Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ????
Autor Wiadomość
bieniuladen1986 



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 12:37   [R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ????

Mam bardzo poważny problem z moim samochodem, ponieważ ruszając ze świateł oberwało mi się koło pasowe które napędza alternator !! !! Mój mechanik mówi że to jest klin na wale i ze to trzeba będzie dorobić u jakiegoś tokarza !! ! Czy ktoś z was miał już taką usterkę albo spotkał się z takim czymś !! ! Proszę o odpowiedź !! ! Mój samochód to (ROVER 200 1.4, 16V, 103km, 1998r.) Jeżeli chodzi o rozrząd to był wymieniany jakis niecały rok temu !! !
Ostatnio zmieniony przez maciej Wto Kwi 24, 2007 13:40, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 12:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 13:11   

Zerwany klin nie jest wielkim problemem. Gorzej jeśli uszkodzony jest wał lub koło pasowe. Mechanik z powołania a nie z serwisu powinien dac sobie z tym radę i po prostu samemu dorobić klin. Jeśli nie da rady, to mozesz pojechac do jakiegoś zakładu zajmującego sie obróbką części maszyn i tam powinni i pomóc i dorobić klin wg. wcześniej zdjętych wymiarów, lub na wzór np, z koła pasowego.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 13:20   

Ciekawi mnie tylko, jak dawno temu był wymieniany rozrząd?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 13:41   

Tomi napisał/a:
Ciekawi mnie tylko, jak dawno temu był wymieniany rozrząd?

Było w pierwszym poście - "jakiś niecały rok temu".
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 14:08   

opis jest troche nie precyzyjny poniewaz nie bardzo wiem o jaki Ci klin chodzi
kolo pasowe napedzajace alternator jest przykrecone razem z malym kolem rozrzadu do walu dosc duzym momentem
kola te zazebione sa ze soba takim malym klinikiem, wypustkiem, jest on w malym kole rozrzadu, a w kole pasowym alternatora jest otworek
ja mysle ze u Ciebie rozlaczylo sie samo kolo pasowe alternatora sklada sie ono z dwoch czesci metalowych a pomiedzy nimi kawalek towrzywa chyba po to by minimalizowac drgania
opisz dokladniej


AndrewS: posprzatalem troche watek, posty nic nie wnoszace do tematu zostaly usuniete
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 14:23   

bieniuladen1986 napisał/a:
Mam bardzo poważny problem z moim samochodem, ponieważ ruszając ze świateł oberwało mi się koło pasowe które napędza alternator !! !!


koło ruszało i się zerwało :???:

bieniuladen1986 napisał/a:

Mój mechanik mówi że to jest klin na wale i ze to trzeba będzie dorobić u jakiegoś tokarza !! ! Czy ktoś z was miał już taką usterkę albo spotkał się z takim czymś !! ! Proszę o odpowiedź !! ! Mój samochód to (ROVER 200 1.4, 16V, 103km, 1998r.) Jeżeli chodzi o rozrząd to był wymieniany jakis niecały rok temu !! !


jeśli zerwało Ci się koło na wale to wystarczy zmienić koło od rozrządu i będzie ok (oczwiscie przy okazji może wypaść wymiana calego zestawu rozrządowego)
a jesli na alternatorze, to chyba coś z nim jest jednak nie tak skoro aż się zerwało :shock: i chyba cały bym wymienił i tak by było najprościej. :cool:

maciej: poprawiłem cytowanie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez maciej Wto Kwi 24, 2007 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 14:36   

sTERYD napisał/a:
jeśli zerwało Ci się koło na wale to wystarczy zmienić koło od rozrządu i będzie ok


wtedy musialaby sie odkrecic lub urawc sruba ktora te kola trzyma, jesli sie to stalo podczas pracy silnika to jest ryzyko wystapienia objawow takich jak przy zerwaniu paska rozrzadu
i teraz pytanie czy silnik sam zgasl czy kolega go zgasil
aha jesli sruba ta byla lekko dokrecona istnieje spore prawdopodobienstwo ze wyrobil sie klin na wale i w malym kole pasowym

jak pisalem wczesniej za malo danych
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 14:45   

AndrewS, nie jest ryzyko tylko na pewno bylby sajgon pod glowica :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 14:50   

pamietasz jak nie moglem zdjac malego kola pasowego u Ciebie ??
byc moze przez jakis czas mimo pracujacego silnika, kolo zostanie na swoim miejscu :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 15:01   

AndrewS napisał/a:
wtedy musialaby sie odkrecic lub urawc sruba ktora te kola trzyma, jesli sie to stalo podczas pracy silnika to jest ryzyko wystapienia objawow takich jak przy zerwaniu paska rozrzadu

no chyba ze by się poprostu koło wyłamało wokół tej śruby, tak sobie tylko pomyślałem bo post tak napisany że ciężko się domyślić o co dokładnie chodzi :???:
a w ogóle to ja sie nie znam :cool:

Cytat:
maciej: poprawiłem cytowanie


dzięki :smile:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Szczepan_214i 




Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 22
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 14:08   

AndrewS napisał/a:
aha jesli sruba ta byla lekko dokrecona istnieje spore prawdopodobienstwo ze wyrobil sie klin na wale i w malym kole pasowym




U mnie stało się to wczoraj... Rozumiem, że musze zwalić rozrząd i dorobić klin :?:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 14:18   

tam nie ma jako takiego cienkiego klina, jak rozbierzezsz to zobaczysz jak to jest zrobione

tak czy inaczej musisz zdjac pasek i sprawdzic jaki luz ma to male kolo na wale
jesli jest spory np. o jeden zabek, to niestety bedziesz mial spory problem
bo sama wymiana kola moze niewiele dac, bo wyrabia sie tez powierzchnia na wale

u mnie jest tam maly luz, ja dokrecilem wszytko bardzo mocno (serwisowka zaleca 205 Nm)
i jezdze
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Szczepan_214i 




Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 22
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 23:23   

To mam 2 pytania :
1. Czy ten klin jest integralną częścią tego kółka czy jest mocowany jakoś na wale??
2. Jak ściągnąć to kółko?? (ono jest na wcisk tzn. na frezach czy jak??) -bo siedzi bardzo ciasno i nie mogę go ściągnąć.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 23:32   

kolo jest nasuniete poprostu na wal mozliwe ze sie tak jakby zassalo popukaj w nie delikatnie przez drewienko mlotkiem powinno dac sie zdjac, przynajmniej u mnie taki zabieg pomogl

klin jest zrobiony poprzez sfrezowanie czesci walu, nie wiem jak to opisac, to trzeba zobaczyc
chyba ze ktos inny ma pomysl :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Szczepan_214i 




Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 22
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 23:48   

AndrewS napisał/a:
klin jest zrobiony poprzez sfrezowanie czesci walu
skoro klin jest na wale a u mnie został ścięty przez koło pasowe to widzisz jakieś rozwiązanie spasowania koła pasowego??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 00:10   

Cytat:
skoro klin jest na wale a u mnie został ścięty przez koło pasowe to widzisz jakieś rozwiązanie spasowania koła pasowego??


to zalezy czy mówisz o klinie czy o wpuście...
jeśli wyrobil się wpust to trzeba przeliczyć ząbki na kole i wyfrezować drugi wpust mniej więcej naprzeciwko (ale tak by się ząbki zgadzały). Wał napewno to przetrzyma.
jeśli wyrobil się klin i jak myślę jest on częścią koła zębatego to trzeba poprostu to koło wymienić
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 00:38   

Szczepan_214i napisał/a:
skoro klin jest na wale a u mnie został ścięty przez koło pasowe to widzisz jakieś rozwiązanie spasowania koła pasowego??

Na 90% klin nie jest w jednym kawałku z wałkiem. W wałku jest wyfrezowany 'wpust', w który wpasowany jest klin. Jeżeli jest ścięty, to na pewno da się pozostałości wydobyć z wałka, dorobić/dopasować nowy klin i po sprawie.
Zakładam oczywiście, że wałek ani koło nie są rozkalibrowane :D
Jak będziesz dorabiał klin to uważaj z czego, żeby nie był za miękki ani za twardy - za miękki długo nie pociągnie a za twardy, w razie czego, nie zerwie się wtedy, kiedy powinien.
Sprawdź też, czy poza tym masz wszystko OK, bo jakiś powód zcięcia tego klina pewnie był :(
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 09, 2007 02:55   

Paul napisał/a:
Na 90% klin nie jest w jednym kawałku z wałkiem. W wałku jest wyfrezowany 'wpust', w który wpasowany jest klin.


tam nie ma takiego polaczenia tzn. nie ma 3 elementow
sa dwa, wal i male kolo pasowe, nie ma trzeciego elementu znaczy sie klina, polaczenie jest zrobione bez niego
kurde to trzeba zobaczyc
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 09:58   

AndrewS napisał/a:
sa dwa, wal i male kolo pasowe, nie ma trzeciego elementu znaczy sie klina, polaczenie jest zrobione bez niego
kurde to trzeba zobaczyc

no tak, tam ten niby klin jest "zintegrowany" z małym kółkiem, chyba że w roverkach jest to inaczej rozwiązane... :roll:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 10:11   

sTERYD napisał/a:
no tak, tam ten niby klin jest "zintegrowany" z małym kółkiem, chyba że w roverkach jest to inaczej rozwiązane...

No to sorry :oops: Sugerowałem się typowymi rozwiązaniami takich układów. Okazuje się, że żyłem w błogiej nieświadomości :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 99']koło pasowe
czy da sie je zblokować dzięki...
dizzi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 19, 2007 09:38
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
Kamilkkk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Cze 15, 2008 23:44
sTERYD
Brak nowych postów [R200]1.4l rozrząd koło pasowe docisk Immobilajzer
proszę o pmoc
dizzi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Sie 24, 2007 11:45
sTERYD
Brak nowych postów [R25] Luźne koło pasowe
pino1309 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sie 09, 2016 20:57
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink