Wysłany: Pon Mar 03, 2008 14:53 [R620] TEST NA HAMOWNI - KATASTROFA !!! pomocy
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam!
Dziś byłem na hamowni, żeby przekonać się ile naprawdę ma mocy ten Roverek turbo,
no i..........wielkie rozczarowanie!!!!
149 KM (dane fabryczne 200)
226 Nm (dane fabryczne 240)
Test przeprowadzony 2 razy i wyniki identyczne niemalże.
a oto wykres, który też coś wam powie::::
Dodam, że stan auta jest fabryczny, zero modyfikacji, poza tym że wywaliłem katalizator a wstawiona jest rura przelotowa, a to akurat powinno zwiększyć osiągi. Przebieg udokumentowany 135 tys.
Koleś na hamowni powiedział, że patrząc na wykres domniemywa, że sprężarka nie pracuje jak trzeba, tak jakby się zacinała przy wyższych obrotach, choć powiedział, że ogólnie jest mało mocy. No ale ja to już wiem jak to z mechanikami....
No i co teraz??? Co radzicie??
_________________ Mój pierwszy Roverek - 600 ti
PIĘKNY I BESTIA
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:06, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 14:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zmierzyć ciśnienie doładowania (podczas jazdy z obciażonym silnikiem) - to da jasność co do pracy spreżarki. Pozatym posprawdzać wszystkie węże od turbo i wężyki od układów sterujących. To na poczatek.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 333 Skąd: Warszawka
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 16:23
po mojemu to radzę podłączyć pod komputer
u mnie było podobnie (tylko, że w klekocie), że komputer źle załączał turbinę - zamiast przy ok. 1900 obrotów na wykresie z hamowni wychodziło, że dopiero po 4000
tyle tylko, że moc była dobra, czyli 143 koniki tylko w złym momencie
ale i tak myślę, że nie zaszkodzi podłączyć pod kompiutel
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
dziś wreszcie znalazł czas mój kumpel dobry mechanik, sprawdziliśmy ciśnienie doładowania przy mocnej jeździe (1-2-3 na każdym biegu do odcięcia)
wskazówka maksymalnie pokazywała 0,8 bara ile fabrycznie jest podane?? bo nigdzie nie mogę tego znaleźć na forum ani w necie
kumpel powiedział, żebym też dowiedział się o stopień sprężania (już znalazłem 8,5) no i ciśnienie na cylindrach - nie mogę znaleźć - ile jest fabrycznie?
jak już będę wiedział te wartości mam dzwonić do niego i on będzie debatował co robić dalej, nie wyklucza złej pracy pompy paliwa.
z kolei mojego innego kumpla ojciec (jest kierownikiem serwisu samochodowego) jak zobaczył wykres z hamowni podejrzewa, ze coś ze sprzęgłem jest nie tak i mam jutro do niego podjechać i ma sprawdzić sprzęgło.
proszę Was bardzo o pomoc
_________________ Mój pierwszy Roverek - 600 ti
PIĘKNY I BESTIA
eee sprzęgło to byś czuł stawiam na jakies sterowanie, bo cisnienie doładowania jest OK. jeszcze ytanie: czy to 0,8 jest utrzymywane na wysokich obrotach tez
z kolei mojego innego kumpla ojciec (jest kierownikiem serwisu samochodowego) jak zobaczył wykres z hamowni podejrzewa, ze coś ze sprzęgłem jest nie tak i mam jutro do niego podjechać i ma sprawdzić sprzęgło.
Nie no, daruj sobie. To nie sprzęgło. Objawy na to w ogóle nie wskazują.
Ciśnienie jest OK, tylko pytanie, czy jest takie w całym zakresie obrotów.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
no ale ja pytam o pewną informację czy te 0,8 to jest dana techniczna??
nie wiem kiedy i jakie ciśnienie było bo kierowałem i patrzyłem na drogę (dziś na mazurach ślisko;))
_________________ Mój pierwszy Roverek - 600 ti
PIĘKNY I BESTIA
jakie sprzęgło ? sprawdź doładowanie i tak jak pisał Tempest - podłącz pod kompa, być może że coś się poprzestawiało w mapach
mamy rozumieć że sprężąrka isę nie poci? że sprawdzone?
[ Dodano: Wto Mar 04, 2008 22:36 ]
Skiba napisał/a:
A czy nie było innej, słabszej wersji R600Ti .. to jest jedna z przypadkowych fotek R600Ti do sprzedania w Zielonej Górze. Zwróćcie uwagę na ilość KM.
ta wersja na zdjęciu nigdzie nie napisane że to wersja tomcio. wiadomo za to że było 620Si - 131KM, 623Si/GSi - 158 kucy. Dla mnie to niespójność w papierach - może kierwonik dolzyl do mocniejszej odmiany 2litrówki spojler, siatex, rurex i z wzoru na jogurcie danona obliczył przyrost mocy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
z mojej wiedzy tylko jedna wersja 200 koni jest 2.0ti. A to koleś pewnie się pomyliło mu i zamiast kW wpisał KM. W danych ten silnik ma 147 kW
co do ciśnienia czy w całym zakresie obrotów... nie wiem... dzwonię do kumpla ale nie odpowiada, pewnie jest u panny, z tego co mi mówił, jak jechaliśmy wszystko było ok i nie zauważył niczego podejrzanego, chciał tylko wiedzieć jakie są dane fabryczne ciśnienia
czy sprężarka się nie poci?? nie wiem, nie sprawdzaliśmy, kumpel o niczym takim nie mówił, a jak to sprawdzić? i w jakich warunkach?
_________________ Mój pierwszy Roverek - 600 ti
PIĘKNY I BESTIA
Ostatnio zmieniony przez tony_finger Wto Mar 04, 2008 22:40, w całości zmieniany 1 raz
z mojej wiedzy tylko jedna wersja 200 koni jest 2.0ti. A to koleś pewnie się pomyliło mu i zamiast kW wpisał KM. W danych ten silnik ma 147 kW
co do ciśnienia czy w całym zakresie obrotów... nie wiem... dzwonię do kumpla ale nie odpowiada, pewnie jest u panny, z tego co mi mówił, jak jechaliśmy wszystko było ok i nie zauważył niczego podejrzanego, chciał tylko wiedzieć jakie są dane fabryczne ciśnienia
do tego polecam RAVE
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
można wnosić Skiba że to raczej tak jak znaczek M ostało się - dwórurka nieoryginalna, do tego wersja kreator tuningu zapuszczony: pokrowce na zagłówki, dekielki i parę innych pierdół... jedno jest pewne - pokaż mi maske a powiem Ci co sprzedaje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
kumpel mechanik z którym sprawdzałem ciśnienie doładowania mówi, że sprężarka się nie poci. Ogólnie powiedział, że wg. niego turbo działa ok bez zarzutu.
mówi, że teraz najlepiej do elektronika - zna jednego dobrego, który sprawdzi komputer oraz wszystkie elementy elektroniczne typu lambda czy przepływomierz osobno, i że wtedy będziemy wiedzieć czy elektronika ok i podejmiemy dalszą analizę sprawy.
a co Wy sądzicie?
_________________ Mój pierwszy Roverek - 600 ti
PIĘKNY I BESTIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum