Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rover 75 KV6 2.5 nie odpala, problem z immo?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rover 75 KV6 2.5 nie odpala, problem z immo?
Autor Wiadomość
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



  Wysłany: Sro Cze 24, 2015 19:18   [R75] Rover 75 KV6 2.5 nie odpala, problem z immo?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam. Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem Rover 75 V6 2.5 benzyna. Niestety wczoraj po deszczu pojawil sie problem, poniewaz po wylaczeniu silnika w ogole nie chce odpalic, tzn nawet nie kreci rozrusznikiem (wszystkie kontrolki sie swieca normalnie i pompka buczy po przekreceniu stacyjki) od razu powiem ze grodz silnika przy szybie suchutko wiec zalane ECU odpada. Po podniesieniu wykladziny zauwazylem wode w aucie ale obstawiam w takim razie zatkane kanaliki od szyberdachuszyberdachu skoro grodz silnika sucha.

Pomozcie prosze co moglo ulec ew. zalaniu?? Dodam ze przy probie zamkniecia auta z pilota jest sygnal pikniecia od centralkki alarmu (tak jak przy niedomknietych drzwiach) ale wszystkie drzwi zamknięte.

Naprowadzcie mnie chociaz jezeli ktos mial to samo :-p
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 24, 2015 19:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 20:02   

unreal69 napisał/a:
Naprowadzcie mnie
zacznij od sprawdzenia lub naładowania akumulatora.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 20:09   

I zdemontuj schowek, u góry nad bezpiecznikami jest łączenie odpływu z szyberdachu i tam się przytyka zazwyczaj. Trzeba przepchnąć i porządnie wcisnąć jedną rurkę w drugą. Ja do tego użyłem niezawodnej Duct Tape :D
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 20:37   

SeniorA napisał/a:
unreal69 napisał/a:
Naprowadzcie mnie
zacznij od sprawdzenia lub naładowania akumulatora.


Akumulator wiem że jest sprawny to nie w ten deseń na pewno ;)

[ Dodano: Sro Cze 24, 2015 20:37 ]
cin1391 napisał/a:
I zdemontuj schowek, u góry nad bezpiecznikami jest łączenie odpływu z szyberdachu i tam się przytyka zazwyczaj. Trzeba przepchnąć i porządnie wcisnąć jedną rurkę w drugą. Ja do tego użyłem niezawodnej Duct Tape :D


To na pewno sprawdzę, z resztą już czytałem wszystkie tematy odnośnie wody w aucie, tylko widzę, że wszystkie wskazują na usterkę związaną z zalanym ECU, co u mnie nie ma miejsca. Obstawiam na IMMO, tym bardziej na fakt wskazuje krótki sygnał po naciśnięciu pilota.

Tylko gdzie szukać usterki, skoro woda w aucie na podłodze?

Aha, no i jak tej wody się stamtąd pozbyć, skoro już jest w środku? ;) czy są jakieś korki odpływowe pod autem?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 20:52   

Jedyna opcja żeby to wysuszyć to wywalić dywan z auta. Lub ewentualnie można wyjąć tylko fotele i boki dywanu odwinąć ku środkowi auta, wtedy tunelu nie trzeba wyciągać. Ale dłużej schnie.
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 20:53   

Ja u siebie ściągnąłem wodę odkurzaczem warsztatowym, a później dosuszyłem opalarką i wietrzyłem auto przez tydzień. Akurat były słoneczne dni, to poszło ładnie.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 21:05   

No to trochę roboty będzie z tym osuszaniem w takim razie :P Ale no nic mam nadzieję że jeżeli zlokalizuję gdzie dostaje się woda to usunę tą usterkę raz na zawsze :)

Tylko pozostaje teraz ważniejszy problem, a mianowicie dlaczego nie chce odpalić? Czy jakaś elektronika mogła ulec uszkodzeniu?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 21:12   

Sprawdź naładowanie acu tak jak ci pisze SeniorA ewentualnie podmień z innego auta bo trzeba to wykluczyć żeby cokolwiek dalej robić. To że ci się wydaje że jest dobry nie oznacza że go coś nie rozładowało.
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 21:23   

adam_26 napisał/a:
Sprawdź naładowanie acu tak jak ci pisze SeniorA ewentualnie podmień z innego auta bo trzeba to wykluczyć żeby cokolwiek dalej robić. To że ci się wydaje że jest dobry nie oznacza że go coś nie rozładowało.


Właśnie sprawdzałem z kolegą i tak jak mówiłem to NIE JEST PROBLEM AKU. Kiedyś raz tak miałem po myjni automatycznej, która myje też auto od spodu, ale wtedy po sholowaniu do domu auto postało cały dzień i wieczorem jak ręką odjął odpaliło, ale tym razem niestety nie. Także to na pewno problem z wodą, tylko gdzie jest uszkodzenie, tego nie wiem ;/ wszystkie bezpieczniki oczywiście też sprawdzone...
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 22:06   

jeśli masz problem z wodą w aucie... po stronie kierowcy, do tego bezpieczniki wszystkie ok a mimo to pika sygnał przy próbie zamknięcia centralnym zamkiem jakby któreś drzwi były niedomknięte, to przyjrzał bym się modułowi EWS na słupku "A" w okolicach nóg kierowcy, też miałem taki problem z pikaniem przy zamykaniu, okazało sie że woda spowodowała korozję jednego z pinów przy EWS
_________________
75 Red Edition
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 22:38   

longer86 napisał/a:
jeśli masz problem z wodą w aucie... po stronie kierowcy, do tego bezpieczniki wszystkie ok a mimo to pika sygnał przy próbie zamknięcia centralnym zamkiem jakby któreś drzwi były niedomknięte, to przyjrzał bym się modułowi EWS na słupku "A" w okolicach nóg kierowcy, też miałem taki problem z pikaniem przy zamykaniu, okazało sie że woda spowodowała korozję jednego z pinów przy EWS


To by się zgadzało w takim razie, bo woda jest też po straonie pasażera jak zajrzałem... ;/ Tylko czy ma to jakiś związek z niemożliwością uruchomienia samochodu? Czy to jeszcze coś innego zostało przylane?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 22:45   

unreal69 napisał/a:
nie kreci rozrusznikiem (wszystkie kontrolki sie swieca normalnie i pompka buczy po przekreceniu stacyjki)
skoro pompa pracuje ,to EWS daje sygnał do ECM ( EWS działa ), ale ECM nie uruchamia rozrusznika ( jeśli jest sprawny ) bo nie ma dostatecznego napięcia . To samo centralny , zamyka z pilota nie całkowicie, tylko tak jak z kluczyka , bez alarmu. To wszystko wskazuje na rozładowanie aku poniżej progu dla ECM. Czy przy zamknięciu kluczykiem też jest to piknięcie ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 22:59   

SeniorA napisał/a:
unreal69 napisał/a:
nie kreci rozrusznikiem (wszystkie kontrolki sie swieca normalnie i pompka buczy po przekreceniu stacyjki)
skoro pompa pracuje ,to EWS daje sygnał do ECM ( EWS działa ), ale ECM nie uruchamia rozrusznika ( jeśli jest sprawny ) bo nie ma dostatecznego napięcia . To samo centralny , zamyka z pilota nie całkowicie, tylko tak jak z kluczyka , bez alarmu. To wszystko wskazuje na rozładowanie aku poniżej progu dla ECM. Czy przy zamknięciu kluczykiem też jest to piknięcie ?.


Czy z pilota, czy kluczykiem jest piknięcie, tylko że z pilota nie zamyka teraz a tylko piknie raz sygnał po naciśnięciu. Nie jest to aku, pisałem że sprawdzałem. A może jakieś zwarcie od zalania i przez to przekłamuje sygnał? Tylko gdzie i jak w ogóle szukać źródła usterki?

Dodam, że czasami właśnie po większym deszczu miałem już problemy z zamknięciem z pilota i też pikało tylko ale później wszystko ustawało więc nic z tym nie robiłem ponieważ silnik uruchamiał się normalnie...Aż do teraz
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 23:13   

mimo wszystko sprawdziłbym EWS, do tego jak już wysuszysz to posprawdzać, przeczyścić punty masowe po stronie kierowcy
_________________
75 Red Edition
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 23:29   

longer86 napisał/a:
mimo wszystko sprawdziłbym EWS, do tego jak już wysuszysz to posprawdzać, przeczyścić punty masowe po stronie kierowcy


hmm...w sumie oglądałem te punkty masowe przy słupkach i rzeczywiście są przyśniedziałe i przyrdzewiałe od wody, jutro muszę je przeczyścić, tylko czy ma to wpływ na uruchomienie auta?
A gdzie konkretnie są umiejscowione te moduły ECM i EWS?
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 23:40   

unreal69 sprawdź w IPK (rozdział 9) napięcie aku. Zwróć uwagę jak spada napięcie jak przekręcasz kluczyk (działanie pompy) i jak się zachowuje jak przekręcisz kluczyk.

To, że aku ma dobre napięcie nie znaczy, że jest dobry. Może być padnięta cela to napięcie w 'spoczynku' będzie OK, ale pod obciążeniem nie wydoli.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 23:41   

Wiązka Ci nie zgniła gdzieś od wody? Ja kiedyś miałem problem z szarpaniem bo jeden z przewodów wiązki po zalaniu zgnił w środku w swojej izolacji i nikt nie wiedział o co chodzi aż trafiło na jednego mądrego ;)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 23:42   

ECM/ECU jest w podszybiu w grodzi, EWS jest na słupku drzwi kierowcy tak jakby za włącznikiem świateł, żeby go wykręcić potrzebujesz torx pięcioramienny z dziurką, nietypowy
_________________
75 Red Edition
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 23:53   

prebenny napisał/a:
unreal69 sprawdź w IPK (rozdział 9) napięcie aku. Zwróć uwagę jak spada napięcie jak przekręcasz kluczyk (działanie pompy) i jak się zachowuje jak przekręcisz kluczyk.

To, że aku ma dobre napięcie nie znaczy, że jest dobry. Może być padnięta cela to napięcie w 'spoczynku' będzie OK, ale pod obciążeniem nie wydoli.


Ja nie upierałbym się na AKU, ze względu na to, że wiem jakie są objawy przy za słabo naładowanym lub padniętym bo już to przerabiałem ;) Ten palił jak złoto, nawet zimą nigdy nie miałem problemu. Nie mógł paść w ciągu minut...

Jestem pewien, że jest to usterka spowodowana zalaniem jakiejś elektroniki wewnątrz kabiny, ale chyba ciężka do namierzenia bez elektryka ;/

[ Dodano: Sro Cze 24, 2015 23:53 ]
longer86 napisał/a:
ECM/ECU jest w podszybiu w grodzi, EWS jest na słupku drzwi kierowcy tak jakby za włącznikiem świateł, żeby go wykręcić potrzebujesz torx pięcioramienny z dziurką, nietypowy


aha skoro tak to EWS do sprawdzenia, ale najpierw te masy przeczyszczę, może to coś da, jeżeli nie to wtedy spróbuję go wymontować na oględziny czy nie uległ zalaniu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [75]Nie zamyka z pilota nie odpala immo
roverr Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Maj 10, 2016 10:33
sknerko
Brak nowych postów [R 75] Problem z odpaleniem - immo
Navi01 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Wrz 21, 2014 16:20
Navi01
Brak nowych postów [Rover 1.8 odpala i gaśnie lub nie odpala]
Szymek05 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lis 14, 2016 07:27
Szymek05
Brak nowych postów [R75] Duży problem Nie Odpala
Patrykowski1 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lut 16, 2016 21:42
aimp12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink