Jak kupiłem to do zrobienia miałem:
pełna diagnostyka silnika (ciśnienie sprężania, rozrząd, turbina, itd) 270zł
regulacja pompy, kąta wtrysku, ogólnie całego silnika 90zł
świece żarowe (wszystkie 4 wymieniłem bo tylko jedna sprawna) 120zł-sam wymieniałem
paski rozrządu (standard dla każdego auta)
turbo - było zajeżdżone jak kupiłem-600zł
olej (jak wyżej) z wymianą razem z paskami rozrządu i ich wymianą, oraz wymianą turbo 800złczyli razem już będzie 1880zł
filtry - wszystkie możliwe (mogłem nie wymieniać, ale dla pewności... lepiej zapobiegać!) jakieś 120zł
przekaźnik świec
przekaźnik chłodnicy, czy jak to sie zwie
silnik tylnej wycieraczki, ramie wycieraczki, wycieraczka, oraz wtyczka do silniczka od tylnej wycieraczki-70zł z emblematami +paliwo za 30zł na dojazd po części (wszyscy są szczegółowi, to ja też będę) - po prostu tego nie było w samochodzie jak kupowałem.
emblematy rovera
linka otwierania maski, zepsuła sie jak kupiłem autko
akumulator chociaż nie musiałem, wolę mieć nowy bosha, niż jakieś nie wiadomo co
ponadto trochę się pomęczyłem ze rdzą, kilka wtyczek zaśniedziało, więc je zregenerowałem.
kapcie 560zl nowe zimówki Dębicy (kupujcie w necie, bo opony są czasami 2 razy tańsze niz w normalnym sklepie)
wydałem więc około 2800zł bez opon, i to są wydatki których sie spodziewałem, auto kupiłem w fatalnym stanie w Niemczech za małe pieniądze. Napraw się spodziewałem. Samochód to Rover 420D
Z tym drążkiem to jest MEGA dziwny problem ponieważ NIE występuje on jako część zamienna dostępna w Polsce, Czechach albo w Niemczech.
Brt dobrze kojarzy a co niektórym opisywać tego nie będę. Wystarczy użyć szukajki a dowiecie się reszty a wszelakie komentarze proszę sobie zachować dla siebie. Znajdziecie, przeczytacie, zrozumiecie.
Nadmienię tylko że szykuje się nowy drążek, który i tak nie pasuje ale wystarczy go troszkę przyciąć i będzie git.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Jak dasz gwarancję że ten używany po 3 miesiącach też nie dostanie luzów to z chęcią
Ja po przeróbce mam nowy przegub kulowy w drążku z gwintem ze starego.
Tak jak wspomniałem sprawa jest rozwojowa i czeka mnie wymiana na drążek z Concerto który jest za długi o ok 15mm, więc się przytnie i po sprawie.
Zresztą EOT
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sro Sty 09, 2008 08:50
Ja swój R-75 mam od września 2006 r. i od tego czau wydałem:
zaraz po zakupie biorąc pod uwagę że samochód był z Italii
to naprawa blacharsko lakiernicza i i robocizna za wymianę filtrów, i płynów 900,-zł ( wtym płyn do chłodnicy)
zakup kpl opon zimowych 820,zł
2 razy wymiana filtra paliwa i oleju i zakup oleju ok. 300,- zł
wymiana klocków hamulcowych przód i czujnika ( wymiany dokonałem sam) części 145,-zł
Wymiana koła Pasowego koszt koła to o ile pamiętam 580 zł a wymiana 70 zł czyli 650,- zł
wymiana czujnika abs i kontrola na kompie ok 300,zł
zakup tapicerki drzwi ( boczka) 50,-zł
Razem daje sumę 3.165,- zł nie wliczając paliwa
Ale coś wam powiem JAKI komfort jazdy.
To na razie tyle co pamiętam.
Do zrobienia na chwilę obecną:
- wyciek płynu chłodzącego na kolanku z bloku silnika do termostatu (dostęp praktycznie niemożliwy (może mechanik przy okazji da radę) - więc na razie nie ruszam i dolewam płynu.
- uszczelniacz półosi (wyciek ze skrzyni biegów)
- najprawdopodobniej wymiana przegubu
- zaprogramowanie 2 pilota + dorobienie kluczyka
- komputerowa diagnostyka silnika + kąt wtrysku
- wymiana lewego reflektora przedniego (jest cały pożółkły - mam nadzieje że przejdzie badanie techniczne)
- wymiana luźnego elementu na wahaczu tylnym (część posiadam)
Na razie tyle zauważyłem
I na razie wystarczy - jak coś mi się przypomni to dopiszę
Sumowac mi się nie chce, bo nie lubię
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
domin29 [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 09, 2008 18:51
Witam. Pierwszy raz na forum i od razu temat mi się spodobał, bo Roverek właśnie wyjechał od mechanika
Sprowadzony i zarejestrowany 09.2007 (koszt całk.8200PLN+ubezp.) Od tego czasu:
-sprzęgło (komplet +robota) 820 PLN
-klocki hamulcowe tył: 60 PLN
-naprawa alternatora (łożyska) + wymiana pasków 250 PLN
-zimówki na przód( bo z tyłu dobre) 320 PLN
-filtr powietrza 40 PLN
-pare drobiazgów typu wycieraczki,kołpaki,gaśnica,środki pucujące ok.200 pln
-i ostatnie: kapitalka silnika ( 1 tuleja do wymiany+szlifowanie wału+planowanie głowicy+pierścienie+uszczelki+płyny) 2500 PLN
Razem:trochę ponad 4200pln ale teraz Roverek praktycznie jak nowy
p.s.
Korzystając z okazji: Baardzo potrzebujęczujnik temperatury wody(ten z czarną wtyczką), bo nie idzie go dostać. Może ktoś ostatnio wymieniał i wie gdzie go kupić ( tam gdzie pytałem mają tylko te z brązowa wtyczką)
Pozdrowienia dla fanów marki.
domin
R214i 1.4 8V r.97
Albo skontaktuj się z www.tomateam.pl - Tomi ma dość duży wybór czujników, nawet jeśli nie ma ich w jego sklepie internetowym.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Razem 5500 co daje nam 12 groszy za km i tak to się powinno liczyć a nie na miesiące:)
Olej itp to koszt utrzymania wiec nie widze powodu by o nim nie pisac.. za OC+AC+Assistance Rozszerzony 1850 zł z ubezpieczeniem domu w pakiecie (Hestia)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam no to ja podsumuje moje wydatki na auto kupione pół roku temu w sierpniu 2007:
Przejechane 6000km
Nowy alternator - 150
Nowy rozrusznik - 150
Chłodnica + płyn + termostat + filtr powietrza / paliwa z wymianą ok 500zł
Opony zimowe + felgi stalowe 800zł
Wymiana 1 poduszki silnika 100zł
Przetarty kabel ABS
Wymiana łożyska piasty w prawym przednim kole łącznie 250zł.
Na ten rok zostają mi opony letnie, poprawki lakiernicze oraz nagłośnienie i będzie cacy jak się nic więcej nie popsuje, auto jest po przeglądzie u moich mechaników i na razie nic więcej nie wypatrzyli.
nie licząc paliwa to ja wydałem od Sierpnia ok 50 zł za uszczelkę pod pokrywę zaworów, 30 zł za spawanie wydechu, 60 za świece zapłonowe czyli jakieś 140 zł,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum