Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all] Nagrzewanie silnika na postoju zabronione?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 11:48
[R all] Nagrzewanie silnika na postoju zabronione?
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 12, 2008 13:51   

Senn napisał/a:
Nie zgodze sie tez z Maciejem ze martwi sie o cisnienie oleju na zimnym silniku. Akurat wtedy jest odpowiednio duze. Widze to na swoim wskazniku cisnienia. Wraz ze wzrostem temperatury maleje i to na tyle ze nawet na 6krpm jest mniejsze niz na 1krpm na zimnym.

A gdzie masz ten czujnik?
Z Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że odpowiednio duże ciśnienie jest tylko gdy silnik jest zimny, więc cały czas powienien być zimny (no bo jest odpowiednio duże, a potem maleje)...
Senn napisał/a:
Zreszta znasz swoj motor i wiesz od jakich obrotow ma "lekko". Wedlug mnie jezeli jest zimny to pod obciazeniem powinien pracowac w zakresie obrotow kiedy ma "lekko"

I znów subiektywne odczucie - "lekko"...
Trudno z czymś takim polemizować, bo jak dla mnie to zawsze będzie "lekko" tylko, gdy skrzynia jest na luzie, bo wtedy nie ma obciążeń i mu lekko, ale auto jest stworzone do jeżdżenia, a nie stania na luzie. ;)

Ale jeśli chodzi o subiektywne wrażenia to dla mnie 623 "lekko" przyspiesza od 4 rpm...
Natomiast jedzie bezproblemowo od 2 rpm. :)
R827 ma te dwa progi niżej, bo na 3 rpm i 1,5 rpm. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 12, 2008 13:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 00:23   

maciej napisał/a:

A gdzie masz ten czujnik?
Z Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że odpowiednio duże ciśnienie jest tylko gdy silnik jest zimny, więc cały czas powienien być zimny (no bo jest odpowiednio duże, a potem maleje)...


Maciek czujnik mam w odpowiednim miejscu, a konkretnie na wsporniku filtra oleju. Ksiazka podaje ze dobry silnik K trzyma cisnienie 7 bar. Na zimnym zawsze tak jest, ale na cieplym jest 4 :)

Cytat:

I znów subiektywne odczucie - "lekko"...
Trudno z czymś takim polemizować, bo jak dla mnie to zawsze będzie "lekko" tylko, gdy skrzynia jest na luzie


Nieprawda, chyba że nie słyszysz silnika. Doskonale wiadomo kiedy silnik sie meczy, a kiedy nie. Zdaje sobie sprawe ze wiesz o czym mowie, a jezeli nie to zapraszam na przejazdzke i pokaze Ci o co chodzi.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 21:24   

Senn napisał/a:
Nie sadze jesli mowisz o dwu litrowym silniku.

Ty nie możesz sądzić, co można wnioskować z Twojej wypowiedzi :lol:
Poza tym dlaczego pojemność silnika ma mieć jakieś znaczenie?

Senn napisał/a:
Wedlug mnie jezeli jest zimny to pod obciazeniem powinien pracowac w zakresie obrotow kiedy ma "lekko", a najlepiej na jalowym na standardowych obrotach na ssaniu.

...i grzać się dłużej niż podczas jazdy.

Senn napisał/a:
Doskonale wiadomo kiedy silnik sie meczy, a kiedy nie.

No na luzie to sie chyba najmniej męczy.
Problem w tym, że silniki są stworzone do jazdy, a nie do stania.

Senn napisał/a:
Maciek czujnik mam w odpowiednim miejscu, a konkretnie na wsporniku filtra oleju. Ksiazka podaje ze dobry silnik K trzyma cisnienie 7 bar. Na zimnym zawsze tak jest, ale na cieplym jest 4

Nie bardzo rozumiem jak to niby jest realizowane, że jak jest zimny silnik to jest większe ciśnienie oleju? Proszę wytłumacz mi.
Moim zdaniem wyższe ciśnienie wynika tylko i wyłącznie z wyższych obrotów silnika. Najmniejsze ciśnienie jest na obrotach jałowych.

Aby uporządkować dane:
RAVE podaje ciśnienie oleju na wolnych obrotach w zakresie od 1,7 do 3,5 bar.
Największe ciśnienie jest na wysokich obrotach. Dla 6500rpm RAVE podaje 7 bar.
Kontrolka oleju zaświeca się dopiero, gdy ciśnienie spadnie do ok. 0,3-0,5 bara.
Powyższe dotyczy oczywiście serii K
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 22:07   

piter34 napisał/a:
i grzać się dłużej niż podczas jazdy.

moje testy wykazaly ze rozgrzewa sie nieznacznie szybciej :) , roznica malo zauważalna

piter34 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem jak to niby jest realizowane, że jak jest zimny silnik to jest większe ciśnienie oleju? Proszę wytłumacz mi.
Moim zdaniem wyższe ciśnienie wynika tylko i wyłącznie z wyższych obrotów silnika. Najmniejsze ciśnienie jest na obrotach jałowych.

no to tak, olej jest gesty pompa dzieki temu nie ma strat, bo olej nie ucieka miedzy zebami i luzami, dzieki temu potrafi wytworzyć wyzsze cisnienie,
i zeby nie bylo, to obydwaj mamy zamontowane czujniki cisnienia oleju w tym samym miejscu, wyniki mamy podobne
i bardziej goracy olej tym coraz gorsze cisnienie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 22:21   

piter34 napisał/a:

Ty nie możesz sądzić, co można wnioskować z Twojej wypowiedzi :lol:
Poza tym dlaczego pojemność silnika ma mieć jakieś znaczenie?


A niby dlaczego nie moge sadzic?
Pojemnosc ma wplyw na przebieg charakterystyki momentu co bezposrednio przeklada sie na to od jakich obrotow silnik ma "lekko"

Cytat:

...i grzać się dłużej niż podczas jazdy.


Okres grzania bedzie dluzszy, ale silnik nie jest obciazany.

Cytat:

No na luzie to sie chyba najmniej męczy.
Problem w tym, że silniki są stworzone do jazdy, a nie do stania.[/qute] Tu nie ma polemiki bo to jest jasne :) Sugerujesz, ze o tym nie wiem :)

[quote="Senn"]
Nie bardzo rozumiem jak to niby jest realizowane, że jak jest zimny silnik to jest większe ciśnienie oleju? Proszę wytłumacz mi.
Moim zdaniem wyższe ciśnienie wynika tylko i wyłącznie z wyższych obrotów silnika. Najmniejsze ciśnienie jest na obrotach jałowych.


Piter na zimnym gestosc oleju jest znaczna co powoduje ze cisnienie jest wieksze. Cisnienie zalezy od obrotow - zgadza sie, ale tez od gestosci oleju. Na zimnym silniku cisnienie mam 7 barów na obrotach 1000. Dodawanie gazu nie wplywa na ten parametr dzieki regulatorowi ktory nie pozwala na wytwozenie >7 barów. Gdy silnik jest rozgrzany najmniejsze cisnienie jest na najmniejszych obrotach, ale przy zimnym nie ma to znaczenia.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 23:07   

Senn napisał/a:
A niby dlaczego nie moge sadzic?

...ponieważ to ja interpretuję Twoją odpowiedź i jeżeli można z niej wnioskować daną rzecz, to nic na to nie poradzisz. Twój zamysł, przekaz być może miał być inny, ale wychodzi tak, a nie inaczej. ;-)

Senn napisał/a:
Pojemnosc ma wplyw na przebieg charakterystyki momentu co bezposrednio przeklada sie na to od jakich obrotow silnik ma "lekko"

Dlaczego pojemność ma mieć wpływ na przebieg ch-ki momentu?
U mnie w 2.0 ch-ka momentu jest dużo gorsza niż w 1.4 serii K. :roll:

AndrewS napisał/a:
moje testy wykazaly ze rozgrzewa sie nieznacznie szybciej :) , roznica malo zauważalna

Moje testy wykazują coś diametralnie innego. ;-)

Senn napisał/a:
Piter na zimnym gestosc oleju jest znaczna co powoduje ze cisnienie jest wieksze. Cisnienie zalezy od obrotow - zgadza sie, ale tez od gestosci oleju.

OK, przyznaję rację. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 23:17   

piter34 napisał/a:
U mnie w 2.0 ch-ka momentu jest dużo gorsza niż w 1.4 serii K.


chyba zartujesz :mrgreen:
2.0 ciagnie juz z dolnego zakresu obrotow, a 1.4 dopiero po przekroczeniu 4 tys. rpm
patrzyles na wartosci momentow przy takich samych obrotach dla tych silnikow ??

piter34 napisał/a:
Moje testy wykazują coś diametralnie innego


bo Ty masz inny silnik czytaj wiekszy, nie na darmo pisze sie ze seria K bardzo szybko sie nagrzewa

a poza tym zrob testy z termometrem tak jak ja, bo jak na razie to w Twoim przypadku bazujemy na teorii :-)

a BTW po co ten watek zostal przyklejony ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 13, 2008 23:24   

piter34 napisał/a:

...ponieważ to ja interpretuję Twoją odpowiedź i jeżeli można z niej wnioskować daną rzecz, to nic na to nie poradzisz. Twój zamysł, przekaz być może miał być inny, ale wychodzi tak, a nie inaczej. ;-)


Za dużo palisz :)

Cytat:

Moje testy wykazują coś diametralnie innego. ;-)


Jakie testy? Mierzysz temperature oleju? Mierzysz cisnienie?
Znowu SĄDZĘ że nie :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 11:51   

AndrewS napisał/a:
2.0 ciagnie juz z dolnego zakresu obrotow, a 1.4 dopiero po przekroczeniu 4 tys. rpm

Żartujesz? :lol:
Napisałem wyraźnie "charakterystyka". W serii K maksymalny moment obrotowy jest położony dużo niżej i krzywa jest bardziej płaska. Jeździłeś R620Si?

AndrewS napisał/a:
a poza tym zrob testy z termometrem tak jak ja, bo jak na razie to w Twoim przypadku bazujemy na teorii :-)

No przepraszam bardzo. Ja też mam wskaźnik temperatury (płynu chłodniczego, równie dobre odniesienie) oraz subiektywny miernik w postaci własnych łapek. Żadna teoria, tylko praktyka. Bardzo dobrze można sprawdzić szybkość nagrzewania na podstawie momentu przełączenia się zasilania na LPG (jeździłem z laptopem, który pokazuje temp. płynu chłodniczego). Gdy ruszę od razu, przełączenie nastąpi znacznie szybciej, niż gdybym stał i skrobał szybki.

Senn napisał/a:
Za dużo palisz :)

W sposób nierozważny przelewasz myśli na forum. :wink:

Senn napisał/a:
Jakie testy? Mierzysz temperature oleju? Mierzysz cisnienie?
Znowu SĄDZĘ że nie

Testy takie jak napisałem wyżej, wskazujące na szybsze nagrzewanie się silnika w przypadku ruszenia (i jazdy), a nie w przypadku nagrzewania na postoju.

AndrewS napisał/a:
a BTW po co ten watek zostal przyklejony ??

Bo jest zima. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 12:53   

piter34 napisał/a:

Żartujesz? :lol:
Napisałem wyraźnie "charakterystyka". W serii K maksymalny moment obrotowy jest położony dużo niżej i krzywa jest bardziej płaska. Jeździłeś R620Si?


Charakterystyka to nie tylko ksztalt, ale takze wartosci. W serii K 1.4 akurat maksymalny moment jest polozony w wyzszym zakresie obrotow bo przy 5000-5200, a u Ciebie 4800. Dodatkowo wartosc momentu max to u Ciebie 178Nm, a w 1.4 K to tylko 127Nm. Tak wiec u Ciebie pewnie przy 1000obr/min moment jest wiekszy niz maksymalny w 1.4.

Cytat:

No przepraszam bardzo. Ja też mam wskaźnik temperatury (płynu chłodniczego, równie dobre odniesienie) oraz subiektywny miernik w postaci własnych łapek. Żadna teoria, tylko praktyka.


Dobrze, ze napisales "wskaźnik" temperatury bo z pomiarem to on ma malo wspolnego. Po drugie temperatura plynu chlodzacego, a temperatura oleju to dwie rozne sprawy. Akurat w warunkach zimowych podczas rozruchu i nagrzewania sie silnika temperatura plynu ma sie nijak do temp oleju ktora wplywa na jego wlasciwosci smarujace.

Cytat:
Bardzo dobrze można sprawdzić szybkość nagrzewania na podstawie momentu przełączenia się zasilania na LPG (jeździłem z laptopem, który pokazuje temp. płynu chłodniczego). Gdy ruszę od razu, przełączenie nastąpi znacznie szybciej, niż gdybym stał i skrobał szybki.
Co i tak nie wskazuje na odpowiednie rozgrzanie oleju.

Cytat:

W sposób nierozważny przelewasz myśli na forum.


Na prawde nie wiem o co Ci chodzi :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 13:36   

Senn napisał/a:
Charakterystyka to nie tylko ksztalt, ale takze wartosci. W serii K 1.4 akurat maksymalny moment jest polozony w wyzszym zakresie obrotow bo przy 5000-5200

Chyba w Poldku, bo w R200/400 maksymalny moment jest przy ok. 3000rpm (mam wykres z hamowni) wg producenta...
Co do ch-ki to miałem na myśli kształt krzywej. Jeżeli wprowadziłem w błąd, to przepraszam.
Chyba nie macie mnie za szaleńca, który twierdzi, że jak włożę 1.4 serii K do R600, to będzie jeździło lepiej niż hondowskie 2.0 :mrgreen:
...a wszystko zaczęło się od Twojego stwierdzenia, że układ korbowo-tłokowy dostaje po dupie jak się jeździ na za małych obrotach na rozgrzewającym się silniku, gdyż jest za mały moment obrotowy.
Oczywiście powyższą tezę uważam za nieprawdziwą (no chyba, że ktoś bardzo mocno gaz wciska na niskich obrotach).

Senn napisał/a:
Dobrze, ze napisales "wskaźnik" temperatury bo z pomiarem to on ma malo wspolnego.

Szkoda, że nie doczytałeś do końca, gdzie pisałem o tym, że temp. płynu można również obserwować na laptopie. Poza tym czym ten mój wskaźnik, różni się od Twojego? Dlaczego ma niewiele wspólnego z pomiarem skoro służy ECU benzyny do sterowania wtryskiem?

Senn napisał/a:
Po drugie temperatura plynu chlodzacego, a temperatura oleju to dwie rozne sprawy. Akurat w warunkach zimowych podczas rozruchu i nagrzewania sie silnika temperatura plynu ma sie nijak do temp oleju ktora wplywa na jego wlasciwosci smarujace.

Senn napisał/a:
Co i tak nie wskazuje na odpowiednie rozgrzanie oleju.

Ja wcale nie twierdzę inaczej.
Twierdzę jednak, że jazda od razu, a nie trzymanie auta na wolnych obrotach powoduje szybsze rozgrzewanie się silnika (zarówno płynu, jak i oleju).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 14:03   

Cytat:

Chyba w Poldku, bo w R200/400 maksymalny moment jest przy ok. 3000rpm (mam wykres z hamowni) wg producenta...


Piter ja sie opieram na tym co podaje ksiazka Morawskiego do Poloneza i na tym co podaje broszura Powertrain. To co czuje pod noga jest tylko tego potwierdzeniem.

Cytat:

...a wszystko zaczęło się od Twojego stwierdzenia, że układ korbowo-tłokowy dostaje po dupie jak się jeździ na za małych obrotach na rozgrzewającym się silniku, gdyż jest za mały moment obrotowy.
Oczywiście powyższą tezę uważam za nieprawdziwą (no chyba, że ktoś bardzo mocno gaz wciska na niskich obrotach).


Jak dla mnie jest to bezsprzeczne. Układ korbowo-tłokowy dostaje po dupie jak się jeździ na za małych obrotach na rozgrzewającym się silniku.

Cytat:
Poza tym czym ten mój wskaźnik, różni się od Twojego? Dlaczego ma niewiele wspólnego z pomiarem skoro służy ECU benzyny do sterowania wtryskiem?


W zasadzie niczym bo też mam wskaźnik :) , ale czujnik to czujnik, a wskaznik to wskaznik. Ja pisalem o wskazniku, ktory po pierwsze pokazuje dopiero od 40st (tak mi sie wydaje), po drugie zaniza, a przynajmniej powinien o 5st.
Dokladnosci czujnika CTS nie znam, choc na potrzeby ECU pewnie jest calkiem dokladny.

Cytat:

Twierdzę jednak, że jazda od razu, a nie trzymanie auta na wolnych obrotach powoduje szybsze rozgrzewanie się silnika (zarówno płynu, jak i oleju).


W tym przypadku to ja sie zgadzam z Toba Piter :) , ale.....

Ja uwazam, ze w pierwszych minutach pracy przy temp. startowej -10st silnik pod obciazeniem bedzie sie bardziej zuzywal niz bez, na obrotach jalowych na ssaniu.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 14:21   

Senn napisał/a:
Piter ja sie opieram na tym co podaje ksiazka Morawskiego do Poloneza

No właśnie. Do Poloneza, gdzie mamy np. inny układ dolotowy.

Senn napisał/a:
na tym co podaje broszura Powertrain.

...dla zmodyfikowanych silników (norma Euro3, inny układ zapłonowy) ładowanych do R25/45.

Senn napisał/a:
Ja pisalem o wskazniku, ktory po pierwsze pokazuje dopiero od 40st (tak mi sie wydaje), po drugie zaniza, a przynajmniej powinien o 5st.

A ja pisałem, że temperaturę widzę na laptopie (z dokładnością do jednego stopnia).

Senn napisał/a:
Układ korbowo-tłokowy dostaje po dupie jak się jeździ na za małych
obrotach na rozgrzewającym się silniku.

Czyli wg Ciebie na zimnym silniku należy jeździć na obrotach jakich?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 16:18   

piter34 napisał/a:
Chyba w Poldku, bo w R200/400 maksymalny moment jest przy ok. 3000rpm (mam wykres z hamowni) wg producenta...


byla kiedys mega dyskusja na ten temat ostatecznie testy na hamowni rovera Irka potwierdzily jednak charakterystyke "poldoroverowa"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 16:20   

piter34 napisał/a:
Gdy ruszę od razu, przełączenie nastąpi znacznie szybciej, niż gdybym stał i skrobał szybki


jakim cudem ??
przeciez to moj silnik bedzie juz wstepnie rozgrzany i instalacja przelaczy mi sie wczesniej, nawet zaraz po skrobaniu szybek :-)
i o ile szybciej ??
czy warte to jest jazdy z zaparowanymi szybami ?? :-)
przypadek z 4 osobami na pokladzie plus -10 na dworze

albo przypadek z dzisiaj rana w sumie nie bylo przeciez zimno,
szyby mialem cale zaszronione odpalilem samochod i wyszedlem skrobac,
po powrocie szyba przednia byla juz do polowy odparowana,
a co by bylo gdybym zgodnie z Twoja zasada nie odpalil samochodu i skrobal ??
pewnie bym wsiadl i odrazu mazal po szybie gabka, bo by nie dalo sie jechac
sam nawiew zimnego powietrza nic nie daje bo gdyby cos dawal to szyba po wlaczeniu nawiewu natychmiast by odparowywala, a tak nie jest

i nie podpieraj sie klima, bo wiekszosc jej nie ma i dla tych osob wczesniejsze wlacznie silnika przed skrobaniem jest bardzo przydatne
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 16:42   

AndrewS napisał/a:
jakim cudem
przeciez to moj silnik bedzie juz wstepnie rozgrzany i instalacja przelaczy mi sie wczesniej, nawet zaraz po skrobaniu szybek
i o ile szybciej

Andrzej, już nie udawaj, że nie rozumiesz o co chodzi.
Jeśli ruszysz od razu silnik osiągnie temperaturę 30 st. C np. po 60 sek.
Jeśli postoisz 30 sekund, a potem ruszysz, to silnik osiągnie temp. 30 st. C po 45 sek. od ruszenia, więc po 75 sek. od odpalenia. To już pisaliśmy w tym wątku.
AndrewS napisał/a:
po powrocie szyba przednia byla juz do polowy odparowana,

To Ty masz zaparowane szyby jak wsiadasz??
To ja bym najpierw osuszył auto - w czasie dłuższej jazdy dał ogrzewanie na ful i uchylił tylną szybę - po 10-15 minutach cała wilgoć odparuje Ci z wnętrza i nie będziesz miał zaparowanego wnętrza jak wsiadasz - będzie mogł tylko zaparować od tego co sam oddechem naparujesz, a do tego wystarcza spokojnie zimny nawiew.
AndrewS napisał/a:
i nie podpieraj sie klima, bo wiekszosc jej nie ma i dla tych osob wczesniejsze wlacznie silnika przed skrobaniem jest bardzo przydatne

Trzebaby zrobić statystykę, ale myślę, że większość już ma klimę, ale to nie temat tej dyskusji. ;)

Tak jak napisałem - najpierw należy osuszyć wnętrze i wtedy problem parowania na zimnym znika jak ręką odjął (zrobiłem tak wczoraj w 827, bo ponad 2 miesiące stało nie jeżdżone i zawilgotniało, a dziś rano wnętrze miałem idealne, mimo, że odskrobałem auto, potem wsiadłem, odpaliłem i od razu ruszyłem, dodam, że klimatronik w trybie auto nie pozwala na uruchomienie grzania przed podgrzaniem silnika), a jeśli takie osuszenie nie pomoże, to ja bym szukał uszkodzonej uszczelki, dziur w podwoziu lub nadkolach, źle wklejonej szyby albo innej nieszczelności nadwozia, bo suche autko nie powinno parować tak samo z siebie.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 16:55   

AndrewS napisał/a:
byla kiedys mega dyskusja na ten temat ostatecznie testy na hamowni rovera Irka potwierdzily jednak charakterystyke "poldoroverowa"

Krótką masz pamięć. Ja też byłem na hamowni swoim R214Si i maksymalny moment był przy ok. 3000rpm, praktycznie stały do 5000rpm. W domu na dysku mam wykres.
Podejrzewam, że jeśli książka do Poldka podaje 127Nm/5000rpm, to tam przy 3000rpm jest już 125Nm.

AndrewS napisał/a:
przeciez to moj silnik bedzie juz wstepnie rozgrzany i instalacja przelaczy mi sie wczesniej, nawet zaraz po skrobaniu szybek :-)

?? Wstępnie rozgrzany ?? :lol:
Ty chyba Andrzeju nie rozumiesz tego, co ja napisałem.
2 przypadki:
- idziesz do auta, odpalasz silnik, włączasz stoper i skrobiesz szybki (ewentualnie ruszasz, jeśli zdążysz zeskrobać). Na gaz przełączy Ci się np. po 2 minutach
- idziesz do auta, skrobiesz szybki, odpalasz silnik, włączasz stoper i w drogę. na gaz przełączy Ci się np. po półtorej minuty.
O to mi chodzi, zresztą maciej już wyjaśnił nieco sprawę.

AndrewS napisał/a:
czy warte to jest jazdy z zaparowanymi szybami ?? :-)

Ty się odczep od tych zaparowanych szyb :lol:
Jak wsiadam do auta rano (po zeskrobaniu szybek) to szyby nie są zaparowane (nawet jak córka wcześniej w środku siedzi; jak jest żona, to pomaga skrobać :razz: ).

AndrewS napisał/a:
przypadek z 4 osobami na pokladzie plus -10 na dworze

Skrajny przypadek!! :lol:
Gdybym jechał z kolegą jego autem do domu, byłby mróz, to bym bezczelnie nie wsiadał do auta, podczas gdy kolega by skrobał w pocie czoła szybki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 17:29   

maciej napisał/a:
Jeśli postoisz 30 sekund, a potem ruszysz, to silnik osiągnie temp. 30 st. C po 45 sek. od ruszenia, więc po 75 sek. od odpalenia. To już pisaliśmy w tym wątku.


no wlasnie jestem ciekawy czy roznica bedzie wynosic np. 30 sekund, minute, jesli tak to napisze, ze to wszystko jedno
moze skusze sie na dokladne testy z pomiarem czasu co do sekundy i temp na wylocie nawiewow na szybe, oczywiscie z przestawieniem ogrzewania na minimum wlacznie
tylko przydalby sie Seen jako druga osoba bo samemu to ciezko mi bedzie ogarnac te wszystkie splywajace dane :mrgreen:

ale biorac moj przypadek gdzie szyba byla zaparowana moja wersja jest jednak lepsza
bo z nawiewow stopniowo bedzie leciec coraz cieplejsze powietrze

dziwne jest to, bo wczoraj samochod zrobil 50 km z ogrzewaniem na maks (bez uchylonej szyby, ale wentylacja jak sie jedzie przeciez jakas tam zawsze jest)
u mnie problem moze robic sprezarka klimy, ktora wlacza sie na kilkanascie sekund zaraz po odpaleniu silnika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 18:26   

no to mamy pierwszy test z pomiarem czasu

na dworze troche ponizej zera ogrzewanie na maksa, nawiew na 1 bieg, skierowany tylko na szybe, czujnik wlozony w kratke nawiewu, termopara

czas 0 temp 4 stopnie
1min 7 stopni
2 14,5 stopnia
3 23 stopnie
4 31 stopni
5 37 stopni oborty spadaja do 1tys rpm , wskazowka temp silnika zaczyna isc w gore
6 41 stopni
7 46 stopni
8 48 stopni
9 51 stopni
10 54 stopnie do optymalnej temp silnika brakuje jakies 5 mimimetrow
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 14, 2008 21:46   

AndrewS napisał/a:
na dworze troche ponizej zera ogrzewanie na maksa, nawiew na 1 bieg, skierowany tylko na szybe, czujnik wlozony w kratke nawiewu, termopara

To teraz drugi test, ale tym razem od razu w drogę.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Diesel] Nagrzewanie auta zimą ;) Macie jakieś rady ?
NiceMan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 27 Nie Lis 04, 2012 18:56
marcin316
Brak nowych postów [KV6 2,5l] Montaż LPG a trwałość silnika
msf Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 17 Sro Kwi 07, 2010 22:04
faecd
Brak nowych postów [R SDI] uruchamianie silnika z pilota
funkcja alarmu
funfel Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sob Paź 31, 2009 00:11
darek_wp
Brak nowych postów [R z silnikami KV6 ] Obroty silnika
Armandoo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Sob Lut 28, 2009 22:27
Armandoo
Brak nowych postów [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
marcij Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Pią Mar 11, 2011 20:25
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink