Wysłany: Nie Paź 14, 2007 18:57 [R75] Problemy z ciepłym powietrzem + inne pytania
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
Dziś stała się dziwna rzecz ... Nastawiłem sobie na wyświetlaczu temperaturę 24 stopnie jednakże wiedziałem że silnik nie jest jeszcze do końca zagrzany więc nie leciało ciepłe powietrze. Niestety przejechałem około 30 kilometrów,silnik nagrzany, temperatura nastawiona już na max a tu z nawiewu ciągle mega zimne powietrze. Przełączanie na tyb AUTO, czy ECON itp. nic nie pomaga. Po chwili nagle wylatuje ciepłe powietrze,ale tylko na chwilę i znów leci zimne. Przejechałem z 80 kilometrów i stanąłem. Włączyłem ponownie sam zapłon i było słychać w środku auta "przelewanie" wody (dźwięk taki jakbyście wylewali garnek wody do ubikacji) no i odpaliłem i chwilkę leciało zimne i zaraz zaskoczyło na ciepłe powietrze. Trwało to chwilę i znów zimne powietrze leci.
Generalnie w 80% leci zimne powietrze a czasem ciepłe, co jest grane? Do niedawna było wszystko OK.
Pozdrawiam
_________________ Diaboł was zeżre!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 13:53, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 14, 2007 18:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ustaw stacyjkę w pozycji zapłon i na panelu klimatronika temperaturę jaka chcesz.
Da sie usłyszeć prace silnika sterującego położeniem klapy w nagrzewnicy .Jeśli chodzi non stop to znaczy ze potencjometr czytujący stan klapy nawala przez co klimatronik nie moze prawidłowo ustawić temperaturę i może sie to objawiać falowaniem nawiewu (raz ciepłe a raz zimne i tak na zmianę)
Dziś sprawdzałem i płynu nie było , dolałem i leci ciepłe powietrze ,kwestia ubytku płynu / lub / zapowietrzenia mi została
[ Dodano: Pon Paź 15, 2007 20:40 ]
Więc na 100% wynikiem zimnego powietrza był brak płynu chłodzącego. Dolałem i jest OK, jednak dość często słychać to "przelewanie" wody w kabinie ,a do tego wydaje mi się że ubywa płynu chłodzącego. Jakieś sugestie? Dodam,że zauważyłem że leci dymek (jakby się coś paliło) z okolic korka wlewu oleju - jednak z samego korka oleju to niejest? Może tam jest nagrzewnica,albo cosik? Też wydaje mi się to niepokojące...
Powracając do tematu wentylatora to po wizycie w ASO Radzionków widać że pracuje na najwyższych biegu. Nie pracuje cały czas na postoju jak dam np. ustawienie na najniższą temperaturę - włącza się bieg najwyższy wentylatora wtedy kiedy jest potrzebne schłodzenie sprężarki.
Mam jeszcze jedno pytanie : czy we wszystkich R75 były podgrzewane lusterka? Jeśli tak to wyraźnie czuć ciepło z takiego lusterka po przyłożeniu łapy?
Kolejne pytanie: przy zimnym silniku biegi I oraz II trochę ciężko wchodzą. Jak się silnik troche zagrzeje wszystko wraca do normy. Obstawiam olej w skrzyni. Jaki tam dokładnie wlać na wymiane?
Powracając do tematu wentylatora to po wizycie w ASO Radzionków widać że pracuje na najwyższych biegu. Nie pracuje cały czas na postoju jak dam np. ustawienie na najniższą temperaturę - włącza się bieg najwyższy wentylatora wtedy kiedy jest potrzebne schłodzenie sprężarki.
No to tak nie powinno być. Ustawienie najniższej temperatury powinno spowodować ząłączenie wiatraka na pierwszym biegu...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
No to tak nie powinno być. Ustawienie najniższej temperatury powinno spowodować ząłączenie wiatraka na pierwszym biegu...
Właśnie - a w ogóle działają Ci dwa biegi? Może zawsze kreci Ci na najwyższych obrotach? Albo podłączyli odwrotnie kabelki i teraz zamiast wyższych obrotów (w przypadku potrzeby schłodzenia silnika) kręci Ci wolniej.
Czy po podłączeniu wentylatora sprawdzali go Testbookiem?
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Moim zdaniem to oni po prostu zamontowali wadliwy wentylator. Jak to tam jest z tym rezystorem Marian? On się przepala prawda? ...i "działa" tylko na wolnym biegu.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 14:42
gipsy2 nie podał ważnej informacji - roku produkcji. Nie jest wykluczone, że miał stary trzybiegowy wentylator, a obecnie zamontowali mu nowszy dwubiegowy z rezystorem. Mam taki przypadek u siebie i:
1. "nowy" (używka) wentylator został podłączony z nową (inną niż stara) skrzynką sterującą bez żadnych przeróbek - wtyczki pasują. Ilości przewodów do wiatraka ze starej i nowej skrzynki są różne.
2. pierwszy bieg mi nie działa - po włączeniu klimy stoi. Może wiatrak, a może złe podłączenie i np. pierwszy bieg został podłączony do schłodzenia silnika a ten chłodzenia nie potrzebuje.
3. wyższy bieg działa - to słychać, widać i czuć...
4. Ja nie montowałem tego w ASO, nie miałem jeszcze wydrukowanych schematów z RAVE i świadomie zaakceptowałem wtedy taki stan i do czasu następnego padu wentylatora nie mam zamiaru wracać do tego tematu:
Po doświadczeniach jazdy w upałach w ogóle bez wentylatora, temperatura silnika, nawet we wrocławskich korkach, nie podniosła się więcej niż milimetr ponad połowę skali. Czyli wentylator jest potrzebny (w CDT) w zasadzie tylko do klimatyzacji.
Dla prawidłowego działania klimatyzacji niezbędny jest przede wszystkim bieg najwyższy - a ten działa.
Marian_K napisał/a:
Rezystor powoduje obniżenie obrotów, więc jak się przepali, to działa tylko wyższy bieg wentylatora.
- dzięki za extra info, bo to znaczy, że jeżeli padnie rezystor to wiatrak będzie działał.
- dzięki za extra info, bo to znaczy, że jeżeli padnie rezystor to wiatrak będzie działał.
Tak, a ten rezystor to nie jest wcale jakiś drogi i kłopotliwy w wymianie.
henryk_w napisał/a:
gipsy2 nie podał ważnej informacji - roku produkcji. Nie jest wykluczone, że miał stary trzybiegowy wentylator, a obecnie zamontowali mu nowszy dwubiegowy z rezystorem.
gipsy2 podaj rok produkcji i wpisz do tematu wątku.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dokładnie o to mi chodziło. Czyli gipsy2 ma uwalony rezystor?
Tak to dla mnie wygląda z jego opisu.
Ten jego opis jest trochę niejasny dla mnie... Może być jeszcze tak, że ma zamienione kabelki od pierwszego i drugiego biegu. Po prostu z opisu nie wynika czy ma dwa biegi, czy tylko 1 (najwyższy).
henryk_w napisał/a:
dzięki za extra info, bo to znaczy, że jeżeli padnie rezystor to wiatrak będzie działał.
Tak, ale tylko na wyższym biegu. Obwód niskiego biegu będzie przerwany - przepalonym rezystorem. (w załączniku rysunek)
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Paź 16, 2007 15:13
Marian_K napisał/a:
Tak, ale tylko na wyższym biegu
- o to mi właśnie chodziło, na wyższym biegu działa niezależnie od tego czy rezystor czy niższy bieg wiatraka padł - na tym polega dla mnie dobra wiadomość. A wyższy bieg mi wystarczy, widziałem R75 z działającym 1-szym biegiem, to w mojej ocenie, z punktu widzenia schłodzenia klimy, to raczej psychologiczny efekt, że działa. Ale to tylko moje zdanie. Nie jestem perfekcjonistą - celem jest działanie klimy.
Natomiast i rezystor i wiatrak mogą być u gipsy2 dobre - wentylator może być źle podłączony.
Dzięki za schemat - dołączę (na wszelki wypadek) do mojego prywatnego RAVE.
na wyższym biegu działa niezależnie od tego czy rezystor czy niższy bieg wiatraka padł
Nie wiem, czy dobrze się rozumiemy - chodzi Ci o możliwość dwojakiej usterki: rezystora i silnika? Tu jest wentylator dwuprzewodowy - nie ma czegoś takiego jak niższy bieg wiatraka (silnika). Niższe obroty śmigła są powodowane rezystorem. Jeżeli on padnie - niskich obrotów nie ma, są tylko wysokie. Jeżeli padnie silnik - nie ma żadnych obrotów (ani niskich ani wysokich).
Usterka silnika może powodować brak niskiego biegu w przypadku silnika wieloprzewodowego. Tam może się "skończyć" szczotka od jakiegoś biegu, ale pozostałe będą działać. (załącznik)
henryk_w napisał/a:
Dzięki za schemat - dołączę (na wszelki wypadek) do mojego prywatnego RAVE
RAVE by henryk_w ? Jak masz tam coś ciekawego to podziel się z nami .
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Auto mam z roku 2000r. więc stary wentylator miałem 3 - biegowy. Śmigło,cała obudowa została orginalna, natomiast ASO przerobiło stary uszkodzony silnik lub/i elektrykę na silnik na 2 - biegowy.
Zasada działania którą zaobserwowałem : pierwszy i wolny bieg u mnie nie działa (często zerkałem przez grill'a na śmigło przy postoju itp.) , włącza się tylko bieg wysoki (słychać go ewidentnie,nawet w kabinie auta) . Na postoju włącza się ten wysoki bieg tylko czasami. Z moich obserwacji wynika,że jeśli rułka od klimy (ta bardzo zimna) robi się delikatnie cieplejsza to wentylator włącza się na wysokim biegu. Czyli poprostu na postoju wentylator włącza się na najwyższym biegu po to aby schłodzić klimę bo wiadomo ,że nie ma powietrza do aby schłodziło układ klimy. Poprostu jak wentylator wyczuje że klima powoli traci swoje właściwości chłodzące to włacza się tylko na wysokim biegu.
W ASO mówili o 2-ch biegach ... musze sie zapytać o ten pierwszy.
Włącz klimatyzację, ustaw temperaturę na najniższą "Lo" i zobacz czy chodzi wiatrak. Powinien chodzić.
Jeżeli się nie kręci - jedź do serwisu i niech w ramach reklamacji sprawdzą podłączając Testbooka i wymuszając pracę wentylatora.
Oczywiście powinien chodzić na niskim biegu, ale nie ma tragedii jeśli chodzi na wysokim - po prostu bardziej hałasuje i tyle.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum