Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 214i 8v 97] Walka z płynem chłodniczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ROVER 214i 8v 97] Walka z płynem chłodniczym
Autor Wiadomość
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:28   [ROVER 214i 8v 97] Walka z płynem chłodniczym

Od kupna samochodu tj. 3 miesiecy walcze z uciekajacym plynem chlodniczym. Przeczytalem wszystkie posty z tego forum dotyczace tego problemu. Sprawdzona zostala uszczelka kolektora ssacego, uszczelka pod glowica, wszystkie przewody, nagrzewnica - WSZYSTKO OK!. Plyn nadal ubywa ;-( Gdzies przeczytalem, ze powodem moze byc takze termostat lub pompa wody. Z termostatem jest chyba wszystko ok, poniewaz wsakazowka znajduje sie troche ponizej polowy, samochod ladnie sie nagrzewa. Jak moge sprawdzic czy powodem nie jest pompa wody?? Gdzie moge zaobserowawac ewentualny wyciek? aha jeszcze jedno, moze to i troche glupie ale zaobserwowalem. tzn. zauwazylem, ze spaliny mojego roverka dziwnie pachna ;-) Pomoc mile widziana
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sob Sty 05, 2008 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:33   

jak sprawdzałeś uszczelkę ? jaki to zapach ?, sprawdz czy nie gubisz tłumikiem , możliwa usterka uszczelki , pompe sprawdzisz po przez demontaż osłon rozrządu .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:35   

Uszczelka zostala wymieniona. Jezeli chodzi o zapach jest jakby lekko slodkawy

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 18:40 ]
Po kupnie samochodu wymienialem rozrzad, mechanik wiedzial, ze plyn gdzies ucieka, mysle, ze przy wymianie zauwazylby ewentualny wyciek z pompy. :(
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 19:31   

Czy przy wymianie uszczelki sprawdzano szczelność głowicy? Może być tak, że głowica jest pęknięta, płyn jest spalany i stąd jego ubytek i słodkawy zapach spalin, czego oczywiście nie życzę.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 05, 2008 19:38   

Mechanik wiedzial, ze sa ubytki plynu, stad prosilem o wymiane uszczelki pod glowica, mysle, ze jezeli bylaby popekana zauwazylby to. Ubytki plynu nie, sa jakies ogromne, po prostu po przejechaniu np. 1000 Km musze dolac troche plynu. Myslalem jeszcze o dolaniu do plynu jakiegos dobrego uszczelniacza. Co o tym myslicie?

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 19:50 ]
Pozatym slyszalem, ze jezeli jest pekniecie glowicy samochod dymi na bialo. Teraz mamy zime i oczywiscie na zimnym silniku roverek sobie troche pokopci na bialo, ale wystarczy pare Km i wszystko jest ok.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:01   

strala1 napisał/a:
mysle, ze jezeli bylaby popekana zauwazylby to
Oj, raczej nie ;) .
strala1 napisał/a:
Pozatym slyszalem, ze jezeli jest pekniecie glowicy samochod dymi na bialo.
To fakt, ale to przy większych ubytkach, przy mniejszych może być niezauważalne. No miejmy nadzieję, że moja wersja się nie sprawdzi.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:03   

Co myslisz o zastosowaniu uszczelaniacza?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:07   

Cytat:
Co myslisz o zastosowaniu uszczelaniacza?
Nie wypowiem się niestety konkretnie. Sam nie próbowałem, a opinie słyszałem różne - jedne, że to dobra sprawa, inne, że można sobie nie to uszczelnić co potrzeba. Jak dla mnie, najlepiej byłoby znaleźć przyczynę i zlikwidować ją bez "magicznych proszków". Skoro wiele Ci nie ubywa, to możesz na razie jeździć i szukać wycieku.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:09   

Dzieki wielkie za pomoc, mam jeszcze jedno pytanko, jezeli to glowica to czy sa jeszcze jakies inne objawy?

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 20:11 ]
aa i jeszcze jedno, czy wyciek moze byc spowodowany jakims problemem z termostatem?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:17   

Objawy przy pękniętej głowicy są takie same jak przy uszczelce, tzn. w zależności od miejsca uszkodzenia albo olej w płynie chłodniczym, albo na odwrót, czasem dymienie na biało, ubytki płynu, okresowa praca na 3 cylindry itp. itd., konfiguracji może być wiele. Wyciek może być spowodowany nieszczelnością w każdym praktycznie miejscu układu chłodzenia - węże, chłodnica, pompa wody itp. Żeby zyskać jakąś pewność co do uszczelki głowicy i samej głowicy, można zbadać zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Zrobią Ci to w dobrym zakładzie ewentualnie można zrobić to samemu za pomocą testu ze sklepu dla akwarystów.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:20   

jeżeli chodzi o to badanie, bylo wykonywane w warsztacie.... Wynik- wszystko OK

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 20:21 ]
W takim razie mozna wykluczyc glowice?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:28   

strala1 napisał/a:
jeżeli chodzi o to badanie, bylo wykonywane w warsztacie.... Wynik- wszystko OK

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 20:21 ]
W takim razie mozna wykluczyc glowice?
Myślę, że na 99% (a może i 100) można wykluczyć zarówno głowicę jak i jej uszczelkę, pod warunkiem, że płyny się również nie mieszają. Szukaj nieszczelności, pooglądaj wszystkie węże, chłodnicę itp., szukaj białych zacieków. Może mechanik zrobiłby Ci też test ciśnieniowy układu?
 
 
craszan1 



Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 9
Skąd: Mazury



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:32   

Ja miałem taki przypadek że, po przejechaniu klkuset kilometrów, zbiorniczek od chłodnicy robił się pustawy, począkowo dolewałem płynu, ale w końcu zaczęło mnie to lekko denerwować. Mój mechanik stwierdził, że gdyby płyn chłodniczy dostawał się do układu spalającego, wtedy samochód powinen kopcić białym dymem. Na szczęście nic takiego się nie działo. Pewnego razu będąc na stacji benzynowej, kupiłem proszek uszczelniający. Po jego wsypaniu, płyn jeszcze trochę znikał, ale różnicę było już widać gołym okiem. Kupiłem jeszcze jedną saszetkę proszku, i znikanie płynu się skoczyło. Przejechałem z 10 tyś. km i nic nie musiałem dolewać.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 07, 2008 16:40   

Dolałem uszczelniacz firmy K2, poinformuje was o rezultatach ;-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 15, 2008 15:47   

strala1 napisał/a:
Dolałem uszczelniacz firmy K2, poinformuje was o rezultatach ;-)

Jakie są rezultaty?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:46   

Przejechałem już około 2 tys. km i płynu przestało ubywać
 
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:17   

Miałem ten sam problem, tylko mi tego płynu uciekało bardzo dużo. Dolałem płyn uszczelniający i problem zniknął :)
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:59   

a czy w płynie pływa ci też taki syf po wlaniu uszczelniacza?
 
 
 
Pietryk 



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 23:26   

Mi nic nie pływa, czyściutko jest.
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 19:32   

uszczelniacz pomogl polecam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214] olej z płynem chłodniczym w filtrze powietrza
Robert93 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Mar 22, 2014 17:41
paolinio
Brak nowych postów [Rover214i 1.4 97r]problem z płynem chłodniczym
pawel123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lut 19, 2008 10:07
AndrewS
Brak nowych postów [Rover 25] Olej w płynie chłodniczym
Castielize Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Mar 18, 2012 16:58
Castielize
Brak nowych postów [Rover 25] Walka z pompą
Cezool Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Sie 23, 2013 22:03
zdzichu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink