W Twoim aucie, o ile nie jest kombinowane nie masz dwie syreny za zderzakiem, z prawej strony, nad nadkolem Jedna to klakson, druga to alarm. Czasami w autach po dzwonach, zeby bylo taniej podlaczano oba przewody pod jedna syrene. Wiec odlaczenie tego spowoduje, tylko i wylacznie, ze nei bedzie slychac wycia
arturky napisał/a:
Czy siłowniki centralnego zamka ( przewody jasnoróżowy i pomarańczowy ) są powiązane z ALARMEM ?
Nie wiem jak w Twoim. W moim R alarm byl dokladany i silowniki nie maja wplywu na alarm.
Robi sie zagadkowo
Moze tak jak pisze jeden z kolegow, warto by wyciac kable w wiazce w klapie bagaznika i wlutowac nowe. Ja tak zrobilem, 2h sie babralem, ale oplacilo sie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem czy uparte wycinanie wiązki przewodów idącej od prawego nadkola do klapy bagażnika ma sens, skoro odpiąłem w tym miejscu ( prawe nadkole ) kostkę łączącą wiązkę przewodów do tylnej klapy i zamknąłem auto - nadal to samo.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 20:47
A mnie się wydaje, że skoro po grzebaniu w styku maski była chwilowa poprawa, to tam musisz szukać przyczyny. Wypinałeś już ten przycisk, bo z tego co czytam to tylko go czyściłeś i wsadziłeś z powrotem? Naprawa wiązek i styków elektrycznych musi być bardzo dokładna, inaczej albo nie pomoże, albo usterka powróci za chwilę. Wypnij ten czujnik całkowicie i sprawdź czy coś się zmieni.
Wypiąłem tą wtyczkę od tego czujnika i zamknąłem auto - to samo.
Po odłączeniu czujników drzwi , maski i klapy również alarm się załącza.
Problem polega pewnie na zwarciu przewodów poprzez uszkodzoną izolację, teraz tylko dojść na którym odcinku
Alarm czasami się nie załączy po zamknięciu ( rzadko ) stąd wniosek , że styk jest luźny jak gumka w przysłowiowych majtkach i komputer zwarcie traktuje jako nie zamknięte drzwi/klapę, stąd melduje.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 21:55
No jeśli tak sprawa stoi, to faktycznie pozostaje tylko lecieć centymetr po centymetrze każdego z przewodów i szukać zwarcia. Może jakiś elektryk poradziłby sobie szybciej za pomocą miernika, no ale chyba będzie lepiej jak wydrukujesz sobie schematy z rave i podziałasz sam. Powodzenia życzę i rychłego znalezienia usterki
[ Dodano: Nie Paź 21, 2007 21:56 ]
Aha, może jakaś masa jest luźna? W rave są wyszczególnione punkty masowe, więc może na początek to posprawdzaj?
A to nie jest tak, że wypinając czujnik i testując alarm system widzi nie zamknięty obwód przez ten właśnie czujnik i przez to dalej wyje??
Może lepszym rozwiązaniem było by wypięcie czujnika z maski i złączenie przewodów w kostce do czujnika. Tym samym (teoretycznie) zamykasz obwód aczkolwiek nie wiem czy mostkowaniem przewodów czegoś nie uszkodzisz (choć nie sądzę bo podobnie działają czujniki w drzwiach, masce i klapie)
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Wydaje mi sie ze nie. Dopoki nie zostanie zamkniety ostatni element ukladu (drzwi, maska, klapa) to nie zalaczy sie alarm... przynjamniej tak jest w R220 SDi z 99 roku.
Moze byc tak, jak twierdzi thef, masa jest gdzies luzna, gubi ja wybiorczo i wzbudza alarm.
A jak zamkniesz z kluczyka, to nie powinien wyc nieprawdaz?
Pozdrowki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 00:17
TomC napisał/a:
A to nie jest tak, że wypinając czujnik i testując alarm system widzi nie zamknięty obwód przez ten właśnie czujnik i przez to dalej wyje??
Nie wiem jak to jest w klapie i masce, ale krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy więc wypięcie ich powoduje "myślenie" obwodu, że auto jest zamknięte.
które z nich odpowiadają za switch-e drzwi, maski i klapy ?
chcę odpiąć pojedynczo, aby znaleźć na której linii jest zwarcie.
[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 09:44 ]
Przed chwilą zrobiłem próbę rano po nocy ( samochód otwarty stał całą noc w garażu ), zamykam pilotem migają kierunki i wszystko jest OK... czekam... 5 min i nic CISZA - zbyt piękne , żeby było prawdziwe...
Otwieram pilotem, czekam chwilę.
Ponownie wciskam symbol kłódeczki na pilocie, słyszę coś w stylu trrr i za chwilę wyje syrena, na której dźwięk mam już chyba alergię
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak jak odłączyłeś tylną klapę można odłączyć wszystkie drzwi. Zostanie wtedy do sprawdzenia wiązka wewnętrzna. Nie odpisałeś jak zachowuje się lampka sufitowa w czasie gdy zacznie wyć.
Nie wiem jak to jest w klapie i masce, ale krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy więc wypięcie ich powoduje "myślenie" obwodu, że auto jest zamknięte.
Jeżeli tak samo jest w masce, to fakt wycia na odłączonym czujniku wskazuje na jego uszkodzenie.
MaReK napisał/a:
Trrr ktore slyszysz, to silwonik sie moze blokowac... tez tak mialem, az w koncu silek sie spalil
U mnie w R200 było kiedyś tak samo. Problem trrrr rozwiązałem przez montaż osobnych siłowników w drzwiach.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.
Natomiast zwarcie do masy w jednym z czujników powoduje, że sygnał wraca z powrotem do centralki alarmu i ta uruchamia syrenę.
Co do wspomnianego trrr...
Wydaje mi się, że słyszałem je w okolicach tylnej klapy i postaram się odłączyć TAILDOOR LATCH SWITCH w centralce alarmu i sprawdzić czy to faktycznie wina tego siłownika OBY
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:31
arturky napisał/a:
Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.
Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.
Popieram
Oczywiście macie rację. Mój błąd
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Odłączyłem: czarno-czerwony ( Black-Red BR ) TAILDOOR LATCH SWITCH, według schematu z RAVE, ale nie wiem czy on do końca zgadza się z moją sytuacją kolorystyczną przewodów.
To samo syrena wyje, odłączyłem PR ( purple-red ) od TAILDOOR LOCK SWITCH to samo...
Wniosek totalna klapa, i to nie wina klapy... :-(
Rozpiąłem kostki od siłowników centralnego tylnych drzwi, te co wychodzą ze słupka środkowego i wchodzą do tylnych drzwi. Zamykałem to samo.
ehh...
Najgorsze jest to, że kolorystyka przewodów w centralce alarmu nie zgadza się z tą jaką mam z RAVE ( mam dwie : NEW ROVER 200 i ROVER 200 SERIES )
W tych schematach DOOR SWITCH-e są kolorami fioletowo-biały, fioletowo-jasnoniebieski.
U mnie z fioletu jest tylko jeden zapewne ECU POSITIVE FEED oraz fioletowo-czerwony zapewne od switch'a tylnej klapy.
CZY KTOś MA OPIS PRZEWODóW W CENTRALCE ALARMU ROVER 200 1999rok ZGODNY Z MOIM ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 18:33
Drivers door switch-różowo-szary/ Bonet swtch-czarno-różowy/Boot taildoor latch switch-czarno-czerwony/Bott taildoor lock switch Różowo-czerwony.J proponuję rozpinać przy centralce
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Szczególnie zasłużony jest przemo285, którego metoda odpinania kolejno przewodów z centralki alarmu okazała się skuteczna...
To nie drzwi, nie czujnik maski czy też winna w większości postów tylna klapa, a ...
INSTALACJA POD CZUJNIK RUCHU
volumetric signal i volumetric power ( przewody czarno-biały i czarno-brązowy ) umieszczone w pomarańczowej kostce centralki alarmu LUCAS.
Mimo, że nie posiadam tego czujnika w kabinie, ale instalacja jest poprowadzona ( zapewne rozwarta ) i prawdopodobnie nastąpiło zwarcie na tych dwóch przewodach co komputer odczytywał jako włamanie do poczciwego RoVeR-ka.
WIELKIE JOŁ
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum