Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Wymiana rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
ray0579 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 129
Skąd: ZDR / SZCZECIN



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 21:38   [R414] Wymiana rozrządu
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Roverka. W motoryzacji jestem kompletnym laikiem,a auto traktuje jako narzędzie pracy [ma po prostu jeżdzić :) ]
Czeka mnie wymiana rozrządu. Byłem u mechanika w Szczecinie w warsztacie poleconym przez użytkowników tego forum. Powiedziano mi, że będzie mnie to kosztować 730zł.
Chciałem się dowiedzieć czy to faktycznie jest aż tak droga impreza w tym modelu.
Dodatkowo powiedział mi, że konieczna jest wymiana pompy wodnej, bo nie wytrzymuje ona drugiej wymiany paska oraz ze na nowym rozrządzie mogę przejechać do 160tyś.
Mam jeszcze problem z kontrolką otwartych drzwi [ chyba brakuje czujnika ] czy ktoś się orientuje gdzie można coś takiego dostać?

Brt: tak ma wyglądć temat ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 17:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 16, 2007 21:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 21:51   

Odnośnie częstotliwości wymian szczegóły znajdziesz tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18
Co do kosztów, to wydaje mi się, że powinny być niższe. Zależy co dokładnie mechanik chce wymienić. Jeśli pasek, napinacz, pompę wody i wszystkie uszczelniacze to może ta cena nie jest taka zła. Na forum były rozpisane koszty wymiany rozrządu. Skorzystaj z szukajki.
Czujnik drzwi zazwyczaj wystarczy wyczyścić, żeby działał.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Pią Lis 16, 2007 22:52   

jeśli to ten warsztat co myślę to koszty nie będą niższe :( , nawet jeśli uda Ci się taniej części kupić to za robotę skasują 350-400 :(
ostatnio reez coś mówił że swojego naprawia w jakimś ITM, ale nie wiem co ten skrót oznacza i gdzie to jest, może spróbuj sie z nim skontakcić :???:
oczywiście pompę wody na pewno warto wymienić
a z czujnikiem, to jest tak, ze jeśli brakuje to kontrolka nie powinna sie świecić, więc jeśli się świeci, a czujnika nie ma to trzeba przejrzeć kabel, a jeśli się nie świeci to nówka jakieś 20 pln od civica :cool:
chyba, że czujnik jest to wystarczy jak napisał Brt przeczyścić :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ray0579 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 129
Skąd: ZDR / SZCZECIN



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 23:48   

To jest warsztat na Pocztowej AL-EX. Gość bardzo przyjemny, doradził i w ogóle. Tylko naprawdę mnie zaskoczył.Z tego co dojrzałem jak liczy to części w granicy 400, więc reszta to wymiana.Jak na moje wiadomości to trochę drogo.Z drugiej strony to nie chciałbym oddać swojego Roverka do jakiegoś papraka,a w Szczecinie to masa naciągaczy, zwłaszcza jak widzi obcą rejestracje. Wspomniał coś o ewentualnie wymianie uszczelniaczy ale to ponoć groszowe sprawy
_________________
NIGHTFIRE RED 414 SLi http://www.polskajazda.pl...Rover/400/18441
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sob Lis 17, 2007 04:19   

tak właśnie o tym pisałem swego czasu było miło i ok, jak swojego zaprowadziłem na remont sprzęgła to ok wszystko ładnie najpierw wysprzęglanie potem sprzęgło i pięknie się zrobiło, potem oddałem żeby zrobić rozrząd (przy czym jako początkujący użytkownik samochodu z silnikiem serii K poprosiłem o wymianę wszelkiech elementów bez względu na koszty), po pół roku zaczął ciec olej przez uszczelniacze wałków, oczywiście po rozmowie telefonicznej ustaliliśmy, że skoro nie prosiłem o wymianę uszczelniaczy i pompy wodnej to nie została wykonana, (niemniej po oddaniu samochodu do ponownej naprawy Pan Eugeniusz się reklamował, że zawsze zaleca wymianę w/w elementów), po tej rozmowie kupiłem od Tomiego komplet uszczelniaczy i pompę i pasek (bo już miał 20k) i poprosiłem o wymianę (oczywiście za opłatą 360pln z rabatem ;) ) z tym że w związku z tym że mam ręce i po stronie aparatu nic nie ciekło, poprosiłem o wymianę uszczelniaczy tylko od strony rozrządu, choć wszystkie 4 sztuki leżały na siedzeniu i jeszcze 5 litrów petrygo na dolewkę bo wiadomo, że jak się spuszcza to nigdy po zlaniu nie będzie tyle samo, spowrotem dostałem sam samochód, bez powyższych drobiazgów, co mnie śmieszy bo 5 litrów petrygo kosztuje 15-20 plnów, a uszczelniacze wałków ok 30 plnów za sztukę u Tomiego :)
Mam tylko nadzieję że tam gdzie zostały wkręcone posłużą godnie :)
to była ostatnia moja tam wizyta :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
netek 



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 13
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 02:08   

Wg moich wiadomości to b. dużo. Miesiąc temu wymieniałem rozrząd w moim roverku i cena wszystkich części wyniosła 303pln bez pompy wody, z pompą byłoby 430. Ja chciałem z pompą, ale mechanik zapewniał, że jest w idealnym stanie i nie ma potrzeby wymiany. Pasek Conti 84pln, napinacz Ruville 91pln, 4 uszczelniacze na wałki 4x13pln i 2 paski klinowe Gates 22 i 55pln. Koszt wymiany 150pln. A wymieniałem w b. ASO Rovera, więc bez problemu wiedzieli co i jak. U mnie całkowity koszt wymiany rozrządu i pasków klinowych wyniósł 453pln. Ale wcześniej wykonałem kilka telefonów, bo ceny naprawdę znacząco się od siebie różniły.
 
 
ray0579 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 129
Skąd: ZDR / SZCZECIN



Wysłany: Nie Lis 18, 2007 18:14   

Dzięki netek
Więc będę musiał sie rozejrzeć. W Szczecinie raczej nie ma ASO Rovera,wiec wychodzi na to, ze będę musiał go oddać do jakiegoś innego warsztatu :( . Dla mnie to też było dużo.
Nic, pożyjemy zobaczymy. Zabieram się do szukania części i porównywania cen :)
_________________
NIGHTFIRE RED 414 SLi http://www.polskajazda.pl...Rover/400/18441
 
 
 
Tysio
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lis 18, 2007 22:02   

Tak a propos auto naprawy AL-EX to okazało się, że Pan właściciel bardzo miło i sympatycznie przedstawił mi szczegółową wycenę naprawy auta (max. ok. 1600zł). Przy odbiorze okazało się, że to są ceny netto!!! O czym ani słowem nie wspomniał, a wyraźnie pytałem o całkowity! koszt naprawy. Cena brutto wynosiła ok.2100zł!!! Po dość burzliwej negocjacji zapłaciłem ok.1900zł, ale Pan odmówił wystawienia faktury. Po remoncie okazało się, że cieknie olej i nie wszystko jest zrobione tak jak być powinno za tą cenę.
Szczerze odradzam!!!

Ray0579 jak już dokonasz wymiany rozrządu to napisz gdzie został zrobiony i jaki był koszt wymiany.

Dodam jedynie, że byłem na sprawdzeniu turbiny w AUTO ARS, który również zajmuje się serwisem ROVERA i myślę, że jest godny polecenia. Miła i fachowa obsługa. Niestety nie znam ceny wymiany rozrządu.

P.s. Radzę nie przyznawać się mechanikowi, że jest się laikiem w temacie motoryzacji, gdyż może to wpłynąć na cenę naprawy auta :mrgreen:

Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu warsztatu
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 19, 2007 15:21   

No to już tłumaczę. To normalna cena. Ja też szykuję się do kompletnego remontu/wymiany rozrządu tj.
1. pompa wody 111 zl
2. napinacz rolka pasek 219 zł
3. uszczelniacze 2x od wałków rozrządu 1x wał korbowy (to naprawdę warto wymienić !! ) 170
robocizna 200 zł

Koszt w moim przypadku z robocizną ok 700 - 750 zł tak więc podobnie.
Wiesz to nie jest aż tak dużo za taką naprawę. A jest różnica jak ktoś paski wymienia same to wiadomo że będzie taniej.
Pozdrawiam.

PS. Dobra rada
Tysio napisał/a:
Radzę nie przyznawać się mechanikowi, że jest się laikiem w temacie motoryzacji, gdyż może to wpłynąć na cenę naprawy auta

do tego może dojść że niewymienią ci tego co chcesz lub zrobią na odwal.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Lis 19, 2007 15:36   

greg_szczytno napisał/a:
To normalna cena

to nie jest normalna cena

greg_szczytno napisał/a:
napinacz rolka pasek 219 zł

wystepuje tylko napinacz i pasek--w porywach to 170zł

greg_szczytno napisał/a:
uszczelniacze 2x od wałków rozrządu 1x wał korbowy (to naprawdę warto wymienić ) 170

zgodze sie ze warto wymienic ale koszt tych uszczelniaczy to gora 40zł
 
 
 
netek 



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 13
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lis 19, 2007 16:29   

greg_szczytno napisał/a:
To normalna cena


Również jak wyżej napisał Lechos uważam, że to stanowczo za wysoka cena. Ja o swoich cenach napisałem wcześniej i wysoka cena naprawdę nie znaczy wysoka jakośc, a nawet rzadko tak bywa.
Po prostu trzeba wcześniej podzwonic i popytac, poswięcic pół godzinki i znalezc warsztat, gdzie wykonają usługę w optymalnej cenie. Koszt wymiany nie powinien przekraczac 150pln :wink:
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 20, 2007 08:38   

To tak tylko apropo
Lechos napisał/a:
greg_szczytno napisał/a:
uszczelniacze 2x od wałków rozrządu 1x wał korbowy (to naprawdę warto wymienić ) 170

zgodze sie ze warto wymienic ale koszt tych uszczelniaczy to gora 40zł


Tak uszczelniacz wałka rozrządu 40 x 2 no i do tego uszczelniacz wałka korbowego w zależności od firmy (preferowane przez serwisy nawet do 140 zł - inne montowane w różnych autach od 40-50 do około 100) wybierasz sam. :)

Sam tych cen nie wymyślam. Jestem po rozmowach z trzema sklepami no i konsultacji z www.tomateam.pl i tak to wychodzi niestety.
A oto przykłady z powyższej strony

Uszczelniacz wału korbowego LQX100040 134.41 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu LUC100290 30.65 PLN
Pompa wody VKPC87401 146.38 PLN
Pasek rozrządu z napinaczem (zestaw) DAYCO 171.17 PLN
Rolka napinająca paska rozrządu 102.78 PLN

Rolkę wziąłem jakąś pierwszą z brzegu. Tak to wygląda. Ja znalazłem te same części tzn o tych samych kodach trochę taniej ( zmieściłem się w kwocie 500 zł dokładnie czterysta siedemdziesiąt coś tam :) szczególnie ten uszczelniacz korbowego wziąłem z niższej półki za 44 zł ) ale to tylko moje skromne gdybanie :cool:

Pozdrowienia.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Lis 20, 2007 09:02   

co do serwisow to juz tu bylo wiele pisane o ich fachowosci i cenach z kosmosu, a co do sklepow to wiadomo, ze kazdy sprzedawca wciska drozsze -co nie znaczy ze lepsze
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 26, 2007 12:13   

Lechos miałeś rację więcej pod adresem http://www.roverki.pl/for...9a5d4315#155480
 
 
 
ray0579 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 129
Skąd: ZDR / SZCZECIN



Wysłany: Sro Lis 28, 2007 19:42   

Popytałem, pojeździłem i niestety większość odpowiedziało mi, że koszt całkowity z pompą będzie wynosił około 750zł [łącznie z uszczelniaczami]. Może go tylko obniżyć pominiecie wymiany pompy wodnej, jeśli ta będzie w dobrym stanie. Tylko nie wiem czy obojętnie na stan wymieniać czy nie.
W sumie zdecydowałem się na wymianę w Auto Ars w Szczecinie na Krakowskiej.
Czy ktoś już tam coś naprawiał?
_________________
NIGHTFIRE RED 414 SLi http://www.polskajazda.pl...Rover/400/18441
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 28, 2007 20:46   

pompę wymień niezależnie od stanu ;) i uszczelniacze też. Będziesz miał spokój na dłuzszy czas ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lis 29, 2007 00:52   

w al-ex zdaje sie ze ceny poszly w gore w dosc krotkim czasie. z tego co pamietam to Steryd zmienial rozrzad kilka miesiecy po mnie i juz placil wiecej. ja natomiast chcialem wymienic tam cukierki, jednak ceny ich juz byly dosc duze (porownujac do tej jakie placil Steryd za wymiane wszystkich tuleji kilka m-cy wczesniej), wiec pojechalem do polmozbytowego 'twoj auto serwis'
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 29, 2007 07:51   

No dobra wracając do tematu jak pisałem powyżej można jednak trochę taniej to wszystko zakupić u mnie wyszło tak

Zakup części bez problemu:
Uszczelniacz wału korbowego 42,09 PLN (niemiecki zamiennik)
Uszczelniacz wałka rozrządu 2x 11,10 PLN (to samo)
Pompa wody 105,67 PLN
Pasek rozrządu BOSCH 91,24 PLN
Rolka napinająca 115,09 PLN (napinacz ręczny)

A wymiana 200 zł sami pododawajcie. W sobotę 1 grudnia wymieniam wszystko to w poniedziałek będzie informacja czy wszystko jest ok.

POZDRAWIAM

PS. obserwuj również mój post http://www.roverki.pl/for...9a5d4315#155480
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 11:28   

Cytat:
Pasek rozrządu z napinaczem (zestaw) DAYCO 171.17 PLN
Rolka napinająca paska rozrządu 102.78 PLN

Czyli kupiłeś dwie rolki napinające (jedna w zestawie, a druga luzem)?

[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 11:29 ]
Tysio napisał/a:
Po remoncie okazało się, że cieknie olej i nie wszystko jest zrobione tak jak być powinno za tą cenę.
Szczerze odradzam!!!

Zamieściłeś swoją opinię na stronie klubowej w dziale "części i warsztaty"?
Jeżeli nie, to zachęcam.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 04, 2007 11:35   

piter34 napisał/a:
Cytat:
Pasek rozrządu z napinaczem (zestaw) DAYCO 171.17 PLN
Rolka napinająca paska rozrządu 102.78 PLN

Czyli kupiłeś dwie rolki napinające (jedna w zestawie, a druga luzem)?


Hehe nie to taki zonk wyszedł :oops: rolka napinająca jest tylko jedna a w sklepie wciskali mi jeszcze że jest i rolka napinająca i prowadząca czy coś takiego. Kupiłem tylko jeden napinacz.
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414 1.4Si 97r] wymiana rozrządu
budyn26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Czw Sie 20, 2009 21:01
Kunce
Brak nowych postów [R414] wymiana uszczelniaczy na wałkach rozrządu
przemo119 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Lip 16, 2013 09:00
mastersik
Brak nowych postów [R414] PASEK ROZRZĄDU
cige Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Lis 13, 2007 21:52
sTERYD
Brak nowych postów [R414] Uszczelniacz wałów rozrządu
Usczelniacz po angielsku
wutang81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Mar 15, 2009 23:56
sTERYD
Brak nowych postów [R414 1.4 98r]Po wymianie rozrządu samochód nie chodzi.
Julian85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Maj 16, 2010 21:00
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink