Forum Klubu ROVERki.pl :: 75 by Dave
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
75 by Dave
Autor Wiadomość
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 08:21   75 by Dave

Hejka

Po 3 latach ujeżdżania mojej erki nadszedł czas na pokazanie wam autka.
Kupiłem go z kilkoma problemami:
- nie miał klimy (wogóle)
- sprężyny pęknięte z przodu
- silnik trochę drgał
Skusiłem się jednak bo miał piękny zadbany lakier i jasne beżowe wnętrze z welurem. Nie chciałem nigdy skóry więc mi pasowało. Postanowiłem że zadbam o to auto, wsadzę klimę i inne bajery. Chciałem by został ze mną na zawsze.

Z awarii które wyszły w trakcie eksploatacji:
- regeneracja pompki u Bonckiego
- wymiana kpl. sprzęgła z dwumasem nowym Luka
- wymiana sprężyn z przodu
- wymiana wahaczy przód
- wymiana łączników stabilizatora
- wymiana termostatu
- wymiana zamka kierowcy, pasażera
To z napraw dokonanych w pierwszym półroczu. Dalej doszło:
- wymiana kierownicy z beżowej na inną z drzewem i jej obszycie skórką
- wymiana radia na Alpine 1 DIN
- wysłanie reflektorów przednich do przeróbki na soczewki do TMC
Niestety po 2 miesiącach lampka dostała kamieniem od tira na autostradzie i pękł regenerowany klosz.. Zmuszony zostałem do sprowadzenia nowych reflektorów od MG 7.

W między czasie gromadziłem części do montażu klimy: rurki, parownik, nagrzewnica klimatronik, sprężarka, łapa sprężarki, panel sterowania i kilka czujników

W 2 roku doszło:
- Audio : wygłuszenie przednich drzwi i nowe głośniki Helix DB już nie pamiętam dokładnie nazwy ale grają pięknie, poprowadzenie kabli pod wzmaka i montaż suba Rockford Foosgate Punch (..bie zacnie, a właściwie mruczy bo nie słucham łupanek typu techno)
- wymiana przednich amorów z poduchami
- wymiana gruchy na HUTCHINSON
- 8-ka w poliuretanach
- remont tylnego zawieszenia : nowe amory(OEM), wymiana tuleji wahaczy i tulei pływających
- remont hamulca ręcznego : wymiana tarcz i klocków, remont zacisków
- montaż chlapaczy kół
- regeneracja oświetlenia tablicy tył (przeróbka ścieżek zasilających i montaż ledów)
W ostatnim roku:
- montaż klimatyzacji (plusem jest brak problemów z wiatrakiem bo nigdy nie był używany :D )
- zakup i montaż stacji dedykowanej 2 DIN
- montaż kamery cofania
- montaż LEDów w maskownicach od halogenów
- żarówki Philips White Vision
- wymiana pompki sprzęgła na metalową
- naprawa sterownika Webasto
Apropo webasto. Sterownik został naprawiony choć trochę z nim było przebojów..
Musiałem wymienić pompkę cieczy i podnieść opadnięty wiatraczek. Po tych zabiegach webasto pięknie grzeje zimą. I tu moje największe szczęście:
Sam wykonałem zdalne sterowanie webasto uruchamiane SMS-em :) . Zastosowałem sterownik GSM który ma wbudowany przekaźnik. Załącza od piec i panel nawiewu - tutaj ukłon w stronę poradników na stronie głównej.
Przychodzi zima i przed wyjazdem do pracy pyk - załączam sobie grzanko i nie muszę marznąć gdy inni dopiero skrobią szyby na parkingu:D
- naprawa blacharsko- lakiernicza : malowanie drzwi, naprawa progów, malowanie zderzaka tylnego i przedniego po rysach na parkingach
- wymiana szyby czołowej (pękła sama z siebie)
- opony zimowe
- wymiana 4 łożysk kół
- wymiana 3 czujników abs-u
- montaż fotochromatycznego lusterka wstecznego
- montaż czujników parkowania (nieoryginalnych bo są mniejsze)
- nowe Tarcze przód Mikoda nawiercane, gwintowane
i wiele innych, drobnych napraw gdzie nie liczę akcesorii i wymian płynów bo to oczywiste koszty. Jak bym miał to wszystko podliczyć to suma byłaby pewnie 5 cyfrowa.. Jak sami widzicie teraz to już tylko lać i jeździć :mrgreen:

Jest oczywiście jeszcze kilka rzeczy do zrobienia:
- wymiana łączników stabilizatora bo już się zapiekły i stukają
- gumy letnie na przyszły sezon
- konserwacja podwozia bo mocowanie tylnej zawiechy już woła o pomste do niebios
- coś mi mechanicy gderają o maglownicy że niby ma luz choć ja nie czuję dlatego odkładam to w czasie.

Jak więc widzicie jestem prawdziwym pasjonatem tego samochodu. Mnóstwo rzeczy robię sam bo tak wolę a poza tym lubię przy nim gmerać. Mam nadzieje że autko polata jeszcze wiele lat. Silnik pracuje równo, nie dymi a kopa ma(dzięki boxowi). Mam obecnie przejechane 260000 kkm i jest to prawdziwy przebieg tego auta. Poniżej kilka fotek,pozdro
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 30, 2015 08:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 30, 2015 08:58   

Ładnie ładnie.

Nie chcesz kierownicy sprzedać? :D
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 09:09   

Nevaaaa :P
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Cze 30, 2015 09:25   

Ten kolor z jasnym wnętrzem wygląda świetnie w każdym aucie :ok:
Kierownica to "biały kruk", sam bym chętnie taką przytulił :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink