator wymienić i nie udało się. Kombinacje zajęły dłużej niż trwałoby zdjęcie zderzaka.

Szczotki pasują takie: https://www.motointegrato...ra-cq-cq1030007
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 17:38   

Jest cały temat rzeka o alternatorze i jego regeneracji. Sposobie demontażu i montażu takze.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 21:37   

Witam podłączam się do tematu. U mnie sytuacja zaczęła się od wizyty na myjni. Po kilku dniach zaczęły dziać się cuda. Na początku przestawały migać na desce kierunki. Działo się to coraz częściej, aż w końcu całkiem zgasły. Zacząłem szperać po forum. Okazało się że mam wodę pod nogami kierowcy. Polałem wodę z węża. Leciało przez uszczelkę kolumny kier. ale dopiero jak mocno lałem wodę w grodź. Myślałem że wszystko ustało, bo po wysuszeniu zaczęło działać. Nie trwało to długo kilka deszczowych dni i znowu koszmar. przestały działać kierunki, szyberdach, klima, czasem alarm, zdarza się że czasem kręci ale nie odpali muszę wtedy wyłączyć zapłon i wtedy odpali bez problemu. Co dziwne jak przekręce kluczyk w pozycję I to działają kierunki, szyber, itd. Poszukałem, polałem jeszcze bardziej i jest odpływy szyberdachu wyskoczyły z nadkoli. Ucieszony pozbyłem się problemu, wysuszyłem i dalej suszę bo nic nie wróciło do normy a wszystko suche jak pieprz. Ładowanie 14,4V obojętnie czy obciążony czy nie, obroty również nic nie zmieniają. Na skrzynce bezpieczników jest napięcie takie jak na klemach. Co dziwnego dzisiaj zauważyłem, jeżdżę cały czas z włączonym ECON a klima się załączyła. A i jeszcze była sytuacja z Webasto, które najpierw zaczęło kopcić i nie załączało się czasem, potraktowałem je samostartem i chwile pomogło wyleciał wydechem nagar. Po kilku tygodniach zaczęło palić mi bezpiecznik więc odłączyłem je.

No to się rozpisałem :) Długo zwlekałem z podzieleniem się problemem licząc że sam go rozwiąże, ale brak mi już sił i motywacji. Bardzo proszę o pomoc i jakie kolwiek sugestie. Mam nadzieję że dobrze zamieściłem post.
Pozdrawiam Farbi.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 07, 2015 21:47   

farbi, stałe napięcie ładowania to raczej dobrze, więc tutaj się pochwaliłeś, a nie poskarżyłeś akurat. :P

Natomiast co do reszty Twojego opisu, stawiam dolary przeciw orzechom, że masz po prostu zatkane odpływy w grodzi. Samo suszenie na niewiele się zda, jeśli nie udrożnisz odpływów, a było o tym na forum baaaardzo dużo, np.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63282
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42368
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43258
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=94589

Miłej lektury! :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 21:53   

W tym rzecz że studiowałem już ją i wszystkie odpływy już są drożne filtr kabinowy suchy. Uwierz mi naprawdę postarałem się wszystko posprawdzać zanim podzieliłem się tym na forum :) samochód nie miał kontaktu z wodą już 3 tygodnie odkąd zacząłem się pozbywać usterki. cały czas farelka na pełnych obrotach.

Dodam jeszcze, że BCU, LSM i komputer są suche i nie widać śladów zalania.
Ostatnio zmieniony przez farbi Nie Cze 07, 2015 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 07, 2015 22:18   

a jak miałeś wodę przy nogach kierowcy, to wysuszyłeś całą wykładzinę? pozbyłeś się wody z gąbki?

odłącz CAN od webasto, albo całe webasto i zobacz czy się coś poprawi
_________________
75 Red Edition
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 22:24   

Webasto cały czas odłączone, gąbka suchutka od tygodnia skupiam się już tylko na elektryce, rozbieram wszystko co się da w poszukiwaniu wody i wszystko wygląda na suche.

W skrzynce bezpieczników są takie żółte przekaźniki(bezpieczniki) mam tylko dwa takie jeden jest bezpośrednio w skrzynce, a drugi wisi obok na kablach i jak samochód jest odpalony to jest może nie gorący ale dość ciepły w przeciwieństwie do tego w skrzynce.
Ostatnio zmieniony przez farbi Nie Cze 07, 2015 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 07, 2015 22:29   

jak miałeś wodę to sprawdź pkt. masowe na słupku A po stronie kierowcy, BCU ma suche wtyczki?
_________________
75 Red Edition
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 22:34   

Punkty masowe poprawione spryskane kontaktem i zakonserwowane, BCU zero śladów wody wtyczki jak nowe.
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 08:51   

A może BCU poszło się wąchać samo z siebie?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 23:04   

Dzisiaj chciałem podłączyć go do kompa przez OBD iii..... nic połączył się tylko z airbagiem. Wyświetlił błąd transmisji danych. Mam zamiar wybebeszyć wszystko co się da i po wiązce patrzeć gdzie tkwi problem. Najbardziej mnie zastanawia wiązka przewodów która idzie w grodzi przy odpływach pod serwem hamulca. Jest cała biała. Prowadzi chyba do ECU. Tylko jak tam się dostać jest na samym dnie tej wnęki??

Zauważyłem teraz, że jak dość mocno nagrzeje farelką pod kierownicą to na chwilę zaczyna wszystko działać.

[ Dodano: Wto Cze 09, 2015 23:04 ]
I jak ma ktoś jakieś pomysły, gdzie szukać usterki??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 23:18   

sam sobie odpowiedziałeś. Trzeba wysuszyć...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Czw Cze 11, 2015 17:02   

Panowie dzisiaj odkryłem że zaczyna działać wszystko po tyknięciu skrzyneczki co się nazywa ews (immo). Otworzyłem ją i widać tam ślady wody oraz nadtopiony "procesor". Myślicie że to dobry trop?? Może to mieć coś wspólnego z tą usterką??



[ Dodano: Czw Cze 11, 2015 17:02 ]
To jak pomoże ktoś, lub doradzi? Auto stoi na słońcu od ponad tygodnia, a bez połowy wnętrza 4 dzień farelka chodzi cały czas. Powinno odparować. Bardzo proszę o pomoc.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 11, 2015 21:21   

Pozostaje Ci wyciągnąć ews, sprawdzić czy wszystkie piny są sprawne, u mnie jeden ugnił właśnie w EWS i mialem problem z zamknięciem auta, wyciągnij go przeczysc delikatnie...
_________________
75 Red Edition
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Czw Cze 11, 2015 21:24   

Zamówiłem dzisiaj drugi używany o tym samym symbolu mam nadzieje że zadziała bez jakiegoś parowania kluczy.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 11, 2015 21:26   

Nie zadziała, właśnie w EWS masz zapisany kod kluczyka
_________________
75 Red Edition
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Czw Cze 11, 2015 21:35   

Kurcze to pięć dych poszło na straty.. Ale mimo wszystko mam przeczucie że to właśnie w tym tkwi problem, bo jak wcześniej pisałem na tym czarnym kwadratowym "procesorku" jeden róg jest nadpalony jakby. To jest na takiej zasadzie Jak rano odpalę samochód to ok.10 min wszystko gra każde kolejne odpalenie to już albo zadziała na chwilkę albo wcale w zależności od odstępu od ostatniego odpalenia. Jakby coś się zagrzało i przestało działać.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 11, 2015 21:52   

Wydobadz go i zobacz w jakim stanie są styki,
_________________
75 Red Edition
 
 
farbi 



Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 15
Skąd: Wejherowo/Gdynia



Wysłany: Czw Cze 11, 2015 21:59   

Styki były w porządku w środku trochę śniedzi i to nadpalenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Elektryka wariuje (kierunki, radio, deska rozdz..)
dusiek Rover serii 75, MG ZT 57 Czw Lut 04, 2016 15:01
wellman
Brak nowych postów [R75] Nie działa klima central kierunki
piotrku73 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 22, 2010 18:07
nnneeeooo
Brak nowych postów [R75] Radio nie działa
Lesnik985 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Mar 30, 2015 11:28
Lesnik985
Brak nowych postów [ROVER 75] Nie działa podświetlenie (zegary, clima, radio)
belialek Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 19, 2013 19:39
MaReK
Brak nowych postów [R75] nieodbijajace kierunki
meblejaro66 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Mar 17, 2017 17:06
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink