Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymian filtra paliwa i powietrza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymian filtra paliwa i powietrza
Autor Wiadomość
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 23:02   [R75] Wymian filtra paliwa i powietrza
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Mam zamiar wymienić filtra powietrza oraz filtr paliwa. Czy warto zabierać się do tego samemu? Może macie jakiś uwagi na ten temat?
Pozdrawiam
_________________
Tomek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 22, 2007 23:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 23:59   

filtr powietrza oczywiście sam
to jest 2 minuty roboty, i nie daj się namówić żadnemu warsztatowi na płacenie za wymianę.
jeśli chodzi o filtr palia...coą ryzyko pochlapania ropą, i do tego po wymianie może być potrzeba podpompowanie gruszką, więc to trochę więcej zabawy :(
ale też da radę samemu bez problemu :)
a jak nie wiesz jak, to ja Ci wymienię za piffko :D
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sie 25, 2007 22:24   

Dzisiaj udało się wymienić filtr powietrza. Jest całkiem sprytnie ukryty. Do jego wymiany potrzeba troszkę więcej niż 2 min :) Ale przynajmniej już wiem jak to się robi. Faktycznie nie jest to skomplikowane, ale trudniejsze niż w większości samochodów.
Jak ktoś będzie potrzebował na ten temat porady to chętnie pomogę.
Pozdrawiam
_________________
Tomek
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 17:58   

sTERYD napisał/a:
filtr powietrza oczywiście sam
to jest 2 minuty roboty, i nie daj się namówić żadnemu warsztatowi na płacenie za wymianę.
jeśli chodzi o filtr palia...coą ryzyko pochlapania ropą, i do tego po wymianie może być potrzeba podpompowanie gruszką, więc to trochę więcej zabawy :(
ale też da radę samemu bez problemu :)
a jak nie wiesz jak, to ja Ci wymienię za piffko :D



75 nie ma gruszki :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 21:52   

no właśnie a ja się tyle naszukałem tej gruszki ;)
_________________
Tomek
 
 
 
specjal83 




Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 12
Skąd: trójmiasto



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 07:06   

tommsz napisał/a:
Dzisiaj udało się wymienić filtr powietrza. Jest całkiem sprytnie ukryty. Do jego wymiany potrzeba troszkę więcej niż 2 min :) Ale przynajmniej już wiem jak to się robi. Faktycznie nie jest to skomplikowane, ale trudniejsze niż w większości samochodów.
Jak ktoś będzie potrzebował na ten temat porady to chętnie pomogę.
Pozdrawiam


witam, mogłbys mi pokoleji opisac jak wymienic ten filtr powietrza, otoz ma cdti to chyba podobne tam jest wszystko, a silnik tak zabudowany jakby ktos zloto chcial tam ukryc,,pozdrawiam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 29, 2007 11:41   

specjal83 napisał/a:

witam, mogłbys mi pokoleji opisac jak wymienic ten filtr powietrza, otoz ma cdti to chyba podobne tam jest wszystko, a silnik tak zabudowany jakby ktos zloto chcial tam ukryc,,pozdrawiam

Wszystko jest opisane w RAVE:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 20:53   

piter34, jeśli nie sprawi Ci kłopotu, wstaw może coś o wymianie filtra paliwa, jeżeli jest w RAVE
_________________
Tomek
 
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 21:26   

tommsz napisał/a:
może coś o wymianie filtra paliwa


tam nie ma co opisywać :wink:
luzujesz nakrętkę obejmy filtra, odłączasz przewody -szybkozłączki- przy filtrze, wyjmujesz do góry, wymieniasz i czynności w odwrotnej kolejności. Koniec.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Sie 30, 2007 09:45   

Kiedyś gdzieś czytałem o poźniejszych pooblemach dotyczyczących odpowietrzenia układu Paliwowego. Czy może to dotyczyć też R75?
_________________
Tomek
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Czw Sie 30, 2007 11:43   

odpowietrzac nie musisz. mi kiedys zabrakło paliwa i też obawiałem sie że pompa sie zapowietrzy. lecz po kilkakrotnym kręceniu rozrusznikiem sama sie odpowietrzyła i odpalił bez problemu.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 30, 2007 14:50   

tommsz napisał/a:
piter34, jeśli nie sprawi Ci kłopotu, wstaw może coś o wymianie filtra paliwa, jeżeli jest w RAVE

Czy nie prościej samemu pobrać RAVE? ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sad200 



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 41
Skąd: chrosna



Wysłany: Sob Wrz 01, 2007 13:22   

w którym miejscu znajduje się spust oleju ze skrzyni biegów w rowerku 200
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Wrz 01, 2007 15:09   

Po pierwsze: dlaczego piszesz w temacie dot. R75 o swoim R200?? :???:
Po drugie: dlaczego dublujesz pytanie?? :???:
Po trzecie: przecież dostałeś odpowiedź w wątku który sam załozyłeś :roll: :!:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
copek 



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Norwich



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 13:22   

riki napisał/a:
...luzujesz nakrętkę obejmy filtra, odłączasz przewody -szybkozłączki- przy filtrze, wyjmujesz do góry, wymieniasz i czynności w odwrotnej kolejności. Koniec.


Przy moim filtrze jest podłączone 3 przewody na szybkozłączki, oczywiście gniazd na szybkozłączki jest 4 - czy brakuje mi jakiegoś?
Czy po wymianie filtru należy go jakoś ręcznie odpowietrzyć czy może dzieje się to w jakiś sposób automatycznie.?
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 15:32   

copek napisał/a:
Czy po wymianie filtru należy go jakoś ręcznie odpowietrzyć czy może dzieje się to w jakiś sposób automatycznie.?

Nic nie trzeba robić.Odpowietrzy się sam. :cool:

copek napisał/a:
Przy moim filtrze jest podłączone 3 przewody na szybkozłączki, oczywiście gniazd na szybkozłączki jest 4

U mnie jest identycznie. :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
copek 



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Norwich



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 14:47   

Skąd 2 różne filtry paliwa do R75 2.0 CDT ? :roll:


Fot 1


Fot 2

Nie wiem czy dobrze myślę ale pierwszy jest opisywany jako ROVER 75 2.0LT CDT, a drugi jako ROVER 75 2.0 CDT, co oznaczają symbole LT ? Niestety w sklepie dali mi z foto 1 i musze jechać wymienić… :sad:
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 16:24   

copek napisał/a:
Skąd 2 różne filtry paliwa do R75 2.0 CDT ?

To są filtry tego samego producenta?
Na pierwszy "rzut oka" jest to filtr z fot.1, ale jeśli gwint na głowicę oraz wysokość i szerokość jest w obu filtrach taka sama, to nie widzę przeszkód zastosować filtr z fot.2
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
copek 



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Norwich



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 17:20   

Już po wizycie w sklepie i wymienili mi na ten z foto 2. :grin: A co do różnic to: średnica gwintu u góry i obwód całego filtra były te same ale na dole filtra z foto 1. istniało miejsce do podłączenia jakiegoś wężyka co uniemożliwiało jego zastosowanie u mnie (paliwo po prostu by się wylewał dołem) ale teraz ten spasował i już po wymianie :smile:
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 18:07   

Ten z fot. 1 jest chyba najczęściej wymienianym filtrem.
Nakrętka z dołu przy filtrze z fot.1 służy do odkręcenia w sytuacji kiedy np. filtr paliwa jest mocno zabrudzony. Po jej odkręceniu nieczystości znajdujące się w filtrze spływają i jakiś czas można jeszcze z takim filtrem awaryjnie jeździć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana filtra powietrza.
baczek Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Paź 27, 2017 15:07
baczek
Brak nowych postów [R75] Czy tu nie powinno być filtra powietrza??
typek1983 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 23, 2009 06:39
Marek_75
Brak nowych postów [R75] Wymiana filtra powietrza
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lut 14, 2012 14:36
urzendnik
Brak nowych postów [R75] Wymiana filtra powietrza CDT/CDTi
MarekP Rover serii 75, MG ZT 27 Wto Gru 03, 2013 15:30
kosiacki
Brak nowych postów [MG ZT-T] Rura obudowy filtra powietrza
dziej076 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Paź 12, 2014 16:25
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink