Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z nagrzewaniem silnika i ogrzewaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z nagrzewaniem silnika i ogrzewaniem
Autor Wiadomość
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:11   

Też stawiam na uszkodzony terostat.
To że w zimnej wodzie się zamyka a w ciepłej otwiera nie oznacza, że jest dobry. Trzeba by wprowadzić laboratoryjne warunki żeby to sprawdzić. Termostat otwiera się i zamyka w ściśle określonym przedziale temperatury, w każdym typie silnika innym, więc takie domowe testy niczego nie dowiodą.

Pozdrawiam i również stawiam na termostat.
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:12   

Ja sie podlacze do pytania, tylko ze troche inaczej ono bedzie brzmialo niz w temacie:P Czy jesli nawiew dosc slabo dmucha to jest to wina wiatraka? I czy jak bede chcial wymienic termostat to znaczy ze musze zlac plyn chlodniczy, tak?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:51   

Zientas napisał/a:
To że w zimnej wodzie się zamyka a w ciepłej otwiera nie oznacza, że jest dobry


oczywiscie, ale przeczytales pewnie zalacznik z mojego posta ??
tam sa podane temperatury przy jakich ma sie rozpoczac otwieranie wiem ze nie konkretnie dla tego silnika

Zientas napisał/a:
Trzeba by wprowadzić laboratoryjne warunki żeby to sprawdzić.


ze co ?? to w silniku musza byc wlasnie takie warunki ze to wszystko dziala :-)
jesli garnek z woda plus termometr to dla Ciebie laboratoryjne warunki to OK

Zientas napisał/a:
Termostat otwiera się i zamyka w ściśle określonym przedziale temperatury, w każdym typie silnika innym, więc takie domowe testy niczego nie dowiodą.


te temperatury sa wlasnie podane, a my rozmawiamy o silnikach rovera
wiem ze moj plik odnosi sie do 1.4 Serii K
wiec temp dla 600 trzeba poszukac w rave
nawet gdyby te temperatury sie troche roznily to nie wprowadza az takiego wadliwego dzialania silnika
takie objawy powoduje juz ewentualne skrajne uszkodzenie termostatu takie jak opisal String

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 18:53 ]
Kamil Luczak napisał/a:
czy jak bede chcial wymienic termostat to znaczy ze musze zlac plyn chlodniczy, tak?


no oczywiscie, spora czesc wyleci
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 21:42   

String, czyli widzę, że wszystko OK :D :brawa: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 01:19   

Kamil Luczak napisał/a:
Czy jesli nawiew dosc slabo dmucha to jest to wina wiatraka?

jeśli jest mocno zasyfiony filtr przeciwpyłkowy to też będzie ledwo chuchał ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 12:50   

Brt napisał/a:
String, czyli widzę, że wszystko OK :D :brawa: ;)

Tak oczywiście :mrgreen: :mrgreen:
Zrobiłem małą przebieżkę samochodem i wszystko jest super. Nadwyżka płynu ze zbiorniczka wyrównawczego zeszła do układu, wszytko się ładnie rozgrzało. Nie pamiętam czy od nowego tak szybciutko wchodził na właściwą temperaturę i tak ładnie grzał. Miód - malina.
Ceną (oprócz wkładu finansowego) jest pracowicie spędzona sobota oraz pozdzierane ręce - bo żeby wymienić termostat, to normalnie trzeba mieć zapędy ginekologiczne.

Ad Rem - BRT wielkie dzięki za radę i sorry za niepokojenie :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BarniLee 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 32
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 20:56   

Nic mi nie pozostalo jak wymienienie tego termostatu z tego co mi sie udalo wywnioskowac. Jutro bede zamawial albo na necie albo jak bedzie przystepna cena to umnie w jakims sklepie.Jak mi sie uda wymienic to napisze(ale pewnie troche czasu minie).
_________________
"...Ja Żyje Jak Chce I Nic Nie Muszę Bo Mam Czystą Dusze...."
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 08:05   

Witam
STRING napisz, ile kilometrów musisz przejechać żeby wskazówka wskoczyła na niebieskie pole? Zauważyłem u sibie,że przy ustawieniu pokrętła na zimne powietrze nagrzewa sie szybciej.
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 08:34   

Niebieskie pole? Nie mam takiego :twisted: :mrgreen: :razz:
A przyznam się szczerze że nie wiem po ilu kilometrach podnosi mi się wskazówka. Na pewno po przejechaniu 10km mam już ciepło w samochodzie i wskazówka siedzie w połowie skali - więc wszystko OK :mrgreen: :mrgreen:

A odnośnie pokręteł ciepło - zimno przeczytaj ten wątek.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BarniLee 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 32
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 18:11   

Wczorajszego dnia wymienilem termostat.Efekt wrecz nie samowity.Bardzo sie ciesze z tego zakupu.

A w jakiej pozycji prawidlowo powinna być wskazowka temp?bo tak na moje oko jest troche wyzej nic powinna(choc stwierdzic tego nie moge gdyz 1 raz od dawna widze full auto nagrzane).
_________________
"...Ja Żyje Jak Chce I Nic Nie Muszę Bo Mam Czystą Dusze...."
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 21:33   

:lol: :brawa: :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z nagrzewaniem wnętrza
frycus1 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lut 14, 2009 16:23
frycus1
Brak nowych postów [R620] Problem z ogrzewaniem
maG_xx Rover serii 600, Honda Accord 17 Sro Lis 28, 2007 13:06
piter34
Brak nowych postów [R620] Dziwny problem z ogrzewaniem??
Crazy Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Maj 05, 2010 15:38
mechow
Brak nowych postów [R620] Problem z ogrzewaniem tylnej szyby
siema977 Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Sty 04, 2010 22:52
thef
Brak nowych postów [R620] Problem z pracą silnika
krawiec17 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Sie 16, 2010 20:36
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink