Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jazda automatem na "luzie"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jazda automatem na "luzie"
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 18:55   [R75] Jazda automatem na "luzie"
Typ: CDT Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 26, 2007 18:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 19:26   

....cuda-niewidy.....

Najnizsze spalanie jest w trakcie hamowania silnikiem.......
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 19:33   Re: [R75 2.0CDT '02] Jazda automatem na "luzie"

patrysgn napisał/a:
Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:)


oczywiście, tak samo jak w manualu, jeśli wrzucasz na luz wykorzystując górki, przed dojazdami do skrzyżowań.. itp. zawsze trochę zaoszczędzisz, ale tak jak pisał kolega przede mną samo zdjęcie nogi z gazu ma podobny efekt.
A ile pali Ci Twój seventy five?
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 20:58   

chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie - w końcu kręci on 2-3 kobr/min, a nie 600 obr/min, a paliwo dochodzi.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 21:18   

Pali może i mniej, ale jak policzysz potem koszty naprawy skrzyni to się nie opłaci. Automatem tak się nie jeździ.
pozdrawiam
_________________
Tomek
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 21:38   

henryk_w napisał/a:
chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie

Jednak to prawda - przez większość czasu paliwo nie jest podawane przez wtryski, dopóki nie osiągnie jakichś-tam obrotów - było o tym na forum. Inni fachowcy też tak twierdzą. Dotyczy to TYLKO silników z wtryskiem - gaźnikowce zawsze podają przynajmniej dawkę dla wolnych obrotów.
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:17   

ja mam R620 Si na automacie i chyba tak mi sie zdaje że mniej nie pali na luzie a jeżdżąc na luzie to sie tylko skrzynia psuje przynajmniej tak słyszałem od znajomego, (nawet się zbieera na tym automacie :) ), (jak by jakieś błedy były to sorki troszke pijany jestem bo imieniny wczorajsze oblewam :) )
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:25   

Co do spalania do pali po miescie 9.2l/100km z tym ze jazda jest dynamiczna...wynika z wypowiedzi ze nie warto wrzucac na "luz":) Wszystkiego najlepszego Herc;D
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:31   

Dzieki patrysgn :) mój automacik jezdzi super cisnienie w skrzyni takie jak ma być i opcja sport tylko wtedy pali jakies 12 na 100km ale ma buta jak nie wiem :) :)
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:40   

patrysgn napisał/a:
Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:)

być może, ale zrób tak "kilka" razy i skrzynia do remontu
rzecz polega na tym, że przy wrzuceniu na "luz" następuje drastyczny spdek ciśnienia smarowania olejem skrzyni i płyta w skrzyni do wymiany.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:57   

riki napisał/a:
być może, ale zrób tak "kilka" razy i skrzynia do remontu
rzecz polega na tym, że przy wrzuceniu na "luz" następuje drastyczny spdek ciśnienia smarowania olejem skrzyni i płyta w skrzyni do wymiany.


Potwierdzam !! !!!! nie wolno tak robić, jak wrzucisz to D4 czy D3 (zależy jak masz opisane) to zmieniaj dopiero po zatrzymaniu bo skrzynie szl.. trafi tak jak mojemu kumplowi accordzie
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 23:10   

henryk_w napisał/a:
chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie - w końcu kręci on 2-3 kobr/min, a nie 600 obr/min, a paliwo dochodzi.


Jesli powyzej jakiś obrotów (chyba 1500) zdejmiesz nogęz gazu to paliwo jest odcinane całkowicie, wiec większe oszczędności są przy hamowaniu silnikiem. Było dokładniej o tym na forum juź. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 01:56   

W automacie hamowanie silnikiem występuje tylko jeśli skrzynia jest fizycznie (poprzez lock-up) zesprzęglona z silnikiem.

W mojej skrzyni tak to wygląda, przy ujęciu nogi z gazu:

1 bieg - brak lockup'u, i brak hamowania silnikiem, wtryski nie są odcinane bo silnik by poprostu zgasł.

2,3,4 bieg -włącza się lockup, ale nie odrazu, czasami czeka na naciśnięcie hamulca. Następuje wyraźne hamowanie silnikiem, tak jak w przypadku manualnej skrzyni. Natomiast nie wiem czy wtryski są zamykane czy nie.

Akurat ja nie lubie częstego hamowania silnikiem, właśnie tego nie lubie w manualach, tego szarpnięcia przy puszczeniu gazu.
Dla skrzyni lepiej jest jeździć bez lockupu, i np w korku staram się poruszać tylko na jedynce, w trybie S, do 2tys obr. mam tylko jedynke. Jazda jest wtedy płynna, bez hamowania silnikiem, a skrzynia nie musi się męczyć ciągłym włączaniem i rozłączaniem sprzęgła lockup'u.
Gdybym jechał na 2jce, to każde dodanie i ujęcie gazu przekładało by się na rozłączenie i włączenie lockupu, po co tak katować skrzynie? szkoda że nie można jakoś tego wyłączyć.

Odnośnie Neutrala, to czytałem gdzieś, że japońskie skrzynie nielubią pracy na N. Mimo że pozornie mogłoby się wydawać że skrzynia się nie męczy, ale rzekomo na N powstają jakieś ogromne ciśnienia w samej skrzyni (nie w przekładni hydrokinetycznej). I były przypadki gdy po teście na spaliny , gdzie trzyma się ok 3tys obr przez pare minut skrzynia padała. Więc nie wolno gazować na N.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 09:28   

Ok...dzieki wielkie za pomoc:) pozdrawiam
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 09:41   

Brt napisał/a:

Jesli powyzej jakiś obrotów (chyba 1500) zdejmiesz nogęz gazu to paliwo jest odcinane całkowicie, wiec większe oszczędności są przy hamowaniu silnikiem. Było dokładniej o tym na forum juź. ;)


z tego co doczytałem K-seria 1.8i ma tzw. "cut-off" do 2500obr/min..
_________________
ex - MGF
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 09:43   

Adolf napisał/a:
z tego co doczytałem K-seria 1.8i ma tzw. "cut-off" do 2500obr/min..

Może i tak ;0 pisałe mz pamięci, bez podpierania się materialami. moze mi sie z klekotem pomyliło :P :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 27, 2007 11:13   

Adolf napisał/a:
z tego co doczytałem K-seria 1.8i ma tzw. "cut-off" do 2500obr/min..

RAVE podaje 1600rpm dla serii K.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 00:25   

blue827 napisał/a:
Akurat ja nie lubie częstego hamowania silnikiem, właśnie tego nie lubie w manualach, tego szarpnięcia przy puszczeniu gazu.


Jakiego szarpniecia?
Owe szarpniecie wystepuje wtedy i tylko wtedy, jak na zimnym silniku szybko zdejmiesz noge z gazu, innej mozliwosci nie ma. Nawet nie wiesz ile szybciej zurzyjesz hamulce nie hamojac silnikiem przed skrzyzowaniami :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 30, 2007 10:03   

ADAM1, podzielam opinię dot. szarpnięcia i przypominam, że od niedawna mamy na forum moduł sprawdzania pisowni. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 21:55   

piter34 napisał/a:
przypominam, że od niedawna mamy na forum moduł sprawdzania pisowni.


Do niczego sie to w moim przypadku nie przydaje, bo ja nie mam polskich znakow.
Wiec czy ja napisze u czy o, lub z czy rz to w kazdym przypadku jest blad, a specjalnie do pisania na forum nie bede kupowal polskiego oprogramowania, bo to sie mija z celem

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 10:58 pm ]
Ps
Ucieszylem sie gdy zobaczylem modul sprawdzania pisowni, ale po paru prubach "wara mi opadla" . To jest tak, jak bys prubowal napisac sms w slowniku T9 majac ustawiony np. jezyk angielski
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [r75] jazda samochodem z "gołym" wnętrzem
grzegorz_g Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Maj 17, 2013 21:52
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Hak holowniczy - montaż, schemat, "jazda z hakiem
jarema Rover serii 75, MG ZT 111 Sro Kwi 21, 2021 10:35
OLI_F50
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink