Forum Klubu ROVERki.pl :: [R118] Wymiana uszczelki pokrywy zaworow
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 23:00
[R118] Wymiana uszczelki pokrywy zaworow
Autor Wiadomość
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Gru 20, 2007 21:45   [R118] Wymiana uszczelki pokrywy zaworow
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: > 2006

Witam niedlugo bede wymienial tytulowa uzczelke, dowiedzialem sie ze jest jakas specjalna kolejnosc przykrecania i odkrecania srub. Zna ktos te tajemnice i moze zdradzic?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 20, 2007 21:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Gru 20, 2007 21:53   

Od środka na zewnątrz na przemian. Kolejności dokłądnie nie pamietam ale cos takiego :mrgreen: Ktoś ma zapewne dokładniejszy opis to zapewne zarzuci ;)

12 6 4 2 8 10

11 7 1 3 5 9
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 21, 2007 14:27   

Kamil Luczak, rysunki z kolejnością dokręcania śrub oraz wskazanym momentem znajdziesz w RAVE. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Gru 21, 2007 23:21   

Wedlug RAVE pokrywe zaworow silnika 1.8 VVC z MGF (mysle ze u Ciebie jest tak samo) przykreca sie w kolejnosci jak na zdjeciu, z sila 9Nm:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 18:26   

michalswiatek napisał/a:
z sila 9Nm:


mały Off: z momentem 9 Nm ;) a pozatym piękny rysuneczek :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 18:54   

racja, racja :oops:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 20:24   

a jesli nie mam klucza dynamometrycznego, to mniej wiecej z jaka sila przykrecac sruby ? Jak Coregatabs, z sila wodospadu ? :razz:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 22, 2007 22:32   

trudno powiedziec, mysle ze kluczem z grzechotka 1/4 cala to tak z wyczuciem, zeby nie poprzeciagac gwintow, to jest alu wiec trzeba uwazac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 22:36   

Kamil Luczak napisał/a:
a jesli nie mam klucza dynamometrycznego, to mniej wiecej z jaka sila przykrecac sruby ? Jak Coregatabs, z sila wodospadu ? :razz:
dokręcaj na żyłę !! ! a robi się to tak , stawiasz lusterko i patrzysz w nie jednocześnie dokręcając śruby jak zobaczysz w lusterku żyłę na czole to będzie dobrze dokręcone :grin: tak z wyczuciem dokręć i powinno być ok :ok:
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 23:45   

Zyla pojawia sie juz przy 6-7 Nm, aby uzyskac 9 Nm powinna byc dobrze widoczna i mocno czerwona :wink:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 11:01   

no to jest problem bo mam dwie na czole :P Dzieki panowie, zdam relacje dzis wieczorem czy sie powiodlo czy nie :)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 23, 2007 12:45   

9Nm to trzeba naprawdę z wyczuciem dokręcać ;) Ostatnio dokręcałem koła dynamometrycznym ustawionym na 130Nm a później z ciekawości strawdziłem krzyżakowym i mniej wiecej włąśnie krzyżakowym dokręcając koła uzyskuje się moment rzędu 130 - 140Nm ;) A te 9Nm to jak AndrewS pisze grzechotką 1/4" i bez przesady ciągnąć ;) najlepiej jedną ręką i powinno być ok ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R118] Nietypowy problem
Gość Rover serii 100 8 Sob Sty 09, 2010 18:11
kaaaziuu
Brak nowych postów [R118] Grzejacy sie silnik
kamil_luczak Rover serii 100 10 Pią Sty 11, 2008 11:47
piter34
Brak nowych postów [R118] Czujnik włącznika wentylatora chłodnicy
kamil_luczak Rover serii 100 2 Wto Sty 15, 2008 15:19
Mariusz418
Brak nowych postów [R111] Wymiana oleju
Jakiego oleju użyć, ile??
cycu Rover serii 100 4 Wto Kwi 17, 2007 13:40
Gość
Brak nowych postów [R111] Wymiana wahacza
koli1222 Rover serii 100 1 Pią Lut 27, 2009 16:47
Firq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink