Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:)
oczywiście, tak samo jak w manualu, jeśli wrzucasz na luz wykorzystując górki, przed dojazdami do skrzyżowań.. itp. zawsze trochę zaoszczędzisz, ale tak jak pisał kolega przede mną samo zdjęcie nogi z gazu ma podobny efekt.
A ile pali Ci Twój seventy five?
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Lip 26, 2007 20:58
chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie - w końcu kręci on 2-3 kobr/min, a nie 600 obr/min, a paliwo dochodzi.
chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie
Jednak to prawda - przez większość czasu paliwo nie jest podawane przez wtryski, dopóki nie osiągnie jakichś-tam obrotów - było o tym na forum. Inni fachowcy też tak twierdzą. Dotyczy to TYLKO silników z wtryskiem - gaźnikowce zawsze podają przynajmniej dawkę dla wolnych obrotów.
ja mam R620 Si na automacie i chyba tak mi sie zdaje że mniej nie pali na luzie a jeżdżąc na luzie to sie tylko skrzynia psuje przynajmniej tak słyszałem od znajomego, (nawet się zbieera na tym automacie ), (jak by jakieś błedy były to sorki troszke pijany jestem bo imieniny wczorajsze oblewam )
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:25
Co do spalania do pali po miescie 9.2l/100km z tym ze jazda jest dynamiczna...wynika z wypowiedzi ze nie warto wrzucac na "luz":) Wszystkiego najlepszego Herc;D
Dzieki patrysgn mój automacik jezdzi super cisnienie w skrzyni takie jak ma być i opcja sport tylko wtedy pali jakies 12 na 100km ale ma buta jak nie wiem
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:40
patrysgn napisał/a:
Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:)
być może, ale zrób tak "kilka" razy i skrzynia do remontu
rzecz polega na tym, że przy wrzuceniu na "luz" następuje drastyczny spdek ciśnienia smarowania olejem skrzyni i płyta w skrzyni do wymiany.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
być może, ale zrób tak "kilka" razy i skrzynia do remontu
rzecz polega na tym, że przy wrzuceniu na "luz" następuje drastyczny spdek ciśnienia smarowania olejem skrzyni i płyta w skrzyni do wymiany.
Potwierdzam !!!! nie wolno tak robić, jak wrzucisz to D4 czy D3 (zależy jak masz opisane) to zmieniaj dopiero po zatrzymaniu bo skrzynie szl.. trafi tak jak mojemu kumplowi accordzie
chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie - w końcu kręci on 2-3 kobr/min, a nie 600 obr/min, a paliwo dochodzi.
Jesli powyzej jakiś obrotów (chyba 1500) zdejmiesz nogęz gazu to paliwo jest odcinane całkowicie, wiec większe oszczędności są przy hamowaniu silnikiem. Było dokładniej o tym na forum juź.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Pią Lip 27, 2007 01:56
W automacie hamowanie silnikiem występuje tylko jeśli skrzynia jest fizycznie (poprzez lock-up) zesprzęglona z silnikiem.
W mojej skrzyni tak to wygląda, przy ujęciu nogi z gazu:
1 bieg - brak lockup'u, i brak hamowania silnikiem, wtryski nie są odcinane bo silnik by poprostu zgasł.
2,3,4 bieg -włącza się lockup, ale nie odrazu, czasami czeka na naciśnięcie hamulca. Następuje wyraźne hamowanie silnikiem, tak jak w przypadku manualnej skrzyni. Natomiast nie wiem czy wtryski są zamykane czy nie.
Akurat ja nie lubie częstego hamowania silnikiem, właśnie tego nie lubie w manualach, tego szarpnięcia przy puszczeniu gazu.
Dla skrzyni lepiej jest jeździć bez lockupu, i np w korku staram się poruszać tylko na jedynce, w trybie S, do 2tys obr. mam tylko jedynke. Jazda jest wtedy płynna, bez hamowania silnikiem, a skrzynia nie musi się męczyć ciągłym włączaniem i rozłączaniem sprzęgła lockup'u.
Gdybym jechał na 2jce, to każde dodanie i ujęcie gazu przekładało by się na rozłączenie i włączenie lockupu, po co tak katować skrzynie? szkoda że nie można jakoś tego wyłączyć.
Odnośnie Neutrala, to czytałem gdzieś, że japońskie skrzynie nielubią pracy na N. Mimo że pozornie mogłoby się wydawać że skrzynia się nie męczy, ale rzekomo na N powstają jakieś ogromne ciśnienia w samej skrzyni (nie w przekładni hydrokinetycznej). I były przypadki gdy po teście na spaliny , gdzie trzyma się ok 3tys obr przez pare minut skrzynia padała. Więc nie wolno gazować na N.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lip 27, 2007 09:41
Brt napisał/a:
Jesli powyzej jakiś obrotów (chyba 1500) zdejmiesz nogęz gazu to paliwo jest odcinane całkowicie, wiec większe oszczędności są przy hamowaniu silnikiem. Było dokładniej o tym na forum juź.
z tego co doczytałem K-seria 1.8i ma tzw. "cut-off" do 2500obr/min..
Akurat ja nie lubie częstego hamowania silnikiem, właśnie tego nie lubie w manualach, tego szarpnięcia przy puszczeniu gazu.
Jakiego szarpniecia?
Owe szarpniecie wystepuje wtedy i tylko wtedy, jak na zimnym silniku szybko zdejmiesz noge z gazu, innej mozliwosci nie ma. Nawet nie wiesz ile szybciej zurzyjesz hamulce nie hamojac silnikiem przed skrzyzowaniami
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przypominam, że od niedawna mamy na forum moduł sprawdzania pisowni.
Do niczego sie to w moim przypadku nie przydaje, bo ja nie mam polskich znakow.
Wiec czy ja napisze u czy o, lub z czy rz to w kazdym przypadku jest blad, a specjalnie do pisania na forum nie bede kupowal polskiego oprogramowania, bo to sie mija z celem
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 10:58 pm ]
Ps
Ucieszylem sie gdy zobaczylem modul sprawdzania pisowni, ale po paru prubach "wara mi opadla" . To jest tak, jak bys prubowal napisac sms w slowniku T9 majac ustawiony np. jezyk angielski
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum